До: - 10 точки....
Ми замисли се защо ти я взимат? На мен не са ми я взели, щото ме глобяват веднъж на 2 години, и то за глупости, и то на места, дето е безсмислено. А аз далеч не съм от кротките шофьори. Стремя се да карам правилно, но това не винаги означава че спазвам правилника, понякога и при добро желание е невъзможно, друг път безсмислено.
А за това че им плащаш - ми плащай, те на това разчитат. Аз НЕ плащам, и пак съм си с книжка.
Щом си траем и не предприемаме нищо и допускаме да им мине номера - ще си сърбаме попарата. А ти ги и спонсорираш на всичкото отгоре. Помисли малко. Не е правилно да се нарушава закона, а да се коригира, когато е калпав. И това става по един единствен начин - с натиск. Айде да се хванем и да блокираме половин София, и да видиш дали няма да стане. Но явно още не е назрял момента.
За сега нищо по-добро не е измислено никъде. Добре, казваш всеки отделен случай да се разглежда отделно, в зависимост от конкретните обстоятелства, шофьор и т.н. Е добре де, айде кажи този "аршин", за всеки поотделно, кой ще го определя? И как? За проверката за алкохол съм съгласен че трябва да е чрез преценка на състоянието, ама как да стане тук? И аз искам много работи, но при конкретния "морал" (така да се каже) на човечеството изобщо, България няма да я споменавам, щото просто няма смисъл, ще има много субективизъм, щото няма нито безгрешни съдии, нито безгрешни катаджии, нито безгрешни законодатели, и хора изобщо, никъде, не само тук.
Ако например ти се случи нещо лошо (от личен характер да речем), ти пак може да си в неадекватно състояние, и пак да си предпоставка за ПТП, обаче, за разлика от напиването, това не зависи от теб. И изобщо е много трудно доказуемо както едното, така и противното мнение.
А за алкохола е научно доказано какъв е ефекта. Другото е субективизъм.
Единственото, което може да се направи е да се изгради система, чрез която да може да се проверява кой-какви нарушения е правил и през колко време. Ако са налице системни нарушения, съответно и санкцията трябва да е по-сериозна. И лично мойто мнение е че такава система трябва да е публична, за да може да се контролира и от обществото и да се търси сметка защо е взето конкретно решение.
Защото децата няма как да решат трезво кое е безопасно за тях. А и не е редно да носят последствията от безотговорността/незнанието/безхаберието (както искаш, така го наречи) на родителите си. По твойта логика да хванеш да си пребиеш детето от бой (до смърт понякога) си е лично твоя работа, и държавата и обществото не трябва да се намесват, щото то си е твое, а не на държавата, така ли? Мен ако питаш такива са си за затвора, и при това за големи присъди, ако не и най-тежките, защото това поражда отново насилие и в следващото поколение и т.н. И това е доказано. Ти въобще наясно ли си че в някои държави при най-малкото подозрение за насилие или нещо подобно, или ако не можеш да ги издържаш/изхраниш/възпиташ/изучиш като хората, ще те спукат от проверки, а е възможно и да ти ги отнемат?
Може, но практиката показва друго. И това го виждам всеки ден с очите си, въпреки че не карам много.
Първо за пепелта: Еми трепвам, но нищо повече, не си отклонявам вниманието от пътя, нито ръката ми е заета така че например да не мога да я използвам.
Сега за паленето: търсиш кутията, вадиш цигарата, търсиш запалката (нея не я търся, щото тя във всяка кола се знае къде е), палиш - да, ама когато ти прецениш, а не когато ти звънне телефона. Докато пушиш ръката не ти е заета, а като говориш по телефона е заета, и съответно неизползваема за друго. Като пиеш кафе е същото - пак е заета. Това е.
А ти като говориш по 4 часа на ден си има решение точно за теб - handsfree, и това си е съвсем законно, и никой не може да ти каже нищо. Кеф ти жично, кеф ти безжично, кеф ти вързано за компа и аудио системата в колата, съответно може да отговаряш и с копче на волана. Е не е ли по добре?
Не мислиш ли че трябва да има превенция, а не да се борим с последствията? По твойта логика държава и полиция и кат изобщо не трябва да има, а да чакаме някой да утрепе и себеси и още 20 човека, че да му търсим отговорност? Да ти кажа ли тогава всички в българия как ще карат - С колкото може. А да ти кажа ли колко ще са утрепаните - барем 50 пъти повече от сега.
