Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Намаляване хода на задния амортисьор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Намаляване хода на задния амортисьор

    Новото подобрение на мотора е свързано с височината и настройката на амортисиорите на мотора.Първото което се смени беше задната пружина ,защото моите килограми плюс екип и цялото бобино снара жение не позволяваха коректната работа на задния амортисиор,който пък от своя страна оказваше влияние на предницата.Проблема беше такъв че при подаване на газ мотора отзад потъваше и предницата става ше много нервна.По принцип предниците работат при определен градус около 30 ,когато се наруши този баланс и мотра започне да потъва отзад предницата става нервна и неконтрилируема.Другата важна част беше намаляването на височината на мотора без да се загуби СТАТИЧНИЯ МЪРТАВ ХОД на мотора.От пред е нужно само да се вкарат тъбите на предницата на вътре ,но отзад не е така.Отзад трябва да се свали задния амортисиор ,да се разглоби ,да се иакара масло и азот и тогава да се подмени една пластина която е в края на буталния стълб на амортисиора.За PDS има няколко размера които позволяват намаляането на височината на мотора.Така с това намаляване мотора остава компенсират отзад и отпред.Грешка е когато се охлабва пружината отзад и се остава свободна така самият амортисиор губи свойство на работа и при по бързо каране е неустойчив.При моделите с линкове отзад съществуват по дълги линкове за намаляване на височината,но за сметка на това мотора се издължава и става по труден за каране в Екстремни участъци с много завои.Дано да сте ме разбрали,знам и видях това лято че много хора свалят предниците само отпред,но това не е разрешение на проблема.Когато пробвате нещо което е направено на мотор като моя ,тогава ще си промените мнението за винаги.Сега с ботуш стигам земята спокойно и паданията по време на изкачванията ще бъдат много по малко от преди предполагам.Просто имаш по добър контрол на мотора това е.Предимство итам хората които са високи над 180см, но аз не съм от тях и за това ми се наложи това подобрение.Иначе пружината няма ше как да не я сменя.Даже съществува седалка за по ниски хора от 180 см която предполагам ще си взема също ,че не ми се съсипва мойта.
    Прикачени файлове
    Живейте и вярвайте в това в което не вярвате. Обичам природата и нейните красоти.
    0887 543 312 ,Land Rover Discovery 300 Tdi, КЛИМАУТО АВТО КЛИМАТИЦИ И ДИАГНОСТИКА.

  • #2
    Намаляване хода на задния амортисьор

    Първоначално публикуван от pepimotos Преглед на мнение
    Новото подобрение на мотора е свързано с височината и настройката на амортисиорите на мотора.Първото което се смени беше задната пружина ,защото моите килограми плюс екип и цялото бобино снара жение не позволяваха коректната работа на задния амортисиор,който пък от своя страна оказваше влияние на предницата.Проблема беше такъв че при подаване на газ мотора отзад потъваше и предницата става ше много нервна.По принцип предниците работат при определен градус около 30 ,когато се наруши този баланс и мотра започне да потъва отзад предницата става нервна и неконтрилируема.Другата важна част беше намаляването на височината на мотора без да се загуби СТАТИЧНИЯ МЪРТАВ ХОД на мотора.От пред е нужно само да се вкарат тъбите на предницата на вътре ,но отзад не е така.Отзад трябва да се свали задния амортисиор ,да се разглоби ,да се иакара масло и азот и тогава да се подмени една пластина която е в края на буталния стълб на амортисиора.За PDS има няколко размера които позволяват намаляането на височината на мотора.Така с това намаляване мотора остава компенсират отзад и отпред.Грешка е когато се охлабва пружината отзад и се остава свободна така самият амортисиор губи свойство на работа и при по бързо каране е неустойчив.При моделите с линкове отзад съществуват по дълги линкове за намаляване на височината,но за сметка на това мотора се издължава и става по труден за каране в Екстремни участъци с много завои.Дано да сте ме разбрали,знам и видях това лято че много хора свалят предниците само отпред,но това не е разрешение на проблема.Когато пробвате нещо което е направено на мотор като моя ,тогава ще си промените мнението за винаги.Сега с ботуш стигам земята спокойно и паданията по време на изкачванията ще бъдат много по малко от преди предполагам.Просто имаш по добър контрол на мотора това е.Предимство итам хората които са високи над 180см, но аз не съм от тях и за това ми се наложи това подобрение.Иначе пружината няма ше как да не я сменя.Даже съществува седалка за по ниски хора от 180 см която предполагам ще си взема също ,че не ми се съсипва мойта.
    За коя пластина става въпрос?

