Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ще спират от движение заради газове над нормата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    Първоначално публикуван от m4r1qn Преглед на мнение
    ikirov - типичен пример за съвременния българин - другите първо да направят нещото, пък после, ако ми изнася, и аз тогава, но по тъничко, щото не съм балък като онези там калъфи дето се редят на светофара.

    Всяка промяна, за да се случи, трябва да я започнем от самите себе си.
    Поредната хранилка, дето щели да рекетират само такива като мене. Ми няма начин да го възприема нормално. В кмб тоягата е САМО за белия беден, работещ в частния сектор. Не е закон това да тупат един и същи брашнян чувал. На всичко отгоре някой написа, че мерели само бензинови двигатели. Най - цапащите дори не ги закачат...
    Първоначално публикуван от sparkybg
    Както живия живот показва, за някои промени трябва и адекватна сопа. Личния пример евентуално само помага. Виж грешния такъв категорично вреди.
    Прекрасно, искам да спрат от движение колите и автобусите на жандарите. Тъкмо ще почнем отнякъде да оправяме пробитата каца кмб. Жандарите са единственото нещо дето спира да си оправим живота към по-добро. Древните им локомотиви гарантират вечното статукво на преход, корупция и българомор. В което статукво дори те самите са от мандръсаната страна. Само за месец да излязат в платена отпуска и ще се случи българското чудо. Не сме чак толкова калпав народ, мисля че можем и хубави неща, само дето не случихме на управници. Тояга си трябва, чепата и неокастрена, ама да почне от една беличка спретната сграда пред Коня на жълтите павета.
    Досега каквато и тояга да измислят, играе само по гърба на работещия беден КаМеБеец.
    Последно редактирано от ikirov; 16-02-20, 09:44.

    Коментар


    • #62
      Относно как се мери, ето как:
      - За превозни средства до екологични категории Евро 5 и Евро V(8):

      Измерване на димността в отработените газове в режим на свободно ускоряване (ненатоварен двигател от обороти на празен ход до обороти на прекратяване на подаването на гориво) с лост за превключване на предавките в неутрално положение и задействан съединител или прочитане на данните от СБД. Проверката на емисиите от изходната тръба на последния шумозаглушител е основният метод за оценка на емисиите в отработените газове. Въз основа на оценка на еквивалентността и като се вземе предвид съответното законодателство за одобряване на типа, държавите членки могат да разрешат използването на СБД в съответствие с препоръките на производителя и други изисквания.

      - За превозни средства от екологични категории Евро 6 и Евро VI(9):

      Измерване на димността в отработените газове в режим на свободно ускоряване (ненатоварен двигател от обороти на празен ход до обороти на прекратяване на подаването на гориво) с лост за превключване на предавките в неутрално положение и задействан съединител или прочитане на данните от СБД в съответствие с препоръките на производителя и други изисквания(а)

      Предварителна подготовка на превозното средство:

      1. Проверката на превозните средства може да се извърши без предварителна подготовка, въпреки че по съображения за безопасност трябва да се провери дали двигателят е горещ и е в задоволително механично състояние.

      2. Изисквания за предварителна подготовка:

      i) двигателят трябва да е напълно загрял, например: температурата на маслото на двигателя, измерена посредством сонда в тръбата за контролиране на нивото на маслото, трябва да е най-малко 80 ?C или да съответства на нормалната температура на работа, когато тя е по-ниска или температурата на блока на двигателя, измерена според нивото на инфрачервеното излъчване, трябва да достигне най-малко еквивалентна стойност. Когато поради конфигурацията на превозното средство не е възможно да се извършат тези измервания, нормалната температура на работа на двигателя може да се установи по друг начин, например: въз основа на работата на вентилатора за охлаждане на двигателя;

      ii) изпускателната система трябва да се прочисти чрез най-малко три цикъла на свободно ускоряване или по еквивалентен метод.

