Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

    Бая препариран ще да е бил колегата ти щом не му е дошло на ум да дръпне ръчната поне за второто подбутване!

    АБС-а под 5км/ч не действа. А за лед има и спиране с два педала - с десния крак на газта а с другия "десен" на спирачката.
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

      Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
      Бая препариран ще да е бил колегата ти щом не му е дошло на ум да дръпне ръчната поне за второто подбутване!

      АБС-а под 5км/ч не действа. А за лед има и спиране с два педала - с десния крак на газта а с другия "десен" на спирачката.
      Подбутванията бяха много бързо едно след друго (просто бях поотпуснал газта), а тази случка я дадох като пример, че в момента, в който цялото внимание на човека е заето с това ще се удари или не, възприятията му се променят.

      Може просто да не е усетил дали е сработил АБС... Или пък да си мисли - 'що ги слагат по колите тези щуротии - явно не работи, щом АБС не успря да ме спре за 5м при чист лед'
      А ако АБС наистина не е сработил, то това е признак за неизправен АБС...
      Не виждам какво би помогнало натискането на газта при спиране по лед и каквато и да е повърхност при автомобил с АБС...

      Относно пешеходните пътеки може да се работи по няколко стереотипа - някои от които - 'балкански'
      Лично аз ползвам следните начини за борба с пешеходци при натоварено градско движение (когато има по-малко време за реакция)
      1. Намалявам скоростта в границите на ограниченията (абе почти, ама не винаги)
      2. При пешеходец, моткаш се около пешеходна пътека, но без да съм сигурен дали ще скочи на пътя - отнемам леко газта. Ако задния не спазва достатъчна според мен дистанция, чуквам леееко спирачката, без да намалявам по-интензивно скоростта, а колкото да светнат стоповете.
      3. При нужда от интензивно спиране в по-интензивен трафик натискам малко по-рязко и лееко прекомерно спирачката в първия момент, след което според обстановката намалявам усилието с разчета да спра на точното място. Така печеля няколко предимства:
      а) усещам колко е граничното спирачно усилие - на какво може да се разчита като минимална спирачна дистанция
      б) задния ако не е спазвал дистанция се стряска и започва интензивно или аварийно спиране с разчет, породен от моята минимална спирачна дистанция, след което при промяна на моя разчет от 'максимално спиране' към 'нужно', му се отпускат няколко метра 'аванс' за да не се блъсне в мен ако дистанцията наистина е била малка. Веднага след това дистанцията със задния става комфортна
      Разбира се тези 'експерименти' са нужни само в натоварен трафик. При спокойно движение разчета можеш да си го направиш без нужда от такива по-натоварващи за психиката и механиката задачи
      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

      Коментар


      • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

        На теория, а при мен, когато карам при поледица, доста често и на практика, натискането на газта заедно със спирачката предотвратява блокирането на двигателните колела при по-хлъзгаво покритие(силно утъпкан сняг, лед). Вярно, че до сега съм карал само една кола с АБС и то 2-3 месеца през лятото. От тази гледна точка на липса на опит наистина не знам дали такава техника ще помогне на лед + АБС, но всеки може да пробва и да сподели резултатите.
        Що се отнася до пешеходните пътеки, винаги подхождам с минималната възможна скорост именно поради скачащите с високомерно пренебрежение под колелата "правоимащи". За "майсторите", лепящи се по капаците ползвам почти същата практика като тебе с тази разлика, че след 2-3 премигвания със стоповете и липса на реакция, следва по-рязко спиране, след което дистанцията обикновено става приемлива.
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

          Коко, имах предвид само спиране при автомобил с АБС - точно тази система предотвратява блокирането не само на двигателните, но на всички колела при по-хлъзгаво покритие...
          Затова и техниката с подаване на газ просто няма смисъл (влошаваш спирането, защото започваш да пречиш на системата)...
          Иначе без АБС там нещата са съвсем други - при много хлъзгав терен и спускане по надолнище с един бус ми се е налагало да подавам газ и без натискане на спирачката, защото дори само отпускането на газта в опит да намаля скоростта директно довеждаше до хлъзгане...
          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

          Коментар


          • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

            Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
            Гледам си уцелил точната дума Системата бачка като потегляш напред. А пробвал ли си назад нагоре по баира? Тъпата спирачка не освобождава, освен ако не се опиташ да тръгнеш напред. Освен ако на оня наистина не му е била наред системата и да не е работила назад. Та като речеш да тръгнеш назад, т.е. нагоре и спирачката си държи, не освобождава и няма тръгване. Тъпотия.
            Оффтопик - днеска я тествах - работи си нормално и напред и назад. Явно на твоя човек нещо му е била сбъгясан софтуера...
            Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

            Коментар


            • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

              Смешно ми стана но днес един козел на лед спря по-трудно от пасата .
              VW Passat 2.0 TDI 4motion
              Mercedes B 220 4matic
              Toyota Land Cruiser 150 3.0 D-4D
              Ford Fiesta RS-1.6

              Коментар


              • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                София е пълна с пешеходци, които бързат да умрат с предимство...
                От Фейсбук, с единствената забележка, че не се отнася само за София.

