Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Учените разгадаха причините за образуване на задръствания

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания

    Хъм... От моите скромни наблюдения съм стигнал до извода, че така се получават по-леките задръствания. Наистина тежките ставата, когато някои престане да спира с резерв... и нацели този пред него. Като остане само едно платно за в двете посоки, идва наистина страшното...
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

    Коментар


    • #17
      До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания

      Явлението се нарича " Тунелен ефект " и е отдавна изследвано във Физиката.
      Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

      Коментар


      • #18
        До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания

        Специално за София все си мисля, че задръстването идва от събирането на колите в центъра. Големите булеварди си имат достатъчно ленти, но неминуемо се стига до всеобщото им вливане в центъра на града, който си е един голям чувал със сокаци. Ефектът на фунията. И с по десет ленти да направят Цариградското и сие, пак ще се стигне до светофарите на Орлов мост и дотам...
        Да, многоетажните паркинги бяха обещани, но ги няма.
        Volk: Уж мъжки форума, ала-бала, ама до 10 секунди темата ще е изтрита!

        Коментар


        • #19
          До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания

          Този ефект е иследван и открит много отдавна, той е и причината за въвеждането на трета стоп светлина в автомобилостроенео, идеята е че той се вижда поне 1-2 коли напред с две думи намаля се времето за реакция със сигурност през една кола.

          Коментар


          • #20
            До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания

            Хм. Ще ме накараш да закача такова чудо.
            Някой виждал ли е изискванията за трети стоп, или изобщо няма?

            Коментар


            • #21
              До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания

              Незнам за изследванията, но ако не е прекалено натраплив е само от полза.

              Коментар


              • #22
                До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания

                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                Хм. Ще ме накараш да закача такова чудо.
                Някой виждал ли е изискванията за трети стоп, или изобщо няма?
                Май няма изисквания . Туряш го горе високо в средата .Може леко изнесен вляво или дясно . Според възможностите.
                Уморените коне не ги убиват , нали ??

                Коментар


                • #23
                  До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания

                  Да с двете ръце, слагай. Не си ли забелязвал как се вижда през стклата на колата пред теб. Изисквания няма, за да е читав гледай да има "Е" марка значи е с хомулогация за ЕС би трябвало да е качесвен.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания

                    Брей, тия маджари открили Америка бре...!!!
                    А татко, бог да го прости, казваше просто:
                    -Кой им даде книжка на тия бе....?!

                    Коментар


                    • #25
                      До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания

                      Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                      Цялата работа идвала от некадърни водачи (кой би се съмнявал?)
                      Като се налага да намали някой, ако не е добър водач намалява повече отколкото се налага за случая. За да компенсира забавянето в реакциите следващия трябва да намали повече. И така до пълно спиране. И се получава ефекта на доминото - вълна от спирания движеща се назад с висока скорост. Най-големи задръствания правели тези с резките спирания и ускорявания, които се редуват.
                      Механизмът е долу-горе този.

                      Само че не е ново откритие и изобщо не става дума за това кои водачи са виновни.


                      ***

                      Преди година и нещо зачетох едно много любопитна книга за физико-математическите методи (включително от термодинамиката) в изследването на масовото поведение и разни обществени явления и области (включително икономиката).

                      Издадена е mрез 2004 г. и се казва се "Критична маса. Как едно нещо води до друго".

                      ***

                      Трябва да призная, че макар да е много популярно и интересно написана, тежко забуксувах някъде по средата - точно там, където става дума за "физиката" на задръстванията по шосетата.

                      Значи въпросът се изследва от доста отдавна (в книгата са цитирани предимно американски и германски изследвания). Има сложни графики, правени са куп компютърни симулации и т.н.

                      В заключението наистина се отбелязва, че онези колебания в трафика, които водят до "безпричинни" задръствания, се дължат на водачи, които "свърхреагират" при натоварено движение. Но изходът е посочен в повече подпомагане на водачите - включително с GPS и т.н. Цитирана е компютърна симулация, според която ако само 20% от автомобилите са оборудвани с подходящи системи ще бъдат избегнати много задръствания дори при натоварено движение.

                      ***

                      Мисля, че наистина не е добра посока да се търсят виновни - "лоши" шофьори, които правят задръстванията. В човешките работи има неща, които просто стават - без никой да е виновен. Така е и в движението, и в икономиката, и в семействата. Затова ми харесва подходът в книгата - и съответно го споделям с вас. Където има проблем, хубаво е да се проучи и на основата на наученото да се търсят решения.

