Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

    С други думи: Естествен подбор
    Няма значение кога ще те застигне - дали на 16 или на 18 или на 21. Всъщност има... Ако си успял да се размножиш преди това...
    Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

    Коментар


    • От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

      Чета , чета темата и си мисля следното :
      Говори се за възраст , за придружители, кога да се озакони "шифьора" - след курсовете , или след някакъв стаж и т.н.

      Според мен кучето е заровено другаде . Говори се за всичко друго , но не и за качеството на самите курсове .

      Едно време , в края на `70-те , когато аз карах курс , наред с другите неща имаше обучение и задължителен изпит на полигон .
      Там е мястото , където човек ( малолетен , пълнолетен или на презряла възраст ) се учи на техника на кормуване . Учи се да тръгва и да спира , да прави завои , да кара на заден ход , да паркира и да използва ръчна спирачка .
      Удивителното е че в днешно време тези неща липсват като елемент от обучението . А то е основно . Кормуването в градски условия и "извънградско" е за придобиване на навици и начин на поведение в реална пътна обстановка . Но преди това бъдещия шофьор трябва да се е научил да управлява МПС-то .

      Масова практика е младите шофьори ( и "шофьорки" " ) буквално да се страхуват като се наложи да правят примерно ляв завой , или да се движат на заден ход по огледалата за обратно виждане . . Да не говорим на какви маневри за паркиране съм свидетел постоянно ! Да се смее ли човек , да реве ли ?! Ами какво правим , когато за първи път , по хлъзгав път колата поднесе ?
      ... и при това непрекъснато се говори за безопасност на движението .
      ... а то ги няма оновните умения .

      ПС. За възраста . Ами Закона забранява на малолетни да се женят , а същевременно малолетен ще има право да извършва далеч по-опасна дейност - да управлява торпила с 250 коня под капака в дъжд и мъгла , сред гъмжило от себеподобни ?! А стига де ! Най-добре - на 16 да добива право , като до сега , да кара моторетка , пък като узрее - тогава горната дейност .
      Последно редактирано от Vlado_Ts; 18-10-11, 11:02.
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

        Тук има пилоти на бойни самолети струващи мичиони които не могат една бира да изпият...
        Какво общо има жененено с карането?
        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

        Коментар


        • От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

          Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
          Тук има пилоти на бойни самолети струващи мичиони които не могат една бира да изпият...
          Какво общо има жененено с карането?
          Абе то и тук има останали такива . Ама си спомням , че на времето като кандидатствах във ВНВВУ "Г. Бенковски" - за 50 места се борихме около 3500 човека . И казвам "борехме" , щото след математиката и изпита по Научен комунизам , се провеждаха около 2 седмици медицински прегледи - очи , уши , карантии , плюс психотестове , барокамера , въртящ стол , че и лека атлетика . ... и то все момчета , навършили 18 години .
          При янките не знам как е , ама бойните изтребители какво общо имат със жигулата по шосето ?
          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

          Коментар


          • От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

            Първоначално публикуван от м20_маниак Преглед на мнение
            Oфф... Понеже прочетох някои неща за "младите", та ще се намеся, защото съм един от тях (младите по принцип, а не водачи на МПС).
            Напълно те подкрепям, Стояне. Може би, защото си спомням по-добре какво съм правил и могъл на 20 години, отколкото преди 5 години . С годините опита се увеличва, но възможностите - физически и психически се ограничават. Както и предприемчивоста, находчивоста и много други. Та - по-добре патило, отколкото старило!

            Личната ми скромна статистика - и в двете катастрофи за целия ми стаж, са виновни хора, които ме удрят лошо отзад, с извиненията - "не видях че сте спрели" и "мислех, че няма да спреш на Стопа". И двамата бяха между 45 и 50 годишни хора, с категория съответно "D" и "C". Щетите по първата катастрофа бяха на 11 автомобила, за над 1 милион лева. Втората - по-малко.
            Show must go on!
            LZ1VES

            Коментар


            • От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

              Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
              ..... Щетите по първата катастрофа бяха на 11 автомобила, за над 1 милион лева.....
              Ти да не си карал на "Монца"? Сори, ама не се стърпях... малко ми е смешно, защото чисто статистически, най-често и най-тежките ПТП (завършили със смърт на някой от участниците) се извършват от млади водачи на възраст до 24 години. Това не е гаранция, че някой "чичо" на 78 (примерно) години и със 60 години "стаж" на волана не може да те отнесе или пък най-безцеремонно да се изнесе пред теб на кръстовището, като ти отнеме предимството, ама тия случаи са по-скоро изключение.
              "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
              Неизвестен мъдрец

              Коментар


              • От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

                Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                ... защото чисто статистически, най-често и най-тежките ПТП (завършили със смърт на някой от участниците) се извършват от млади водачи на възраст до 24 години...
                Доста порових, но не стигнах до такава статистика. Изобщо не стигнах до никаква статистика, която да отразява възрастовата група на виновните за птп през годините. За жертвите има някаква, за причините също.

                Би ли споделил къде може да се намери такава?

