Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за Ямаха ТДР 125 и задна капла от Кдх 200

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Въпрос за Ямаха ТДР 125 и задна капла от Кдх 200

    Първоначално публикуван от Helik Преглед на мнение
    Нещо не те разбрах, какви са тези шпилки на венеца??? Пусни някакви снимки да ги видя!
    В смисъл, че главината ми е като тази от снимката: на главината си има шпилки, слагаш зъбака и го пристягаш с гайки.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:rear-hub_bigkae0106f2240_7209.jpg
Прегледи:1
Размер:60.5 КБ
ID:5376031
    Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

    Коментар


    • #32
      От: Въпрос за Ямаха ТДР 125 и задна капла от Кдх 200

      Аха, светнах Да ти кажа честно за първи път виждам такова захващане на венеца. Или не съм попадал на такъв мотор, или мотора е по-стар или пък италианците са си правили гаргара Както и да е, важното е да стане. Ако покрай теб няма подходящ струга или фрезист, трябва да се обърнеш към някой колега от Карлово, защото ми се струва че Николай Маджаров / NHM.bg / може да ти свърши работа. Също така лично познавам Момчил от Дойренци и имайки в предвид неговия опит с ремонтите и моторите / Ямасузото му е за Гинес / ми се струва, че той може да ти помогне. Абе ще стане работата при теб, но когато стигнеш до ДВГ-то и тръгнеш да го замениш с по-мощно, тогава какво ли ще правиш
      SUZUKI DRZ SuperMoto

      Никога няма втори шанс да направиш първо впечатление ...

      Коментар


      • #33
        От: Въпрос за Ямаха ТДР 125 и задна капла от Кдх 200

        Първоначално публикуван от Helik Преглед на мнение
        Аха, светнах Да ти кажа честно за първи път виждам такова захващане на венеца. Или не съм попадал на такъв мотор, или мотора е по-стар или пък италианците са си правили гаргара Както и да е, важното е да стане. Ако покрай теб няма подходящ струга или фрезист, трябва да се обърнеш към някой колега от Карлово, защото ми се струва че Николай Маджаров / NHM.bg / може да ти свърши работа. Също така лично познавам Момчил от Дойренци и имайки в предвид неговия опит с ремонтите и моторите / Ямасузото му е за Гинес / ми се струва, че той може да ти помогне. Абе ще стане работата при теб, но когато стигнеш до ДВГ-то и тръгнеш да го замениш с по-мощно, тогава какво ли ще правиш
        Старичко е моторчето приятелю, позна от първия път. Кавазакито , което ми стана донор за каплата е 1988-9 година по данни на собственика. Захващането на моя зъбак на оригиналната капла на Ямахата е същото , като мотора също е старичък от 1993 година.
        Днес ходих до една работилница /стругари и фрезисти/ обясних им какво искам, как го иска, за какво го искам. Човека си ме разбра , мери, гледа , умува и ми каза, че ще стане, но ще трябва да направи фланеца с 1мм по-дебел от това , което искам аз , понеже стената на ръба остава - 1мм и ще се скъса.
        С този 1мм допълнително, стената на ръба ще стане 2мм и работата ще заспи. Мисля,че за 1 мм от страната на диска няма да имам проблем,понеже има на къде да мръдне малко .

        Казаха ми , че ще ми струва около 60 лева за двата фланеца /от страната на зъбака и от страната на диска/ + пробиването, а и закарах един зъбак със стъпка 428 /понеже тоя зъбак от Кавазакито е със стъпка или 490 или 520/ и не става. Та тоя зъбак , който занесох , трябва да се престърже малко за да пасне диаметъра и да се направят нови дупки, та това всичкото ще ми струва към 60 лева.

        Не ме хокайте, това е на първо време за да тествам нещата как ще се получат , а и за да посъбера малко пари и да си поръчам нов зъбак с верига и всичко .

        Казаха ми сряда или четвъртък да ида и да си взема нещата. После остава да се направи една втулка за главината /вътре между лагерите/ , тя е лесна , и да си взема лагери за каплата. Следва монтаж и тест !!

        Ще пиша веднага след като взема фланците. Ще ги снимам , ще ги монтирам и пак ще ги снимам, след което ще постна и снимките тук, да видите за какво иде реч, а и може да е полезно на някой колега.

