Също на бул. "Евлоги Георгиев" преди кръстовището с "Драган Цанков" (посока - стадиона) се устройват в крайна лява лента (също само за завой наляво) и след сфетофара засичат целия трафик, за да преминат вдясно и спрат на спирката пред "Сините кафета".
Нещо си се объркАл. Две ленти за направо, една за надясно. На 30 метра преди светофара има уширение и се появява още една лента за ляв завой. Има си и маркировка.
"Засичане" или "престрояване" си зависи от настроението на водачите участващи в маневрата. В градски условия е позволено да се ползва най-удобната за движение лента, а не най-дясната както е по магистрали и на извънградско.
Проблема на това кръстовище са идващите от улицата откъм Районния съд. За такъв трафик трябва и там да има светофар, но мястото е малко и кофти разположено. С малко акъл, може да се организира нещо подобно на светофара на Петте кьошета, но за целта вероятно трябва да се премахне островчето между спирката на трамвая пред строителния техникум и булеварда, и движението от съда да се пусне от там. Може и по трасето на трамвая да ги пускат от съда, но пак трябва да се попромени, разшири или поне да се организира достатъчно умно.
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
На 30 метра преди светофара има уширение и се появява още една лента за ляв завой. Има си и маркировка.
Е, анджък де! На трийсет метра преди светофара, лентата "само надясно" се обособява чрез островче, а от другата "само наляво" - само чрез хоризонтална маркировка. Автобусите карат вляво някъде откъм "Милин камък" (на което си имат всички права) и си остават плътно вляво до самият светофар (където вече съвсем не е така), след който платното даже се стеснява. За да успеят да спрат на спирката минават на диагонал през самото кръстовище, като по този начин - независимо от настроението на водачите и терминологичните им колебания - блокират целия трафик за времето на изтеглянето си.
А ти явно по-често се движиш по "Евлоги Георгиев" и така, от твоята гледна точка, разглеждаш като проблем идващите по "Хр. Смирненски" (откъм съда). Аз, обаче, по няколко пъти на ден се включвам от "Смирненски" на "Канала" и тези дето са там - са ми проблем .
Не помня коя беше американската фирма за доставки която си е направила маршрутите на бусовете в големите градове само със завиване на дясно.Така спестявали страшно много време и гориво.
А ти явно по-често се движиш по "Евлоги Георгиев" и така, от твоята гледна точка, разглеждаш като проблем идващите по "Хр. Смирненски" (откъм съда). Аз, обаче, по няколко пъти на ден се включвам от "Смирненски" на "Канала" и тези дето са там - са ми проблем .
Проблема е на цялото кръстовище, не е нито само твой, нито само мой. Ако бяха по-различни нещата там и автобусите нямаше да минават отляво(но не са и в крайно ляво, както казваш, на светофара, щото нямаше да имат възможност да продължат направо след кръстовището). Не е измислено и направено достатъчно добре това кръстовище, а не е като да няма място. Поне лентите можеше да са малко по-широки, а защо не и повечко(още от Милин камък), за сметка на тревната площ между платното и велосипедната алея.(Тая тревица там, едва ли ще помогне на природата повече, отколкото ако се отпуши трафика там)
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
От: Кога е разрешен десния завой на червен светофар
Това кръстовище едва ли ще може да се отпуши, ако не се покрие канала. Още една лента няма да даде предимство на идващите от Смирненски. Вариант за разтоварване е да се направи изход към Драган Цанков и Цариградското, което също не виждам как ще се случи лесно. А е и безсмислено според мен, понеже трафика от Лозенец не е чак толкова голям и има достатъчно други изходи към Св. Наум и Дж. Баучър.
"Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
От: Кога е разрешен десния завой на червен светофар
Излизането от Смирненски трябва да се забрани. Т.е. накрая преди "Канала" да е еднопосочна. Така ще излизат от Милин камък(там има светофар), ще имат време и разстояние да се престрояват както им е удобно. Няма да се пречи долу на десния завой, а също и на движението направо и наляво. Както се спомена, трафика от Лозенец не е толкова голям и включването му в другия още от Милин камък, няма да затрудни движението в по-голяма степен. А като се добави и елиминирането на забавянето за престрояване на късото разстояние преди светофара, когато той(светофара) свети зелено, на практика ще преминават малко повече ППС през това кръстовище за същото време. Това ще поотпуши трафика при всички положения.
Образно обяснено, ако има определен брой(примерно 1000) коли да минат през кръстовището(независимо от къде идват и на къде отиват) за определено време, то те ще могат да минат за по-малко като брой или по-малки като време интервали, защото няма да се бутат да се престрояват пред светофара, а ще са направили това предварително. От тук ще остане и повече време кръстовището да е отворено и в другите му направления, с което също ще се подобри трафика. Вероятността за задръствания на това място намалява.