      Процедура за проверка:

      1. Двигателят и турбокомпресорът, когато има такъв, трябва да работят на празен ход преди началото на всеки цикъл на свободно ускоряване. За двигателите на тежкотоварните дизелови автомобили това означава, че трябва да се изчака най-малко 10 s след отпускането на газта.

      2. В началото на всеки цикъл на свободно ускоряване педалът на газта трябва напълно да се натисне бързо и плавно (за по-малко от една секунда), но не и прекалено рязко, така че да се постигне максимален дебит на горивонагнетателната помпа.

      3. По време на всеки цикъл на свободно ускоряване двигателят трябва да достигне оборотите, при които се прекратява подаването на гориво, или за превозни средства с автоматична предавателна кутия до оборотите, определени от производителя, или когато тези данни не са известни, две трети от оборотите, при които се прекратява подаването на гориво преди отпускането на газта.

      Това може да се провери, например като се наблюдават оборотите на двигателя или като се остави да изтече достатъчен интервал от време между първоначалното подаване на газ и отпускането на газта, тоест най-малко две секунди за превозни средства от категории М2, М3, N2 и N3.

      4. Превозните средства се обявяват за неизправни само когато средноаритметичната от измерените стойности най-малко за последните три цикъла на свободно ускоряване надвишава граничната стойност. Тя може да се изчисли, като не се вземат предвид измерванията, които се отклоняват значително от измерената средна стойност, или да се получи по друг статистически метод, при който се отчита разсейването на измерените стойности. Държавите членки могат да ограничат броя на циклите, включени в проверката.

      5. За избягване на ненужни проверки държавите членки могат да обявяват за неизправни превозните средства, за които измерените стойности значително надвишават граничните стойности, след по-малко от три цикъла на свободно ускоряване или след циклите на прочистване. Еквивалентно за избягване на ненужни проверки държавите членки могат да обявяват за изправни превозните средства, за които измерените стойности са значително по-ниски от граничните стойности, след по-малко от три цикъла на свободно ускоряване или след циклите на прочистване.
      Ето и какво е в сила от 2018:
      2. За МПС с двигатели със самозапалване чрез сгъстяване на работната смес:
      Екологична група Екологична категория (EURO) дата на първа рег. димност при атмосферно пълнене димност при принудително пълнене
      Първа (1) EURO 1/I,
      EURO 2/II,
      EURO 3/III,
      EURO 4/IV
      до 01.01.2002 до 2,5 m-1 до 3,0 m-1
      Втора (2) EURO 2/II,
      EURO 3/III,
      EURO 4/IV,
      EURO 5/V
      до 01.01.2007 до 1,5 m-1 до 1,5 m-1
      Трета (3) EURO 4/IV,
      EURO 5/V,
      EEV,
      EURO 6/VI
      до 01.09.2009 до 0,7 m-1 до 0,7 m-1
      Четвърта (4) EURO 5/V,
      EEV,
      EURO 6/VI
      след 01.09.2009 до 0,5 m-1 до 0,5 m-1
      Излиза че моя автомобил EURO 3 с димност 0.04 ще се приравнява на тия, с норма до 1.5, нищо че съм над 10 пъти под нормата за евро 6.

      Без коментар.

      Димност 1.5 значи видима черна пелена зад автомобила.
      Последно редактирано от sparkybg; 16-02-20, 12:48.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Същата работа, тука в Германия още повече недоволстваха някои, заради ограничения достъп в големите градове. В смисъл стойностите за димност при преглед доста по-ниски и от на по-високите екологични класове, но въпреки това не могат да получат зелен стикер. Истината е обаче, че проблем в града са NOx, а тях на ГТП не ги мерят. И въобще те се мерят под товар, отделно че там пък съвременните минават по съмнителен начин(но основно VAG отнесе големия бой за това), и в реални пътни условия са по-зле от тестовите режими.

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Хубаво, да приравнят еко категориите към EURO стандарта и да се приключва тогава. А нашие вмъкнали и дата на регистрация.