        П.п Дано стане работа, подхванал съм го сериозно пък да видим, а за двигателчето там няма да пипам нищо , опитвам се да си наредя нещата така , че за коледа да получа нов мотор, по мощен и без да има нужда да присаждам каквото и да било от други мотори хахахах

        Поздрави и ти благодаря за отговорите, включването в тема , съветите и въобще за помощта !!!
        Последно редактирано от Георги Гущеров - / HannibaL /; 22-05-12, 00:51.
        Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

        Коментар


        • #34
          От: Въпрос за Ямаха ТДР 125 и задна капла от Кдх 200

          Почнал си по трудния начин , явно не съм успял да ти обясня моя метод , при него не е нужно да качваш по няколко пъти каплата на мотора за да мериш , и става много по-точно. При начина , по който мериш , ако единия обтегач на шарнира/тези дето опъват веригата/ е мръднал съвсем малко , ще се получат огромни разлики в мерките ти. Но вече си почнал , дано се справиш. Този ръб дето е на главината , и фиксира диска , изобщо да не те притеснява.



          Това е същият ръб при Хускварна ,



          това е фланеца направен да легне на този ръб , и е направен ръб по новия спирачен диск ,



          тук е с диска , има шест отвора за захващане на фланеца към главината , и шест отвора за диска към фланеца. Обаче , като пристигна новият диск от КТМ 690 2010г. , се оказа че изобщо не е предвиден да има такъв ръб , може и без него.



          Преди няколко месеца си купих нови капли от КТМ 690 , и на предната , и на задната капли , такъв ръб за фиксиране на диска няма , фиксира се само от болтовете. Както беше казал един колега от форума: Едно време моторите са се правили от инженери , сега ги правят счетоводители. Това за диска , правиш си един дистанционен фланец без никакви ръбове. Но за пиньона си трябват.



          Този фланец ми го направиха в Карлово , много точно го направи човека , дори пристигна с покритие против корозия . Но главината и пиньона са от един и същ мотор , при теб ще трябват шест отвора за шпилките , и отвори за захващане на пиньона към фланеца. Относно разликите в стъпката на веригата , в Карлово може да ти направят предния пиньон с нужната ти стъпка , така на фланеца ще има само шест отвора , и по-дълги шпилки.
          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

          Коментар


          • #35
            От: Въпрос за Ямаха ТДР 125 и задна капла от Кдх 200

            Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
            Почнал си по трудния начин , явно не съм успял да ти обясня моя метод , при него не е нужно да качваш по няколко пъти каплата на мотора за да мериш , и става много по-точно. При начина , по който мериш , ако единия обтегач на шарнира/тези дето опъват веригата/ е мръднал съвсем малко , ще се получат огромни разлики в мерките ти. Но вече си почнал , дано се справиш. Този ръб дето е на главината , и фиксира диска , изобщо да не те притеснява.
            Мерих и по-начина, по който ми каза !! Това беше първото нещо , което направих!

            След което отидох до железарията и накупих един куп шайби за да имитирам съответно дебелината на фланеца и да видя какво ще е положението като кача джантата на мотора .

            Да се надяваме да не съм объркал нещо в сметките, уж смятах и мерих поне 3-4 пъти и все едни и същи резултати получих, ма ще видим като дойдат фланците , дали ще си блъскам главата

            И на двата фланеца им казах да го правят тоя ръб, нека си е както си е фабрично пък каквото дойде !!! . От страната на диска ще трябва да взема само малко по-дълги болтове (с около 3мм) и нещата ще заспят. Колкото до зъбака там шпилките са достатъчно дълги, цялата гайка се навива спокойно + малко лепило за резби нещата и там ще са добре !!!

            В най-лошия случай ще се наложи да пристъргвам фланците , но дано не се наложи !!! Ще пиша при първа възможност за резултата Поздрави
            Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

            Коментар


            • #36
              От: Въпрос за Ямаха ТДР 125 и задна капла от Кдх 200

              Здравейте

              Днес ходих да си взимам фланците, на първо четене изглеждат много добре , но не мога да пристъпя към монтаж понеже си издирвам още лагери (42х17х13) , и май ще остане монтажа за другата седмица

              Така ето и самите фланци(снимал съм само единия от към спирачния диск понеже другия е същия , а и е монтиран).

              Това е главината без фланец !



              Това е главината със сложения на нея фланец.



              А това тук е самият фланец.



              От едната страна има външен ръб, който да фиксира диска.



              А от вътрешната страна има вдлъбната част, която застава върху, съществуващия си ръб от главината и така двете се контрират и лягат плътно.



              Така ще стой фланеца с монтирания диск.



              Каплата с двата фланеца



              А това е от страната на зъбака.



              Остава само да си намеря лагери. В един магазин някъде из България ми казаха , че имат , но на цена от 46лв бройката . Към момента нямам излишни 100 лева за лагери, затова ще потърся още малко, ако ли не ще се наложи да взема и тези.

