Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подводницата ни

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Подводницата ни

    Тук работата е още по-проста. Колко от черноморските страни имат какво да е корито, което се потапя?

    Коментар


    • #17
      От: Подводницата ни

      Що пьк само те?
      Руснаците не ги броим за да не става смешно,Румьнците не им е накипяло до нас,Турците???Ще ме мьчиш ли или да отивам да чета?




      Е и на Турците не им се опираме даже с нашите 4 да речем.И какво излиза?Май може да спрем нещо пред Босфора ако ни оставят да го спрем?
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #18
        От: Подводницата ни

        Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
        Що пьк само те?
        Руснаците не ги броим за да не става смешно,Румьнците не им е накипяло до нас,Турците???Ще ме мьчиш ли или да отивам да чета?
        Можеш да не се съмняваш изобщо във военния флот на Турция. При наличието на близо милионна, добре въоръжена армия, при евентуален конфликт, флотът ни ще е последна грижа...
        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

        Коментар


        • #19
          От: Подводницата ни

          Истината е, че не знам. Но и не това е най-важното. Подводницата е ефективна срещу кораби. Срещу друга подводница - не твърде. Даже и с crazy ivan маневрата, която наскоро коментирахме.

          За автономия, скорост и другите параметри - май за размерите на гьолчето ни стигаше.

          Коментар


          • #20
            http://www.defencetalk.com/turkey-or...germany-20275/

            Ми ето.Оставяме 12:1 армия,да не кажа 20:1 и сьпоставяме само подводниците.Тия имат,че и още порьчват,ние с тая нашата какво ги правим?

            Подводница срещу подводница,остави го Лудия Иван.Тук говорим за тихичките немски срещу нашия дизел на 50 години.И пак се врьщаме на вьпроса - колко цигари време ще устиска преди да си затрие екипажа тоя варел?


            Аз знам,че имаше много правилно изказване в сьседната тема - не е лошо,че я бракуват,лошото е,че не я заменят с друга.Ако не я бракуват обаче какво?За мен като човек дето нищо не разбира ми е почти ясно,че шансове нямат.

            Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
            Можеш да не се съмняваш изобщо във военния флот на Турция. При наличието на близо милионна, добре въоръжена армия, при евентуален конфликт, флотът ни ще е последна грижа...

            А и това го знам - 3 часа до периметьрчето в Стара Планина и после


            ми после стреляш каквото се движи,няма да е от нашите
            и до кога така
            ми ние ще ви се обадим............

            Тактиката мамата си трака.Тук чудното е кого ще спрем с това нещо на 50 години и има ли кой да плати с мерак нови 4 броя?Ми няма и няма да има,остава да слушкаме без подводници.
            Последно редактирано от giorgio; 13-08-10, 11:30.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #21
              От: Подводницата ни

              Колеги,сигурно знаете,че съвременната война няма да се води по суша.Турците може и да са 100:1,но най-големия им проблем бяха ракетите ни с300.Как само реваха на американците и ние си ги нарязахме.Под техен натиск.Тази ракета стигаше спокоино до Истанбул.Ако тук има офицер и е запознат,може и да ви обясни за "малките ни тайни "за оръжията за масово поразяване,с които разполагахме.все още си мисля ,че е останал малко мозък у нашите управници и са запазили това-онова.Колкото до подводницата,които е служил там знае че това е общо действие с противолодъчните кораби,които са доста добре въоражени точно с продиволодъчни бомби,торпеда.Те са основната заплаха за другите подводници.И както споменах по-горе-добре обучен екипаж.

              Коментар


              • #22
                От: Подводницата ни

                Военния ни флот дори и преди 1989 г. имаше по-скоро психологически ефект (спрямо нашето самочувствие) от колкото някаква реална тактическа или стратегическа функция при евентуални бойни действия. Родом съм от Варна (въпреки, че се правя на шоп в момента) и познавам доста хора отбивали службата си в ВМФ. Един пример. Фрегатата "Смели", която се явяваше и флагман на флота ни, не можеше да измине разстоянието от базата си във Варна до база "Атия" - под Бургас без аварйните и помпи да изхвърлят нахлуващата вода в корпуса... Цитирам старшина служил там над 15 години: - Единственото нещо с перфектна подръжка на борда бяха помите! Спряха ли те - отривахме на дъното още докато сме си привързани на кея... Та толкова за боеспособноста на флота ни в ерата на сателитите и ракетите "Харпун" и останалите и аналози... Единственото нещо което що годе реално респектираше комшиите в морето бе дивизиона ракетни катери дислоциран в "Атия" и Варна. Малки, изключително бързи и маневрени (когато е на пълен ход буквално не можеш да видиш катера защото е закрит от две стени вода до бордовете му) и воъръжени до зъби (всеки носи по четири противокорабни ракети способни да изпратят всяко корито на дъното или да го извадят от строя за дълго време) - http://vimpel.boinaslava.net/index.p...g_proekt%20205 С цялото ми уважение към всички подводничари (това беше възможно най-тежката служба в цялата ни армия), които до един са истински мъже и войни, но подводниците бяха морално остарели още при постъпването им на служба във флота ни. Това са следвоенни модели базирани на модели от ВСВ (конструирани за водене на бой в стила на ВСВ), които по никакъв начин не можеха да се впишат в условията на съвременния бой. Заради слабата си автономност те не даваха дежурства в морето (поне една подводница постоянно да е дислоцирана на стратегическа позиция в морето) а излизаха само за кратки учебни плавания и редки учения (поне една от тях постояно бе закотвена в ремонтната база в началото на варненското езеро и я кърпеха). При евентуални бойни действия, щяха да ги унищожат още преди да са се развърнали (2-3 ракети "Томахоук" щаха да заличат базата във Варна преди да сме казали и "А", базата на "Петрол", където се съхраняваше горивото за североисточна България е на 200 м. по права линия от военоморската ни база) - вързани за кея или на изхода на пристанище Варна (който е от града и наблюдавал от вълнолома излизането на наша подводница на плаване, знае за какво говоря) така, че въпроса е не защо бракуваха и последната, а защо ще я нарежат вместо да я превърнат в музей...

