От: САЩ започват изпитанията на най-бързия самолет в света - цел над 20 МАХ. !
Руско оръжие се изнасяше във руската сфера на влияние. Руската сфера на влияние представляваше европейските "соц", североафриканските арабски държави и Сирия, Куба, Ирак, Виетнам и др. Във Европа, Студената война така и не стана нещо повече. Навсякъде, където имаше реални военни конфликти, неминуемо имаше жертви и загуби при материалната част. Предвид факта, че едни от най-интензивните бойни действия се състояха именно между Израел и посочените арабски държави, именно там и са и едни от най-сериозните загуби - логично до досадност! Понеже (както несъмнено знаем) "нашите джуджета, са най-големите джуджета", няма как пък оръжието ни да не е безотказно, безаварийно и изобщо - непобедимо. Значи, кусурът му ще трябва да са арабите... Тази пропагандна "алабало-плямпалистика" е толкова плоска и куха, че чак си мисля да не произлиза от особено високо ниво на идеологическите отдели, а-ми да си е творение на подлизурковско-слагаческата журналистика. Та така с арабите дето ядат доматите с колците.
Обективно, навсякъде където се е случвало руснаците сами да си "карат танковете" (Корея, Виетнам, Афганистан и пр.) - положението съвсем не е нещо радикално различно!
А-бе, беше - но се поизмести...
Ресорните модератори, явно не намират за нужно да я отделят (то и нищо няма да остане де).
Не знам за кой египетско-израелски конфликт говорите и за какви точно самолети в него.
Ако става въпрос за тук обсъжданият МиГ 25 - то такива Египет никога не е притежавал. Този самолет е приет на въоръжение в Русия през 1972год. В 1971, четири самолета, все още в процес на войскови изпитания, са закарани там. Пилотирани са от руснаци, при това летци изпитатели, били са разузнавателни модификации, абсолютно категорично им е било забранено да влизат в конфликт и да напускат египетското въздушно пространство. Тези самолети са изтеглени през 1972год. във връзка със започналото "охлаждане" на отношенията между Египет и Русия след смъртта на Насър, приключило през `78-ма по познатия ни начин. От тези самолети загуби няма, един от тях, в нарушение (официална версия) на споменатите инструкции нарушава израелското въздушно пространство, където е прихванат и обстрелян от израелски Мираж с ракета, пилота вкарва самолета в извънрежимно, стръмно пикиране и напрактика "надбягва" ракетата, тя се самовзривява автоматично след изтичане на съответното време без попадение. Най-забележителното в случката (поне за мен) е това, че след като пилота изпада в безсъзнание (в резултат огромното претоварване) самолета е изкаран от екстремалния режим от автоматичните системи на оборудването.
Първоначално публикуван от sek.1
Преглед на мнение
Обективно, навсякъде където се е случвало руснаците сами да си "карат танковете" (Корея, Виетнам, Афганистан и пр.) - положението съвсем не е нещо радикално различно!
Първоначално публикуван от Георги Василев
Преглед на мнение

Ресорните модератори, явно не намират за нужно да я отделят (то и нищо няма да остане де).
Не знам за кой египетско-израелски конфликт говорите и за какви точно самолети в него.
Ако става въпрос за тук обсъжданият МиГ 25 - то такива Египет никога не е притежавал. Този самолет е приет на въоръжение в Русия през 1972год. В 1971, четири самолета, все още в процес на войскови изпитания, са закарани там. Пилотирани са от руснаци, при това летци изпитатели, били са разузнавателни модификации, абсолютно категорично им е било забранено да влизат в конфликт и да напускат египетското въздушно пространство. Тези самолети са изтеглени през 1972год. във връзка със започналото "охлаждане" на отношенията между Египет и Русия след смъртта на Насър, приключило през `78-ма по познатия ни начин. От тези самолети загуби няма, един от тях, в нарушение (официална версия) на споменатите инструкции нарушава израелското въздушно пространство, където е прихванат и обстрелян от израелски Мираж с ракета, пилота вкарва самолета в извънрежимно, стръмно пикиране и напрактика "надбягва" ракетата, тя се самовзривява автоматично след изтичане на съответното време без попадение. Най-забележителното в случката (поне за мен) е това, че след като пилота изпада в безсъзнание (в резултат огромното претоварване) самолета е изкаран от екстремалния режим от автоматичните системи на оборудването.
Коментар