    Посочи позицията.
    Живей за мига.
    Honda CRF-250X
    [IMG]http://forum.offroad-bulgaria.com/customprofilepics/profilepic2708_1.gif[/IMG]

    Коментар


    • #3
      До: Husaberg FE 450 Доработки и тунинг тип "Pepimotos"

      За коя пластина става въпрос?

      Посочи позицията.

      Той Пепимотос много ги разбира нещата особенно при амортисьорите и предниците.

      Коментар


      • #4
        До: Husaberg FE 450 Доработки и тунинг тип "Pepimotos"

        Адаш я дай малко яснота по въпроса за сваляне на задната час на мотора.
        Живей за мига.
        Honda CRF-250X
        [IMG]http://forum.offroad-bulgaria.com/customprofilepics/profilepic2708_1.gif[/IMG]

        Коментар


        • #5
          До: Husaberg FE 450 Доработки и тунинг тип "Pepimotos"

          .. пластината на тази схема я няма
          тя се слага допълнително и всъщтност е нещо като спейсър който не дава на буталото да се върне до края
          ..ако малко се позамислите това ще ви е достатъчно


          ПП
          ..айдее изкарах пак за едно черпене

          Коментар


          • #6
            До: Husaberg FE 450 Доработки и тунинг тип "Pepimotos"

            Ами под кое бутало че на схемата са две .Това за което говориш е гумена шайба при по-новите модели(от 2002г.нагоре) преди вместо шаиба имаше пружина ,която се монтира и сега но само на фактори амортисьорите (правих такъв преди две седмици).
            Интересно е друго колко трябва да е дебела според вас тази шайба за да намалиш хода,при положение че чистия ход вътре е 14см.

            По принцип мотора не се сваля ,той се наглася с пружини а като се свали предницата от тройника се променя начина на завиване и поемане при по-силните скокове и дупки .Единственото разстояние което може да се промени е това между седалката и стъпенките.

            Запомнете като охлабите пружините мотора ще увисне и има опасност да ви изненада много лошо при някоя критична за окачването ситуация.

            Коментар


            • #7
              До: Husaberg FE 450 Доработки и тунинг тип "Pepimotos"