        А аз съм сигурен че моето возило би издържало процедурата поне за EURO4 (още повече че има и возила със същия мотор в същата конфигурация, които съвсем официално са си EURO4), ама какво от това - някой е решил че изправността зависи от датата на регистрация, а не нито от пробега, нито от поддръжката. Нито пък е дал възможност да докажеш каква категория покрива автомобилът ти.

        Ето заради такива глупости се надигат популисти и крайни националисти поголовно на изборите в Европа, пък и не само.

        ПП: Това се прави на фона на тръбене какъв проблем са ФПЧ, и реално те са проблема, или поне видимия такъв - за другото нямаме достатъчно автомобили по улиците, нито съм чел някой изобщо да е мерил. Друг е въпроса каква част от ФПЧ в нашите си условия се случва заради автомобилите - и там има очеизвадности, например като погледнеш рано сутрин определени райони на столицата, при практическа липса на автомобили по улиците в последните 7-8 часа.
        Последно редактирано от sparkybg; 16-02-20, 13:43.

    • #63

      cecoa1 коментира
      Днес, 14:27
      Същата работа, тука в Германия още повече недоволстваха някои, заради ограничения достъп в големите градове. В смисъл стойностите за димност при преглед доста по-ниски и от на по-високите екологични класове, но въпреки това не могат да получат зелен стикер. Истината е обаче, че проблем в града са NOx, а тях на ГТП не ги мерят. И въобще те се мерят под товар, отделно че там пък съвременните минават по съмнителен начин(но основно VAG отнесе големия бой за това), и в реални пътни условия са по-зле от тестовите режими.
      Кое му е същото, Цецо? В единия случай имаш заплати поне петорни на нашите, евтини автомобили (нали от тях ги внасяме), мерене в режим, в правилни температури и правилно гориво. При фейл на теста получаваш отказ да влизаш само в големи градове, и ако не минеш теста си заминаваш на собствен ход.

      В държавата на лобитата получаваш глоба, изнасяне на колесар, и спиране от движение. При евентуално пускане пак висиш в мизерните катакомби на КАТ, и чакане на сума ти опашки. Такси и таксички отделно. Всичкото това мерене в храстите - направено от некомпетентни фатмаци, без необходимите разрешителни, на избирателен принцип, често и извън допустимата работна зона на гаражния уред. Едно към гьотере.
      Не е същата работа, ами нищо общо направо. Пак се правим на по католици от Папата, а от комините излизат кучета и котки. Щото иначе играта с Топлофикация е като игра с мафията. Нито документи имаш, нито право да се откажеш, нито дори адекватен измервателен уред. Що ли лятото няма чак такъв проблем със смога...
      Нерде Ямбол, нерде Стамбул!

      Коментар


      • ikirov
        ikirov коментира
        Редактиране на коментар
        "Не мога да ги изброя с думи, но всеки път като ги видя си задавам въпроса, защо в България не е така. "

        Щото 90% от българчетата не виждат повече от 2 партии пред носа си, а ако опре да си защитават правата хич не ги търси.
        Всеки опит за гражданска позиция бива посрещнат с ураганна критика и торнадо от присмех.
        Немецът напоследък се поуспа и го подхлъзнаха с разни толерастки доктрини, ама като цяло има огромна преднина в дисциплината и законността.
        Тука обикновено завиждаме на дупетати и хранилки, щото не сме на тяхно място у кацата с меда. Туй е определението за успял човек в кмб - да правиш ценоразписа за останалите.

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        @ Цецо: "..... си задавам въпроса, защо в България не е така....."
        Много е просто, Манталитет му се вика.
        Писал съм го и друг път, но пак ще го напиша защото ме кефи.

        Преди години имаше някакво предаване по радиото на подобна тема.
        И една умна жена се излказа:
        "Казват, че Германия от напълно разрушена страна след войната за кратко време е станала цветуща и благоденстваща страна заради плана Маршал.
        Ми не, нищо подобно. Не, че планът не е помогнал, но е с доста малка тежест в общата равносметка.
        ЮЗнаете ли защо Германия се е въздигнала до световно ниво, а ние сме си все на опашката? Елементарно е-просто в Грмания живеят германци, а тук-българи".

