Обява

Свий
Няма добавени обяви.

моля за компетентно мнение,по въпрос за изисквания към АГУ!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Коментира се че.било.моментна офанзива за стригане на стадото.Аз така или иначе мислех да сменявам бутилка като мине зимата и имаше защо.Бутилките монтирани под шасито на джипове и камиони ,според мене тряцна да се сменяват доста под 10 години ,на 5-6 не повечч.Независимо че имам щит отдолу и е много по високо от оригиналния резервоар .старата беше 45 литра ,новата е 35 и е още по прибрана.Нова сонда ,клапани магнет вентили.Интересно защо не искат документ за изпарителя на АГУ ,имам такъв ,но казаха че не им трябва.Той е не по-малко рисков ,сърцето на АГУ то е !И въобще не знам кой ги би през зъбите господа управленците да премахнат годишните прегледи на АГУ и да се минава само на ГТП ,много по добре беше ,въпреки 15 тината лева такса за преглед и проверка.Немаше да я има тая анархия за нерегламентираниАГУ в последващите години до сега.Добре е да я има в талона и да е редовна ,защото си законен и за по -ниски данъци ,което е важно за по мощно МПС.Прегледа също е важен ,ако е направен добър оглед на системата.Не че ми се набутва с пари ,но си е по спокойно и сигурно.Аз си я проверявах за течове поне на 2 месеца.
    Последно редактирано от faster; 28-02-20, 17:43.
    Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

    Коментар


    • #17
      Утре ше питам в сервиза дето бачках .Има пункт за ГТП по TUV,последните години минавам там.И там едно минаване е 30-40минути като при АГУ то днеска.А че ще се сменява талон ,/ако не смени собственика до тогава/е сигурно !Че имаше мендили пред разпад си е едно на ръка!Подържа ли се една кола се личи!Некои са за спиране направо на пътя!
      Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

      Коментар


      • veskov
        veskov коментира
        Редактиране на коментар
        Има ли голяма навалица?

    • #18
      Живелите достатъчно дълго (като мен). със сигурност помнят времената, когато се плащаха едни 400 лева, за да караш на газ. Да не говорим, че газовите уредби си бяха екзотика, и в общи линии, бяха достъпни само за достатъчно правоимащите. Може и сега, нЕкои "трезвомислещи" другари, да ни подбутват в тази посока.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • veskov
        veskov коментира
        Редактиране на коментар
        Много прилича, но поне свидетелството за боравене с газови уреди беше безплатно след безплатен курс (за Сф до гаража в Х Димитър). Да видим сега кой и срещу колко ще ги продава.

    • #19
      Сутринта ,към 9и 15 бях 6та кола ,обаче бавно върви ,по 30 минути на кола.Въпреки че само прехвърлих от едната клетка в другата до обяд си отиде.Висене е мааа му,иначе си правят стабилен преглед ,но май ги бави компютърната система ,не толкова самия преглед.Като тръгвах от канала имаше десетина коли зад мене ,но пристигат непрекъснато.Нещо към 8 ,8 и нещо има шанс да си от баш.първите!Някъде и по бързо .Колега вчера в кв.Бенковски е минал за час и нещо с чакането.
      Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

      Коментар


      • #20
        От днес информация 70 кинта в КАТ и някакъв розов талон от оторизиран сервиз за АГУ. Канали не се минават, което силно ме радва, но все пак не смятам да регистрирам.

        Коментар


        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Е значи общата сума съм я разбрал г/д правилно 23 лева в КАТ + талона и сметката излиза.

        • Vlado_Ts
          Vlado_Ts коментира
          Редактиране на коментар
          Е то "дараверката за наши хора" е ясно . Особено за герберастите ( сякаш преди герб далаверата е била непозната дума в обществото ни ).

