Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо англичаните карат наопаки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Защо англичаните карат наопаки

    Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
    .... (Единственото място където в Англия има дясно движение са лодките в реките).
    ....
    ... и
    Посетителите влизат в хотел през единствената улица с дясно движение във Великобритания, която Savoy успява да запази още от 19-ти век.

    Първоначално публикуван от Маркони Преглед на мнение
    За количество държави не знам.....
    Аз пък знам! Броят на държавите с движение на превозните средства в лявата лента е 59, а общо със зависимите територии - 76.

    Иначе ето и една стара тема: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=116750

    Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

    тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

    Коментар


    • #17
      От: Защо англичаните карат наопаки

      ...от рицарите идва.Копието се носело от дясно при двубой.Може и някой колега да го е споменал по горе,но не съм чел подробно темата,нека ме извини
      HUSGVARNA 630 SMR
      PEUGEOT PARTNER 2,0 HDI

      Коментар


      • #18
        От: Защо англичаните карат наопаки

        Първоначално публикуван от druncho Преглед на мнение
        Във Виенската конвенция е написано: за дясно движение задължително с предимство е дясностоящия.
        А какво ще кажеш за американските кръстовища с четири стопа ? Правото да премине пръв е на първо пристигналия. Явно не им пука за конвецията.

        Коментар


        • #19
          От: Защо англичаните карат наопаки

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Предимството е на десния и в двата варианта.
          Тука нещо друго ми казват:
          Emerging at unmarked crossroads
          Neither road is the major road therefore proceed with extreme caution and be prepared to stop. Anticipating the actions of other drivers and driving at a speed that enables you to stop is critical. Priority regarding oncoming vehicles is not changed.

          А тука, нещо като това

          Първоначално публикуван от piron45 Преглед на мнение
          А какво ще кажеш за американските кръстовища с четири стопа ? Правото да премине пръв е на първо пристигналия. Явно не им пука за конвецията.
          В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

          Коментар


          • #20
            От: Защо англичаните карат наопаки

            И знаците са им различни от тези в конвенцията.
            Защо ли имам спомен, че при рицарските битки се движиш вдясно, а не отляво? Т.е. щита е откъм противника.

            Коментар


            • #21
              От: Защо англичаните карат наопаки

              Първоначално публикуван от druncho Преглед на мнение
              Защо ли имам спомен, че при рицарските битки се движиш вдясно, а не отляво? Т.е. щита е откъм противника.
              Защото самиЯТ идЕЙ е да си защитен при пътуване, не при битка - движиш се по пътя, отляво ти е щитът, за да те пази от напр. робинхудовски стрели, изстреляни от шубраците, а копието или меча, така или иначе движиш с дясната ръка - ако ти дойде някой враг насреща по пътя и той ще държи копие или меч в дясната си ръка. Не може да ти дойде отляво, защото ти се движиш от лявата страна, освен да рискува челен сблъсък.
              В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

              Коментар


              • #22
                От: Защо англичаните карат наопаки

                Като цяло, лявото движение и пригодените към него автомобили с десен волан са по-неудобни според мен. Не за друго, а защото повечето хора са десняци, което предполага постоянно превключване на скорости с лява ръка (ако не са автоматик), боравене по таблото и натискане на копчетии с лява ръка и т.н. Някой ще ми каже, че се свиквало - да така е, но все пак удобството не е същото.
                SUV

                Коментар


                • #23
                  От: Защо англичаните карат наопаки

                  Първоначално публикуван от Dydo Преглед на мнение
                  Като цяло, лявото движение и пригодените към него автомобили с десен волан са по-неудобни според мен. Не за друго, а защото повечето хора са десняци, което предполага постоянно превключване на скорости с лява ръка (ако не са автоматик), боравене по таблото и натискане на копчетии с лява ръка и т.н. Някой ще ми каже, че се свиквало - да така е, но все пак удобството не е същото.
                  Според хангличани - много по-важно за безопасТносТа е с коя ръка въртиш кормилото...
                  В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Защо англичаните карат наопаки

                    Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                    Правилото за предимство на дясностоящия е измислено за десен волан. За ляв волан трябва да е обратно, ама на някой не му стигнал акъла да се сети да смени и това.
                    Това не е вярно!
                    В учебника за любители-шофьори подробно със скици и рисунки е обяснено защо предимството "е на десния" именно при нашата организация за движение вдясно и ляво кормило.
                    сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                    dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                    Коментар


                    • #25
                      От: Защо англичаните карат наопаки

                      Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                      Не съм уверен, че такова е правилото в Англия, да каже някой запознат. На мен са ми казвали франсета, че всички нерегулирани кръстовища, вкл. най-малките и незначителни във Франция, започнали да ги правят кръгови, заради англичаните, които идвали на почивка с техните си коли и предизвиквали ПТП-та, защото не можели да се ориентират кой е с предимство на нерегулирани кръстовища по селски пътчета.
                      При лявото движение в Англия правилото за дясностоящия си работи и се спазва. Обаче ако карате из Индия или Пакистан (също ляво) , не ви съветвам да се осланяте напълно на правилото, аз никога не се предоверявам на предимството си там
                      Кръговите движения са въведени навсякъде, защото са с по- висока пропускливост и безопасност. Обаче, при дясно движение правилото , че който вече е навлязъл в кръговото има предимство влиза в противоречие с по- общото правило за предимство на дясностоящия. При лявото движение който е в кръговото, той си е и дясностоящ, и всичко си е без противоречие. Та англичаните във Франция пак може да им докривява леко на кръговото, ама да се оправят. И като ги гледам, повечето се оправят нелошо със дясно движение. И не мрънкат.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Защо англичаните карат наопаки

                        Първоначално публикуван от Boris Prodanov Преглед на мнение
                        ... правилото , че който вече е навлязъл в кръговото има предимство влиза в противоречие с по- общото правило за предимство на дясностоящия.
                        Наскоро беше обсъждано тук някъде във форумЪт, че в нашия закон и правилник всъщност правило за предимство на навлезлия в кръговото няма, освен ако няма знаци в този смисъл. Ако кръговото е нерегулирано - гледа се кой е дясностоящ и у нас.
                        В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Защо англичаните карат наопаки

                          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                          гледа се кой е дясностоящ и у нас.
                          А требе да се гледа кой е лев...
                          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                          Коментар


                          • #28
                            От: Защо англичаните карат наопаки

                            Ако нямат предимство тези, които са в кръговото пред навлизащите, ефективността и смисъла на кръговото много намаляват.
                            В Бг наистина всяко кръгово си е окичено със знаци,различно според случая.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Защо англичаните карат наопаки

                              Преди няколко седмици една двойка англичани ми бяха на гости и се заговорихме на тема посока на движение. Питах ги дали не им е странно да гледат колите на опаки, но изненадващо отговориха с твърдо не. На майтап им дадох уазката из едни дерета и учудващо за мен, се справиха много добре. После докато пробваха една кола по шосето ги питах как е и кое им харесва повече, ляв или десен волан и отговора беше - "Всъщност толкова по-естествено е волана да е от ляво и скоростния лост в дясната ръка"
                              Правете си изводите

                              Коментар


                              • #30
                                От: Защо англичаните карат наопаки

                                Първоначално публикуван от ANARCHY Преглед на мнение
                                Преди няколко седмици една двойка англичани ми бяха на гости и ...
                                Правете си изводите
                                Изводите са, че англичаните са възпитани хора и нЕма ти кажат, че си "сбъркан и обратен" По този начин навремето са поддържали огромната си империя - съобразяване с чудатостите на подвластните народи.
                                В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X