От: Къщата на Ник Николов.
Ако ще има мазана хидроизолация и то такава, на която могат да се лепят плочки:
Същинското "корито",трябва да бъде под плочките и по цокъла-тоест върху шпахловката на XPS-a/защото правилното е вертикалната топлозащита към дъното на терасата да е XPS под цокъла/.Другото правилно е, да не е 10-15 см. , а 30-40 см./ особено ако навява сняг/-демек под цялата височина на цокъла.10-15 може да е само ако има достатъчно добро /скъпо/ водоотблъскващо финишно покритие.
Това което се вижда като компрометирана мазилка , ще трябва да се очука където е слаба по цялата фасада и в частност изцяло по цокъла. Правят се там каквото се реши като топлоизолация по терасите и замазка.По оголените тухли ще се наложи хидроизолация, само ако топлоизолацията ,съответно същинското "корито" се забавят продължително време по някакви причини.
Ако се наложи едно подмазване за основа и битумен грунд са достатъчни -по вертикалата 30-40 и обръщане долу по хоризонталата да захапе 20 см. Пробвано като материал за период от 1 година от мен.Ако повече ще се проточат нещата-по-добре трислойна мазана изолация.
Другото за такъв планиран престой-в замазката да се вложи добавка за водоплътност. /Ако се сложи мазаната изолация непокрита с плочки, неминуемо ще се наруши и тези пари отлитат/.
И най-после от снимките става ясно , че все пак ще трябва да се мисли за кофраж,армиране и подливане.Досега всички разсъждаваха по един лек вариант.Обаче картинката ни връща директно назад като концепция какво се очаква да свърши подливката.
Ако ще има мазана хидроизолация и то такава, на която могат да се лепят плочки:
Същинското "корито",трябва да бъде под плочките и по цокъла-тоест върху шпахловката на XPS-a/защото правилното е вертикалната топлозащита към дъното на терасата да е XPS под цокъла/.Другото правилно е, да не е 10-15 см. , а 30-40 см./ особено ако навява сняг/-демек под цялата височина на цокъла.10-15 може да е само ако има достатъчно добро /скъпо/ водоотблъскващо финишно покритие.
Това което се вижда като компрометирана мазилка , ще трябва да се очука където е слаба по цялата фасада и в частност изцяло по цокъла. Правят се там каквото се реши като топлоизолация по терасите и замазка.По оголените тухли ще се наложи хидроизолация, само ако топлоизолацията ,съответно същинското "корито" се забавят продължително време по някакви причини.
Ако се наложи едно подмазване за основа и битумен грунд са достатъчни -по вертикалата 30-40 и обръщане долу по хоризонталата да захапе 20 см. Пробвано като материал за период от 1 година от мен.Ако повече ще се проточат нещата-по-добре трислойна мазана изолация.
Другото за такъв планиран престой-в замазката да се вложи добавка за водоплътност. /Ако се сложи мазаната изолация непокрита с плочки, неминуемо ще се наруши и тези пари отлитат/.
И най-после от снимките става ясно , че все пак ще трябва да се мисли за кофраж,армиране и подливане.Досега всички разсъждаваха по един лек вариант.Обаче картинката ни връща директно назад като концепция какво се очаква да свърши подливката.
Коментар