          Всъщност една голяма част от пунктовете за ГТП са лицензирани и за материята около газовите уредби . А да откриеш "оторизиран сервиз" или пункт за ГТП е процес достъпен и за обикновени простосмъртни . Естествено че процесът е свързан с ходене по мъките , ама то в живота изобщо е така - лесно нема.
          Но по- лесно е : " ааа , не става . То е само за наши хора"

        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Май нищо не си разбрал от списъка публикуван от колегата, но не пречи да се изкажеш.Коментирал съм за сервизите в Бургас и част от тези във Варна, повечето са известни с "компетентността" им.От списъка за Бургас видях един единствен читав сервиз, в който биха могли да извършат истинска проверка на АГУ, стига разбира се указанията към техниците да не са за "проверка", таксичка и издаване на съответно талонче.Сервизите в които имаха апаратура за истинска проверка и правеха такава, докато някой мъдър държавник не реши, че това е работа на пунктовете за ГТП до един са изчезнали от картата на "оторизираните" сервизи.Сега тези хора просто монтират АГУ със съответните документи и никой не умира от желание отново да инвестира в читава апаратура за проверка в държавата с най-бързо изменящи се закони.Проверката с едно писукащо химикалче на ГТП за мен не е проверка, но според компетентинте органи от 6-7 години насам си е съвсем ОК.

      • #21
        Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
        ...Коментира се че.било.моментна офанзива за стригане на стадото.....
        Цъ. Не е моментна . Даже много са закъснели , чак сега се сетИха. Наредба Н-3 е още от 2013-та.
        ... а като се вземе предвид , че Форумът се чете И от "Който трябва" ( а тук се пише на килограм и каквото трябва и каквото не трябва) , направо съм учуден , че не са подпукали и "джипките" .

        ПС. За да не скочи сега някой : не защитавам палкаджиЙте . Просто констатирам.


        Последно редактирано от Vlado_Ts; 29-02-20, 10:06.
        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

        Коментар


        • #22
          Сега ходих да прегледам какво пише по бумагите в колата: в малкия талон не пише нищо, а в големия пише бензин. В големия талон от ГТП пише че газовта е ОК и дата 2011г. - това е май датата на производство на бутилката, а е слагана по-късно. Други документи и дати няма - ако е вярно това, че само монтираните след влизането на наредбата в сила /2013г/имат срок за вписване, съм ОК. Колата обаче я кара щерката и не се знае органите как ще се отнесат при проверка.
          ________________________________________________
          Subaru OUTBACK 2,5
          Hyundai TUCSON 2.0

          Коментар


          • коко келеша
            коко келеша коментира
            Редактиране на коментар
            Добре де, къде го виде това окей? Никъде в официален документ не се споменава нищо за заварено положение. Дори в едно уж интервю с представител на КАТ и СБА, на директния въпрос "Ко прайм с тия преди 2014-та, ще ги глобявате ли?". отговорът беше "МОЖЕ БИ не". Та лично аз предпочитам да не ме среща изобщо мечката .

          • IvanIvanovi
            IvanIvanovi коментира
            Редактиране на коментар
            написал съм "ако е вярно" - четох го някъде из нета, че това за 3-те години е за газовите слагани след влизане на разпоредбата, която си сложил в долното мнение. За съжаление не запазих линка, ако попадна пак на него, ще го дам тук.

        • #23
          Наредба I-45 от 24.03. 2000година (не е отменена) казва следното:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Untitled-1.jpg
Прегледи:408
Размер:162.9 КБ
ID:6566333
          Последно редактирано от коко келеша; 29-02-20, 11:56.
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • #24
            В: Газовата бутилка е поставена 2012 година, но това не е отразено в талоните. Новата наредба е от 2014 година. Трябва ли да се сменят талоните в този случай?

            О: Да, отново трябва да се сменят. Ако газовата уредба е монтирана преди влизането в сила на новата наредба, собственикът на автомобила може да си смени талоните само с удостоверение за ГТП с отразено наличие на АГУ. Не е необходимо да преминава през първоначална проверка и да търси сертификат за монтаж.

            След като новата наредба влезе в сила през 2014 година, на шофьорите беше даден 3-годишен гратисен период за отразяване на промените в талона. През първата година можеха да си сменят талоните само с попълване на декларация в КАТ. През следващите 2 години промяната се правеше чрез представяне на удостоверение за ГТП. Към момента няма въведена нова процедура след изтичане на гратисния период, така че описаните по-горе стъпки остават същите.

            Важно е да знаете още, че ако газовата ви бутилка е 9-годишна, догодина ще трябва да я смените. След подмяна трябва отново да минете през пункт за първоначална проверка, за да бъде въведен новият номер на бутилката.


            https://www.sba.bg/snews/v/1082/Vapr...AtUgBMssZDJRMA

            Повече подробности ще научите от интервюто с Панталей Дамянов от Националната полиция:

            - Ще бъдат ли глобявани тези собственици, които имат монтирани горивни уредби преди 2014 г.?

