Първоначално публикуван от old tramp
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
моля за компетентно мнение,по въпрос за изисквания към АГУ!
Свий
X
-
-
Много пъти е ставало въпрос, че КОС и КАТ работят различно в различните области въпреки еднаквата за цялата страна нормативна база. Сега добавям и "оторизираните газаджии". Преди да отида да узаконя газовата на Ладата се наслушах на какви ли не теории за протоколи, сервизи, срокове на годност и т.н. Като изключим почти двата дни чакане на опашка в КАТ /първият ден отидох на обяд и не можах да се вредя до края на работното време, и на другият ден от сутринта минах предпоследен в края на работният ден/ на гишето минах без проблем. Голям, малък талон на автомобила, голям талон от прегледа с преснимано копие и гражданска. Давам непоискан съвет. Който ще прави упражнението да отиде до съответният КАТ, там да системата за даване на номера би трябвало да има служител/ка която преглежда какво носиш и те упътва ако нещо ти липсва.сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш
Коментар
-
Ами естествено, в нашия КАТ е достатъчно да занесеш протокол от технически преглед на колата с вписана АГУ и ще ти сменят талоните." Розовият лист" може и да е затрит някъде през годините, все пак той е от 2015 г. насам. Е, тези, които сега се сетиха да го вадят, трудно биха го изгубили след толкова зор по придобиването му. И за пореден път - смяната на талоните на колата е само за тези с бутилки след 2014 година!
-
Колега scorpius , не знам къде е вашия КАТ , ама и у нашия е същото . А и у един друг е така (вчера говорих с едно приятелче там) . Плюс , гледам, че и Чичо споменава за Северозапада същата процедура .
.... та дали пък няма да излече , че в доста КАТ-ове е така ?! ...
-
-
Да бе и за съм ползвал услугите на едни момчета отпред пред КАТ .50 лв. като на братовчед и чакаш на гишето за готовите талони да те извикат ,не съм чакал много .Сега сигурно пак ги има!Изгубих му дирите на единия!Иначе нема наши и ваши ,ама ич!Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!
Коментар
-
2010г. лятото. Купувам последното ми Митсубиши. Собственика на автокъщата /приятел, аз не купувам от непознати/ ми казва: отиваш еди къде си да ти оправят документите за регистрация и екотаксата, и в КАТ търсиш еди кой си да те "оправи" срещу 20 лв. Тогава беше бума на румънците. Намирам в КАТ въпросния фърфълак по къси гащи и джапанки /после разбрах,че май е от БМБ/ и му оставих ключа и документите. Пред мен имаше поне 20 коли. Той ми вика: отиваш на 6-то гише /където се дават готовите талони/ и вардиш ред. Тъкмо ми беше дошъл реда /аз вече се притеснявах, че го няма/ и той се носи. След като взех номерата му викам: ето ти 20 лв. Ааа вика 40.Е нали 20? 20 за мене и 20 за "оня на канала". Поне минах за около 2 часа, иначе не знам колко щях да чакам. С Ладата когато я прехвърлях минах бруто за 20 минути. Нямаше опашка този след обяд.
-
-
Първоначално публикуван от dimkaraganchev Преглед на мнениеИма и далеч по-лесен начин. Плащаш си и не висиш по опашки няколко дни...
От 90-те години на миналия век съм намразил опашките. И от тогава имам ли възможност, ги избягвам.ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM
Коментар
-
Не знам защо много хора си мислят, че тези посредници вършат нещо лошо.
Те просто чакат на опашката вместо вас, и го правят за пари. Намерили са си биснес ниша и я ползват. Не мисля, че вършат нещо незаконно или неморално.
Аз досега съм ползвал техи услуги няколко пъти. Плащам си 50 лева, и не се занимавам с глупости. Отивам да си върша моята работа, а вечерта или на другия ден си вземам регистрираната кола. А, да, попълвам и пълномощно, няма как иначе да станат нещата. А то е на колосалната сума от 6 лева с ДДС.
Не виждам нищо лошо в ползването на тази услуга.
Разбира се-много по-добре ще е да се промени из корен системата, и тези опашки да отпаднат, ама в това няма далавера, иначе досега да е оправено.
-
-
Някой намерил ли е някакъв нормативен документ който да задължава подмяната на старите над 10г. бутилки за ВПГ пропан-бутан?
Аз намерих това.