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
От: Кога е разрешен десния завой на червен светофар
Работата с отпушване на трафика се случва по малко по-различен начин. Когато светне сфетофара не си чоплиш в носа, не се гримираш, не четеш вестник, не си правиш кафе и не пиеш такова, а просто тръгваш. Нищо не пречи да гледаш цялото движение напред, а не само автомобила пред теб. Е на това трябва да те учи инструктора, като се учиш да кормуваш, ама за толкова кратко време сега не виждам как би се случило това. Лично аз съм карал в Гърция. Интересното там е, че като светне зелен сфетофар цялата редица тръгва почти едновременно. А тук като светне зелен сфетофар, ако си примерно 5-ти автомобил може и да не преминеш на зелено.
Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....
...Лично аз съм карал в Гърция. Интересното там е, че като светне зелен сфетофар цялата редица тръгва почти едновременно. А тук като светне зелен сфетофар, ако си примерно 5-ти автомобил може и да не преминеш на зелено.
И за щатите са ми казвали същото, светне ли зелено всички тръгват едновременно с първия. Аз пък съм карал в Стокхолм и големите и бързи възли (от рода Цароградско-Евлоги Георгиев, Околовръстното-Цар Борис) са решени с кръгови. Много кръгови има там. Да направят кръгово на "синьото" и ще си пречим по-малко и няма да има светофар, на който да завиваме на червено
Излизането от Смирненски трябва да се забрани. Т.е. накрая преди "Канала" да е еднопосочна. Така ще излизат от Милин камък(там има светофар), ще имат време и разстояние да се престрояват както им е удобно. Няма да се пречи долу на..........
Очевидно не сме по темата но не мога да се въздържа.По 5 пъти на ден минавам през това кръстовище.Та на въпроса:Колегата от цитата е много прав.Но добавям няколко неща ,които ще станат още по задължителни след пускането на О при ТВ кулата.Забрана за излизане от Смирненски към Ев.Георгиев.Десния завой от Ев.Георгиев към Др.Цанков да стане с две ленти.Разширяване на Др.Цанков с проектната му ширина от Ев.Георгиев до пресечката с ул.МитрополитКирил Видински.Това последното трябваше да се направи когато правиха спирката на метрото зад синьото кафе.Защо не довършиха Др.Цанков не се разбра.С този строителен ход ще се разтовари бул. Ев.Георгиев и Орлов мост.Друг е въпроса,че Ев. Георгиев от Гр. Игнатиев до Орлов мост трябва да се разшири с по още една лента в посока.Както навремето го разшириха от Графа до НДК.Толкова архитектурни проекти ,които се изпълняват в момента в София са недомислени,че нямам думи.Важно е фасадата и рязането на лентички.А какво има отдолу и как може да се направи по-функционално не е интересно.А какво да кажем за временната организация на движението през ремонтиращата се инфраструктура.Въобще липсва такава. И друго се питам:Как ние водачите които сме ежедневно зад волана ги виждаме тези неща, а тези ,които ги мислят и решават не ги виждат.Може би да направим една тема за пътната и градска инфраструктура.Ако някой въобще я погледне и вземе под внимание.
И друго се питам:Как ние водачите които сме ежедневно зад волана ги виждаме тези неща, а тези ,които ги мислят и решават не ги виждат.Може би да направим една тема за пътната и градска инфраструктура.Ако някой въобще я погледне и вземе под внимание.
Има разни Форумчета, към сайта за градска мобилност и подобни, където се дискутират тези въпроси. Но ползата не е голяма, все се чакат експертни мнения, после проекти и предложения, и на края им трябват пари и желание(т.е. повод, като избори примерно). Демек и да дискутираме, нЕма полза.
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
От: Кога е разрешен десния завой на червен светофар
"Ние водачите, които сме всекидневно зад волана" си гледаме от нашата камбанария и си искаме това, което решава нашите си лични проблеми. Тези, които трябва да правят изобщо организацията на движението, гледат (или поне така трябва) на нещата в общ план и от максимално възможни гледни точки (разбира се в рамките на капацитета си). Конкретно проблема на това кръстовище е в резултат на факта, че 70% от водачите никога не са чували правилото: "В задръстено кръстовище не се навлиза", а от останалите 30%, дали и половината го спазват - всъщност, то това е основание на много от проблемите и на ред други места.
От: Кога е разрешен десния завой на червен светофар
Имам силно подозрение, че ни предстои да видим първото такова кръстовище (с регламентиран десен завой на червено). Става въпрос за това м/у "Драган Цанков" и "Евлоги Георгиев". Там свиха тротоара при "Сините кафета" (бившите) и разшириха платното с една лента до "джоба" на спирката и като така се получава идеално платно за включване. В същото време, хоризонталната маркировка на "Драган Цанков" осигурява обособена лента само и единствено за завиващите надясно. Същевременно разшириха и оптимизираха кръстовището м/у "Драган Цанков" и "Кирил Видински", там ще има и светофар и най-вероятно ще е отворено във всички посоки (леви завои от "Кирил Видински" към "Драган Цанков" и от "Драган Цанков" към "Кирил Видински"). По този начин се осигурява пълноценно безпрепятствено движение навътре и навън от квартала, като по този начин ще се облекчи значително включването откъм "Хр. Смирненски" на "Евлоги Георгиев" (където евентуално може да има и някакво ограничение).
Всичко това си е мой анализ и синтез, основани на лични (но подробни) наблюдения , без да имам никаква конкретна информация.
Коментар