Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Оръжията през обектива...

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Оръжията през обектива...

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:10-7486957-190306-m-wi555-0385.jpg
Прегледи:1
Размер:29.7 КБ
ID:5820370

    Коментар


    • От: Оръжията през обектива...

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:14-7685641-c3gsvlzxcaagdwh.jpg
Прегледи:1
Размер:24.1 КБ
ID:5820371

      Коментар


      • От: Оръжията през обектива...

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15-7689533-cpcsgrqweaabkc2.jpg
Прегледи:1
Размер:79.6 КБ
ID:5820372
        Канадски Чинук в Афганистан

        Коментар


        • От: Оръжията през обектива...

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:16-7506425-lw0nctcnyba.jpg
Прегледи:1
Размер:23.8 КБ
ID:5820373

          Коментар


          • От: Оръжията през обектива...

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:74d0a58a0e17.jpg
Прегледи:1
Размер:45.9 КБ
ID:5820374

            Коментар


            • От: Оръжията през обектива...

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:mirage_2000_-5_08.jpg
Прегледи:1
Размер:553.4 КБ
ID:5820375
              Гръцки Мираж 2000-5 в Коринтският канал.

              Коментар


              • От: Оръжията през обектива...

                Правиш си сутрешната разходка и по едно време, изненада - некъв борец паркирал на тротоара

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:50300_2А.jpg
Прегледи:1
Размер:282.4 КБ
ID:5820408
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • От: Оръжията през обектива...

                  Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
                  Не знам дали варианта на F 35 за морската пехода има същите възможности като av 8b да оперира от импровизирани летища.
                  То едва ли има по куц боен самолет от Хариер С каквото и да го сменят ще е по добре .
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • От: Оръжията през обектива...

                    Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                    То едва ли има по куц боен самолет от Хариер С каквото и да го сменят ще е по добре .
                    Ама на Фолклендските острови беше единствения и успя да се справи въпреки ограниченията
                    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                    Из "Златния телец"

                    Коментар


                    • От: Оръжията през обектива...

                      Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
                      Толкова ли близо до магистралата ли сте?

                      Самолети се проектират според заданието на поръчителя. Искат самолета да може да каца и излита от грунтови писти, това налага специфични изисквания към колесника, въздухозаборниците и други части на самолета. ...да оперира от импровизирани летища.
                      МИГ-29 е от тая категория - фронтови изтребител. СУ-27 и Ф-15 пък са от разглезените - дай им хубава дълга писта.
                      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                      Из "Златния телец"

                      Коментар


                      • От: Оръжията през обектива...

                        Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                        Ама на Фолклендските острови беше единствения и успя да се справи въпреки ограниченията
                        E то какъв противник имаше, че да не се оправи?!?
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • От: Оръжията през обектива...

                          Въпроса-защо е нужно един самолет през 21-ви век да излита/ каца на грунт?
                          Всички прекрасно знаем, че пехотата е царицата на армията,а всички останали са поддръжка на пехотата, в т.ч. и авиацията. Какъв е главния И плюс-тя(авиацията) може винаги да е точно там и точно тогава когато/където най-много ти трябва(висока точност, голяма огнева мощ и висока оперативност). Владееш ли небето, владееш бойното поле.Авиацията е в състояние страшно много да улесни живота на сухопътните(или да им го вгорчи… чуждата,де ). Или както каза един американски морски пехотинец, „когато в играта се включат самолетите, имаш усещането, че в квартално сбиване се е намесил по-големия ти брат”.За да стане всичкото това, обаче, са нужни места за базиране-сиреч летища.При тях всичко е прекрасно с изключение на едно-не можеш да ги преместиш-за ПИК иде реч(ПИК-Полоса за Излитане и Кацане).ПЪРВОТО нещо което ще направи противника в началото на една война е да удари летищата на врага(по възможност когато авиационната техника(АТ) е на земята)-първо основните, а в последствие и второстепенните.Така с един куршум удря два заека-хем вади от строя местата за базиране, хем унищожава АТ.Това се е случило в първите часове/дни на 22.06.1944, това стана през 1999 при войната НАТО vs Югославия, това стана в Ирак, това се случило и 1968-ма в поредната израело-арабска(Шестдневната).Там дори се е стигнало до куриоз-евреите така добре са си свършили работата, че самолет(пътнически) в който са се намирали египетския министър на отбраната и нач щаба на ВВС(които междувременно са излетели на инспекция) е бил пред падане, просто защото е нямало къде да кацне. В цял Египет е нямало една здрава ПИК! Къде точно се намират летищата ….това противника го знае прекрасно(особено със съвременните средства за разузнаване).То става ясно още щом започнат да ги строят(всичките басни за маскиране на ПИК, са си именно басни).Поради тази причина и при най-малкото съмнение, че предстои какаманга, летищата(не АТ, а именно летищата) се пребазират на запасни площадки-сгъваме цялата сергия, товарим я и я местим на друго място.Имаше изготвени бойни разчети, от които точно се виждаше кой какво трябва да прави, заедно с кого, как и по кое време. Готовността(в Доброславци) беше четири часа(предполагам това си е бил норматива за ВВС като цяло).Т.е. след четири часа в поделението трябваше да са останали само дневалните и караула(да пазят от мародери дюшеците в спалното и бюрата в щаба).Подсещам-Доброславци имаше(по слухове) четири запасни:

