Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Българска бойна авиация по соц време

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Българска бойна авиация по соц време

    Първоначално публикуван от Dagobar Преглед на мнение
    ...Всъщност ако го докараме докъм 250 самолета, половината от които да са нови, нямам нищо против другата половина да са Фъ-16 втора ръка...
    Всъщност - да го докараме докъм 2500 и всичките да са нови е още по-добър вариант.
    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

    Коментар


    • #17
      От: Българска бойна авиация по соц време

      С риск окончателно да ме обяви форумното братство за русофил (дреме ми) да взема да внеса малко яснота . Защо още летят у нас руските самолети въпреки преклонната си възраст ? Защото за някои типове имаме лиценз от завода производител за частичен и капитален ремонт на повечето възли и агрегати в завод Г. Бенковски в Граф Игнатиево . Колко и какви лицензи имаме не знам с точност но определено не са малко . Освен това нашия ВПК произвежда по голямата част от боеприпасите за ракетно - пушечното въоръжение . Вариант 1 минаваме на Ф 16 Нта употреба . В най добрия случай почваме да кихаме едни пари на братята турци които са в нашето положение спрямо някои серии на Ф 16 . Шведската машина не е лоша но на шведските цени няма да издържим много . Общото и в двата случая е че консумативите за въоръжението не ги произвеждаме и трябва всеки снаряд за самолетните оръдия да си го купим . Ракетите и те имат срок на годност . След година две се оказваме в ситуацията на ВМС имаме стари и скъпи корита които освен като лодка за разходка на адмирала за друго не стават щото за основното въоръжение нямаме нищо налично а това което имаме е с изтекъл експлоатационен ресурс . Пари за ново няма а по лошото е че то е толкова остаряло че вече и завода производител не го произвежда .
      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

      Коментар


      • #18
        От: Българска бойна авиация по соц време

        Всичко е вярно, само дето (по аналогия с колите) едно е да ти гори 25 градско, друго е 5, като вършиш една и съща работа.

        "Отделно от това един летателен час на МиГ-29 струва близо 50 000 лева. За сравнение – днешният многоцелеви „Грипен“ е с цена на летателен час 3 300 евро или 6 600 лева. Грубите изчисления показват, че само за гориво за руските изтребители до 2015 година бюджетът ще олекне със 178 милиона лева."

        http://www.pan.bg/view_article-6-105...tora-ryka.html

        Само от лакомията на Миг-а губим по почти един самолет годишно.

        Коментар


        • #19
          От: Българска бойна авиация по соц време

          Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
          Освен това нашия ВПК произвежда по голямата част от боеприпасите за ракетно - пушечното въоръжение .
          23 и 30 мм снаряди, НУРС( С-5 и С-8 ) и бомби.Толкоз.Да виждаш нейде Р-60, Р-73, Р-27 или Х-овете за земни цели?Ако за Су-25( не споменавам Ми-24 понеже не лети и няма да полети) това е достатъчно за 29-ката не е.А за ремонта на МиГ-29 в нашите заводи се писаха доста "хвалебствени" неща тук там.На края екипи от ВВС трябвало да си съберат самолета в приличен вид.

          Коментар


          • #20
            От: Българска бойна авиация по соц време

            Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
            С риск окончателно да ме обяви форумното братство за русофил (дреме ми) да взема да внеса малко яснота . Защо още летят у нас руските самолети въпреки преклонната си възраст ? Защото за някои типове имаме лиценз от завода производител за частичен и капитален ремонт на повечето възли и агрегати в завод Г. Бенковски в Граф Игнатиево . Колко и какви лицензи имаме не знам с точност но определено не са малко . Освен това нашия ВПК произвежда по голямата част от боеприпасите за ракетно - пушечното въоръжение . Вариант 1 минаваме на Ф 16 Нта употреба . В най добрия случай почваме да кихаме едни пари на братята турци които са в нашето положение спрямо някои серии на Ф 16 . Шведската машина не е лоша но на шведските цени няма да издържим много . Общото и в двата случая е че консумативите за въоръжението не ги произвеждаме и трябва всеки снаряд за самолетните оръдия да си го купим . Ракетите и те имат срок на годност . След година две се оказваме в ситуацията на ВМС имаме стари и скъпи корита които освен като лодка за разходка на адмирала за друго не стават щото за основното въоръжение нямаме нищо налично а това което имаме е с изтекъл експлоатационен ресурс . Пари за ново няма а по лошото е че то е толкова остаряло че вече и завода производител не го произвежда .
            В състояние сме да поддържаме не просто „някои" - а всички (то и за това, вече „н"-пъти реинкарнираме 21-ците) с изключение на МиГ 29. Който пък, фактически се явява единствения ни изтребител към момента. Като така - изходните позиции с Ф-16 (примерно), или който и да било друг, са абсолютно равностойни. Твърдението ти, че произвеждаме по-голямата част от боеприпасите за ракетно-пушечното въоръжение е вярно 50% - т. е. доколкото касае пушечното. Тези лицензи дето ги имаме, не са паднали от небето, а сме ги придобили/купили - е, точно по същия начин можем да имаме произволни други.
            А по отношение на въпроса: „Защо още летят?". Конкретно за МиГ 29 (който както стана въпрос е практически единствения ни изтребител), основният фактор е, че лети много малко, много-много малко.
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • #21
              От: Българска бойна авиация по соц време

              Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
              В състояние сме да поддържаме не просто „някои" - а всички (то и за това, вече „н"-пъти реинкарнираме 21-ците) с изключение на МиГ 29. Който пък, фактически се явява единствения ни изтребител към момента. Като така - изходните позиции с Ф-16 (примерно), или който и да било друг, са абсолютно равностойни. Твърдението ти, че произвеждаме по-голямата част от боеприпасите за ракетно-пушечното въоръжение е вярно 50% - т. е. доколкото касае пушечното. Тези лицензи дето ги имаме, не са паднали от небето, а сме ги придобили/купили - е, точно по същия начин можем да имаме произволни други.
              А по отношение на въпроса: „Защо още летят?". Конкретно за МиГ 29 (който както стана въпрос е практически единствения ни изтребител), основният фактор е, че лети много малко, много-много малко.
              Някъде да съм писал че сегашното положение на нещата е добро ? Просто в обозримо бъдеще това е единственото възможно да поддържаме в някаква летателна годност наличното . Сегашното пък и следващото правителство едва ли ще отдели финансов ресурс за подмяна на бойната авиация . Инвестиция във въздушния суверенитет на държавата е нещо не толкова видимо за разлика от магистралите . Там в най добрия случай ще режат лентата един два пъти друго си за всеки открит селски нужник да режеш лента
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • #22
                От: Българска бойна авиация по соц време

                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                Някъде да съм писал че сегашното положение на нещата е добро ?
                А аз да съм писал изобщо нещо в смисъл: добро-лошо?
                Писал съм, че руските изтребители в България продължават да летят въпреки преклонната си възраст, не защото можем да ги поддържаме, понеже става въпрос за МиГ 29, които не можем да поддържаме, а защото летят рядко (да вметна, че при такава интензивност на експлоатацията, неруски самолет би бил практически „вечен"). Писал съм, че производството на боеприпаси за въоръжението им, не е тяхно предимство пред каквито и да било други (наред с възможността за поддръжка), понеже напрактика не произвеждаме нищо съществено и високотехнологично, а просто „патрони", каквито бихме могли да произвеждаме в произволни калибри (т. е. не само за руски). Писал съм и, че каквото и ноу-хау да притежаваме, това е несъстоятелно да се разглежда като присъща характерност за руските самолети сами по себеси, а въпрос на закупуване, нещо което отново абсолютно равностойно важи и за всички останали.
                Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                Коментар


                • #23
                  От: Българска бойна авиация по соц време

                  Еййй та всички си мечтаехте за таралясници f16 които с нищо не превъзхождат миг-29 освен може би по цена - каква стана тя натресоха ни f15 за по някакви си нищожни 30 милиона и коментарите спряха.

