Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

    Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
    По мъгляви спомени коефициента на сцеплление си е коефициент и не зависи нито от площта нито от притискането между два материала.
    да затова е и "коефициент". Силата, породена от сцеплението обаче зависи и от площта и от притискането (и от този коефициент) ......
    ОФБ ДБ X22SE
    Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

    Коментар


    • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

      Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
      По мъгляви спомени коефициента на сцеплление си е коефициент и не зависи нито от площта нито от притискането между два материала.
      Сега кажи и как се мери сцепление.

      Коментар


      • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

        Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
        Silverfox, прав си, ама на теория. Практиката показва, че окомера "я го скивай колко е голям, спирам винаги!" не работи. Който не ми вярва, да се пробва на жълт американски училищен автобус. Това животно спира все едно се е блъснало в нещо.
        Ако си прав - вътре дечицата трябва да ги вързват с три реда коланчета. Аз в Хамерика още не съм бил, ама по филмите тук там показат по някой такъв автобус, май нямаха коланчета.
        ОФБ ДБ X22SE
        Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

        Коментар


        • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

          Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
          Ако си прав - вътре дечицата трябва да ги вързват с три реда коланчета. Аз в Хамерика още не съм бил, ама по филмите тук там показат по някой такъв автобус, май нямаха коланчета.
          Преди няколко петилетки почти взех книжка за такъв автобус. На полигона ни го показаха "на живо". Това жълтото е вълк в овча кожа, само по цената му разбираш, че има нещо. Колани нямат, по спомени- облегалките били високи и са направени да се блъснеш в тях и тялото ти да остане между седалките. Между другото, интересна машинка за каране.
          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

          Коментар


          • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

            Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
            Ааа, зависи ама не винаги по-лекия спира по-добре. Моята Сивик е стотици кила по-лека от на жената S500. И жена ми тресне ли спирачки аз и влизам в багажника. И двете коли са в пълна изправност.

            Опс, извинявам се, бангията била двойно на килата. Хондата 1050, мечо 2130... Мдааам...
            Примерът ти не подкрепя тезата ти.
            Бързото спиране не зависи колко си тежък или лек а от това колко бързо силата на сцеплението успява да "убие" инерцията. Всъщност в случая не става дума за сили а за т.н. импулс но да не навлизаме в подробности. За убиването на инерцията на голяма маса се изискват значителни сили (които на пътя се осигуряват от силата на сцеплението между гумите и пътя). Силата на сцеплението зависи от площтта и приложената върху тази площ сила на теглото (това не е маса а сила), и от коефициента на сцепление. Накратко - колкото по-широки гуми, при равни други условия - толкова по-бързо спиране, без приплъзване.
            Твоят пример обаче е неподходящ, защото не казваш нито скоростта с която се движат двете коли, нито разстоянието между тях, нито пък спирачния им път. Несъмнено нямат еднакъв спирачен път. Но ако кажеш другите параметри може да се окаже, че "влизането в багажника" се дължи не на масите, не на спирачните пътища а просто на твоите бавни реакции. Няма двама души с еднаква скорост на електрохимичните импулси в нервните клетки. Даже в един човек в различно време тези скорости се различават.

            ПП Ако карате със 120 на 10 м един от друг и предния скочи на спирачките, няма човек който със задната кола да избегне влизането в багажника независимо от колите.
            Последно редактирано от bogilloff; 23-12-13, 01:25.
            ОФБ ДБ X22SE
            Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

            Коментар


            • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

              Бат' Цецо, земи се поспри, че динамика и кинематика ги напра'и на мусака. Какъв коефициент на сцепление, спирачно ускорение и прочее дивотии ти се въртят из главата? Тая физика за нищо я нямаш. Горкия Нютон сигурно се върти като вентилатор в гроба...
              "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
              Неизвестен мъдрец

              Коментар


              • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                Преди няколко петилетки почти взех книжка за такъв автобус. На полигона ни го показаха "на живо". Това жълтото е вълк в овча кожа, само по цената му разбираш, че има нещо. Колани нямат, по спомени- облегалките били високи и са направени да се блъснеш в тях и тялото ти да остане между седалките. Между другото, интересна машинка за каране.
                Друго исках да ти кажа. Няма съмнение, че тези автобуси са преосигурени и съответно скъпи - там полагат много грижи за децата си. Но аз се хващам за думите ти (ти хиперболизираш за да докажеш по-лесно тезата си, аз ще използвам твоята хипербола за да ти докажа, че не си прав, всъщност като изключим хиперболата истината е някъде по средата).
                Ако такъв автобус спре като ударен в нещо (но това вършат спирачките), то децата вътре ще спрат но не "като", а направо ударени в предните седалки. При едни 50 мили в час - колкото и да са меки седалките ..... . Явно това не се случва, като се има предвид загрижеността им за децата. Следователно жълтите автобуси не спират "като ударени в нещо".
                Тука при значително по малки колизии започваме да викаме на шофьора да не вози картофи. Впрочем не знам вече, от 20 г. не съм се качвал в автобус.
                ОФБ ДБ X22SE
                Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                Коментар


                • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                  Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                  Бат' Цецо, земи се поспри, че динамика и кинематика ги напра'и на мусака. Какъв коефициент на сцепление, спирачно ускорение и прочее дивотии ти се въртят из главата? Тая физика за нищо я нямаш. Горкия Нютон сигурно се върти като вентилатор в гроба...
                  Аре, спрЕл съм. КАжи сега как е, щот' аз празни приказки не обичам да говоря, та камо ли да пиша.
                  А със сложни думи не можеш да ме уплашиш, щото и аз съм стъпвАл там където ги разясняват подробно.
                  Обясни на простия водач, къде трЕбваше да включа изредените от теб нАуки(особено кинематиката)?
                  И ако може напиши черно на бяло, че спирачното ускорение не е произведние от коефициента на сцепление(синоним на коефициента на триене) по земното ускорение. И да, да се отнася за тук на земята, щото иначе може и да не е така...

                  ПП: Много държа да цитираш грешни мои твърдения(не че по принцип съм безгрешен, ама по въпроса).
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                    Bojilloff, аз не развивам и не защитавам никакви тези. Просто казвам, че карам ли зад жена си, тя натресе ли спирачки, аз няма да мога да спра зад нея, просто колата не го може. И говорим за една и съща скорост. И не, не е от рефлекси, или поне не съм забелязал да съм флегма.
                    За жълтичките автобуси- показаха ни на полигона как спира в сравнение с някаква среден размер кола. После ни качиха в автобуса, запънахме крака и ония нацепи спирачки- да ни покажат как не се правело.
                    За теориите, физиката, триенето... аз я карам по опростена моряшка система- нищо че е по-голям, може да може да спора по-бързо от мен, стоя по далечко.
                    Между другото, ей тъй за гъдел, ако идваш насам, съм навит да се пробваме с Хондата и другата бангия, да видим дали е от рефлекси или от нещо друго.
                    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                    Коментар


                    • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                      Мен още първия път ми стана интересно какво е това спирачно ускорение, ама като не знам и не се обаждам
                      Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                      Коментар


                      • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                        Хихихи - тук много 'физично' станало бре
                        Повечето от колегите по-горе са прави във физичните формули, но изключват фактора 'максималното' триене, което може да създаде дадената гума...
                        При реално спиране от един момент нататък гумата достига това максимално триене, след което започва да се пързаля. А коефициента на триене при пързаляне на гумата е доста по-нисък от този при търкалянето и...
                        Точно затова много трудно може да се направи преценка дали дадено МПС може да спре по-бързо от друго... Някои МПС могат да достигнат до много високи нива на това гранично триене при по-висока маса на автомобила, докато други по-леки автомобили могат много по-рано да се плъзнат. Да, в първия случай е нужна много по-голяма сила за да се осъществи същото спиране както при по-лекия автомобил, но нещата се компенсират, и зависи кой фактор ще надделее при определен автомобил...
                        И при спирането има много заблуди... Например, че спортен мотоциклет ще спре много по-бързо от средно статистически автомобил... Не е така. На ускорение мотора си е в друга/своя несравнима класа. Но при спиране обикновен градски автомобил спира също толкова ефективно колкото спортното ПВЦ (и то само ако мотора се кара от опитен мотоциклетист). А там разликата в теглата е практически поне 1 тон...