По-конкретно приложение 3Б
2.1.3. Периодично окачествяване Препоръките за периодичното окачествяване чрез визуален контрол или изпитване по време на експлоатационния срок се предоставят от производителя на резервоарите в зависимост от използването им в условията за експлоатация, определени в настоящото приложение. Всеки резервоар се подлага на визуален контрол минимум на всеки 120 месеца след въвеждането му в експлоатация на превозното средство (регистрацията на превозното средство) и при всяко ново монтиране, за да се провери наличието на повреди или разрушаване, включително и на опорите. Визуалният контрол трябва да се извършва от техническа служба, посочена или призната от органа по одобряването на типа в съответствие със спецификациите на производителя. Резервоарите, които нямат табелка със задължителните данни или чиито задължителни данни са нечетливи по една или друга причина, задължително се изтеглят от експлоатация. Ако има възможност резервоарът да бъде недвусмислено идентифициран по производител и сериен номер, може да се постави заместваща табелка и резервоарът да остане в експлоатация.
https://rta.government.bg/images/Ima...pravilo110.pdfLZ5ZI qth HASKOVO
Pajero II GLS 3000 V6
Коментар
-
Първоначално публикуван от old tramp Преглед на мнение...тези trouble shooters...
България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!
Коментар
-
Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнениеtroubleshooters, а те, от своя страна помагат на страдалците
та и дори възрадват щастливците
ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM
Коментар
-
Всеки резервоар се подлага на визуален контрол минимум на всеки 120 месеца след въвеждането му в експлоатация на превозното средство (регистрацията на превозното средство) и при всяко ново монтиране, за да се провери наличието на повреди или разрушаване, включително и на опорите. Визуалният контрол трябва да се извършва от техническа служба, посочена или призната от органа по одобряването на типа в съответствие със спецификациите на производителя.
Вероятно отново сме подложени на гнусен мутренско-милиционерски рекет, подобно смяната на номерата преди 10-15тина години, инициирана от тогавашния милиционерски министър р. петков - фонтанпикльото.
ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM
Коментар
-
Първоначално публикуван от ivan4o Преглед на мнениеНякой намерил ли е някакъв нормативен документ който да задължава подмяната на старите над 10г. бутилки за ВПГ пропан-бутан?
Аз намерих това. ....
Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Наистина има щампован срок на годност на някои бутилки от последните години, останалите вечни ли са? И когато бутилката е на мястото на резервното колело, както е на преобладаваща част от съвременните автомобили, коя неведома сила ще накара техническия специалист на прегледа да прочете табелата, камо ли да вземе някакво отношение? Същият този специалист години наред се е правил, че въобще не вижда газова уредба в автомобила.
-
-
Първоначално публикуван от old tramp Преглед на мнение
визуален контрол минимум на всеки 120 месеца,а не СМЯНА на всеки 10-години!!! За LPG.
Вероятно отново сме подложени на гнусен мутренско-милиционерски рекет, подобно смяната на номерата преди 10-15тина години, инициирана от тогавашния милиционерски министър р. петков - фонтанпикльото.Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!
- 1 like
Коментар
-
Объркал се е колегата - Колос
LPG car tank
Уважаеми господа,от: дата: 04.03.2020 15:58 до: info@kolos-gas.com
Препоръчаха ми вашата фирма, като надежден партньор. Трябва да сменя бутилката в АГУ, която е над 10 години. В момента няма бутилки по сервизите, и за това се обръщам към вас. Размерите на старата ми бутилка, турска вероятно, са приблизително L - ~ 900mm ; Diam. ~~ 230mm; V ~~ 40l - табелката е нечетлива и не мога да дам фабр. данни, а е и в багажника, и за това е измервано с рулетка. Посочвам старите размери, с надеждата, че ще ми предложите, ако имате налични най-подходящите. Имате ли практика да изпращате по куриер, и ако да по кой от тях ? Бих приветствал обратна връзка, в която да посочите цени и условия, както и телефон за обратна връзка.
С уважение,
Ето и отговорът днес:
Re: LPG car tank
Здравейте,от: info@kolosgas.bg дата: 05.03.2020 09:19 до:
За съжаление към момента ситуацията е изключително натоварена от поръчки
на едро и най-ранната вероятност за продажба на единични бройки е
април-май. Но дори и за тогава няма как да сме сигурни, че ще имаме
опции. Все пак, ако не бързате, можете да попитате пак след около 2-3
месеца.
Поздрави:
Г. Ангелова
Правило 110 е за природен газ/метан/, за пропан-бутан е правило 67. Уредбите за природен газ са terra incognita, или тъмна Индия, ако повече ви харесва. Повечето бутилки у нас са с изтекъл 20-годишен срок, което си е отвсякъде незаконно. Но патрулките не дебнат пред метанстанциите...