                Мислех да го пусна в смешния раздел, ама понеже не е много смешно, си изрових старото мнение в тази тема:

                Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                И аз забелязвам доста положителна тенденция при спиране на пешеходна пътека. Но лошото е, както казва и Джамбазов, че много пешеходци стават по-невнимателни. Едно време като малък всички - майка, баща, баби, чичовци... всички ми набиваха в главата като пресичам да се оглеждам по 5 пъти. Сега неведнъж виждам пешеходци дето като че ли са напълно сигурни, че ще спра. Един ми направи особено впечатление. Наближавам го аз, а той гледа в другата посока и тръгва да пресича. Държеше за ръка дете от моята страна. Е аз спрях. Ама ако не бях... 2 тона джип а той даже и не погледна да види ще спра ли, няма ли... идиот.
                Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                Коментар


                • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                  Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                  От Фейсбук, с единствената забележка, че не се отнася само за София.

                  Мислех да го пусна в смешния раздел, ама понеже не е много смешно, си изрових старото мнение в тази тема:
                  Много точно казано! Мисля, че това се отнася повече за "истинските" пешеходци, шофьорите няма да се хвърлят пред връхлитащ автомобил защото знаят какво ще последва!
                  Honda XL600LM, 1987
                  Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                  Jeep Renegade Trailhawk, 2.0 Multijet 2, 2016

                  Коментар


                  • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                    Абе, напоследък май започнахме да спираме на пешеходните пътеки, но това започна да създава неизвестни досега ситуации по кръстовищата и особено в кръговите.
                    Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                    Коментар


                    • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                      Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
                      Абе, напоследък май започнахме да спираме на пешеходните пътеки, но това започна да създава неизвестни досега ситуации по кръстовищата и особено в кръговите.
                      Така е. Което докара друг проблем - пешеходци пресичат без да гледат. А за кръговите какъв е проблема, който визираш?

                      Коментар


                      • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                        Я, колко актуална тема.

                        Тия дни някакъв голфон ме заплаши с бой защото не съм пресичал на пешеходната пътека. Боят се размина, но се наложи да мисля. Докато шофирам, просто пускам пешеходеца да ходи където знае и всичко е наред. Като ходя обаче, става сложно.

                        На кръстовището (такива са много в центъра на София) имаше нарисувана само една пешеходна пътека, започваща от ъгъл, на който не бях и стигаща до ъгъл, на който нямах желание да отида. Даже и да имах, за да стигна до пешеходната пътека трябваше пак да споря за предимство с въпросния Гоуф, но на другата улица.

                        Коментар


                        • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                          Първоначално публикуван от Kozzzec Преглед на мнение
                          Така е. Което докара друг проблем - пешеходци пресичат без да гледат. А за кръговите какъв е проблема, който визираш?
                          Влизайки в кръговото, обикновено, си с предимство пред дясностоящия. Спирайки на пешеходната пътека (особено ако са 5-6 човека, баба, детска количка и т.н.) в кръговото се залостват 2-3-5 коли и настава малък мармалад, особено в малките кръгови кръстовища. Саморегулиращият се принцип на движението леко се обърква.
                          Преди няколко дни спрях на една баба, а синът ми си играе на таблета на третия ред, отзад. Виждам го един, дето се е засилил отдясно на мен, с явното намерение да продължава направо, а мойта задница стърчи точно на пътя му... абе, трябва да рисувам, ама ме мързи. Много малко ми трябваше, за да бутна бабата и не ми пука колко ще я лежа. Оня, шпорейки в неговата крайно дясна лента, явно беше решил, че ще се шмугне между мен и тия в неговата средна... Подместих се с пълен ляв мъъъъничко напред, почти настъпвайки бастуна на бабата и оня профуча зад мен. Жената ме изгледа малко изненадано, заобиколи ме с твърдото убеждение, че съм дрогиран регенерат , но не си струва да се разправя със съмнителен тип, с бръсната глава и голяма кола.
                          Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                          Коментар


                          • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                            Действително, има случаи , при които пешеходците трябва да отстъпват предимството си. Въпросът е къде е критерият?
                            Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                            Коментар


                            • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                              Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                              Действително, има случаи , при които пешеходците трябва да отстъпват предимството си. Въпросът е къде е критерият?
                              Където и всички други, които имат предимство - когато възползването от предимството създава непосредствена опасност от ПТП.

                              Коментар


                              • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                                Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                                Действително, има случаи , при които пешеходците трябва да отстъпват предимството си. Въпросът е къде е критерият?
                                Тц! Няма такива случаи, еле па, на пешеходна пътека. В моята ситуация, оня пършинг със сивия Пасат беше за бой и ако бях сам в колата щях да му гледам сеира. По субективната ми преценка, тези 70-100 см, които му дадох бяха решаващи.
                                Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X