Обява

Свий
Няма добавени обяви.

LED прожектори /фенери/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Я да попитам като средно грамотен някой дето е по-наясно да обясни.
    Не може ли с такъв светодиод да се замени Ксенона във фаровете. По мои груби сметки тия светодиоди светят с интензитета на 200W или дори повече.
    Поздрави
    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

    Коментар


    • #32
      Първоначално публикуван от D-MAX
      Я да попитам като средно грамотен някой дето е по-наясно да обясни.
      Не може ли с такъв светодиод да се замени Ксенона във фаровете. По мои груби сметки тия светодиоди светят с интензитета на 200W или дори повече.
      Поздрави
      сметките са ти прекалено груби!
      5-ватов светодиод свети колкото 40-50-ватова крушка /не-халогенна, а обикновена/
      ксенонЪТ /35VV/ пък свети 200% повече от халогенна крушка 55VV
      може би 3-4бр 5-ватови диоди с подходящи колиматори /лещи, лупи, оптика / ще даде същият ефект...

      ОБАЧЕ - във обикновен фар, светодиоди не може да сложиш - те се монтират на радиатор, трябва и оптика и т.н.

      накратко: забрави
      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

      Коментар


      • #33
        Теоретически може. Сигурно скоро ще може и практически.
        Два проблема. Най-високата чувствителност на окото е на 550 нанометра, това е зелено. Като цяло е оптимизирано за дневна светлина - цвета на нашата звезда и разсеяната в атмосверата светлина. Колкото и да е силна светлината с друг спектър, усещането че е тъмно си остава и обстановката остава неразпознаваема. При типичните за автомобила скорости - напълно неразпознаваема. Лазерите например имат огромна яркост, но свелината им е поляризирана, и това вече не позволява да се използват за осветление. Днешните диоди не докарват достатъчно "естествена" светлина.
        Малка площ на светещата повърхност и тесен пространствен ъгъл. Това води до много голяма разходимост на снопа и много бързо намаляване на осветеността с разстоянието. Изходите пак са два. Или сложен коригиран експандер (това е Галилеев телескоп, далекоглед с голямо изходно око) или нещо като Касегрен - също телескоп, например класическите кръгли фарове. Рефлектора, малко изпъкнало огледалце пред диода, колимиращо стъкло. Те са добри осветители. Но предполагам че за намаляване на себестойността просто ще започнат да правят големи по площ матрици с фокус.
        Сам не се захванах с проблема. Няколко пъти повдигах въпроса на различни места, интереса беше формален, сам и без пари нямам сили и за това. Какво трябва да се опита е ясно, ако някой иска да финансира такава разработка - с удоволствие мога да участвам.

        Коментар


        • #34
          Може разбира се. Още преди две три години съм виждал разни "концептуални" модели на коли с диодни фарове. Явно обаче още нещата не са узрели за серийна кола. Основното предимство на диодите ако става дума за прожектори е голямото КПД и съответно по малката необходима енергия. В съвременните коли май се харчи толкова ток за кви ли не системи че явно не е толкова важно да спестиш малко от по икономични фарове. А колкото до сходимостта на снопа елементарното рещение е следното: Използват се не един а 2 или три кристала и всеки е със собствена леща която концентрира снопа в различен пространствен ъгъл (напр. 5, 15 и 30 градуса), понеже те са много близо един до дръг във "фара" на 1 метър вече всичко е равномерно осветено (не се виждат като отделни петна). Методът не си го измислям наизуст, използва се и дава добри резултати
          Technical Rescue Direct - life lies in courage
          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

          Коментар


          • #35
            Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
            Първоначално публикуван от D-MAX
            Я да попитам като средно грамотен някой дето е по-наясно да обясни.
            Не може ли с такъв светодиод да се замени Ксенона във фаровете. По мои груби сметки тия светодиоди светят с интензитета на 200W или дори повече.
            Поздрави
            сметките са ти прекалено груби! ....
            да бе верно че е така, ама тая сутрин нещо не съм в час, че снощи роботехме до късно, пък сутринта рано, и така....
            ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

            Коментар


            • #36
              момци , четете какво съм писал!: не може да се сложи да свети във фар, а да се проектират LED не никакъв проблем - има вече много концептуални такива
              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

              Коментар


              • #37
                Oт тези, които купих от теб и сложих за светлини за заден ход съм намислил да сложа 6 в обикновен фар - 3 за къси и 6-те за дълги, но с...водно охлаждане! Действително охлаждането по друг начин няма да може да се реши. Става сложно с водното и затова отлагам, поради липса на време за конструиране и експерименти!