                        Относно АБС, добре е да се знаят няколко фактора (освен запазване относителна управляемост на МПС) и заблуди:
                        1. помага много на лед и силно хлъзгава повърхност, защото тогава който и да е професионален шофьор няма да може да командва усилието върху спирачките при спиране толкова бързо, че да остави всяко колело максимално спиращо, но търкалящо се
                        2. Както всяка техника, АБС е настроено да е най-ефективно при дадени условия (някои ги настройват да са по-ефективни за по-добро сцепление, други, за по-лошо). Винаги ме е било яд защо няма селектор за избор на 'твърдостта' на сработване на АБС. Примери? АБС на Астричката ми бе настроен да сработва доста късно (за по-добро сцепление). Ако например двете десни гуми са на лед, а двете леви - на сухо, колата 'дръпваше' настрани осезателно, но спираше много по-бързо отколкото например Авенсиса ми, който започваше да трака за щяло и не щяло..
                        3. АБС сработва и на идеален лед при скорости над 5-8км/ч. Да, физичните закони не можеш да ги отмениш - автомобила спира много по-бавно отколкото на сухо/мокро, но пък доста по-бързо отколкото при автомобил без АБС. Някъде бях чел тестове (освен изпитания на гърба си опит от каране на автомобили с и без АБС), където например ако спирането на сухо е 30м, то спирането на лед с АБС е някъде около 100м. А без АБС с блокирани гуми - над 170м. Спирането от професионални състезатели без ползване на АБС бе някъде около 140-150м...
                        4. Единствения случай, при който с АБС автомобила спира по-зле отколкото без АБС е при 'рохкави' покрития - неутъпкан сняг, чакъл и т.н. Причината е проста - блокираните колела на автомобил без АБС натрупват 'бордюр'/преграда от материала пред себе си и започват да го бутат, което спомага за по-бързо спиране. Докато превъртащите колела на автомобила с АБС не позволяват натрупването на такава преграда и разчитат само на коефициента на съпротивление спрямо материала.
                        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                        Коментар


                        • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                          Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                          Bojilloff, аз не развивам и не защитавам никакви тези. Просто казвам, че карам ли зад жена си, тя натресе ли спирачки, аз няма да мога да спра зад нея, просто колата не го може. И говорим за една и съща скорост. И не, не е от рефлекси, или поне не съм забелязал да съм флегма.
                          За жълтичките автобуси- показаха ни на полигона как спира в сравнение с някаква среден размер кола. После ни качиха в автобуса, запънахме крака и ония нацепи спирачки- да ни покажат как не се правело.
                          За теориите, физиката, триенето... аз я карам по опростена моряшка система- нищо че е по-голям, може да може да спора по-бързо от мен, стоя по далечко.
                          Между другото, ей тъй за гъдел, ако идваш насам, съм навит да се пробваме с Хондата и другата бангия, да видим дали е от рефлекси или от нещо друго.
                          Много се отклонихме от темата ама - мисълта ми беше, че неоправдано пресилваш нещата за докажеш мисълта си и това пресилване лесно можеш да бъдеш опроверган(и го бях написал). Що се отнася да "бавните реакции" просто трябва да се "прегледат" всички възможности.
                          От мигването на стоп светлините отпред дори и при най-бързи човешки реакции до ефективното задействане на твоята спирачна ситема минава близо секунда (това време не включва само човешките реакции). Тази секунда е много време при 120 км/час и 10 м разстояние. В тази ситуация "влизаш в багажника" независимо колко си добър. О друга страна - при 50 км/час и 100 м разстояние само група мажоретки побезбански могат да те вкарат в багажника.
                          Преди много години, на шофьорските курсове имаше едни учебничета - общо устройство на автомобила и много други неща но и едни таблички колко е спирачния път на различните (тогавашните коли и камиони) при различни скорости. От тях хванах, че инструкторът ни лъже като казва, че спирачния път на една лека кола е толкова метра, с колкото км/ч се движи (като число). Той човекът за хубаво ни лъжел, както се оказа после, след курсовете. Сигурно може да се изкарат подобни таблици от интернет сега.

                          Сега, като уцеля хубавец, който се затичва за да стъпи на пътеката и да ме спре (ако не се затича, ще съм минал и заминал преди да стигне до пътеката) при 45 - 50 км/ч започвам спирането от около 25 - 30 м (с тон и
                          половина кола) като оставям най-голямото натискане на педала за накрая и спирам на три метра от пътеката с пищящи гуми. Тъй като хубавецът на всичко отгоре демонстративно гледа на другата страна и не знае къде е колата, тоя звук (почти до задника му) просто го изхвърля на отсрещния тротоар изчистен от комплекса "негово величество пешеходеца"(и сигурно поизпотен от адреналина).
                          Като всяко хубаво нещо в България, явлението пешеходна пътека - пешеходец се изкривява и придобива грозен характер. Пешеходците(някои от тях) си играят тяхната игра, аз пък с тези "някои" си играя моята. Това ни е "културата на участници в движението". Каквото повикало - такова се и обадило. От цялата работа, сега при каквото и да е влизане в сервиз - непременно искам да ми прегледат внимателно спирачките. А на ГТП-то изучих основно ония "часовници" за спирачното усилие.
                          ОФБ ДБ X22SE
                          Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                          Коментар