Нямам нищо против всеки да кара както намери за добре, и да се трепе ако иска, обаче загиват невинни хора.
С жигула можеш да направиш същото меле, каквото и с мерцедес, но е по-вероятно, защото чисто технически жигулата е по-несигурна/нестабилна/кофти спирачни/остаряла/карана от мангал и т.н. А това няма никакво отношение към доходите. Според доходите се плащат само данъци - ако всичко е като в нормална държава - тия, дето карат скъпите коли са си платили глобите предварително, като са си платили данъците веднъж, като си плащат скъпите коли, фирмите, от които ги купуват също плащат данъци, плащата повече гориво, по-високи застраховки и т.н. Това всичко, пряко и непряко отива в държавата. Ако има държава. А държавата си я правим ние. Щом е такава, значи колкова сме кадърни. На който не му изнася - свят широк.
Аз например за да си взема талона от КАТ и да си платя глоба от 15лв. трябва да не работя поне половин ден, ако не цял. Като сметнеш че обикновено удължават акта - още един път. Сметни тогава, за един човек със заплата 2000лв. да речем (а това отдавна не е изключение и не се смята за кой-знае каква заплата), тия две ходения ще му костват 200лв. + глобата. Тоест, за да платиш глоба от 15лв., ти плащаш 215. Е, на кой му излиза по-евтино?
А ако искаш да минаваш тънко - просто не прави нарушения.
Изобщо, разсъжденията са ти на тинейждър-анархист. Нищо лично. Не те познавам и не се заяждам. Отговарям с аргументи.
...Малиии... пак се поолях
Първоначално публикуван от ivanik1978
Преглед на мнение
А за това че им плащаш - ми плащай, те на това разчитат. Аз НЕ плащам, и пак съм си с книжка.
Първоначално публикуван от ivanik1978
Преглед на мнение
Първоначално публикуван от ivanik1978
Преглед на мнение
Ако например ти се случи нещо лошо (от личен характер да речем), ти пак може да си в неадекватно състояние, и пак да си предпоставка за ПТП, обаче, за разлика от напиването, това не зависи от теб. И изобщо е много трудно доказуемо както едното, така и противното мнение.
А за алкохола е научно доказано какъв е ефекта. Другото е субективизъм.
Единственото, което може да се направи е да се изгради система, чрез която да може да се проверява кой-какви нарушения е правил и през колко време. Ако са налице системни нарушения, съответно и санкцията трябва да е по-сериозна. И лично мойто мнение е че такава система трябва да е публична, за да може да се контролира и от обществото и да се търси сметка защо е взето конкретно решение.
Първоначално публикуван от ivanik1978
Преглед на мнение
Първоначално публикуван от ivanik1978
Преглед на мнение
Първоначално публикуван от ivanik1978
Преглед на мнение
Сега за паленето: търсиш кутията, вадиш цигарата, търсиш запалката (нея не я търся, щото тя във всяка кола се знае къде е), палиш - да, ама когато ти прецениш, а не когато ти звънне телефона. Докато пушиш ръката не ти е заета, а като говориш по телефона е заета, и съответно неизползваема за друго. Като пиеш кафе е същото - пак е заета. Това е.
А ти като говориш по 4 часа на ден си има решение точно за теб - handsfree, и това си е съвсем законно, и никой не може да ти каже нищо. Кеф ти жично, кеф ти безжично, кеф ти вързано за компа и аудио системата в колата, съответно може да отговаряш и с копче на волана. Е не е ли по добре?
Първоначално публикуван от ivanik1978
Преглед на мнение
Нямам нищо против всеки да кара както намери за добре, и да се трепе ако иска, обаче загиват невинни хора.
Първоначално публикуван от ivanik1978
Преглед на мнение
Аз например за да си взема талона от КАТ и да си платя глоба от 15лв. трябва да не работя поне половин ден, ако не цял. Като сметнеш че обикновено удължават акта - още един път. Сметни тогава, за един човек със заплата 2000лв. да речем (а това отдавна не е изключение и не се смята за кой-знае каква заплата), тия две ходения ще му костват 200лв. + глобата. Тоест, за да платиш глоба от 15лв., ти плащаш 215. Е, на кой му излиза по-евтино?
А ако искаш да минаваш тънко - просто не прави нарушения.
Изобщо, разсъжденията са ти на тинейждър-анархист. Нищо лично. Не те познавам и не се заяждам. Отговарям с аргументи.

...Малиии... пак се поолях


. Куха лейка. 
Коментар