Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Някакъв чалъм за "Зелена зона"?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
    Не разбирам какво не ви харесва. Нали паркирате в демократична София.
    В социалистическата беше безплатно.
    Не беше много безплатно "Паркоматите" по бул. Стамболийски ги въведоха баш 1988 г.
    И терминът "Синя зона" се появи по Таатово Златно Време.
    Молим: https://socbg.com/2025/11/sinjata-zo...ez-2025-g.html

    А какво значи "Синя зона" по принцип (ограничение за влизане на МПС над определени размери, довело до бума на "баничарките", непознати преди това в Зап. Европа) е коментирано по-нагоре.

    Т.е. рекетът с паркирането не е гадно капиталистическо изобретение. Не-не. Наше, родно, СОЦИАЛИСТИЧЕСКО изобретение е!

    "Защото сме цоциалисти!" © Сър Гей.
    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

    Коментар


    • drukman
      drukman коментира
      Редактиране на коментар
      Правилно. Платеното паркиране го измисли Тато. После от нас видяха, германците, после цяла Европа.
      Нали така?

    • Bogoljub Gagic
      Bogoljub Gagic коментира
      Редактиране на коментар
      Точно така - платеното паркиране ПО МЕСТОЖИВЕЕНЕ е българска недомислица. На Запад се таксуват приходящите. Живеещите в прилежащите сгради са освободени или ползват изградени от общината ПАРКИНГИ на нисък преференциален абонамент - добавка към местния данък сгради. Това е разликата. И целта е именно да се ограничи трафикът на идващи от други квартали, а не да се скубят живеещите в квартала.

    • drukman
      drukman коментира
      Редактиране на коментар
      Така, де. Комунистите го измислиха и това по местоживеене. На запад още не са стигнали на нашето ниво.

  • За всички, които размахват като копие с конска опашка платеното паркиране на Запад, един пример:

    "Боголюб"-младши беше студент и живя известно време в Бон. Сещате се - бившата столица, на бившата Западна Германия.
    Там отиваш в общината, проверяват ти адресната регистрация и ти дават годишна лепенка за БЕЗПЛАТНО паркиране около адреса, на който живееш. Май се плащаше някаква административна такса от 7-8 €. Независимо, че колата му беше с нидерландска регистрация. В някакъв момент почнаха да му обясняват, че щом живее повече от 6 месеца, трябва да пререгистрира колата с немски номера, той казал "ja-ja" (мислейки си за Петко Бочаров) и пак му дали стикер.

    В Нидерландия, където живее в блок, на улицата паркирането е или забранено или платено, където не е забранено. Но пред всеки блок има и паркинг, на входа на който пише: "Само за живеещи тук". Парите за него вървят с местния данък имот.

    Т.е. това, което сте видели, пътувайки КАТО ТУРИСТИ с кола, "не е като онова" ©️

    Ако имахме читава община, щеше да раздава почти безплатни (с някаква административна такса за издаване) стикери за "преференциално локално паркиране" по местоживеене на адресно регистрираните в т.нар. "подзона", а да гърби само приходящите с цел да ги стимулира да ползват обществен транспорт.
    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

    Коментар


    • IvanIvanovi
      IvanIvanovi коментира
      Редактиране на коментар
      че и сега тези стикери са 100-тина лева на година, което си е почти безплатно

    • ezhko
      ezhko коментира
      Редактиране на коментар
      Само дето няма места за паркиране. Камо ли преференциални.

  • IvanIvanovi коментира
    Днес, 09:34
    че и сега тези стикери са 100-тина лева на година, което си е почти безплатно
    ezhko коментира
    Днес, 10:05
    Само дето няма места за паркиране. Камо ли преференциални.
    Именно.
    Общината не осигурява никакви парко-места. На 1001 места из интернета са дадени цифри колко "стикера за преференциално паркиране" ПОВЕЧЕ от наличните в съответната зона места са издадени.
    "Зоната функционира" до някакъв определен вечерен час, след който се наблъсква с паркирали безплатно кой по тротуари, кой по зелени площи, кой като втора и трета редица на по-широките улици...
    Т.е. целта на занятието е взимане на пари, колкото се може повече пари, а не внасяне на някакъв ред в паркирането.

