От: Автобусът или колата?
	
		
			
			
				
	
Доколкото аз разбрах, твърдят, че светофарът не регулира предимството на влизащите в кръстовището, което с оглед цитираната ал. 3 изисква уточняване какво е "регулиране на движението в кръстовище", и включва ли двете компоненти - "право на влизане в кръстовището" и "предимство след влизане в кръстовището".
Ако включва и двете, текстът наистина би изключил пътните знаци като инструмент за регулиране.
Ако не, то пътните знаци ще регулират предимството в кръстовище, заедно със светофарната уредба, която определя кой има право да навлезе в кръстовището. Различното приложно поле.
Лично аз намирам логика знаците да важат отделно от светофарната уредба, като нямам претенциите да мога да интерпретирам юридически правилно текста.
Ако трябва да реша как да премина, бих изчакал и в двете ситуации напорист участник от другата страна, като ако правя левия завой, ще съм много по-внимателен. Не мисля, че ако законът е зад мен, трябва да натискам до катастрофа. Ще съобразя и как да спра, за да не изненадам водачът зад мен.
							
						
					
					Първоначално публикуван от Чавдар (V93)
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Преглед на мнение
								
							
						
					
				
				
			
		Ако включва и двете, текстът наистина би изключил пътните знаци като инструмент за регулиране.
Ако не, то пътните знаци ще регулират предимството в кръстовище, заедно със светофарната уредба, която определя кой има право да навлезе в кръстовището. Различното приложно поле.
Лично аз намирам логика знаците да важат отделно от светофарната уредба, като нямам претенциите да мога да интерпретирам юридически правилно текста.
Ако трябва да реша как да премина, бих изчакал и в двете ситуации напорист участник от другата страна, като ако правя левия завой, ще съм много по-внимателен. Не мисля, че ако законът е зад мен, трябва да натискам до катастрофа. Ще съобразя и как да спра, за да не изненадам водачът зад мен.
) и си ми симпатичен, ще го повторя съвсем кратичко - при зелен сигнал и за двете мпс-та, преминаването през кръстовището е разрешено (и за двете мпс-та), а реда за преминаване се определя от правилото, че завиващия наляво е длъжен да пропусне насрещно движещите се. При неработещи светофари или в режим на мигаща жълта светлина, реда за преминаване през кръстовището се определя от пътните знаци (в случая, ако се върнем на картинката, автобуса има знак за предимство, а автомобила да осигури предимство на идващите по главния път, който пък (пътят) от своя страна е определен с табелата към знаците).
3) Когато движението в кръстовище се регулира със светлинни сигнали, пътните знаци по ал. 1 се поставят над тях или отстрани на същите носещи конструкции. С тях се регулира движението в случаите, когато светофарната уредба е изключена или работи в режим на жълта мигаща светлина.
							
						
 А от многократно цитирания текст от наредбата следва това (повече от веднъж пояснено), че при работещ нормално светофар знаците за предимства ВСЕ ЕДНО ЧЕ НЕ СЪЩЕСТВУВАТ. Т.е. при работещ светофар всичките ти словесни и логически пируети просто са напълно безсмислени, защото знаци за предимство там "по обстановка" (де юре) Н-Я-М-А. От което следва, че това кой е с предимство се определя от други текстове, съгласно които движещите се направо са с предимство пред правещите ляв завой. 
Коментар