А да не говорим, че и броячите по светофарите допринасят за задръстванията...Пълна глупост са...Научно доказано...Има ги само на изток от нас...
							
						
					Обява
				
					Свий
				
			
		
	
		
			
				Няма добавени обяви.
				
			
				
	
Полезни ли са броячите на светофарите...
				
					Свий
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания
Да, наистина допринасят. Като никой не ги гледа най-много допринасят. Как аз мога по Тодор Александров като ги няма състезателите да мина на зелена вълна от Люлин до Шератон като на всеки светофар изпреварвам през свободното платно всички състезатели които преди това са се натискали да са първи и са карали със 100 към светофара като виждат че има още 10 секунди до зеленото... Спират съответно и висят, а аз с 60 минавам покрай тях и продължавам... Направо си мисля че някои кретени не познават числата. Ама то не става само с ядене, трябва и акъл.Първоначално публикуван от druncho Преглед на мнениеА да не говорим, че и броячите по светофарите допринасят за задръстванията...Пълна глупост са...Научно доказано...Има ги само на изток от нас...Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания
Аз пък съм съгласен с quadra и лично ги намирам за много полезни. Идеално ми помагат да си направя сметката дали да дам газ или да не се хАбя ...Първоначално публикуван от druncho Преглед на мнениеА да не говорим, че и броячите по светофарите допринасят за задръстванията...Пълна глупост са...Научно доказано...Има ги само на изток от нас...Ние не сме неутрални!
- 1 like
 
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Да обаче ти решаваш, че трябва да спреш, а тоя зад теб преценява, че може да мине.Ти намаляваш, той дава газ и...Да не говорим, че са предпоставка за тръгване при червен сигнал.За броячи за пешеходни светофари горе долу съм склонен да ги приема, но сложат ли ги шофьорите ще ги търсят с поглед винаги.Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнениеАз пък съм съгласен с quadra и лично ги намирам за много полезни. Идеално ми помагат да си направя сметката дали да дам газ или да не се хАбя ...
В един друг форум колко сме спорили и не чух нормален мотив "ЗА" броячите.Този, който съм цитирал на V93 и там беше единствен...
А малко оффтопик - тук има малко за броячите и мнооого за прекрасната ситуация по пътищата на София...100% съм сигурен, че ще ви е интересно...
И на мен ми се е случвало това, но повярвай не е от броячите...Когато има зелена вълна и караш с нормалната препоръчана скорост винаги ще хващаш зеленото...Това няма нищо общо с броячите...Те се слагат само на светофари с твърда програма, а не при зелена вълна или на такива, при които може да се управляват ръчно...Хората преди 40 години са ги отхвърлили, както и англииският им вариант с мигащо зелено преди да светне жълто...Тук някой е направил далаверата и затова ги има...Те са и незаконни на всичкото отгоре, защото ги няма в правилниците, указващи с какво се сигнализират светлинно кръстовищата...Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнениеДа, наистина допринасят. Като никой не ги гледа най-много допринасят. Как аз мога по Тодор Александров като ги няма състезателите да мина на зелена вълна от Люлин до Шератон като на всеки светофар изпреварвам през свободното платно всички състезатели които преди това са се натискали да са първи и са карали със 100 към светофара като виждат че има още 10 секунди до зеленото... Спират съответно и висят, а аз с 60 минавам покрай тях и продължавам... Направо си мисля че някои кретени не познават числата. Ама то не става само с ядене, трябва и акъл.Последно редактирано от vladi333; 06-01-08, 14:20.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания
Ситуацията, която ти описваш, се случва идеално и без "броячи" - единият спира, защото вече е светнало жълто, а онзи след него - не. Въпрос на (не)спазване на правилата относно дистанцията ...Първоначално публикуван от druncho Преглед на мнениеДа обаче ти решаваш, че трябва да спреш, а тоя зад теб преценява, че може да мине.Ти намаляваш, той дава газ и.....
Само дето това няма нищо общо с таймерите. И дори си мисля, че с тях дори подобни ситуации би трябвало да са по-малко вероятни поради следната причина: Виждаш, че в оставащите до червеното напр. 5 сек. няма да ти стигнат за да минеш през кръстовището. Какво правиш? Едва ли ще набиеш рязко спирачки, защото още си на известно разстояние от светофара. По-скоро ще свалиш крака от газта и/или ще минеш на по-ниска предавка. Т.е. ще намалиш скоростта доста по-плавно, отколкото ако жълтото те изненада в близост до него и трябва да спреш бързо. Т.е. и този зад тебе ще има повече време да реагира на действията ти ...Ние не сме неутрални!
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания
Когато човек се движи с позволената скорост и спазва необходимата дистанция няма начин да набива рязки спирачки при светване на жълт сигнал...Не може сигнализацията както и строителството на всякакви видове пътища да е съобразено с нарушителите...Ако беше така щяхме да имаме само магистрали с проектна скорост 200км...При изследвания на кръстовища с таймер и без таймер е установено, че при тези с таймер ударите отзад се увеличават...Причината е повечето време за реакция от страна на водачите...Един решава, че за 5 секунди ще премине докато друг не...И този интервал за реакция обхваща повече водачи, което внася още по-голяма бъркотия...Таймерите също така увеличават задръжките на кръстовището...Не се използва пълноценно продължителността на зеления сигнал...Реално те са четвърти сигнал на светофара...Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнениеСитуацията, която ти описваш, се случва идеално и без "броячи" - единият спира, защото вече е светнало жълто, а онзи след него - не. Въпрос на (не)спазване на правилата относно дистанцията ...
Само дето това няма нищо общо с таймерите. И дори си мисля, че с тях дори подобни ситуации би трябвало да са по-малко вероятни поради следната причина: Виждаш, че в оставащите до червеното напр. 5 сек. няма да ти стигнат за да минеш през кръстовището. Какво правиш? Едва ли ще набиеш рязко спирачки, защото още си на известно разстояние от светофара. По-скоро ще свалиш крака от газта и/или ще минеш на по-ниска предавка. Т.е. ще намалиш скоростта доста по-плавно, отколкото ако жълтото те изненада в близост до него и трябва да спреш бързо. Т.е. и този зад тебе ще има повече време да реагира на действията ти ...
Таймерите при пешеходните светофари оказват благоприятно влияние, но както казах и преди минуса им е, че водачите се ориентират по тях...
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания
Ебаси извратената логика колега. Да го беше казала някоя блондинка с изкарала шофьорски курс за три дни ясно, ама не бива човек който се има за нормален водач да твърди такива работи. Значи какво, ти не гледаш дистанцията до предния автомобил а какво показва брояча? Ами утре като си сложиш GPS и той ти каже че ей са веднага трябва да завиеш и ти на сред моста ще скочиш в реката...
							
						Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания
За мен лично 100% таймери навсякаде. Помагат ми да с преминаването навреме, да спирам навреме, да тръгвам навреме, да не бързам излишно, и да не се туткам излишно... Много е риск да се засилиш за зелено, да не стигне времето да минеш, но и да не стигне да спреш. Що ли ми се струва, че изследванията са от сащ, кадето много от водачите сякаш са леко предобрили откъм стаден рефлекс, нали знаете, ако 1-вата оФца рипне препядствие, което после се маха, всички следващи я оФце си рипа гледайки предната, че и тя рипа...
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания
Класификации лесно се поставят, разбирането трудно се постига...То вярно, че германците са повечето руси ама чак пък да са глупави...Пък и те следват тая логика...Изследванията не са от САЩ а от Европа и Русия...Преди 40 години хората са ги отхвърлили...На Виенската конвенция, която унифицира всички сигнализации и правила по пътищата...Но както винаги ние откриваме топлата вода...В Турция ги има много...В Европа не съм чувал...Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнениеЕбаси извратената логика колега. Да го беше казала някоя блондинка с изкарала шофьорски курс за три дни ясно, ама не бива човек който се има за нормален водач да твърди такива работи. Значи какво, ти не гледаш дистанцията до предния автомобил а какво показва брояча? Ами утре като си сложиш GPS и той ти каже че ей са веднага трябва да завиеш и ти на сред моста ще скочиш в реката...
Умни хора са казали мисли глобално действай локално...Основен принцип на пътната сигнализация е да дава максимално пълна информация с минимални средства...Интервала, в който един отделен човек трябва да вземе решение относно каквато и да е маневра при движението си трябва да е максимално кратък...А тук говорим за удължаване на този интервал...С това удължаване увеличаваме и броя на хората, които трябва да вземат решение по едно и също време...Това е едно усложнение, което наистина малко хора разбират, защото не им е работа...Ако се видим някой път ще ви го обясня научно..Тук въпроса въобще не е дали отделния човек го чувства удобно или не...Въпроса е да се погледне по-глобално на нещата и да се види как действат на транспортните потоци и аварийността...
Да не говорим, че при гъвкаво управление на светофарите тези броячи са напълно неприложими...Т.е. ако имаме датчици в настилката и продължителността на фазите се определя от броя на колите. минаващи през кръстовището...Също така са неприложими при "зелена вълна". Ако имаме пък централна система за управление на светофарите брояч не може да се постави никъде...Правете си сами изводи за ефективността им...
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания
Таймера е железен, дистанцията до автомобила пред теб задължителна, задния да му мисли, като се хакне в 2 тона железо. Освен това третата светлина ти вади очите карате да реагираш не съвсем адекватно -жена ми например натиска спирачката, като че ли я е натиснал този пред нея - а не 2 коли пред нея и така зад себе си чувам оглушително скърцане на спирачки и ми се изправя косата. Виж като си кара джипката си преценява щото вижда n-броя коли напред и й е спокойно. А елате да видите как карат варненци - жална ви майка... па да ви пусне некой... ич и не чекайте. А наздраве. днеска нали е още Йорданов денНе е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания
Да, броячите ги има в Турция. И именно в Истамбул съм виждал най-адекватното и ефикасно тръгване при зелена светлина. Още при светването на зелено потеглят всички. Цялата колона едновременно, а не се изчакват един по един, когато тръгне предния тепърва да вкарваш на скорост. Минават по няколко коли в повече.Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания
Такааа, написа един куп неща които не са верни. Първо в Русия и на постсъветското пространство броячите навлизат все по-широко. Второ не знам защо реши че в Германия ги няма? Трето още веднъж доказа че се стремим да принизим колкото се може качеството на водачите... Колкото по-лоши водачи толкова повече се шашкат и мислят какво по-напред... Това значи не е проблем на броячите а на това което аз казах - блондинките с книжка взета за 3 дни. И не на последно място не можеш да ме убедиш че една съвременна компютъризирана система няма да може да си преизчислява всеки път какво да показва на таймера ако интервалите се регулират гъвкавоПървоначално публикуван от druncho Преглед на мнениеКласификации лесно се поставят, разбирането трудно се постига...То вярно, че германците са повечето руси ама чак пък да са глупави...Пък и те следват тая логика...Изследванията не са от САЩ а от Европа и Русия...Преди 40 години хората са ги отхвърлили...На Виенската конвенция, която унифицира всички сигнализации и правила по пътищата...Но както винаги ние откриваме топлата вода...В Турция ги има много...В Европа не съм чувал...
Умни хора са казали мисли глобално действай локално...Основен принцип на пътната сигнализация е да дава максимално пълна информация с минимални средства...Интервала, в който един отделен човек трябва да вземе решение относно каквато и да е маневра при движението си трябва да е максимално кратък...А тук говорим за удължаване на този интервал...С това удължаване увеличаваме и броя на хората, които трябва да вземат решение по едно и също време...Това е едно усложнение, което наистина малко хора разбират, защото не им е работа...Ако се видим някой път ще ви го обясня научно..Тук въпроса въобще не е дали отделния човек го чувства удобно или не...Въпроса е да се погледне по-глобално на нещата и да се види как действат на транспортните потоци и аварийността...
Да не говорим, че при гъвкаво управление на светофарите тези броячи са напълно неприложими...Т.е. ако имаме датчици в настилката и продължителността на фазите се определя от броя на колите. минаващи през кръстовището...Също така са неприложими при "зелена вълна". Ако имаме пък централна система за управление на светофарите брояч не може да се постави никъде...Правете си сами изводи за ефективността им...
							
						Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания
Аз ли съм тъп или нещо не е съвсем доизказано тук?
Как може да пречи това да знаеш секундите преди залено/червено?
То дори не е задължително да го гледаш дори, пък и както стана дума, тук май не се ползва много, щом аз мога с тромав 2 тона дизел и агресивни гуми да тръгвам по стегнато от повечето леки коли...
А тезата как те удрят щото си спрял на 0 сек е меко казано странна. Рискът е същия и без секунди, ако спреш на жълто. Е няма шанс да ме убеди някой, че рязкото светване на жълтото е по-безопасно от плавното уведомяване...
Аз не мисля, че е проблем за трафикът това, а по-скоро огромного количество неграмотни, незаинтересувани и неадекватни водачи, които нищо не ги спасява от това да се туткат, или да бързат наопаки. То затова има датчици все повече навсякаде, колите почват да се самоуправляват.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания
Мисля, че в това отношение колегата е прав. Използването на таймери наистина би било трудно на кръстовища, на които светофарите се управляват напр. от датчици в настилката. Не че ще е невъзможно да се сложи система, която да преизчислява времето до превключване, но тук работата ще опре и до цената на удоволствието ...Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнениеИ не на последно място не можеш да ме убедиш че една съвременна компютъризирана система няма да може да си преизчислява всеки път какво да показва на таймера ако интервалите се регулират гъвкаво
Само че, по мои впечатления, дори в доста по-богати държави далеч не всички светофари са с гъвкаво управление. Т.е. не виждам причина наличието на такова управление на някои места да прави невъзможно слагането на таймери на други.Ние не сме неутрални!
Коментар
 
Активност за темата
				
					Свий
				
			
		
	В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
							
						
Коментар