Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Българска бойна авиация по соц време

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Българска бойна авиация по соц време

    Четох че по соц време бойната авиация която СССР е давал на България не е била нова, а трета-четвърта употреба. Вярно ли е това? Може ли някой авиатор от онова време да сподели?

  • #2
    От: Българска бойна авиация по соц време

    Ресурсьт на самолета не е като на джипа, по- скоро е като на армията.
    А тези простотии се правят от името на всички ни.
    Даника
    Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

    Коментар


    • #3
      От: Българска бойна авиация по соц време

      Не е вярно. Или поне не е било правило, а ако е ставало е било изключение. На машините се знаят серийните заводски номера- нещо като -VIN кода на съвременните коли. По това се знае цялата история на самолетите. Примерно Миг-15 идват нови, на части в дървени сандъци. Сглобяват се на място в БГ. Миг-29 си идват нови. Имаше едни Миг-23, които ни дадоха в замяна на Миг-25, те не бяха маймунски а оригинални афгански използвани във войната. Те бяха N-та ръка и т.н.
      Последно редактирано от derhunter; 08-05-15, 00:04.
      Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

      Коментар


      • #4
        От: Българска бойна авиация по соц време

        В общи линии е мешана скара.Има имали сме и МиГ-21 и МиГ-19 втора ръка, но като цяло са доставяни чисто нови самолети.
        В авиацията понятията "нов" и "втора ръка" са много относителни.За разлика от автомобилите(например) всеки един детайл и агрегат имот назначен(от завода производител) ресурс (по нальот и по време).Това позволява много точно да се изчисли реалната цена на машината(изчислява се по остатъчен нальот-т.е. точно може да се определи колко "живот" има в самолета и колко би трябвало да струва).Трудно е(особено във времената на ВД) да ти продадат барака на цената на нов(както става по авто къщите).Друг въпрос е , че си е на сметка да купиш от руснаците(а и не само от тях-говорим за държава производител) самолет втора ръка (а не нов), защото това означава , че е експлоатиран в техните ВВС и съответно е с пълните си бойни възможности , а не е маймунска версия(както го е писал колегата). Абе малко е сложна работата и е трудно да се обясни на по-достъпен език , но е горе-долу това.
        Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


        "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
        Джон Кенеди

        Коментар


        • #5
          От: Българска бойна авиация по соц време

          А дали е възможно преди да бъде доставен самолет, който не е "маймунска версия", да бъде поорязан, до такава?
          Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
          0887/осемпет 66 4осем

          Коментар


          • #6
            От: Българска бойна авиация по соц време

            Първоначално публикуван от Маркони Преглед на мнение
            А дали е възможно преди да бъде доставен самолет, който не е "маймунска версия", да бъде поорязан, до такава?
            Възможен е и "ъпгрейд" и "дунгрейд". Имахме заводи където машините и двигателите се разглобяваха буквално на "бурми", отделно съзнанието и контрола не позволяваха претупване и "втора ръка"
            Към пусналия темата - като дойдеш следващия път питай, ще разказвам дълго и тъжно.....
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • #7
              От: Българска бойна авиация по соц време

              Първоначално публикуван от ardmin Преглед на мнение
              Четох че по соц време бойната авиация която СССР е давал на България не е била нова, а трета-четвърта употреба. Вярно ли е това? Може ли някой авиатор от онова време да сподели?
              Да кажем - едно към едно. Горе-долу половината МиГ 21 са били втора употреба, преобладаващото количество МиГ 23, голяма част от МиГ 19 и те също. МиГ 25, МиГ 29 и всички Су-та („22" и „25") са били само нови. Всички бомбардировачи (докато сме поддържали специлиазирана техника от този тип) са били втора употреба. Някои от въртолетите Ми 24 (не са самолети, но са бойна авиация), също са били употребявани. Като говорим за „втора употреба", трябва да се има предвид, че алюзии с „Горубляне" например са несъстоятелни - става въпрос за заводски рециклирани машини (в Русия, Чехословакия и Полша). Фактически, в процес на експлоатацията, много от самолетите са бивали последващо многократно рециклирани, в същите условия, но вече тук (освен МиГ 29). Единствените „кърпени" едва ли не в полеви работилници са петте „афганистански" МиГ 23 МЛД в немаймунска версия, трампени за МиГ-овете 25 през '90-та.
              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

              Коментар


              • #8
                От: Българска бойна авиация по соц време

                Добре, ако преди сме имали употребявана бойна авиация значи евентуалното закупуване на F-16(или подобен) втора ръка също не е голям проблем?

                Коментар


                • #9
                  От: Българска бойна авиация по соц време

                  О-о братче, не е руски бре!
                  Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Българска бойна авиация по соц време

                    Ясно че не е руски, какъв е проблема?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Българска бойна авиация по соц време

                      Първоначално публикуван от ardmin Преглед на мнение
                      Ясно че не е руски, какъв е проблема?
                      Именно де, че не е руски.
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #12
                        От: Българска бойна авиация по соц време

                        Първоначално публикуван от ardmin Преглед на мнение
                        Добре, ако преди сме имали употребявана бойна авиация значи евентуалното закупуване на F-16(или подобен) втора ръка също не е голям проблем?
                        Естествено , че НЕ е!!! Всичките тия глупости за това как ще купуваме(или как експлоатираме) бараки/кенефи/варели и т.н. са чиста пропаганда или откровена(най-често журналистическа) неграмотност.Хубавото на авиацията е , че там всичко(по отношение на МЧ) е чиста математика.
                        ПП.Проблема не е в това какъв е самолета.Повечето съвременни самолети са със силно изравнени възможности и превес взимат неща като организация,командване,подготовка на летателния състав,тактика,мат.осигуряване и изобщо неща които нямат никаква връзка с модела на машината.Проблема е най-вече в страната производител! Т.е. проблема НЕ е технически , а политически.
                        Последно редактирано от ЕМО; 09-05-15, 22:16.
                        Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                        "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                        Джон Кенеди

                        Коментар


                        • #13
                          От: Българска бойна авиация по соц време

                          Ами за да "влезе в час' един втора ръка Ф-16 трябват едни много пари... понеже само ако ги вземем от пустините в САЩ, те с нищо не са по-добри настоящите МиГ-29.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Българска бойна авиация по соц време

                            Е те тук има цели 130 странициhttp://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=153216
                            От 2012 се точи темата.
                            А не е проблем, че не е руски, щото дружбаша Ненчев се закани да махне всичко руско.
                            Ама старите хора казват -"Не пикай в стария кладенец, преди да си изкопал нов!Щото може да ти се наложи да пиеш от там!"
                            Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва!!!
                            Пламен Златарев 0888 66 03 18

                            Коментар


                            • #15
                              От: Българска бойна авиация по соц време

                              Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                              О-о братче, не е руски бре!
                              Грешен отговор. Не е шведски нов....
                              Всъщност ако го докараме докъм 250 самолета, половината от които да са нови, нямам нищо против другата половина да са Фъ-16 втора ръка...
                              Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X