В същност, аз като неук, и съответно невежа в правно-нормативната уредба, поради идиосинкратичен потрес от перфидните начините на прилагане ѝ в колониалната територия, си задавам лаишкия въпрос: Възможно ли е тукашната милиция, с оглед създаването на предпоставка за пореден погром/рекет, след излишната смяна на рег. табелите да издава/утвърждава/постановява нова отраслова нормала, като пример 10-годишен живот на бутилките LPG, по самосиндикален, мутренско-рекетьорски начин, без да се съобразява/хармонизира със световни и европейски стандарти?
Каза швейцар-генерала от ВМА, Д-р. Плазмодий/ според медицинската колегия/ COVID-19 няма тук, но някак си съм убеден, че във форума има добри специалисти, които могат да сразят вируса на мутро-милиционерския рекет интелигентно и скромно, та дори и инкогнито, без да се пъчат по всички телевизии, накипрени като портиери от Интурист.
Има една теорема обаче,:" Никой не може да ти причини толкова зло,колкото ти сам си способен да си причиниш"
А, има и Лема => "Хоро" А.Страшимиров.
ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM
Коментар
-
От любознателност погледнах какво пише по въпроса при братушките, понеже и там карането на газ е доста разпространено. Та в една дискусия ставаше въпрос за годността на бутилките, при което се цитираше някаква тяхна наредба за резервоари под налягане и отново се спрягаше 10-годишен срок на годност. Може отново да се опитваме да преписваме от тях.
-
-
Правило № 67 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации
(ИКЕ на ООН) — Единни предписания относно: I. Одобряване на специфично оборудване на
превозни средства от категория M и N, използващи втечнени нефтени газове в тяхната система за
задвижване; II. Одобряване на превозни средства от категория M и N, снабдени със специфично
оборудване за използване на втечнени нефтени газове като гориво в техните двигатели, по
отношение на монтажа на такова оборудване [2016/1829]
И тук никъде не намерих срок 10 години.
https://rta.government.bg/images/Ima...pravilo067.pdf
но пък намерих числото 20.LZ5ZI qth HASKOVO
Pajero II GLS 3000 V6
Коментар
-
Ето нещо от немски форум, което ми се иска да е вярно......
-------------------------------------------------
Фактът, че резервоарът има неограничен срок на годност, важи само за резервоарите съгласно ECE R67-01. Старите резервоари (например червени подови резервоари в WoMos или цилиндрични резервоари в багажника) често все още са резервоари в съответствие с ECE R67-00. След това DIE трябва да бъде внимателно проверена отново след 10 години и да бъде подпечатана или всъщност днес са подменени. Често мулти-клапанът вече не е допустим, така че тестът за налягане е една или друга глупост по отношение на цялостното одобрение на системата.
От друга страна, цистерните ECE R67-01 се визуално инспектират и след това се оставят къде и как се намират. Само ако има причина да се подозира механична повреда или ръжда, ще бъде извършена по-щателна проверка - но в 9 от 10 случая никой инспектор с газ няма да го направи, и ако е така, с ендоскоп и чук с чук. Понякога дебелината на ваната също се сканира, но често просто просто се изследва и чука.
Максимум, че има подложка за запазване като "малък дефект", защото се забелязва ръжда от филми или повреда на защитния слой от корозия.
С мазна ръжда на листата или дупки / вдлъбнатини, нещото просто излита.
Дали резервоарът има отпечатана дата на изтичане или не, сега е напълно без значение за резервоарите за течен газ (отменен чрез промяна на правилата за тестване, така да се каже). Това е приложимо и задължително само за резервоари за сгъстен газ за природен газ. В момента дори имам два резервоара, инсталирани в кръга от приятели, които се използват само след отпечатаната дата на изтичане - няма проблем с приемането, дори и въпрос за това. Някои одитори са винаги актуални ;-)
Така че можете спокойно да шофирате до TÜV с "изтекъл" резервоар съгласно ECE R67-01 (!) И, ако е необходимо, любезно да посочите на инспектора, че 10-годишният срок на изтичане вече е остарял. Умишлено казвам "приятелски !!!", защото в противен случай "лошо общо състояние" и "подозирано ръждясване" с тест тампон излизат като връщаща карета ;-( В случай на спешност това означава: премахване, визуален преглед, измерване на дебелината и т.н. и т.н. - струва време, пари и нерви ... и обикновено носи само "ОК" за преинсталиране ... ;-) Можете да спорите много, но не е нужно.
Преди беше различно. Но ние имахме император ...
-----------------------------------
https://www.motor-talk.de/forum/vor-...-t5434647.html
А защо в българия да е различно след като се цитира същото правило 67?
LZ5ZI qth HASKOVO
Pajero II GLS 3000 V6
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар