Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Възли

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Възли

    Първоначално публикуван от 100yanov Преглед на мнение
    Два съвета от патил - не използвайте булин за връзване около дърво с голям диаметър. Има опасност някой да дръпне въжето в участъка на ринга, опасващ дървото - тоест да го натовари не в правилната посока - тогава се развързва (примерно ако реши да се самоосигури на ринга,"щракне се" и го натовари).
    Другият съвет - не използвайте булин на място, където някой може да мине случайно, докато сте накъде долу, и да реши, че си е намерил въже - лесно ще го развърже,(плетена осмица се развързва по-тегаво) ще подръпне и ако не го изтегли, ще го зареже просто, но опората вече я няма :-)
    Е де... Ако някой се разхожда "случайно" около осигуровките Ви, той може да реши и да си резне въже за колата, ако и на двойна осмица да сте го вързали и да висите четирима на другия край та да е по-тегаво...
    Натоварен възел не можете да развържете без значение осмица ли е, булин ли е или бабин..., а не натоварен или и вие няма да можете да го развържете или всеки който поиска ще може.
    Колкото до това с ринга, да не бива да се натоварва по описания от вас начин, но това по-скоро означава да не се "щраквате" където ви падне, а не, че е било неправилно вързано въжето... Иначе около дървета и други опори е добре да се използват колани към които да се фиксира въжето, а не директно да се връзва. Точно обаче в случая с твърде широка опора (дърво, голяма скала) понякога се налага обвързване с основното въже, поради невъзможност за използване на колан или лентова примка. И точно в този случай често се използва възел булин.
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

    Коментар


    • #32
      От: Възли

      Както е известно булинът трябва да има и контролен възел. Ако е направен подходящ такъв гаранция няма никакви проблеми да се самоосигуриш в ринга/клупа. Освен това булинът много по-лесно се развързва след като е бил стегнат яко

      Коментар


      • #33
        Не съм на мнение, че използването на булин е лоша практика. Връзваш контролен и си катериш в залата или на спортен маршрут без никакви грижи. Ако се притесняваш или си по-тежък - правиш двоен булин или осмица.
        Дай пък в залата да разплитам осмицата като съм увисвал 2-3 пъти?!

        Коментар


        • #34
          От: Възли

          Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
          Възела на български се казва "Булин".
          Предимства: Прави се изключително бързо, прави се еднакво бързо както клуп, така и вплетен около опора (за разлика от осмицата напр. която се прави бързо на клуп, но много по-бавно около опора - вплетена), много лесно се прави клуп с точно определена дължина, включително и стегната около опората (почти невъзможно с осмица) - по тази причина например се използва именно булин когато се налага осигуровката на тялото да се направи директно с въжето, а не чрез сбруя.
          Недостатъци: Намалява много повече от осмица и други възли здравината на въжето.
          Важно: Не се саморазвързва но има склонност да приплъзва доста докато се затегне, затова ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се прави контролен възел със свободния край на въжето! За да се затяга добре ЗАДЪЛЖИТЕЛНО подвижния край на примката е натоварения (дългото въже) а не свободния край - този който сочи към клупа.

          П.С. Възела се използва и днес, но по предназначение. Много лоша практика е да се използва вместо осмица за привързване на въже към катерачна сбруя, както беше споменато по-горе!
          Относно лошата практика да разкажа... Бях съдия осигуровка на европейската и световна купа по състезателно катерене в ВТърново и руснаците основно катереха вързани с булин и според техническият делегат всичко си беше наред. Имам приятели които работят на една от големите стени във Виена и там също се ползва често и доколкото разбрах не се смята за грешка. Това от международният опит дето се казва

          Коментар


          • #35
            От: Възли

            Аз ли не вдявам,за различни възли ли говорим,но за 30 години в морето възел от тия не се е развьрзвал,не съм и катерач,но качване на 30 метра мачта става с булин.За контролен и дума да няма еле под напрежение.

            не съм катерач и тия дето катерят да слушат катерачите,а не мен.Погледнете си китката,работим и с тоя диаметър въжета и бушона проблеми и там няма.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #36
              От: Възли

              Първоначално публикуван от ba4odilqn Преглед на мнение
              Както е известно булинът трябва да има и контролен възел. Ако е направен подходящ такъв гаранция няма никакви проблеми да се самоосигуриш в ринга/клупа. Освен това булинът много по-лесно се развързва след като е бил стегнат яко
              Аз като се замисля, май само на стремето не се прави контролен. Ама той се ползва в други ситуации. Аз за това се доверявам на двама души и се консултирам с всеки по отделно. Но като имам понятие с работата на колегата icerunner, бих се заслушал и в неговите думи. Но пак бих се допитал. benzboss при вас нещата са по различни, в стил Мартин Ийдън. Та правилният булин си е о.к. Ама си е лесен за объркване. Но темата е за полезни възли в гората и стремето е най-удобен за употреба там.
              Как милата ми родина се падна в толкова скапана държава?

              Коментар


              • #37
                От: Възли

                Това, че някой прави нещо не го прави правилно, още повече препоръчително.
                Всички производители на седалки / сбруи за катерене еднозначно посочват възел осмица за привързване на въжето към седалката.
                Всички производители на полу-статични и динамични въжета провеждат тестове за здравина на въжето без възел и с възел осмица.
                Всички официални тестове за издържливост на динамично натоварване на въжета (с фактор 2 за динамичните и фактор 1 за полустатичните) се правят с възел осмица.

                За ВСЕКИ посочен официален документ или такъв с достатъчна репутация, който препоръчва използването на възел булин за привързване на катерачна седалка, то аз обещавам да давам по ДВА цитата които препоръчват за това възел осмица! Ако някой има желание да се пробва - може да сложим и едно въже от магазина на масата за мотивация

                С това не казвам, че е недопустимо използването на възел булин за привързване на катерачната седалка, казвам, че е непрепоръчително! Препоръчително е да използвате възел осмица за това!

                Колкото до здравината - много различни източници посочват различни стойности за здравината на възлите. Най-доброто изследване до което аз имам достъп е ot 2001 г. проведено от Lyon Equipment Limited за Healt and Safety Executive.
                Проведени са тестове с три различни полу-статични въжета (Beal, Edelrid и Marlow) и едно динамично - Beal. Резултатите за полустатичните въжета са: между 66% и 77% за възел осмица и между 55% и 74% за възел булин. При теста на динамичното въже се посочва силата на скъсване, която е между 16.51 kN и 16.76 kN за възел осмица и между 13.92 kN и 14.65 kN за възел булин.
                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                Коментар


                • #38
                  От: Възли

                  Bowline - a common, versatile knot, quick to tie and very easy to undo, which is useful for tying around large anchors. It is verry comon in meny areas, particulary sailing....
                  ...добре се връзва с практиката на морските братя
                  Technical Rescue Direct - life lies in courage
                  http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                  Коментар


                  • #39
                    От: Възли

                    "Темата е за възли в гората"- това ме накара да я прочета отново цялата. Е, не видях да ги делим на "горски" и "морски". За използването им в алпинизма, нищо не мога да кажа и не се обаждам.
                    По лодките- bowlan се прави на края на шкоти, браси и фалове. Никога не слагайте контролен. В зависимост колко се използва лодката, всяка година възела на фаловете се реже и се връзва нов. Идеята е въжето да не работи по блоковете и шегелите на едно и също място. Година е обшо казано- от Калифорния до Австралия плаване и всичките фалове са за подрязване. Възел осмица се слага само на края на шкоти и фалове за да не се изнизва през блоковете. На края брасите възел не се прави.

                    Амбицирахте ме- отивам да ви снимам оригинална лепенка на мачта показваща да се използва bowline при катерене. Пак казвам- не споря, сума и пожарникарски форуми изчетох, осмицата бил по-добър. Просто ми е чудно защо никога аз не съм виждал да се ползва по лодките. А с лодки се занимавам вече почти 30 години... Странна работа.
                    Последно редактирано от NIKSD; 22-01-13, 21:43.
                    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                    Коментар


                    • #40
                      От: Възли

                      Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                      "Темата е за възли в гората"- това ме накара да я прочета отново цялата. Е, не видях да ги делим на "горски" и "морски". За използването им в алпинизма, нищо не мога да кажа и не се обаждам.
                      По лодките- bowlan се прави на края на шкоти, браси и фалове. Никога не слагайте контролен. В зависимост колко се използва лодката, всяка година възела на фаловете се реже и се връзва нов. Идеята е въжето да не работи по блоковете и шегелите на едно и също място. Година е обшо казано- от Калифорния до Австралия плаване и всичките фалове са за подрязване. Възел осмица се слага само на края на шкоти и фалове за да не се изнизва през блоковете. На края брасите възел не се прави.
                      Казаното от теб потвърждава моето мнение. При алпинизма и катеренето има нужда от бързо връзване и рязане, но не от бързо развръзване. Това в крайни ситуации. При вас, у воду, както е важно връзването, така и развръзването. Иначе от Калифорния до Австралия, то въжето ще свърши около нос Добра надежда. За това няма контролни възли , при вас май положението се мени по-бързо от колкото на земята. Макар да няма практика или поне аз не се сещам, ме кефи вашия буксирен възел.
                      Как милата ми родина се падна в толкова скапана държава?

                      Коментар


                      • #41
                        От: Възли

                        Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                        .... отивам да ви снимам оригинална лепенка на мачта показваща да се използва bowline при катерене...............
                        Просто ми е чудно защо никога аз не съм виждал да се ползва по лодките.... Странна работа.
                        Снимай, че и на мен ми е интересно. Предполагам, че не се очаква често да правиш падания от мачтата с голям фактор, т.е. да натоварваш въжетата динамично със сили превъзхождащи многократно тежестта на тялото? Абе традиции братче, като са се научили всички морски от времето на Кук да си връзват лодките по един начин иди ги възпитавай после
                        Technical Rescue Direct - life lies in courage
                        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                        Коментар


                        • #42
                          От: Възли

                          Няма падания, или поне не се предвиждат де. На днешните лодки или имаш 15 горили долу да те дърпат или си на електрическата лебедна и си като на асансьорче. Аз докато съм на мачтата, фала /въжето идващо от върха на мачтата/ не се отпуска. То затова и възела си държи. Колкото до въжетата- аз съм 70 кила. Повечето въжета по нормален размер лодки държат 10-20 пъти повече.

                          Какво ще правя на нос Добра Надежда, ако карам от Калифорния до Австралия? Питам, защото съм го правил тоя преход, и по друг път минахме. Да не сме сбъркали нещо? Хахаха
                          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                          Коментар


                          • #43
                            От: Възли

                            Е, при тези условия (с макарите и лебедките) може да ти дадат и с карабинер да закачаш седалката, ама при катерене не дават
                            Technical Rescue Direct - life lies in courage
                            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                            Коментар


                            • #44
                              От: Възли

                              Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                              ...
                              Какво ще правя на нос Добра Надежда, ако карам от Калифорния до Австралия? Питам, защото съм го правил тоя преход, и по друг път минахме. Да не сме сбъркали нещо? Хахаха
                              Тука при нас рисуват картите с Африка в средата, Америка отляво и Азия и Австралия отдясно.... и от Америка до Австалия няма как... иначе трябва някъде иззад стената да обикаляш
                              Technical Rescue Direct - life lies in courage
                              http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                              Коментар


                              • #45
                                От: Възли

                                Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                                Няма падания, или поне не се предвиждат де. На днешните лодки или имаш 15 горили долу да те дърпат или си на електрическата лебедна и си като на асансьорче. Аз докато съм на мачтата, фала /въжето идващо от върха на мачтата/ не се отпуска. То затова и възела си държи. Колкото до въжетата- аз съм 70 кила. Повечето въжета по нормален размер лодки държат 10-20 пъти повече.

                                Какво ще правя на нос Добра Надежда, ако карам от Калифорния до Австралия? Питам, защото съм го правил тоя преход, и по друг път минахме. Да не сме сбъркали нещо? Хахаха
                                Той ice-а ти е отговорил, ама в този ред на мисли. Защо на японските автомобили им викат западни? Ще е интересно да пуснете тема с неволите и волите при вас. Ползвате ли седалка или си плетете от въжето такава. И как стават нещата. На мен поне ми е интересно. И оня Tramp е добре да се включи, иначе бира на Приморско скоро няма да пие!!! Нищо, че му е обещана. С какво ги хранете тези 15 мексиканеца???
                                Как милата ми родина се падна в толкова скапана държава?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X