И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Право на до 4 часа безплатно паркиране в определени места за хора с увреждания в синя или зелена зона, ако нямаш карта, подаваш заявление за карта и според вида и процентите на заболяването ти, ще ти издадат съответната карта за инвалиди. На мен ми отказаха да ми издадат такава карта, защото заболяването ми "Глухота" не е било "включено" за преференциално паркиране, това е най-вече за хора които не могат или имат затруднено придвижване.
Последно редактирано от Еделвайс; 18-11-25, 06:44.
Ако питаш за годишен стикер за "преференциално паркиране по местоживене" - по-горе в тази тема тЕрикати се хвалят как ползвали някакво яко намаление за такъв, ама трябва и колата да отговаря на някакви критерии - там нещо до два литра, до еди-колко си киловата.
Не е до стикера а какво правим като жилището ми евентуално попадне в някакъв вид зона а аз имам ТЕЛК . Ясна е работата че ще си играем на котка и мишка с тия 4 часа ако няма друг вариант .
Когато баба ми е строила къщата сме били на 4 километра извън София . Ходели са пеша през гората 4 километра да хванат трамвая от Семинарията да отидат на работа . Аз вина че София стана това което е в момента нямам . Жителството колкото и за недемократична мярка да го обявиха си е нещо хубаво . Зоните за паркиране са още един косвен данък . Съгласен съм че трябва да има някакъв ред в паркирането в идеалния център но това в жилищните квартали като нашия си е поредния общински рекет от педераското лоби което в момента управлява общината . От деведесетте години на миналия век не съм ходил на протест тия ще ме изкарат и мен на 20 тоя месец .
Общината използва, че имаш жилище и те рекетира. Нищо, че за 15г. зони в центъра нищо не се е променило с паркирането и "чистия " въздух. За това време, общината със събраните от ЦГМ пари да е построила нещо за облекчаване на паркирането и трафика в тези зони?
Да не забравяме, че основното застрояване на бул. В .Левски, Патриарх Евтимий, Л. Каравелов, Шишман, Раковска е от 30-40 г. на 20век като жилищни квартали. В момента продължават да са жилищни квартали.
Някъде да има информация за приходите на ЦГМ в зоните от:
- винетки/абонаменти;
- СМС-и и талони;
- служебни абонаменти?
Просто на общината й се услади да събира пари и по този начин.
sek.1 коментира
Днес, 09:44
Не е до стикера а какво правим като жилището ми евентуално попадне в някакъв вид зона а аз имам ТЕЛК . Ясна е работата че ще си играем на котка и мишка с тия 4 часа ако няма друг вариант .
кОпуваш си преференциален стикер за инвалиди, бре, по-нагоре в тази тема е дъвкано. Камàра тЕрикати пишат у талона за ползвател на МПС-то бабичка с ТЕЛК и се уреждат със стикер за жълти стотинки. И са се хвалили у форумЪт. Пише по-горе.
Какво не ти е ясно?
В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.
Тия проблеми са само 'щото искате да сте гражданЕ.
Ние, селянето си паркираме на зеленото безплатно.
Не се сдържах. Извинете.
Това, когато не скочите да търсите я лекар, я някой друг по спешност в Софето. Или не изпратите чадата да земат вишу. Или не дойдете да изкарате некой лев. Тогава ни заемате паркоместата, дишате ни въздуха и разваляте културната среда
Това, когато не скочите да търсите я лекар, я някой друг по спешност в Софето. Или не изпратите чадата да земат вишу. Или не дойдете да изкарате некой лев. Тогава ни заемате паркоместата, дишате ни въздуха и разваляте културната среда
Тъй-тъй! СтолИцата требваше да е нейде нах Карлово или Казанлък. Тамън насред БГ-то. Тогаз, сите щехме да си кютаме по родните места. Австралицийте са го измислили- да не е Сидни, да не е Мелбърн... забили пръчката посреди и оппп!- Камбера. От нищото и малко пясък с вятър, ей го на.
Ако си платя годишният абонамент за Зелена зона, дали мога да паркирам безплатно във всичките и части?
А не само пред блока ми, примерно...
Точно в това е големият капан за балъците, дето си мислят, че ще е най-хубаво целият град да се превърне в платен паркинг (колкото и да ни е чудно има някакъв дребен 1% и такива - справка анкетното допитване.) Те си мислят, че като си плащат за зона, довечера едно свободно място пред тях ще си ги чака да се приберат. А на практика им убягва цялостната картинка, не се замислят, че където и да отидат пак ще е зона. И се получава баш следното: отидеш в друг квартал да е@еш и си щракаш по 2 лв. за фандъкова, спреш пред магазина да купиш хляб + два лева за фандъкова, отидеш после да занесеш хляба на майка си + 2 лв. за фандъкова. През това време някой друг горки човек паркира на мястото пред вас - и от него също да щавят по 2 лв. за фандъкова.
И аз ще отида на протеста, но само в събота и в неделя - другите протести са организирани по време, когато нормално хората ходят на работа.
/а онези, защото са хитри, може изобщо да не отразят протеста по новините, или камерата да снима само най-рехавото място, все едно че не са дошли хора./
Предлагам някой ден да се съберем спонтанно хора пред общината, уж за протест за нещо си, а да искаме Бонев да излезе и да даде проба за алкохол и наркотици.