        Точно и ясно.
        Ха някой да го оспори.

      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Може. Но това е само до някъде вярно. Хората не са чак толкова различни, лично го виждам.

    • #64
      Е те тва дето го написал Спарки за пушеците в определени части на София ,сутрин рано при ясно време,особенно след като е валяло ,съм виждал и коментирал и аз ,безброй пъти.Калта в кварталните улици и мърсотията ,няма кой да я види,па нека си мият централни булеварди колко си искат.Мия колата ,прибирам я кална даже и при сравнително сухо време ,сега зимата.Карам Нови Искър ,София ,най-често.Излизането по кърища си е кал,в района имам две големи локви за грубо отмиване и очегъртване с лопатката,основното миене вкъщи в двора ,квато кал падне отива в градината.Ма нали ни е краста това,другото нормалното каране по улиците пак кално и прашно.Добре че вдигнаха данъците ,та се пооправи въздуха .Деа и популистите баш.
      Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

      Коментар


      • #65

        sparkybg commented
        Today, 14:37
        ПП: Това се прави на фона на тръбене какъв проблем са ФПЧ, и реално те са проблема, или поне видимия такъв - за другото нямаме достатъчно автомобили по улиците, нито съм чел някой изобщо да е мерил. Друг е въпроса каква част от ФПЧ в нашите си условия се случва заради автомобилите - и там има очеизвадности, например като погледнеш рано сутрин определени райони на столицата, при практическа липса на автомобили по улиците в последните 7-8 часа.
        Ето тук има информация за измереното в София. Тук има някакви графики https://air.sofia.bg/
        Тук пише кога ще се мият улиците по график
        А тук се намира документ с информация за програмата по качество на въздуха - изключително интересно четиво. Има описани и мерки, които да се предприемат, за да се подобри качеството на въздуха - глава 7, стр. 144.

        Коментар


        • veskov
          veskov коментира
          Редактиране на коментар
          Я понеже знаеш как, дай линк да видим как са мили досега, поне няколко месеца.

      • #66
        Това вярно ли е
        https://www.google.com/amp/s/news.bg...tml%3famp=true
        ​​​​​​Аз мисля, че не е, личи и по графика за февруари
        А тези простотии се правят от името на всички ни.
        Даника
        Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

        Коментар


        • #67
          Естествено, че не е вярно.
          Няма нито една улица в центъра на София даже, която да е измита през миналата година 4 пъти.
          Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

          Коментар


          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Миналото лято общинарите разлепиха бележки че на еди коя си дата ще мият моята и още няколко улици в квартала та да преместим колите да не им пречат качествено да измият . Беше почивен ден и от вечерта прибрах колата в гаража да не им пречи на другия ден ако почнат по рано . Никой не дойде да мие . То по документи вероятно са измили но физически това не се случи .

          • MFr
            MFr коментира
            Редактиране на коментар
            Има, нашата квартална я миеха всяка седмица миналото лято.

          • santaclash
            santaclash коментира
            Редактиране на коментар
            Моята я измиха веднъж точно, някъде юни или юли.
            Върху смисъла от пиенето на павета обаче, може доста да се спори.

        • #68
          Поогледах графики. Връзката между ФПЧ и NOX и часовете пик в делнични дни нещо никаква я няма. И докато при NOx може все пак да се забележи някаква (доколко е статистически издържана не мога да кажа), то при ФПЧ e пълна салата, с очеизвадни пикове в късните часове на нощта. Човек ще каже че всичките дизели вкупом започват да хвърчат по улиците след 11 вечер.

          Цирк! Не че съм очаквал друго де.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #69
            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            ... при ФПЧ e пълна салата, с очеизвадни пикове в късните часове на нощта. Човек ще каже че всичките дизели вкупом започват да хвърчат по улиците след 11 вечер.

            Цирк! Не че съм очаквал друго де.
            Естествено. Цялата работа е да се отчете някаква дейност, при което едни наши хора да вземат едни пари.
            Апетитът на шайката расте.