    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

    Коментар


    • ezhko
      ezhko коментира
      Редактиране на коментар
      Нямам проблем да плащам, ако срещу това получавам нещо, което искам. И ако плащам на този, който го е изработил.

      В случая няма нищо такова.

    • drukman
      drukman коментира
      Редактиране на коментар
      Естествено, че целта е взимане на пари. Ти не правиш ли така?

    • drukman
      drukman коментира
      Редактиране на коментар
      Ако получаваш каквото искаш е покупка. С паркингите е рекет. Има разлика.

  • drukman коментира
    Днес, 11:46
    Така, де. Комунистите го измислиха и това по местоживеене. На запад още не са стигнали на нашето ниво.
    Нема и да стигнат скоро. Щото à са рачили тамошните общинари, à са ги измели на следващите избори.

    Когато "публично-властови субект" иска пари, трябва да осигурява нещо насреща. Когато няма конкретен ангажимент, взимането на пари от раЯта се нарича данък. Когато получава конкретна насрещна услуга, раЯта плаща такса.
    Първоначално публикуван от Конституция на РБ
    Чл. 60. (2) Данъчни облекчения и утежнения могат да се установяват само със закон.
    Чл.141. (4) Общинският съвет определя размера на местните такси по ред, установен със закон.
    Зоната и парите за паркиране какво са?

    Не е ясно, но че са противоконституционни, е очевадно.
    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

    Коментар


    • Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
      Точно така - платеното паркиране ПО МЕСТОЖИВЕЕНЕ е българска недомислица. На Запад се таксуват приходящите. Живеещите в прилежащите сгради са освободени или ползват изградени от общината ПАРКИНГИ на нисък преференциален абонамент - добавка към местния данък сгради. Това е разликата. И целта е именно да се ограничи трафикът на идващи от други квартали, а не да се скубят живеещите в квартала.
      Бат Гагич, убеден ли си в това?
      Знаеш ли какво е това?
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot 2025-11-21 130955.png
Прегледи:0
Размер:78.7 КБ
ID:7015910

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Bewohnerparkausweis_Zimmermann_1.jpg
Прегледи:0
Размер:551.3 КБ
ID:7015911

      Ако не, да разяснявам?
      Ама преди това да чукнем едно басче на по баничка.

      Спрете Земята, искам да сляза!

      Коментар


      • Първоначално публикуван от Urko Преглед на мнение

        Бат Гагич, убеден ли си в това?
        Знаеш ли какво е това?
        ...

        Ако не, да разяснявам?
        Ама преди това да чукнем едно басче на по баничка.
        Оно си пише из интернето:

        Ein Parkausweis ist ein Dokument, das je nach Art verschiedene Parkerleichterungen ermöglicht, beispielsweise das KOSTENFREIE Parken in bestimmten Zonen, das Parken auf Behindertenparkplätzen oder das Halten im eingeschränkten Halteverbot. Es gibt verschiedene Arten von Parkausweisen, wie den Anwohnerparkausweis, der für Bewohner von Parkraumbewirtschaftungszonen gedacht ist, und den EU-Parkausweis für Menschen mit Behinderungen. Ein Anwohnerparkausweis ist ein Ausweis, der Anwohnern erlaubt, in einer ausgewiesenen Zone in ihrer Stadt GEBUHRENFREI und/oder ohne Zeitbegrenzung zu parken, wo normalerweise Parkgebühren für Besucher anfallen.
        Аз нещо друго ли съм написàл по-горе?

        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
        За всички, които размахват като копие с конска опашка платеното паркиране на Запад, един пример:

        "Боголюб"-младши беше студент и живя известно време в Бон...
        Май требеше да се хванем на бас, да видим каква ЛЪЖА ми беше приготвѝл ?

        PS За да се не абят ората, ето го с гугъл преводачката:

        Разрешителното за паркиране е документ, който, в зависимост от вида си, предоставя различни привилегии за паркиране, като например безплатнопаркиране в определени зони, паркиране на места за хора с увреждания или спиране в зони с ограничено паркиране. Съществуват различни видове разрешителни за паркиране, като например разрешително за паркиране за жители, предназначено за жители на зони за управление на паркирането, и разрешително за паркиране на ЕС за хора с увреждания. Разрешителното за паркиране за жители е разрешително, което позволява на жителите да паркират безплатно и/или без ограничения във времето в определена зона в рамките на техния град, където обикновено се начисляват такси за паркиране на посетителите.
        Последно редактирано от Bogoljub Gagic; Днес, 15:44.
        В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

        Коментар


        • Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение

          Оно си пише из интернето:

          Аз нещо друго ли съм написàл по-горе?