              Жоре,ти като мйстор си познал доста ,Митков ви го е казал цялото а пластината която се слага е около 1,5 сантиметра.което се отразява
              отзад около 4 сантиметра височина на задницата.В повечето случаи трябва да се има в предвид на каква височина е кормилото ти зада можеш да определиш колко да го свалиш отзад.При мене е 3 сантиметра в предницата и толкова отзад.Може да се свали още малко ,но трябва да повдигнеш кормилото зада дадеш ход на мотора отзад колкото отпред.най логичното и пробваното е 3 сантиметра,от там на татъка се намалява хода на амортисиора,и за хората които карат мотокрос може да стига до долу.Груба грешка е да се свали мотора само отпред без да се компенсира отзад,става по нестабилен бярно е че по лесно влиза в завоите ,но това е за кросаджиите.С намаляването на височината на мотора той става и малко по къс,лично аз не съм усетил нищо можеби по големите карачи да.Искам да ви кажа ,че тук в Мадрид е само един човек който знае как става това,дългогодишен механик в световния шампионат и специалист в подготовката на амортисьори и тяхното усъвършенстване.Аз съм влизал в сервиза когато си вземах мотора и ,много от нещата се правят специлни и на струг,нищо няма серийно.Зада неможеш и да си го купиш,всичко ти монтират те,то е и секрет на специлиста.И за задната пружина е голяма грешка да се отвива ,самия амортисьор не работи както трябва.Може да се намали с още 1,5 сантиметтра с рязане на седалката,което май ще направя и аз.С уважение към майстора ,но вече има човек от форума който ще си прати амортисьора да го намалят отзад,после коментарите зада се убедите че е възможно свалянето отзад без пердиди на работа та на самия той.Не искам да засегна никой ,но в Бг нещата са малко табу в тази насока,особенно с подготовката на амортисьорите .
              Последно редактирано от pepimotos; 18-11-09, 20:27.
              Живейте и вярвайте в това в което не вярвате. Обичам природата и нейните красоти.
              0887 543 312 ,Land Rover Discovery 300 Tdi, КЛИМАУТО АВТО КЛИМАТИЦИ И ДИАГНОСТИКА.

              Коментар


              • #8
                До: Husaberg FE 450 Доработки и тунинг тип "Pepimotos"

                тази пластина е всъщност по-дебела шайба (spacer), чиято дебелина се определя от това колко искаш да "свалиш" задницата -т.е да "скъсиш" амортисьора/ отнесено към т.нар rake ratio на задната вилка---за КТМ има няколко минимални разлики в тази стойност....Според модела на конкретния амортисьор пластината се слага на различно място -има 2-3 варианта, а също и материала е от значение-особено при 2003 SХ и подбни амортисьори с пружината, за която става въпрос....Целия процес не е голяма философия, но е редно да се търси и намери баланса на целия мотор, както е професионално да се променят и настройките на скъсения вече амортисьр..."по материали от "Дневника на един ЛуТ"


                Ебаси! Май разкрих некФа теШка тайна....ако некой отвори амортисьора-той гръмва!!!..майтап да става де
                A stupid man's report of what a clever man says is never accurate because he unconsciously translates what he hears into something he can understand

                Коментар


                • #9
                  До: Husaberg FE 450 Доработки и тунинг тип "Pepimotos"

                  има и една фирма в щатите която също извършва такава услуга и то не само за ктм а и за японците ..като те дори твърдят че това е много по добър начин за сваляне от колкото да пипаш линковете защото от там вече твърде разцентроваш нещата..
                  както и да е Жоре спейсъра е под работното бутало на амортисьора -развиват се пластините слага се на ствола и пак се завиват така амортисьора става по къс и ..пружината пак си я натягаш колкото искаш ..но амортисьора няма на къде да се разпъне-прав си намаля се хода на амортисьора ..разбира се но за ендуро ..не е проблем

                  Коментар


                  • #10
                    До: Намаляване хода на задния амортисьор

                    Евала на господин Митков,е това е цялата история.За КТМ има около 4 размера ,даже някъде имах снимки ,ще ги потърся да ви кажа,даже ако ви се анимава в списание Moto Verde брой 374 можете да видите ,пластината сравнения и всичко това което ви интересува.
                    Живейте и вярвайте в това в което не вярвате. Обичам природата и нейните красоти.
                    0887 543 312 ,Land Rover Discovery 300 Tdi, КЛИМАУТО АВТО КЛИМАТИЦИ И ДИАГНОСТИКА.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Husaberg FE 450 Доработки и тунинг тип "Pepimotos"

                      Искам да попитам Пепи кой е този механик ,защото аз съм работил в два сервиза в Мадрид при Жорди Аркаронс и при Кике Хевия, нещо не бях впечатлен от тяхните умения,това което правят и имаше невероятни условия за работа е да се подменят детайлите с нови както е във всички цивилизовани сервизи .Имам доста стаж по световните и там механици испанци не съм виждал.