                  Някой се изцепи че грипен летял 1 час за 3300 евро. Може ли някой първокласник да му изчисли колко тона гориво ще изразходи на час и само колко ще струва горивото. Дори и да планира един час пак цената ще е различна. А фърчилото трябва и да се ремонтира и да носи джепане.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Българска бойна авиация по соц време

                    Дъвкано е много пъти . Високите есксплоатационни разходи разходи на МиГ 29 идват основно от ниския междуремонтен ресурс на двигателите Климов РД 33 който е 350 часа а целия живот на двигателя е 1500 часа . Руснаците твърдят че при последните модификации са вдигнали ресурса до 700 часа което пак е малко . Двигателите Прайт & Уитни серия Ф 100 имат междуремонтен ресурс 2000 часа . МиГ 29 е много добър самолет но ще си отиде по чисто политически причини. Русия не е член на НАТО и в момента не сме в най добрите отношения . На всякъде където Ф 15 е заставал срещу МиГ 29 резултата винаги е бил в полза на Ф 15 . За всичките години в Израел няма изнесени данни за загубена в бой машина . През първата иракска на сметката на Ф 15 има 34 свалени самолета като 5 са МиГ 29 . Официално над Косово имат свалени 4 сръбски МиГ 29 .
                    Последно редактирано от sek.1; 06-10-15, 05:09.
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар


                    • #25
                      От: Българска бойна авиация по соц време

                      Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                      ...
                      За РД-33 руснаците твърдят, че в момента, в който са преминали към поддръжка по състояние, междуремонтния ресурс е променен на 1000часа...
                      А според запознати в сферата обявените междуремонтни ресурси на западняците са при 'идеални' условия... Т.е. както обявения разход на автомобилите.
                      Ама при реални условия/цикли, реалния ресурс е доста по-нисък... За другите неща - така си е...
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Българска бойна авиация по соц време

                        Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                        Инвестиция във въздушния суверенитет на държавата е нещо не толкова видимо за разлика от магистралите . Там в най добрия случай ще режат лентата един два пъти друго си за всеки открит селски нужник да режеш лента
                        Закупуването на нова бойна авиация открива ново поле за изява - авио шоу и парад на въоръжението. Колко хора отиват на една демонстрация на ВВС? В България дал бог бойни празници и на всеки от тях може да гледаме ниско прелитащи самолети. Първо в София, после и в други градове.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Българска бойна авиация по соц време

                          Първоначално публикуван от ardmin Преглед на мнение
                          Закупуването на нова бойна авиация.... авио шоу .
                          Има лееееека разлика между авиация за бой и за имитация (авиошоу), ама у нас си е само имитация
                          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                          Коментар


                          • #28
                            От: Българска бойна авиация по соц време

                            Първоначално публикуван от vgd63 Преглед на мнение
                            ...каква стана тя натресоха ни f15 за по някакви си нищожни 30 милиона и коментарите спряха...


                            Линк?
                            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                            Джон Кенеди

                            Коментар


                            • #29
                              От: Българска бойна авиация по соц време

                              Аз много бих се радвал ако следващия ни изтребител е Ф 15 или някой по ново поколение и с повече възможности от него . От тук на сетне едва ли България ще експлоатира друг двудвигателен изтребител .
                              Последно редактирано от sek.1; 07-10-15, 05:53.
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар


                              • #30
                                От: Българска бойна авиация по соц време

                                Никой никакъв F15 не ни е натресъл.
                                За мен е безмислено да се купува някаква "модернизирана" барака, по-стара от сегашните МиГ 29.
                                Или нищо или ново поколение изтребител, който ще върши работа дъъълго време.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X