                Коментар


                • #23
                  От: Подводницата ни

                  Вероятно колегата ги бърка с СС 20, а те стигаха и по-далечко...

                  А относно подводницата, определено би трябвало да се запази, поне като експонат, във военно-морския музей, във Варна. Едва ли, едно изваждане и разоръжаване(което и без това ще се направи, ако отиде за скрап) е толкова скъпо.
                  Последно редактирано от derhunter; 23-09-10, 22:22.
                  Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                  Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Подводницата ни

                    Написах го в заключената тема, ще го напиша и тук. Мястото на "Слава" вече не е в морето, а в музея. Колкото и да си хабим приказките за това какво е било и как е било - то просто е БИЛО (минало време). Това което можем да направим ние СЕГА, които милеем за "последната българска подводница" и искаме да и осигурим достойно бъдеще, е да организираме инициатива, подписка, петиция и т.н., която да я спаси от безсмислено нарязване за скрап, разграбване и претопяване. Това е по нашите скромни възможности и естествено по финансовите възможности на един известен трибуквен холдинг, трайно свързан с българското черноморие и военна флота. Просто някой трябва да подскаже където трябва и работата ще стане за нула време.
                    Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Limited 2001г.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Подводницата ни

                      Дали да не подемем една кампания, за запазване на подводницата, като музеен експонат?
                      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Подводницата ни

                        Това поне със сигурност може да стане-една подписка ,та хората да имат какво да гледат след време...

                        Коментар


                        • #27
                          От: Подводницата ни

                          Възрастта на подводниците намалява само максимално допустимана им дълбочина на потапяне - в корабостроенето корозионната устойчивост се мери в милиметри/година. Всичко останало или работи напълно изправно, или лодката няма право да излезе в морето.
                          Автономността им е напълно достатъчна за Черно море, и за излизане в Средиземно.
                          Единствено торпедо от многото, които носи, поразява ефективно цел клас крайцер, и всички съществуващи типове подводници. За самолетоносач трябват три или четири.
                          Хидроакустичните им станции бяха "чуруликащи" - многолъчеви многочестотни, напълно адекватни.
                          Дизеловите подводници по принцип са много по-тихи от атомните, на малки дълбочини, и в неголеми, закрити морета - принципиално по-тихи и неуловими.
                          Най-калпавите моряци от тоя дивизион бяха с подготовка "много добра", а като цяло - с "отлична".
                          Това беше страшно оръжие. Затова и ни го счупиха, като ракетите.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Подводницата ни

                            Вместо нови подводници, не е ли по-добре да закупим нещо такова:
                            http://rnns.ru/blog/vadimis/news/996...-kompleks.html
                            http://rnns.ru/blog/vadimis/news/996...-kompleks.html

                            Или да си изберат от МО, според джоба ни кое да е от тука:
                            http://raketi.start.bg/#b_4331

                            Убеден съм, че подобно решение ще е много по-евтино като закупуване и подръжка. За ефективност и целесъобразност смятам, че е излишно да си говорим - спрямо закупуването на която и да е дизел-електрическа подводница... Тук има хора които разбират много повече от мен! Нека и те си кажат мнението...

                            Коментар


                            • #29
                              От: Подводницата ни

                              Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                              ...
                              Това беше страшно оръжие. Затова и ни го счупиха, като ракетите.
                              Стефане, пропускаш нещо съществено. Докато поддръжката на ракетите се свежда до обичайните ревизии и обучение на личния състав, то поддръжката на една подводница е свързана с много, ама наистина много парици, пред които разходите за ракетите изглеждат като джобните ти, пред сметките на Бил Гей...
                              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Подводницата ни

                                Да,подръжката за съжаление е голяма.По комунистическо,за смяна само на част от борда се хвърляха милиони.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X