                      Иначе е силен рефлексът първо да се търсят и сочат виновници (било то само некадърници), но той рядко дава пряк път към решението.

                      Поздрави!
                      Прикачени файлове
                      Искам България чиста!

                      Коментар


                      • #26
                        До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания

                        Първоначално публикуван от Spas55 Преглед на мнение
                        ...В човешките работи има неща, които просто стават - без никой да е виновен...
                        Нашите политици все това разправят.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания

                          Прав си, така е. Но политиците постоянно злоупотребяват с много неща, които в основата си са верни.

                          За да не се отклонявам от темата - за големите задръствания не съм виновен нито аз, нито ти; нито човекът, който току-що е стреснат от някакво тракане "май че долу вдясно" и притеснен се тътри с 40 км/ч; нито идиотът, който те изпреварва със 140 км/ч и се връща в платното на три метра пред тебе - и забавя при това, защото е свършил изпреварването...

                          Имаш едновременно поведение на стотици хора с различни машини - то вече е явление, почти независимо от индивидуални "виновници". Имаш проблем на друго ниво. За да се реши той, би трябвало сериозно да се изследват тенденциите в това масово поведение, а после и отговорите да се търсят на друго ниво.

                          Това ми беше думата.

                          Поздрави!
                          Искам България чиста!

                          Коментар


                          • #28
                            До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания

                            Проблема със задръстванията според мен идва от това, че всички по правата отсечка карат с колкото може повече, а по завойте се усират и се влачат като черва с 20-30... Тия коли ако се движат с 50-60 няма да се обърнат спокойно! Ако се влиза и излиза малко по бързо от завоите смятам че няма да са чак такива задръстванията

                            Коментар


                            • #29
                              До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания

                              Първоначално публикуван от Ivan Petrov Преглед на мнение
                              Проблема със задръстванията според мен идва от това, че всички по правата отсечка карат с колкото може повече, а по завойте се усират и се влачат като черва с 20-30... Тия коли ако се движат с 50-60 няма да се обърнат спокойно! Ако се влиза и излиза малко по бързо от завоите смятам че няма да са чак такива задръстванията
                              Колега ти въобще прочете ли темата?

                              Коментар


                              • #30
                                До: Учените разгадаха причините за образуване не задръствания

                                В статията на Дима си го пише - проблема е, че просто колите са си прекалено много. Никой не е предвидил пътища за тях (поне у нас). Факторите са два. Много хора тук са учили механика на флуидите и знаят - количество автомобили спрямо ширината на пътя. Разбира се, за еденица време. Факт е, че за повечето ни пътища е почти невъзможно да бъдат разширени. Остава да се намалява потока. Дали като се ограничават колите или като се намаляват или оптимизират “кранчетата” дето спират или забавят потока. Или с едни или други средства да се пренасочва тоя поток по алтернативни маршрути. С достатъчно камери сме се опасали по кръстовищата - могат и бройката на колите да си свалят ако искат. Може да се направи много точна статистика къде, кога, колко големи задръствания стават. И да се прави нещо. Да не говорим за организацията на градския транспорт, различните видове маршрутки, камиони,бетоновози,каруци и т.н. Някой познава ли маршрута на автобус 72 (особено между Подуене и Плиска). Не може по улици като Велчо Атанасов, Черковна, Оборище, Летоструй, и т.н. да се движат И разминават! огромни автобуси при положение, че понякога и за малка кола е трудно да се промъква през неправилно паркиралите и от двете страни - кой да си купи кафе, кой вестник, кой решил в най-големия трафик да си зарежда магазина (но понеже вече няма място наблизо е спрял на 2-ра линия т.е. на средата на платното). За тия дето са обсебили и тротоара (а много често и са си го и заградили със вериги,тухли,каси,кофи,гуми и т.н. няма да коментираме) Да добавим и оня умник с фуражка дето е решил да се бори със задръстванията, обръщайки светофара на ръчно управление, но пък точно в този момент му звънва онази любимата колежка от управлението...Онази бе, с големите...очи.
                                Преди мислех, че еднопосочните улици са някакво решение, но често пътувам по Евлоги Георгиев - определено не са. Докато се източат два икаруса на орлов мост и светофара почервенее. Шофьорите отзад също.
                                LZ1GYY
                                0898 436 956

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X