            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #70
              Чета че са яхнали.метлата и за газовите уредби.Минаваш ГТП с регистрирана газова и техническа история с паспорт за регистрация!Тия наредби и закони да не съм ги писал аз!Кой измисли да се минава на ГТП?Преди това си ходех в газ център ,правеха си замерване ,профилактика ,преглед бам пебата за годината и край,те решиха да бъде в пунктовете за ГТП,сега се сетили че нещо им влезнало накриво!Деа и паплачта нагла!При първоначална регистрация на автомобили в КАТ да,съгласен съм!
              Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

              Коментар


              • Чавдар (V93)
                Чавдар (V93) коментира
                Редактиране на коментар
                Какво за газовите?

              • santaclash
                santaclash коментира
                Редактиране на коментар
                На мен ми е по-интересно защо затриха това, което беше по читавите газаджийски сервизи. Аз колата с газовото я върнах отдавна на желязо, но в сервиза, където ходех, си имаше пълната документация за нея от ден първи, в който е монтирана газоава на тая кола. Ако днес още я карах, в пунка за ГТП нямаше да имат абсолютно нищо.Човека ми пишеше мембрани на изпарителя кога са сменяни и в неговата си документация водеше серийния номер на комплекта, както е купен от магазина.

            • #71
              Е точно де, за тия сервизи става дума дето ти монтираха,подържаха и заверяваха за годината със всички необходими профилактики ,печати е кното се сетиш!За новия тип проверки четох в новините на Гуглето.
              Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

              Коментар


              • #72
                Изловиха Колата Дето Пуши, и се успокоиха нещата. Как е сега в София, замириса ли на къпините от Витоша?

                Коментар


                • #73
                  ikirov добре ли се чувстваш сега, задоволен ли си? Ма само как им го начукаха на софиянчетата, а? Браво, евала така да се каже.

                  Чети бавно и внимателно и може и да разбереш, някога, по-натам във времето, няма да е бързо и лесно, но трябва да си оптимист.
                  O888 749-O86
                  C20LET 4x4 198 kW 370 Nm - любимата
                  NC 750

                  Коментар


                  • ikirov
                    ikirov коментира
                    Редактиране на коментар
                    Какво имам да разбирам, че не ми стана ясно?
                    Изловиха накрая пустата кола, дето удуши София. 70-те бона за гаражни уреди - оправдани, софиянци доволни, виновният жестоко наказан. За друг път да знае!
                    Жандармерията продължава да пуска димки по светофарите. То не пуши, ами е от специалните средства, за дегизиране да не ги познаят враговете на народа.

                • #74
                  Не!Смърди на боклуци дето се чудят ква простотия да измислят,а мърсотията си стои ,камионите с калните гуми си маат по софийските пътища ,вдигат си пушилка,рейсовете също.Аман от малоумни инициативи.От сутринта не се знае и за Околовръстното ,къде е с винетка ,къде не?ИзобщоДЪРЖАВНАТА ЦИГАНИЯ е пълна!
                  Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                  Коментар


                  • petkov_bb
                    petkov_bb коментира
                    Редактиране на коментар
                    Това Софиянци много са "засегнати" !
                    Искат да пътуват по 100км без винетки,а в "провинцията:" изляза ли от населеното място на 5км и вече винетката е задължителна. Бах-амаму и закони и равнопоставеност пред тях.

                  • Skorpion_BG
                    Skorpion_BG коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ами не, не излизат от населеното място. Банкя например е София град. Ама искат винетка.

                • #75
                  Крайно време е да ги спират!!
                  Плюс глоба и репатрак.

                  Коментар


                  • ikirov
                    ikirov коментира
                    Редактиране на коментар
                    И смъртното наказание, и жителството, и 3 годишната казарма. Тъй се става хора, нали бай Пенчо. Бой по каската докат мърда! Гиди селяни, не си садят картофите, ми дошли граждани да ми стават!
                    А жандармерията мина с 200 в облак от дим, ибо закон не лови пазителите на властта.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X