Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Спомени на армейските шофьори

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Спомени на армейските шофьори

    Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
    Нашите стари разказваха подобна случка само че с един АД 30 някъде из родопите . На едно стръмно изкачване се къса теглича на агрегата. Особеното при теглене на агрегат е че той е значително по тесен от камиона и можеш да го видиш за малко в огледалата само на завой . Поема АДто по нанадолното минава през два плета и спира в някаква тютюнева нивичка . Плета е като жив каквото и да мине през него после пак си стои прав . Почва се едно диво търсене три дена и нищо . Всички офицери доволно притеснени как ще оправят липсата на цял дизелов агрегат пристъпват от крак на крак когато в лагера идва един дядо и им вика момци в нивата ми има нещо квадратно и зелено ако не ви трябва поне кажете какво е Нашите отиват агретата си стои цял затрупан с низи тютюн така хубаво маскиран че ако стареца не е отишъл да си нагледа нивичката там щял да си остане . След тази случка на всичките агрегати имаше освен теглича и осигурително стоманено въже .
    Това животно на какви спирачки е защото ми стана интересно и няма ли аварийна при разкъсване на буфера.
    За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
    0878 79 20 61 Борис

    Коментар


    • #32
      От: Спомени на армейските шофьори

      Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
      Това животно на какви спирачки е защото ми стана интересно и няма ли аварийна при разкъсване на буфера.
      НЕма работни спирачки. Има ръчна, за паркиране, която се задейства с въжета от един винт с макара. Тя пак е на колелата и с барабани и накладки, но се задейства само ръчно. Между ремаркето и влекача има само кабел за светлините, освен механичната връзка чрез теглича. Има и осигурително въже за което се каза. Теглех водоноска с една ос, която беше на същия принцип, само че с двойни гуми. Агрегат теглих веднъж и му бяха клеясали спирачките, та се наложи да ги съветвам с чук
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #33
        От: Спомени на армейските шофьори

        Няма спирачки . Теглича е една метална отливка с резба има една яка пружина и се стяга с коронна гайка с шплент . Агрегатите са много трудни за теглене по черно защото е тесен и висок . Камиона минава спокойно но агрегата се обръща много лесно . Един път даже агрегата дръпна и обърна камиона . На един завой по нанадолно агрегата влезнал в канавка и целия камион се обърна .
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • #34
          От: Спомени на армейските шофьори

          В транспортната рота към шуменското военно училище имахме около двадесетина Praga V3S. Естествено че никоя от тях не палеше на стартер. Или акумулатор няма, или стартер, или генератор, или и трите заедно Имаше едно баирче, на което се събираха не повече от три, а останалите- всеки да се спасява. Един да запали- вече е лесно, останалите се палехме броня в броня и сутрин беше голям купон
          На сърбела майката му е чесането.
          Борислав Борисов Русе О885 О37815

          Коментар


          • #35
            От: Спомени на армейските шофьори

            Аз от прагите съм останал само с добри впечатления нямам спомен да съм прибирал Прага на теглич . Имахме мисля че бяха 6 + 1 броя . Шесте бяха бордови на агрегатчиците отзад караха варелите с нафта и масло за агрегатите и кабелите за окабеляване на лагера . Агрегатите ги дърпаха ЗиЛ 131 или Урал защото като и качиш на прагата агрегата скоростта и пада драстично а при движение в колона скоростта се определя от скоростта на най бавния . Седмата беше най ценната машина в поделението http://vbox7.com/play:e2d2e4d8 беше по важна и от уазката на командира . Поделението ни беше строено някъде по времето на чичо Шикългрубер като многократно е достроявано през годините . Преди да дойде екстрата централна канализация всичко е било на септични ями . Но дори и като тя е дошла беше присъединена към въпросните стари ями които по някое време особено тази на кухненския блок се запушваха и се налагаше спешна намеса на въпросния специализиран автомобил Караше я един набор родом от село Маноле пловдивско който тогава си беше перефразирал популярната песен Каралайна в о карам л---а за Бургас и не беше много далеч от истината
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #36
              От: Спомени на армейските шофьори

              Тук има едни спомени на офицер от 82 -ри полк в Ямбол.Та той разказва как на едно учение КЩМ на базата на ЗИЛ131 пропада в язовир и забележете-не потъва защото фургонът бил толкова херметичен, та го държал над водата като шамандура.После го изтеглили с верижна машина .Въпросът ми е ,дали е възможна подобна ситуация
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1000.jpg
Прегледи:1
Размер:101.3 КБ
ID:5498248Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2000.jpg
Прегледи:1
Размер:129.6 КБ
ID:5498249
              Този същият офицер споделяше как се качва 55-ца на заден ход на трайлер, без насочване, което практически е невъзможно.Дали тази история е плод на войнишкия фолклор.....
              Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва!!!
              Пламен Златарев 0888 66 03 18

              Коментар


              • #37
                От: Спомени на армейските шофьори

                За херметичен фургонът е съвсем реално, за качване също. Има един прост чалъм за това нещо, но то се прави в ППД, както при нас се казва - пунк постоянной дислокации, демек в самото поделение.

                Коментар


                • #38
                  От: Спомени на армейските шофьори

                  Херметичен си е от всякъде . Реално при затворена врата а не всички имат отварящ се прозорец външен въздух постъпва само през ФВУто и дизеловия отоплител . Кубатурата на фургона е голяма така че спокойно може да служи за шамандура .
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • #39
                    От: СПОМЕНИ НА АРМЕЙСКИТЕ ШОФЬОРИ

                    Имаше и няколко МАЗ 200, които отдавна не вървяха, но бяха затворени в един гараж и никой не ги пипаше. Много ми се искаше да им разгледам двигателите- казваха, че било ''двутактов дизел''- така и не ми стана ясно има ли такова животно и на какъв принцип работи. И досега ми е мерак от чисто любопитство да видя такъв двигател разглобен.
                    Копия на 71-я серия от GMC / Detroit Diesel. Нагнетател Рутс, насос-форсунки, двутактен принцип.
                    Бира без ракия - парите на вятъра

                    Коментар


                    • #40
                      От: Спомени на армейските шофьори

                      Ей тия навици от казармата никога не умират . Вчера като си преглеждах едните ловни дрехи открих това: Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCI0190.jpg
Прегледи:1
Размер:146.4 КБ
ID:5525279 Копче зашито с тел Не помня кога и къде ми се е скъсало ама съм решил проблема на място по армейски
                      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X