            - По-скоро не, защото промяната в наредбата е след 2014 г.


            https://www.sba.bg/snews/v/1081/Kakv...gazova-uredba/
            Последно редактирано от IvanIvanovi; 29-02-20, 16:08.
            ________________________________________________
            Subaru OUTBACK 2,5
            Hyundai TUCSON 2.0

            Коментар


            • #25
              Тези въпроси и отговори имах пред вид и аз в горния пост. Както си прочел, не е посочено нищо в писмен вид, което да потвърждава приказките, За мен, отговорът за глобяването звучи като "По-скоро да отколкото не". Понеже бутилката на джипа до края на тази година излиза в пенсия, то за мен, съчетаването на полезното с НЕприятното е неизбежно .

              П.П. Ако не те мързи и си направиш разходка из членовете и алинеите, които са посочени в същото интервю, накрая след всички препратки, ще стигнеш пак до цитираната от мен наредба, която единствена дава насоки в писмен вид.

              П.П.2, Ако човек се замисли малко по-задълбочено, ще стигне до извода за вината на тези водачи с газови уредби, които тогава (преди 2014г.) не са изпълнили действащата наредба за двуседмичния срок за пререгистрация
              Последно редактирано от коко келеша; 29-02-20, 16:37.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • IvanIvanovi
                IvanIvanovi коментира
                Редактиране на коментар
                хич няма да задълбавам, ако ме глобят глобят, нямам време да се редя цял ден в КАТ точно сега. Наесен е ГТП, ако не ме пуснат защото газовата не е вписана в талона, тогава ще го мисля

              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                Ako приемем, че само глобяват без да свалят номерата, защото пък един познат каза, че е видял и да свалят номера, мисля, че до наесен могат многократно да те глобят с по 150 лева, което със сигурност ще надхвърли евентуалните ти загуби от пререгистрацията, но това са само мои мисли на глас . Всеки е свободен сам да избира за какво да харчи парите си .

            • #26
              Има и още нещо. След смяна на бутилка, поради навършване на 10 години, отново се преминава през първоначален преглед, за да впишат в системата новата бутилка, тъй като само оторизираните 156 пунктове можело да направят това.
              HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

              Коментар


              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                Ами, нормално. И те семейства хранят

            • #27
              ДОбре, че нямам кола на газ вече. Гледам, че има 160 пункта с разрешителни. Тия нормални ли са? В БГ има 265 общини. В общини по 30-40 хиляди население няма и един пункт. Абсолютен майтап и нагла милиционерщина. На това трябваше да му е гласувано отлагане с поне 5 години, след като за последните 5 половината общини в БГ нямат пунктове. От 2014 до сега никой не се е сетил, че 265 общини няма как да работят със 160 пункта. На всичкото отгоре и смяна на талони.
              И какво им беше на паспортите и зверките преди да приемат тая глупост? Аз си ходех на преглед в пункта, дето ми е сложена газовата. Ако те не могат да преценят дали е изправна, кой ще може по-добре от тях...
              Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

