Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кой е виновния при тази ситуация

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Кой е виновния при тази ситуация

    Първоначално публикуван от windwarrior Преглед на мнение
    Така съм съгласен.
    MITSUBISHI MONTERO 3.0 V6
    (А1+)
    О877ООО98О

    Коментар


    • #92
      От: Кой е виновния при тази ситуация

      Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
      Много добре го знам кръстовището. Говорим за липсата на навици да се оглежда.
      Зависи и онзи с Волвото колко бързо се е движил. Че не е като да не е пълно с пилоти по кварталните улици. А видимостта вдясно не изглежда да е особено добра, особено като седиш ниско в лека кола.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #93
        От: Кой е виновния при тази ситуация

        Кой е виновен ще реши овластения, а какво ще реши/решат никой не знае.

        Спазването на закона и знаците не винаги значи безопасност, та карайте безопасно, а пари се изкарват
        байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
        Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
        Суперспам - спама на суперите

        Коментар


        • #94
          От: Кой е виновния при тази ситуация

          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
          Зависи и онзи с Волвото колко бързо се е движил. Че не е като да не е пълно с пилоти по кварталните улици. А видимостта вдясно не изглежда да е особено добра, особено като седиш ниско в лека кола.
          Французите имат една "ралиджийска" приказка "La vue, c'est la vie", с други думи "Видимостта е равна на живот". Та като не виждаш, няма да се правиш и ти на пилот-камикадзе. А да се кара на автопилот/по навик е мно-о-о-го вредно !
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • #95
            От: Кой е виновния при тази ситуация

            Водачът на сивото волво дирекно бива одумкан за неспазване на знак заради което е причинил ПТП, по чл.179 ЗДП

            Има възможност белия автомобил да бъде изкаран виновен за неспазване на чл.25 ЗДП, не е огледал добре кръстовището, с което е създал опасност за другите евентуални участници в движението. От своя страна водачът на белия автомобил може да съди общината, че не му е осигурила добра видимост - дървото точно на ъгъла тотално закрива гледката, както и трафопоста, заради който липсва видимост в далечина. За него знак стоп липсва, така че не е длъжен да спре, а само да намали скорост. В този случай може спокойно да каже че не е видял волвото, заради наличието на трафопост+дърво, и тогава няма да е виновен, той си е спазвал правилата.


            ЗДП, Чл. 25. (1) Водач ...който ще предприеме каквато и да е маневра, като например ...да завие ... за навлизане по друг път ...преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които ... минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.


            Чл. 179. (1) Наказва се с глоба от 50 до 150 лв.:
            5. който не спазва предписанието на пътните знаци ...правилата за предимство...ако от това е създадена непосредствена опасност за движението;
            (2) Който поради нарушение по ал. 1 причини пътнотранспортно произшествие, се наказва с глоба от 100 до 200 лв....

            Коментар


            • #96
              От: Кой е виновния при тази ситуация

              Първоначално публикуван от windwarrior Преглед на мнение
              [ATTACH=CONFIG]763399[/ATTACH]

              Предполагаемо трябва да има и знак В1 някъде в ляво извън кадър.

              Предполагаемо? А може да няма знак.
              Ето това е в София примерно: https://maps.google.com/maps?ll=42.6...147.34,,0,1.65

              Тази улица е еднопосочна нали? Има същия знак като горе. Хайде сега се разходи нагоре по цялата улица, огледай напбратно и намери някъде знак по нея, или по пресечките и, който да ти забранява да влезеш отгоре.
              Правейки навигационна карта, вярвай ми нагледал съм се на хиляди такива улици. Тук където живея минавам и всеки ден по такива. Искам да видя как някой ще ми пише акт, ако идвам отгоре по улицата която показах.

              Та за конкретната ситуация, виновен е безусловно белия. Синия знак за еднопосочна улица е предупредителна табела, не е забранителен знак. По отношение на джипа той има точно нулева юридическа стойност, ако нагоре по улицата няма забранителен знак от посоката в която идва (също така в пресечките на улицата). Ако има, тогава той е в нарушение, нямащо връзка с конкретното ПТП. За белия Опел важи единствено правилото на дясностоящия.
              "Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

              Коментар


              • #97
                От: Кой е виновния при тази ситуация

                Темата ми беше забавна, но вече почва да ме плаши. Тук пишем една камара шофьори и не можем да се разберем на 5 страници за конкретната ситуация кой е с предимство и кой не е (кой да мине пръв и кой да изчака за да не се нагънат ламарините). Как по дяволите се очаква същия казус да го разрешиш за секунда ако се окажеш участник в него?
                Не че е трудно по знаците да се ориенираш. Кръстовището е с 3 излизащи еднопосочни улици. Съответно нормалната нагласа е, че никой освен теб не може да влезе в това кръстовище (кръстовището има само един вход-улицата по която идваш).
                Малко ме изненадва нагласата на някои колеги, че знакът за еднопосочна улица е предупредителна табела. Значи ли, че мога да карам в двете посоки според настроението си? Да взема да пробвам утре, ама някой да се навие първо да покрие глобата и увеличението на застраховката (ако ми натресат такова).