Аз пък си мисля, че е крайно време някои хора да осъзнаят някои прости факти:
1. Живеейки в голям град (апартамент) нищо извън входната ти врата не е твое. В някои случаи притежаваш и идеална част от парцела под теб. В масовия случай не.
2. Това,че нещо (улица, тротоар тревна площ, междублоково пространство и др.) е на общината, не означава, че е твое. С таива терени обикновено се разпорежда икономическото мнозинство в местния парламент.
3. Никой никога и никъде не може да си прави, каквото поиска. Изключение: живот в амазонската джунгла или централна Африка и Азия и то при условие, че най близките двукраки са поне на 500 км. от теб.
Изводи:
Ако искаш да паркираш без много проблеми в дома си, си купуваш къща с двор в центъра на града (винаги ще се намери някой кретен, който да спре пред входа за гаража).
Ако не можеш да си го позволиш, поне търсиш законен гараж, който да закупиш на съответното място.
Ако и това ти е скъпо- еее никой не те държи насила в града. По селата все още ги няма тези проблеми (възможно е да възникнат и там, някога- но не сега)
И тук е мястото, някой да каже: "а ма това е много скъпо"
За тях ще припомня думите на "Другаря Тодор Живков" пред някакъв конгрес на профсъюзите: " Може да решава този, който има пари..."
Или живееш в капитализъм или в соц. Все още има държави с този строй
Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.
На времето, когато общината е дала "Разрешение за строеж" условията са били едни. На практика това е договор м/у общината и собственика - Общината приема и изгражда инфраструктура за този обект, и предоставя за ползване общинските площи, а собственика плаща данък през годините за това.
По същия начин общината събира и пътен данък за МПС, като е съгласна да си караш колата, спираш, паркираш по улиците, общинска собстеност.
В един момент, общината едностранно решава, че трябва да събира още пари от собствениците на определени имоти. Съответно си измисля поводи - ще оправим пътната инфраструктура, ще построим паркинги .. Дайте едни 100лв. в началото преди 15г. а сега са 150 EUR. Нищо, че от събираните през годините данъци нищо такова не е направено...
Отделно, че в центъра имота е апартамент + ИЧ от парцела, т.е. данъчната оценка е много висока а и процента данък нетно е също висок. Съответно общината събира 500-700 лв. данък на апартамент. Средно са по 10 апартамента на адрес - 5000 - 7000 от адрес. Не съм включил ТБО, че с тях гони 1000 лв.
Където и да отиват парите, това не отменя фактите за собствеността.
Вие, като юрист би трябвало чудесно да го разбирате.
Каквото и да си дъвчем тук, истиата е, че този който е собственик може да се разпорежда. Има множество примери за територии в "Южната дъга" под и над околовръстното, където съществуват "улици" изградени върху частни терени и там знаем какво става, и кой определя правилата. Хайде кажете ми от правна гледна точка, там дали някога ще има синя,зелена или бембена зона, ако статута им остане непроменен?
Точно И за това, аз смс-и не пускам, а съм си накупил талончета по 1 и 2 лв съответно, и ги ползвам тях, че и винаги има толеранс двайсетина минути повече, а и няма ддс, както има при смс-ите, демек 1 лв е 1.20.
siem коментира
Вчера, 21:57
...Има множество примери за територии в "Южната дъга" под и над околовръстното, където съществуват "улици" изградени върху частни терени и там знаем какво става, и кой определя правилата. Хайде кажете ми от правна гледна точка, там дали някога ще има синя,зелена или бембена зона, ако статута им остане непроменен?
Ще има със сигурност Просто ще променят статута. Ще ги "отчуждят за улица". Неминуемо, както е тръгнало. Столична община има здрави еднозначни традиции в НЕПЛАЩАНЕТО на обезщетения при такива отчуждавания.
Някога в стария ЗТСУ пишеше, че гражданите имащи право на строеж върху държавна или общинска земя, могат да ползват прилежащите към сградата площи безвъзмездно. Еми, махнаха го в ЗУТ.
Плащаш местен данък за МПС (и не можеш да минеш ГТП ако не си го платил) на общината, ама не е достатъчно - ще плащаш и за зона. На частна фирма.
Утре ще въведат освен Данък сгради да плащаш и "наем за собствен имот" на общината. Лека-полека...
В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.
Докато общинари и народ се забавляват с паркирането, отходните води на пренаселена София, ще надхвърлят капацитета на оттока. Да видим тогава кой ще иска да паркира в кафявите зони.
И най-вече - къде ще ходят софиянци по нужда.
Докато общинари и народ се забавляват с паркирането, отходните води на пренаселена София, ще надхвърлят капацитета на оттока. Да видим тогава кой ще иска да паркира в кафявите зони.
И най-вече - къде ще ходят софиянци по нужда.
Не мога да си представя коритата на Перловска, Владайска, Слатинска и прочие софийски реки пълни догоре А всъщност те играят ролята на "колектори" (доколкото има истински такива, те са им успоредни и преливат в тях). И искАро има "неусвоен" капацитет.
Задника на Джей Ло ("Расте но не старее" ®) е единственият град в Европа с открита канализация от средновековен тип.
В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.
Единствената изходяща река е Искър. Останалите са нейни притоци. Оттокът и беше около 30 кубика в секунда при Нови Искър. А по Искър изпонастроиха язовири...
Има една пречиствателна станция за отпадни води, с капацитет 1,5 мил. души. Построена 1984 година.
Коментар