                          Враждебна,тя и ТрАП(транспортен авиополк), в последствие ТрАБ(авиобаза):

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:vraz.jpg
Прегледи:1
Размер:363.7 КБ
ID:5820417


                          Кондофрей

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:kondio.jpg
Прегледи:1
Размер:59.7 КБ
ID:5820416


                          Сапарева Баня

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:sb.jpg
Прегледи:1
Размер:57.7 КБ
ID:5820415

                          (на последните две даже има и капонири)


                          капонир

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:kaponir.jpg
Прегледи:1
Размер:530.8 КБ
ID:5820414

                          и четвъртата….някъде „там” :

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:bg.jpg
Прегледи:1
Размер:132.8 КБ
ID:5820418


                          Реално никой(и от двете страни на голямата вода) не си прави сметки(освен може би в някакви крайни случаи) да оперира от летище базирано на ливада.Излитането/кацането от/на грунт от клипа се явяват илюстрация на възможностите на самолета(също като „кобрата на Пугачов”) и може би някаква тренировка за избрани. Т.е. показват се възможностите му да оперира от площадки далеч по-спартански от условията в съвременна авиобаза.Като написах, че в България има „може би над 200летища”, наистина имах предвид абсолютно всички летища-военни, граждански, селскостопански, аероклубове, закрити и т.н.Тия летища са ресурс, който може да бъде ползван при нужда.Проблема е, че са летища само на хартия.Обаче ако АТ има възможности да оперира от ливада, то тия площадки(с лек тунинг) направо са си лукс и разкош.Така НЕ Е необходимо да се ремонтират стотици летища(и да се наливат млрд лв/$/рубл.) при положение, че реално интензивно ще ползваш три-четири от тях.Апропо, повечето изтребители и щурмови самолети( във ВВС на БА), спокойно могат да кацат/излитат на ПИК с дължина 1-1,5км(23-ката при излитане/кацане на практика ползваше половината от дължината на ПИК).Да, на пилота ще му е малко у шише(особено нощем или в „сложни”), ама е напълно възможно(при МиГ-29: разгон-260м на „форсаж”, 600-700м на „максимал”, пробег-600м със спирачен парашут, при Су-25:разгон-550м, пробег-600м).
                          Към горното можем да прибавим още един много важен(икономически) фактор-изграждането и поддръжката на ПИК, рульожка и централна стоянка с високо качество изисква МНОГО пари(при положение, че самолетите са капризни). Далеч по-евтино и безпроблемно е когато АТ е непретенциозна.Става дума за експлоатация в мирно време.
                          И така-изграждането на голямо количество летателни площадки е единия от многото варианти.Кои са другите?
                          Следва продължение…
                          Последно редактирано от ЕМО; 25-08-19, 14:00.
                          Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                          "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                          Джон Кенеди

                          Коментар


                          • От: Оръжията през обектива...

                            Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                            Ама на Фолклендските острови беше единствения и успя да се справи въпреки ограниченията
                            Е нема що . 7 потопени и 8 повредени английски кораба . Късмет че аржентинците са имали само 5 ракети Екзосет . Ако знаеш испански .https://www.youtube.com/watch?v=mYOW...eature=related https://www.youtube.com/watch?v=fd-G...eature=related
                            Последно редактирано от sek.1; 25-08-19, 18:33.
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • От: Оръжията през обектива...

                              Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                              ... Късмет че аржентинците са имали само 5 ракети Екзосет .
                              И че на аржентинските генерали не им е стигнал акълът да си планират действията.
                              И че аржентинските изтребители (мираж 3) нямат възможност за дозареждане във въздуха, поради което дори с допълнителни резервоари имат макс 5 минути в зоната на бойните действия.

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:mirageiiiome_11.jpg
Прегледи:1
Размер:36.5 КБ
ID:5820436

                              И че аржентинските бомби не детонират при попадение, защото взривателите им са били предвидени за бомбене от по-голяма височина ...
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар


                              • От: Оръжията през обектива...

                                И, че Митеран и Тачър са си говорили, и нещо се е случило с едни ракети...

                                А Сек1 да не се тревожи за хъриерите, рядко им толкова успешен уникален самолет. Останалото са КПСС промивки..
                                Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X