              Коментар


              • #28
                Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнение
                ДОбре, че нямам кола на газ вече. Гледам, че има 160 пункта с разрешителни. Тия нормални ли са? В БГ има 265 общини. В общини по 30-40 хиляди население няма и един пункт. Абсолютен майтап и нагла милиционерщина. На това трябваше да му е гласувано отлагане с поне 5 години, след като за последните 5 половината общини в БГ нямат пунктове. От 2014 до сега никой не се е сетил, че 265 общини няма как да работят със 160 пункта. На всичкото отгоре и смяна на талони.
                И какво им беше на паспортите и зверките преди да приемат тая глупост? Аз си ходех на преглед в пункта, дето ми е сложена газовата. Ако те не могат да преценят дали е изправна, кой ще може по-добре от тях...
                Явно е и до акъла на целокупното население. Казвам го с добри чувства. Ето - ти по някаква причина, имаш да го кажем, мениджърски поглед върху нещата и го забелязваш. Аз , вече една седмица се ровя из бумагите, но дори и за момент не ми е минавала мисълта, че отново има някаква неравнопоставеност.в по-глобален мащаб. Като сложим и нашенското "охоо има още три години...", стигаме до сегашната ситуация - лудница пред недостатъчната бройка оторизирани пунктове. По-скоро превенцията е слаба. Аз бих задължил всички пунктове за монтиране на газови уредби, да имат окачени на видно място, извадки от всичките тези наредби, които бай Иван краставичара да може да прочете и спази, щом иска да се вози с по-евтино гориво. Или да имат някакви листовки в тази насока, като им се налагат люти глоби и на тях за липсата на такива материали. Ех, мечтии!
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Има заварено положение навсякъде по света . Какво им пречи да вписват газовата уредба като колата така или иначе отиде в КАТ примерно при смяна на собственост . Така поетапно ще ги впишат на по новите и читави коли . Другите си карат по реда който беше до сега . Сега е лесно един протест под прозорците на Б.Б. и ще ги оправи нещата за 15 минути .

              • #29
                Стимулите за използването на по-екологични горива са европейска и световна политика. Да, някои държави я съобразяват със стандарта си и там газта не е левче, но то там и хлябът им е скъп. Което малко се отразява на тенденциите. В нашия случай говорим просто за неработеща система.
                2014 е прието това нещо, доколкото видях. Предостатъчно време. Били са 5 пунка, 10 пункта...и като изтича срока, имаш 150. Т.е. предварително ясно е, че сроковете няма как да бъдат спазени, защото тези, които е трябвало да си направят пунктове, не са имали интерес от това. Половината държава няма. Т.е. цялата идея се е провалила още на ниво теория. В тая ситуация няма друг начин, освен да се промени нормативната база и да се докара до нещо, което ще работи. А у нас какво се прави-при очевиден провал, се пуска милицията "да оправи нещата" и да се раздуха по медиите колко са безотговорни хората, как карат "бомби" и т.н. Вместо най-простото- признават си, че са се провалили. Измислили са нещо, което няма как да заработи, понеже няма капацитет. Може и да работи в други държави. Може и навсякъде по света да работи. Но тук не е сработило. Фактори бол, като преобладават чисто икономическите-явно откриването на такъв пункт не е нито лесно, нито евтино.
                В която точка аз винаги ги подозирам в създаването на някаква хранилка, понеже ги знам тия главуни как работят. Ако се прегледат изискванията за такъв пункт, разположението и собствеността...съм почти сигурен какво ще излезе. На тоя началник брат му, на тоя кмет братчеда, на оня чичо му...изобщо нещо, въртящо се е около хора с власт, имащи възможност да създават правилата. Пак някакъв монопол, пак едни наши и още по-наши. Тоя филм сме го гледали толкова пъти, с толкова различни герои назад в годините, че то на практика няма какво ново да се измисли. И ако тук-там го е имало винаги, в последните 12-13 години стана практика на държавно ниво и целенасочено провеждана политика. Понеже съм имал кола на газ при старата нормативна уредба, съвсем уверено твърдя, че тя си работеше идеално и нямаше абсолютно никаква причина да бъде променяна. Имал съм си изряден паспорт на бутилката, преглед и т.н. И като съм ходил на преглед, реално хората си правеха такъв-мереха за течове, мажеха с пяна, преглеждаха всички тръболяци дали нещо някъде не се е протрило, разхлабило и т.н. Бутилка на хидравлична проба не съм карал, защото колата не доживя срока за проверка на бутилката.
                Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                Коментар


                • santaclash
                  santaclash коментира
                  Редактиране на коментар
                  Тогава може да е била друга целта и явно после е превърнато в хранилка. Хвнах една произволна от фирмите, някакво ЕТ и се оказа, че имат и спечелена обществена поръчка-"„Следгаранционно сервизно обслужване на служебните автомобили на НЗОК, включително доставка и монтаж на резервни части, консумативи и принадлежности към тях“ за 10 броя коли.