                          • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                            3. АБС сработва и на идеален лед при скорости над 5-8км/ч. Да, физичните закони не можеш да ги отмениш - автомобила спира много по-бавно отколкото на сухо/мокро, но пък доста по-бързо отколкото при автомобил без АБС. Някъде бях чел тестове (освен изпитания на гърба си опит от каране на автомобили с и без АБС), където например ако спирането на сухо е 30м, то спирането на лед с АБС е някъде около 100м. А без АБС с блокирани гуми - над 170м. Спирането от професионални състезатели без ползване на АБС бе някъде около 140-150м...
                            Както писах и по-горе, според мен скоростите, при които има вероятност да не сработи ABS-а на лед са доста по-високи. Аз лично съм се пързалял при 20 и нещо км/ч без да сработи ABS-a. За да сработи ABS му трябва някакво усилие. Ако отпуска спирачката без да има усилие върху гумите, то като си спрял няма да имаш спирачки или ако сработва на много малко усилие, то ще ти пусне спирачките като спреш на наклон.
                            Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                            Коментар


                            • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                              АБС не помага за спиране много моля. Съсем други неща прави.
                              В друга тема писах за случка от онзи ден, как едни момчета с ново служебно Рено ми се забиха в теглича при доста голяма дистанция,нещо не сработил на мократа настилка и дал грешка,точните думи на водача"АБС нещо блокира и изведнъж завлече".Та темата нали беше за пешеходни пътеки и незнам с аварийни или без ,ма за 23годин имам 2 леки пътни инцидента с мижава скорост,2 акта като начинаещ шофер и неам загуба на нито една точка,немам братовчеди полицаи ,нито чичовци,то това не е за хвалене и съм далеч от намерението за самохвалство ,но факта е ,че явно преценявам и взимам правилни решения на пътя при това със широк спектър автомобили до 3,5 тона!
                              Последно редактирано от faster; 23-12-13, 15:18.
                              Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                              Коментар


                              • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                                Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                                Както писах и по-горе, според мен скоростите, при които има вероятност да не сработи ABS-а на лед са доста по-високи. Аз лично съм се пързалял при 20 и нещо км/ч без да сработи ABS-a. За да сработи ABS му трябва някакво усилие. Ако отпуска спирачката без да има усилие върху гумите, то като си спрял няма да имаш спирачки или ако сработва на много малко усилие, то ще ти пусне спирачките като спреш на наклон.
                                Точно за да не ти отпуска спирачките като си спрял имаш долна граница на скоростта за сработване на АБС. И в книжките на доста автомобили, които съм имал бяха упоменати точно такива скорости (между 5 и 8км/ч)...
                                Колкото и да е хлъзгав леда, отпускането на спирачката от АБС предизвиква НЕЗАБАВНО покачване скоростта на въртене на даденото колело и съответно - нова реакция на АБС...
                                Друг е въпроса, че на лед дори и с работещ АБС поради прости физични закони спирачния път е МНОГО ПО-ГОЛЯМ от нормалния, и затова доста народ се стряска и казва 'ама то не ми работеха спирачките'... И аз съм се пързалял по лед със съвременен автомобил - дори не се усещаше тракане на АБС, а само 'изплюването' на педала

                                А относно историята на faster - ами какво да кажат??? 'Аз съм левак и не спазвах дистанция'? А ако е дал грешка (бил е неизправен), то напълно логично не е сработил. Но това не е било заради условията, а заради технически проблем (я скапан/намокрен датчик, я нещо друго).
                                Случва се и неправилно тълкуване на събитията.
                                Преди доста години тегля колега на мека връзка. Наближаваме кръстовище с предимство, но от пресечката изскача един неориентиран дядка. Отпускам леко газта, но колегата не държи опънато въжето....
                                Задържам равномерна леко по-ниска скорост, и тъкмо влизам в кръстовището и усещам лек удар отзад. Но не мога да ускоря, защото дядката все още не се е изнесъл напълно от кръстовището. След секунда - нов удар отзад
                                И така побутвайки се преминаваме кръстовището, където успявам още леко да ускоря и да се чудя какво да правя с колегата отзад. Следващото спиране си бе съвсем нормално.
                                Обяснението на колегата - 'спирачките отказаха - педала на спирачката изведнъж стана много мек и стигна до долу без никакво усилие'... Пък аз си мисля, че просто е сработил автоматизма при него - при теглене си е държал крака на спирачката, и в момента, в който е трябвало да намали по-интензивно, е преместил крака си на следващия педал - съединителя и го е натискал. По никакъв начин не можах да убедя колегата в тезата си...
                                Но факта, че нито по време на тегленето по-нататък, нито през последващите години експлоатация на този автомобил е имало повторен проблем със спирачките, ме навежда на мисълта, че съм бил напълно прав....
                                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X