                      но в Бг нещата са малко табу в тази насока,особенно с подготовката на амортисьорите

                      Да попитам Пепи и Митков колко амортисьори са отворили .Това че не тръбя не означава че са ми табу нещата ,направил съм много предници и амортисьори ама наистина много и съм доста на ти с тях,и това че не обичам да се хваля е само мой минус.

                      нищо лично -да спънеш амортисьора е като вържеш на кон краката ,той пак ще тича но няма да е същото .

                      Коментар


                      • #12
                        До: Намаляване хода на задния амортисьор

                        ..жоре що се нервиш бе човек
                        ..е гати и шайбата че да се караме и спорим зарад нея
                        нито сме казали че си отворил малко амортисьори нито нищо още повече мисля знаеш колко много уважавам и тебе и баща ти..още като малък 1992 ра съм те гледал по телевизията как бе победил на един суперкрос и от тогава съм ти фен ..що ни се караш не знам
                        ..аз пък си признавам че амортисьори МРАЗЯ да отварям а и не ми е работа, моята професия е съвсем различна когато съм го правел съм се оправял но си иска място, инструменти и ИНФОРМАЦИЯ за да стане всичко както трябва..Жоро ги има и 3 те и нито аз нито пепи сме казали нещо лошо за него

                        дебелината на шайбата може да се изчисли много просто по простото 3 ойно правило т.е като знаем дължината на хода на задното колело и дължината на хода на амортисьора и знаем и снижението което търсим лесно може да се намери-като умножим двете и разделим на третото намираме-х -дебелината на шайбата
                        материала за изработката и също имам идея какъв да бъде
                        ..другото е смяна на маслото и зареждането с азот
                        Последно редактирано от mitkov; 20-11-09, 10:58.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Намаляване хода на задния амортисьор

                          Първоначално публикуван от mitkov Преглед на мнение
                          ..жоре що се нервиш бе човек
                          ..е гати и шайбата че да се караме и спорим зарад нея
                          стига бре мисля че отдавна сме надраснали себеси за да за да се караме за глупости ,просто се зачетох за тези сваляния на моторите при положение че ти се налагада стъпиш 20пъти в гората с крака и не ти стига разстояние.бил съм в италиански тим и да ти кажа там се подготвяше един ктм за световното по ендуро -базата от която се тръгна беше 450sxs и оттам трябваше да се преправи да отговаря по фим за ендурото.

                          извинявам се ако съм те засегнал
                          Последно редактирано от Chinela; 21-11-09, 07:01.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Намаляване хода на задния амортисьор

                            факт е, че хората скъсяват амортисьорите- искат или не, то се налага поради независещи от самите тях обстоятелства....услугата се предлага от всички водещи фирми-Е, щом го търсят що да не го продаваме?

                            аз лично опитах да "сваля" един КТМ като му промених "магарето" и използвах по-ниската седалка---и този метод работи, но се получиха едни "загадъчни" фуги по капаците около филтъра-поне изглеждаше поносимо добре и леко странно..

                            С новия Хусаберг тая работа няма да работи,де!
                            A stupid man's report of what a clever man says is never accurate because he unconsciously translates what he hears into something he can understand

                            Коментар


                            • #15
                              До: Намаляване хода на задния амортисьор

                              Много пъти сме говорили с Митков на темата за височината на моторите и сме се чудили защо ги правят толкова високи. Съвременните ендура са такива, все едно че само хора с размерите на Дейвид Найт ще ги карат.
                              Може би тази тенденция е заради това, че стремежа е ендурата да могат от магазина да отидат на състезание. Не напразно на КТМ слогана им е Ready To Race.
                              За по-ниските от Найт им трябва по-нисък мотор и се започва едно разглобяване, рязане, шайби, модифициране и т.н. ..., и един куп афтър маркет нещица.
                              2010 CRF 250 R

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X