          Май требеше да се хванем на бас, да видим каква ЛЪЖА ми беше приготвѝл ?

          PS За да се не абят ората, ето го с гугъл преводачката:

          Разрешителното за паркиране е документ, който, в зависимост от вида си, предоставя различни привилегии за паркиране, като например безплатнопаркиране в определени зони, паркиране на места за хора с увреждания или спиране в зони с ограничено паркиране. Съществуват различни видове разрешителни за паркиране, като например разрешително за паркиране за жители, предназначено за жители на зони за управление на паркирането, и разрешително за паркиране на ЕС за хора с увреждания. Разрешителното за паркиране за жители е разрешително, което позволява на жителите да паркират безплатно и/или без ограничения във времето в определена зона в рамките на техния град, където обикновено се начисляват такси за паркиране на посетителите.
          Преди да размахваш общи теоретически преводи от интернет, искаш ли да пробваш на практика да извадиш KOSTENFREIE=безпалтно една такава картичка? Или директно да ти дам препратки към цените на различните общини?

          Другото, което не отговаря на реалноста, е че за живущите има изградени и осигурени паркинги, няма значение платени или неплатени. Да, паркинги има, но далеч не на всякъде и не за всички и те са на общо основание, обикновенно срещу заплащане, без да се взима предвид кой ги ползва и къде живее.
          Казано на кратко горепосочената карта от мен е:
          - 99% платена (за инвалиди не знам как е)
          - не ти осигурява парко место за дадената зона. Важи правилото ако има място има, ако не- оправяй се.
          - единственото което прави тази карта е- разрешава ти да паркираш в дадена зона, ако адреса ти е в дадената зона и се издава срещу заплащане в общината.
          Е, са ако говорим за някое село на майната си, с население от 50 човека и поземлен обем от 5000 декара, може и да е безплатно.

          Ето, да не се мъчиш, от ADAC
          Bewohnerparkausweis: Welche Regeln gelten und warum es teurer wird
          Bochum 90 €
          Bonn 360 €
          Bremen 75 €
          Essen 75 €
          Erfurt 100 € (ab 1. September 2025)
          Frankfurt am Main 120 €
          Fulda 60 - 120 € (je nach Tarifzone)
          Göttingen 120 €
          Heidelberg 120 €
          Jena 120 € (ab 1. Februar 2025)
          Kaiserslautern 200 €
          Koblenz min. 100 € + Gebühr je nach Länge und Breite des Fahrzeugs
          Köln 100 - 120 € (je nach Länge und Breite des Fahrzeugs, 1. März 2025)
          Leverkusen 60 € (ab 2026: 90 €)
          Lüneburg 120 €
          Mannheim 127,50 €
          Mülheim an der Ruhr 150 €
          Münster 260 €
          Oldenburg 200 €
          Osnabrück 120 €
          Schwerin 120 €
          Trier 200 €
          Tübingen 240 €
          Ulm 200 €
          Zwickau 90 €
          Последно редактирано от Urko; Днес, 17:20.
          Спрете Земята, искам да сляза!

          Коментар


          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            Не знам откъде ги копаш тия тарифи, аз не вярвам синът ми да е платил 2 пъти по 360 € в Бон, па да ми обяснява, че било безплатно. По-вероятно би било обратното - да ми поиска парична помощ за нещо, което не е струвало нищо но такова не се случи. Паркинги само за живущи има в Нидерландия, за Бон не съм писал никъде таквоз нещо.