                Велосипедисти, деца и т.н.-за тях гледаш винаги. Те изскачат и между колите на права отсечка, та си е голям проблем. Лошото е, че се учат как да не спазват правилата по същия начин както и шофьорите.
                Само за рекърда: в някои страни велосипедистите карат по правилата за автомобилите(знаци, светофари и т.н.). Пак там асфалта е равен и има едни диваненца дето се мандахерцат на скейборди със същата скорост като велосипедистите. Е те тия последните ме плаша повече, защото са по-дребни. Най е опасно на десен завой някой от тях да не се засили от вътрешната ти страна и да го натиснеш...
                Последно редактирано от Goblin; 20-12-14, 05:03.
                Toyota Land Cruiser BJ70 1985
                Lexus LS430

                Коментар


                • #98
                  От: Кой е виновния при тази ситуация

                  Абе внимавайте като карате е извода :-) На който му се чете: има и за знаци при изход от паркинг, и за т.нар. локални, и за това дали трябва да се съобразяваш със знаци, които виждаш "в гръб" и т.н.


                  - http://www.admcourt-bs.org/CMS_ADM/i.../931_2011R.htm
                  - http://www.justice-ruse.org/rcourt/2...1/156a1811.htm
                  - http://www.rcourt-aitos.org/CMS_ADM/...3/17361013.htm
                  - http://vrc.my.contact.bg/mart/nak/05704508/47321009.htm
                  и т.н.

                  Айде друга ситуация, която ми се случва всяка сутрин - какво правим на нерегулирано кръстовище (не т- образно - а пресичащи се 2 улици, и двете -двупосочни) при пристигане едновременно на 4 автомобила и от 4-те посоки? Понякога за разкош някоя бие мигач за нанякъде.
                  Nissan Patrol GR Y60 2.8TD (отлетя)
                  Grand Cherokee 3.0

                  Коментар


                  • #99
                    От: Кой е виновния при тази ситуация

                    Първоначално публикуван от a26 Преглед на мнение
                    Абе внимавайте като карате е извода :-) На който му се чете: има и за знаци при изход от паркинг, и за т.нар. локални, и за това дали трябва да се съобразяваш със знаци, които виждаш "в гръб" и т.н.


                    - http://www.admcourt-bs.org/CMS_ADM/i.../931_2011R.htm
                    - http://www.justice-ruse.org/rcourt/2...1/156a1811.htm
                    - http://www.rcourt-aitos.org/CMS_ADM/...3/17361013.htm
                    - http://vrc.my.contact.bg/mart/nak/05704508/47321009.htm
                    и т.н.

                    Айде друга ситуация, която ми се случва всяка сутрин - какво правим на нерегулирано кръстовище (не т- образно - а пресичащи се 2 улици, и двете -двупосочни) при пристигане едновременно на 4 автомобила и от 4-те посоки? Понякога за разкош някоя бие мигач за нанякъде.
                    Нас ни учеха, че водачите трябва културно да решат, кой да мине пръв и следващите да се развържат по правилото на десностоящия. Сега не знам как става!
                    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                    Из "Златния телец"

                    Коментар


                    • От: Кой е виновния при тази ситуация

                      Първоначално публикуван от goshko-loshko Преглед на мнение
                      Никакъв шанс да не разбере, че е в неправилната посока! Знаците "забранено..." са два на предишната пряка на "Банат". По един от двете страни. Дори кьорав като мен ги вижда добре. Не знам защо, но винаги като идвам към теб независимо от коя страна се озовавам в позицията на Волвото и правя десен по "Орел". Абсолютно винаги без изключение. Някоя от задните на Волвото улици май свършваше в "нищото" и логически те води в насрещното.
                      П.П. То по принцип цялото движение в твойта махала е доста сбъркано.
                      Ааа, движението тука, в квартала, си е сбъркано много. Голяма част от объркването идва точно от това кръстовище, от което Банат е еднопосочен и на двете посоки и хаоса пълен.
                      Орел е единствената улица, която свързва бул. Черни връх с Козяк. Ако се опиташ да минеш по Страцин, която е предишната, отворена в тази посока, осъзнаваш, че тя е задънена.