                Коментар


                • #38
                  Хич няма смисъл. Ще свети къде да е а не където трябва.

                  Коментар


                  • #39
                    По-скоро ще свети където го накарам Поне ти не трябва да се плашиш от работи дето ги няма направени. Знаеш как се правят

                    Коментар


                    • #40
                      Автомобилният фар е осветител с разпределено поле. Обикновенно се състои от параболичен отражател и сложна съставна изходна леща. Параболичното огледало събира светлината от крушката и я колимира в някаква степен. В старите крушки жичките са напреки на оста на огледалото, в новите - по оста му. И в двата случая са центрирани точно във фокуса му. Хубаво, обаче жичките не са нито сверични нито точкови, те са с крайни размери. И в двата случая изображенията на центъра на жичката (от фокалната точка) и на двата края на жичката отиват на различни места в безкрайността. Освен това увеличението на такова огледало е голямо и изображението на жичката се появява голямо и тъмно. Осветеното петно е силно нехомогенно. Една част от неприятностите се разкарва или с нарочно тенекиено калпаче, или като се замаже с черна смола върха на крушката. Така светлината която трябва да отива точно напред се отрязва. Останалото го оправя стъклото на фара. То представлява сложна матрица от лещи, която играе ролята на разсейвател, така че осветеното петно да е възможно най-хомогенно. За крушките с напречни и надлъжни жички стъклата са различни. Освен това формата им е модифицирана с изискването за осветеност от късите и дългите светлини.
                      Слаганито на някакви светещи предмети извън фокуса на параболата просто няма да доведе до нищо. Или до нищо хубаво. Достатъчна светеност на двете искани по БДС зони няма да има, затова пък сигурно ще заслепява прилично. Което е и базов проблем в автомобилният транспорт изобщо. Ако ти трябва истинската причина това да е най-скъпият и глупав вид транспорт, то тя е заслепяването.

                      Коментар


                      • #41
                        Съгласен! Но дори и да направя светлинното петно точно по нормите на стандарта пак фаровете няма да са законни т.е. стандартни. Защото ще искат узаконяване. А с тази работа не ми са занимава въобще. По принцип знам какво говоря защото съм работил в тукашния Оптикоелектрон като конструктор... преди 20 години

                        Коментар


                        • #42
                          А ... Въпроса за сертификацията изобщо не го разглеждам. За мене той категорично не е технически а философски. При положение че европейските правителства подкрепят безпределния рекет, аз си запазвам правото да решавам тая част от задачата по закрити методи.
                          Ми къде тогава си тръгнал да завираш диоди във фара? Ако обаче знаеш някой който иска да даде пари за такава технология ... В смисъл - финансиране.

                          Коментар


                          • #43
                            Не бе, просто заради гъдела. Гледам, че хората ги слагат вече, но действително като отделни сборки - диод+оптика и така ен на брой по предницата на колата. Ако причината не някаква нова мода, то остава само проблема с охлаждането за да не събират по повече на "грозд". С рефлектора нещата са разрешими. Температурата ги убива

                            Коментар


                            • #44
                              Всичко е решимо ...

                              Коментар


                              • #45
                                Първоначално публикуван от Стефан
                                Всичко е решимо ...
                                Абсолютно. И охлаждането изобщо не е такъв проблем, радиатор от процесор няма да му даде да си поивиши температурата и с 5 градуса. Просто в крайна сметка ще имаме един много по-сложен и скъп фар, който с мъка ще доближи изискванията на конвенционалните. Засега.... След някоя година ще видим.
                                А за концептуалните ако си спомняте по едно време беше модерно да се говори за един SmartTruck, дето щеше да става убиеца на HUMMER. та той беше с диодни фарове (поне 50 на фар, не че съм ги броил
                                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X