                Коментар


                • От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

                  Аз за конкретните възрастови измерения - като статистика не знам, но от пътни полицаи съм чувал, че доколкото има ПТП в първите години на стажа като водач, обикновен: до 1 година са по-леки, тип "женски" удари - калници, одрасквания, броня и т.н., а най-рискови стават младите водачи след това(1-5-та година) - когато имат убеждението, че владеят положението, а всъщност опитът им е съвсем недостатъчен. Ако приемем това за вярно, най-рискови са от 19-тата, до 24-тата си година, ако са взели книжка на 18. Чувал съм го от трима отделни души, изкарали целия си живот по пътищата. Предполагам, че с промяна на възрастта, съответно ще се изместят и тези граници. проблемът е комплексен - лошо обучение, слаб контрол, възрастови особености, мощни коли. Едно време до 2 години имахме удивителна в талона и на стъклата на колата. За две нарушения за фиш и акт - заслужена почивка за осмисляне и опресняване на знанията. Сега стана...

                  Коментар


                  • От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

                    Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
                    Доста порових, но не стигнах до такава статистика. Изобщо не стигнах до никаква статистика, която да отразява възрастовата група на виновните за птп през годините. За жертвите има някаква, за причините също.

                    Би ли споделил къде може да се намери такава?
                    Не съм сигурен, че можеш да намериш такава статистика из нета. Може би застрахователите също водят такава, но едва ли ще я публикуват някъде.
                    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                    Неизвестен мъдрец

                    Коментар


                    • От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

                      Всъщност не мисля, че възрастта има особено значение. Не ти трябва да навършиш определени години, за да си отговорен човек. Има и безотговорни 60-годишни. Да, казват, че като си млад си по-луд. Обаче като че ли, ако си луда глава, то по-скоро би се спрял не заради възрастта, а поради някаква случка, която да те стресне, а за това трябва опит, който можеш да натрупаш и по-млад. Да си добър шофьор е от една страна талант(ето на мен не ми се отдава, обаче един познат разправяше за 15-16 годишно момче, което смаял батковците си на дрифт) и от друга страна да си отговорен-което не зависи точно от възрастта. Един самоуверен шофьор, който си мисли, че всичко му е позволено(включително и да си сръбне едно), тъй като ще се справи, е също толкова опасен, колкото и начинаещ. По-скоро трябва да се затегнат законите за шофиране в нетрезво състояние.

                      Коментар


                      • От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

                        До голяма степен съм съгласен с колегата горе. Все пак, човек носи истинска отговорност след 18 годишна възраст- затова може да му се дава самостоятелно МПС след като ги навърши. Иначе има смисъл да се учи да кара от малък и това да е някак позволено от закона.
                        Аз карам от 10 годишен, самостоятелно със скорости и съединител ( колата беше Опел Олимпия, едва ли някой ги помни). След това карах волгата на баща ми, някъде в 8ми клас вече ми се обясняваха именно владеенето на автомобила, техниката и предвиждането на ситуации. На 16-17 почнах да вземам вечерно време колата ( тогава живеехме в Москва) и да ходя по курви с един приятел. Без разрешение, разбира се. Вече съм на 58, книжка имам от 71ва. Досега имам две леки произшествия- счупен фар, стоп, ей такива дреболии. А през 70те участвах активно в регионалните ралита, докато не разбрах,че не карането, а парите правят състезанието успешно.
                        На фона на опита винаги съм твърдял- важно е да се научат шофьорите да карат, не само да зубкат правилник, който и без това не се спазва особено. Да се научат да владеят колата, да предвиждат ситуациите по пътя и да натрупат опит- без опит ква теория. И бих направил курсове след 1,2 и 3 години или след 10000, 30000 и 60000 км стаж. Защото след 30-40000 км каране човек свиква с колата, знае къде минава всяка гума, знае кога може да спре и как да се вмъкне в току-що отворилата се дупка в трафика...става нахален. Вярва си. И излиза някоя неоредвидена суитуация, в която няма време за мислене и логика, действа се по инстинкт. Е, за тази ситуация трябва ОПИТ- предварително натрупан. Колкото от по-рано, толкова по добре.
                        Няма значение с колко може да се вземе един завой, важното е с колко не може.

                        Коментар


                        • От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

                          Само дето пропускаш дребните факти, че когато си карал Олимпията са минавали по 2 коли в денонощието из кварталните улички и е имало 5 светофара в София. А и щом сте имали такава кола по това време, едва ли те е грозяла заплаха от страна на милицията ... Да не сравняваме тогава и сега, защото при всички положения е рисковано да излезеш на пътя само с умение да въртиш геврека. Ежедневно виждаме примери около нас.
                          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                          Неизвестен мъдрец

                          Коментар


                          • От: Приеме ли се това - става страшно! Пазете се!

                            Хубав дебат се е заформил но незнам какво имате толкова против младите.От 1986г съм по пътищата като за това време съм се нагледал на чудеса от "геройзъм" не само от 18-20годишни а и от по-възрастни и уж улегнали хора.Спомням си като че беше вчера как карах тогава.......18 годишен в кабина на камион.Знам как карам и днес......на 44г.Тогава и сега разликата е че май сега стажа опита и километрите ме правят по-уверен спокоен и адекватно реагиращ в рискови ситуаций но и в някой случай самонадеян агресивен и малко опасен.Възраста небива да е пречка за младите да вземат книжка така и така неразумната част от тях неби ги спряло нищо да изкарат на тато колата и без книжка и пак може да направят пакост.Защо да патят разумните и отговорни деца заради тях.Нима Ние възрастните не правим грешки от Нас има доста по-опасни на пътя отколкото един тийнейджър зад волана
                            0887284106-Митко
                            http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
                            http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X