                • Kirilpm
                  Kirilpm коментира
                  Редактиране на коментар
                  Въпроса е, че уж се прави за по-голяма сигурност.А освен че само хранилката само става по-голяма сигурността хич не процъфтява от това, даже напротив.Няма сила на света, която да ме убеди, че в пункт за ГТП някъде в страната има по-компетентни служители в областта на АГУ от тези в сервиз за АГУ.В масовия случай върха на компетентността на служителите в пункт за ГТП е да пуснат и спрат спирачните валяци и да поставят сондите на газ анализатора по правилните места.

                • santaclash
                  santaclash коментира
                  Редактиране на коментар
                  Представящ ли си ако примерно софтуерните компании работеха като нашето правителство...пускаш на пазара нещо, което не работи, въобще не си го тествал, не е ясно дали има условия да тръгне въобще, но го пускаш.
                  Не се прави така. Не може да се създава и прилага законодателство, което не държи сметка за реалностите. А тук точно това са направили.
                  Тая вечер ако пак ме подгони безсъние, ще седна да нанеса на картата всички законни за момента пунктове. Прегледах днес на обяд съвсем повърхностно за какво става въпрос...и картинката е доста мрачна.

              • #30
                Уважаеми господа, пишещи в темата! Силно съм притеснен, че точно в ТОЗИ ФОРУМ са изписани толкова неверни и противоречиви неща, някои от които с претенции за достоверност! И толкова безотговорни коментари... За тези, които действително се интересуват от казуса, ще се постарая да бъда пределно ясен и разбран:
                1. АГУ, монтирани преди 2014 г. включително /системата за технически прегледи не различава кои са преди или след 01.09.2014., от когато е в сила със задна дата Наредбата/, са "заварено положение". Собствениците им не са длъжни да сменят талоните на МПС. Промяната на вида гориво се отразява при смяна по друга причина - например продажба. Достатъчно е в документа от техническия преглед да е отразено, че има АГУ.
                2. АГУ с бутилки, произведени след 2014 г., подлежат на първоначален преглед/регистрация/ в оторизиран пункт. Регистрацията предхожда поредния технически преглед на МПС. Срокът за смяна на талоните е 3 години от датата на регистрация, не от монтажа на АГУ или от датата на производство на бутилките.
                3. Никъде в Наредбата или ЗДП не е упоменат срок за замяна на бутилката, което е в противоречие с европейското законодателство, където има срок 10 години. Според отменените през 2011 г. правила бутилките се подлагаха периодично на хидравлично изпитване. Така че, докато не бъде въведено официално, всяко изискване за подмяна на 10 години е издевателство на местна почва. Законово ограничение има само за бутилките на природен газ/метан/ и то е 20 години.
                4. Оправданията на женски бащи от рода на "на мен никой не ми е казал" можете да споделите с органите на КАТ, докато ви попълват данните в акта.
                Предварително и само сега се извинявам за сарказма, който ще блика от отговорите ми на евентуалните некомпетентни коментари. Компетентен означава упълномощен да извършва определена дейност, а не много знаещ.

                Коментар


                • коко келеша
                  коко келеша коментира
                  Редактиране на коментар
                  A дали полицая знае какво е EX NUNC или EX TUNC, или ако ги споменеш ще си помисли, че го псуваш на майка на чужд език . И в края на краищата, във форума е пълно с юристи, но всички мълчат като партизани на разпит по отношение на тези подробности. Дайте нещо, което да може да се прочете и цитира при спиране от въпросния прегладнял катаджия. Защото щом някъде има място за тълкуване, редовия гражданин винаги губи от овластения по презумпция. Ако за всеки спор трябва да се влиза в съда, много сме го закинАли .

                • Кольо
                  Кольо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Адаш, аз не знам какви са тези псувни на чужд език, я ги разшифровай...
                  То и не само аз де, май повечето сме така.

                • scorpius 65
                  scorpius 65 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Специално за Коко - сторих си труда и проверих, наистина има повече значения, някои от тях обаче са синоними, което не е много логично. Така че се извинявам за неточността, наистина има тънка разлика някой да е некомпетентен и съответно да не е компетентен. Уточнявам, имах предвид второто. Извинявам се и за бликащите от поста ми други неща, не се оправдавам, но бих ги обяснил като резултат от преумората и възмущението. Преумора от лавината от хора, коли и документи, която ме затрупва от десетина дни по 10-11 часа дневно. А възмущението е основно от държавните институции, но и от немалка част от потърпевшите граждани на КМБ.

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X