          • Urko
            Urko коментира
            Редактиране на коментар
            Обръщай се за информация и претенции към ADAC и към немските общини. Аз само препредавам информацията, която и ти сам можеш да си намериш в нета. Са, ако мислиш, че до утре ще обикалям по сайтовете на общините и ще ти търся цени и тарифи за да ти доказвам, не си познал.
            Предлагам ти вместо това да завъртиш бизнес- ти вадиш карти за паркиране от германските общини без пари и после ги продаваш на немците на половин цена.
            Конкретно за сина ти - не е задължително да ти подава невярна информация. От Бон до Бон има разлика. Както и от София до София. Едно е да паркираш в Обеля, друго на бул. Хр. Ботев.

          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            Бон е много по-малък град от София, разстоянията изобщо не са като софийските

        • Предлагам да издигнем Гагич за кмет. Той ще осигури парко места в центъра на София до края на първата седмица. Безплатни, естествено.
          Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
          Вальо. О888 557Ч7Ч
          Silverado 1.3 i

          Коментар


          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            Ако си мислиш, че е невъзможно - "обРъкàл си рейса, пич" ©

        • В много страни в големите (и не само) градове на Европа има такси за паркиране, но за ОПРЕДЕЛЕНО ПАРКО МЯСТО, паркираш - плащаш!
          В Италия има административни зони, където първите 1-2 часа са безплатни (на челното стъкло има картонено часовниче, където шофьорът отбелязва часа на паркиране.
          Във Франция под жилищните блокове в новите квартали (разбирай под 50 годишни, напр.) са 2-3-4 етажа Парко-места, но няма мазета за туршии, като в София, напр. По улиците на сателитните квартали почти няма паркинги, освен пред някой местен магазин, но с колонка-касичка.
          Таксите в "зоните" в Сф си е косвен данък, ПАРИ за НИЩО! В старите жилищни квартали, като Хиподрума, напр., строен в началото на 60-те години на миналия век, няма достатъчно парко-места дори само за жители му, а има много болници, училища и детски градини. И какво ще се случи, ако местен жител не намери къде да паркира в неговата Зелена зона? Паркира в съседната, плаща и ходи да си мести колата през 4 часа ли?
          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

          Коментар


          • sonda
            sonda коментира
            Редактиране на коментар
            Има и нещо друго у нас. Половината гаражи се използват именно за килер- туршии, бидонье и квото се сетиш, а колата паркирана отпред и може да се не мърда с години...И реакцията, ако го питаш що така- гаража си е мой, моа си прайм квото искам, а отпред не моа паркира никой, щото ми пречи да си вкарвам колата !

        • Пак нещо готино от китап-суратя (автор некой си Nik Ray, видимо бесен левичар, но явно има литературна дарба или го е осенило вдъхновението по повод зоната във Варна ):

          Те... (смекчено от мен - Б.Г. ) не са родени такива, просто възпроизвеждат мисленето, което системата им е набивала с години: че нищо не зависи от тях, че трябва да мразиш „другия долу“, а не „онзи горе“, да се биеш със съседа, а не да търсиш сметка на властта.
          Вместо да се обединят срещу липсата на услуга (паркинг), лумпените се нападат един друг ("ти си селянин", "ти си тарикат", "купи си хангар").
          Полезните идиоти страдат от Стокхолмски синдром към властта, и защитават този, който ги "бие" (глобява без да осигури алтернатива), защото така се чувстват умнокрасиви.
          ------
          Мога да ги класифицирам в няколко туморни групи:

          „Парвенюто с гумените ботуши“
          Човек с Комплекс за малоценност с тежки усложнения на мания за величие.
          Класически псевдоинтелектуалец, който иска да звучи като десен, модерен европеец („всичко е частно, оправяй се сам“), но всъщност звучи като крепостен селянин, който благодари на господаря, че го бие само три пъти седмично.
          псевдоинтелектуалецът не схваща разликата между „луксозна прищявка“ (самолет) и „базова инфраструктура, за която плаща данък“ (улици и паркинг).
          Целта му е да се разграничи от „масата“. Той си мисли: „Ако защитавам властта и се правя, че проблемите на простолюдието са ми под нивото, значи аз съм Елит.“
          Класически полезен идиот. Глупак, който ако утре Общината му спре водата, ще напише: „Ами копайте си кладенци бе, Ганьовци! Общината да ви е длъжна?!
          -------
          „Пазителят на градската порта“
          Човек с Агресивен провинциализъм в ремисия.
          „Пришълците да си ходят на село.“
          Това обикновено го крещят хора, чиито родители са дошли в града преди точно 15 години. Миризмата на обор още не се е отмила от фамилната им памет, затова те са най-агресивни към „новите“.
          В тяхната глава, те са се нанесли в панелката, взели са си мястото и край. Всички след тях са „скакалци“.
          Тъжни човечета, които пазят своята мизерна територия като куче, пазещо кокал, който отдавна е оглозган. Те са съседите-доносници.
          ----------
          „Диванният революционер“
          Човек с Пасивна агресия и морална импотентност.
          „Иди се жалвай пред общината, не във фейса“, „Искаш безплатното“.
          Това е най-долната категория.
          Тези полуидиоти мразят теб повече от Кмета, защото за тях Кметът е „Бог“ (недостижим), а ти си един от тях, който обаче има смелостта да каже, че царят е гол.
          Ти разваляш комфорта на тяхното примирение. Ти им навираш в очите факта, че живеят в кочина, а те са си я тапицирали и са си пуснали Азис.
          Антон Тошев даже си измисля, че „искаш да спираш в градинки“. Класически "сламен човек". Тъпакът не може да спори с фактите ми (бюджет, корупция), затова си измисля, че аз съм нарушител, за да му е лесно да те мрази.
          ---------
          Мазохистите (Обвинението: „Искаш аванта“)
          Това е най-тежката форма на полуидиоти с робска психика.
          Тези амеби не могат да схванат базовата концепция на Държавата: ТИ ВЕЧЕ СИ ПЛАТИЛ.
          Не искаш „безплатно“ паркиране, ти си платил данък МПС, винетка, акциз на горивото (който е 50% от цената), ДДС върху колата и частите, местен данък и такса смет.
          Когато отидеш на ресторант и си поръчаш пържола за 50 лева, плащаш ли допълнително „Такса Стол“, за да седнеш? Или очакваш столът да е включен в цената?
          Тези полуидиоти са дресирани, че е нормално да плащат на държавата данъци, и после да плащат на още веднъж, за да ползват инфраструктурата, изградена с парите от твоите данъци.
          Полуидиотите се гордеят, че си плащат двойно и тройно.
          ----------
          Комплексът на Неандерталеца (Обвинението: „Това го е писал AI“)
          Когато неандерталеца види текст, който е структуриран, логичен, граматически правилен и с богат речник, той авоматично заключава „Това го е писал AI“.
          За средностатистическия неандерталец, чиято мисъл тече като развалена боза (бавно, лепкаво и с правописни грешки) интелигентната реч изглежда като магия.
          Това е реакцията на дивия селски бек.
          -----------
          В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

          Коментар


          • drukman
            drukman коментира
            Редактиране на коментар
            Гагич, помогни на мен, глупавия. Посочи твоята категория.

          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            Горните категории касаят само защитниците на зоните и увеличението на цените за тях.

        • Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
          Бон е много по-малък град от София, разстоянията изобщо не са като софийските
          Официалният сайт на град Бон / общината , конкретно подраздел за картите за паркиране с тарифите>
          Bewohnerparkausweise
          Да спрем до тук, а?

          Спрете Земята, искам да сляза!

          Коментар


          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            Знам ли, може да е ползвал "Bonn-Ausweis" или някакво студенско намаление. Помня, че в някакъв момент мощно го натискаха да си смени холандската шоф. книжка с немска и да си пререгистрира колата, едвам успя да се размине.

          • Urko
            Urko коментира
            Редактиране на коментар
            Да, желателно е да го направи. Иначе го считат за укриване на данъци. Т.е. ако пребиваваш повече от 6 месеца, изхождат от това, че там ти е местоживеенето и адреса и имайки кола с чужда регистрация плащаш данък за нея там където ти е регистрирана колата. А в същото време очевидно си в Германия, но не плащаш в Германия данъка за колата. А и недай Боже, ако има ПТП колата е с чужбинкса регистрация и застраховка и покриването на евентуалните щети става много трудно и спорно. А с немската застраховка си тече по каналния ред. Това е в негова полза, макар и по-скъпо.

        Активност за темата

        Свий

        Тук са 10 потребители онлайн. 8 потребители и 2 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X