                      Но нищо не те задължава да се измъкваш от ситуацията, като караш в насрещното Аз всеки ден си стигам до нас, без да нарушавам посоките на движение . С изключение на един път, ама за това май трябва да разкажа отделно. Хем нямах друг избор, хем щях да ям бой

                      Основната причина, поради която хората се бутат в насрещното е, че ако не го направят трябва да излязат или на Черни връх или на Вапцаров, където обикновено е задръстено. Но колкото и да е задръстен Черни връх, колко време мислите, че отнема преминаването му межу двете преки - Русалийски проход и Орел? не повече от 2-3 минутки според мене - не съм го мерил, но ще се учудя, ако е повече.

                      https://www.google.bg/maps/@42.66168...4554,17z?hl=en
                      "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
                      Gabriel Garcia Mаrquez

                      Коментар


                      • От: Кой е виновния при тази ситуация

                        . Ако има, тогава той е в нарушение, нямащо връзка с конкретното ПТП. ...
                        (Волвото)

                        Значи може да удари и някоя ракийка преди това, и пак да не е виновен за ПТП-то, а ? Така де - какво като е подпийнал, това няма връзка с преминаването през "нерегулирано" кръстовище.
                        А това за "пожелателността" на указателните табели .... . Другия път като минавам моста на Околовръстното над ж.п. линията за Пловдив ще си продължа направо (в насрещното). Щото нали... няма нужда да се съобразявам със стрелки разни!

                        Коментар


                        • От: Кой е виновния при тази ситуация

                          Първоначално публикуван от Danika Преглед на мнение
                          Надали са чак милион километри, но са 25 години въртене из софийските улици, улички и кръстовища. Това са милиони успешни разминавания с участници в пътното движение всякакви - от гугутки до талибани.
                          Возила съм и две деца от и на училище в различни смени, на уроци, на тренировки в поликлиниката и т.н. Огромен процент от шофиращите в София жени карат деца и гледат с 4 очи откъде може да изскочи някакъв тиквеник.
                          Та недей да ги подмяташ така на едро.
                          Не вниквате в детайлите, което съответно ви прави и слаби шофьори и не само. Да-вземате си изпитите без грешка на теория и с благословията на изпитващият на практиката, но в реално-опасна обстановка сте неадекватни, доказано е че най-опасните водачи на МПС-та са именно младите майки с малки деца. Отделно да шофираш всеки ден от точка А до Б после до В не ви прави отличен шофьор, аз ги имам тези километри в цял свят и ми са се случвали всякакви неща на път. Сутиациите от най-различно естество трупат, така жизненият опит за вземането на отговорни решения на пътя, е ЖЕНИТЕ ги нямат, а тиквеничкиТЕ са доста повече отколкото предполагате, успех.

                          Коментар


                          • От: Кой е виновния при тази ситуация

                            Първоначално публикуван от trent Преглед на мнение
                            Не вниквате в детайлите, което съответно ви прави и слаби шофьори и не само. Да-вземате си изпитите без грешка на теория и с благословията на изпитващият на практиката, но в реално-опасна обстановка сте неадекватни, доказано е че най-опасните водачи на МПС-та са именно младите майки с малки деца.
                            Това пък кой го доказа?

                            Първоначално публикуван от trent Преглед на мнение
                            Сутиациите от най-различно естество трупат, така жизненият опит за вземането на отговорни решения на пътя, е ЖЕНИТЕ ги нямат, а тиквеничкиТЕ са доста повече отколкото предполагате, успех.

                            Аз пък ежедневно виждам толкова тиквеници по улиците, че лошо ми става. Жените понякога ме дразнят само със страшното си мотане по пътищата и много ме забавляват с техниката си на паркиране, но ако някой ми изправя косите по пътищата, то не са те.
                            "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
                            Gabriel Garcia Mаrquez

                            Коментар


                            • От: Кой е виновния при тази ситуация

                              Първоначално публикуван от Андрей Боянов Преглед на мнение
                              Това пък кой го доказа? Аз пък ежедневно виждам толкова тиквеници по улиците, че лошо ми става. Жените понякога ме дразнят само със страшното си мотане по пътищата и много ме забавляват с техниката си на паркиране, но ако някой ми изправя косите по пътищата, то не са те.
                              Бях свидетел на катастрофа, в която млада жена предизика ПТП, без да участва в него и дори и не разбра и си замина по пътя, за радост нямаше жертви. Аз съм бил потърпевш не веднъж на лошото шофиране на жените, неадекватните им решения и липсата им на автомобилна логика. Това автоматично не доказва, че ние-мъжете сме невероятни, но дори това че доста по-добре се ориентираме е достатъчно. В конкретния случай имаме нагло поведение на водача(мъж) с джипа и невнимателно шофиране на водача(жена) с белият Опел, и двамата са виновни, кой повече или по-малко, няма значение, важното е че няма пострадали.

                              Коментар


                              • От: Кой е виновния при тази ситуация

                                trent, жена ти шофира ли?...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X