              Ако някой знае от къде мога да намеря сачмен лагер с размери 42х17х13 , на по-ниска цена ,моля да сподели ще съм му благодарен
              Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

              Коментар


              • #37
                От: Въпрос за Ямаха ТДР 125 и задна капла от Кдх 200

                Колега, дай номер на лагера, така ще е по-лесно "издирването"!
                Life is good... on a dirt bike!

                Коментар


                • #38
                  От: Въпрос за Ямаха ТДР 125 и задна капла от Кдх 200

                  Първоначално публикуван от cross4funbg Преглед на мнение
                  Колега, дай номер на лагера, така ще е по-лесно "издирването"!
                  Нямам номер колега, а и до колкото разбрах лагера НЕ е стандартен и затова намирането е по-трудно....
                  Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                  Коментар


                  • #39
                    От: Въпрос за Ямаха ТДР 125 и задна капла от Кдх 200

                    То номер няма как да няма, но щом е нестандартен е все тая.... Иначе гледам в каталога на SKF, че най-близките са 42х15х13, 40х17х12, 42х20х12/14(ако правилно съм ги разчел ). Ширината + - 1мм едва ли е фатална, но за другото, ако става с нова ос за вътрешния диаметър или втулка за външния(не знам дали е възможно)..... Май варианта е да преправяш с някакъв близък размер, че сто кинта за нови лагери... тая джанта ще ти излезе златна.

                    ето ти един каталог може да ти хрумне нещо...
                    http://www.skf.com/skf/productcatalo...=3&startnum=10
                    Life is good... on a dirt bike!

                    Коментар


                    • #40
                      От: Въпрос за Ямаха ТДР 125 и задна капла от Кдх 200

                      Първоначално публикуван от cross4funbg Преглед на мнение
                      То номер няма как да няма, но щом е нестандартен е все тая.... Иначе гледам в каталога на SKF, че най-близките са 42х15х13, 40х17х12, 42х20х12/14(ако правилно съм ги разчел ). Ширината + - 1мм едва ли е фатална, но за другото, ако става с нова ос за вътрешния диаметър или втулка за външния(не знам дали е възможно)..... Май варианта е да преправяш с някакъв близък размер, че сто кинта за нови лагери... тая джанта ще ти излезе златна.

                      ето ти един каталог може да ти хрумне нещо...
                      http://www.skf.com/skf/productcatalo...=3&startnum=10
                      Именно, не че няма просто оригиналния лагер е ръждясал и номера се е изтрил, знам му само размерите . Оригиналния лагер го има навсякъде той е с размери 15х42х13 и започва на цени от 3.80лв. до ... 30-40 лева за бройка, НО за да си ползвам моята оска и да не правя още два купа втулки за обтегача на веригата (за задната вилка където влиза оста и прочие) търся да си намеря лагер с тоя размер и просто да си спестя още ходения по стругари.

                      Все пак оригинален си лагер е много по-добре от втулки и прочие. Ако не се намери такъв лагер (17х42х13) тогава ще го мисля , към момента ми излезе нова оферта за по 26 лв. парчето , а чакам и от още едно место да ми кажат имат ли и на каква цена. Ако все пак някой знае от къде мога да се сдобия с такъв размер лагер на по-прилична цена , нека пише , ако ли не в понеделник като отида в Благоевград ще взема тези от 26 лв парчето, все пак е много по-добре от 46лв !!!

                      Благодаря ти и за линка, но няма подходящ лагер. Говорих и със стругя , отностно това да се направи главината за по-голям размер лагери и неговото мнение бе,че това е по-добре да го правя, като ми каза: след като си се уверил , че си обърнал ''земята'' за тоя лагер и го няма, тогава може да се помисли да се увеличи размера на главината, преди това не си заслужава , ще се разбалансира и ще си имаш ядове"

                      И така и мисля да направя. Ако не се намери нещо по-евтинко , ще останат тези, все пак няма да ги копувам всеки ден тея лагери я
                      Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                      Коментар


                      • #41
                        От: Въпрос за Ямаха ТДР 125 и задна капла от Кдх 200

                        Човече евала за фланците, станали са много добре
                        SUZUKI DRZ SuperMoto

                        Никога няма втори шанс да направиш първо впечатление ...

                        Коментар


                        • #42
                          От: Въпрос за Ямаха ТДР 125 и задна капла от Кдх 200

                          Първоначално публикуван от Helik Преглед на мнение
                          Човече евала за фланците, станали са много добре
                          Благодаря . Денят на теста наближава. Днес закупих необходимите лагери NTN - японски 17х42х13 . Като се прибера в Петрич в четвъртък живи здрави, ще започна монтажа и дано всичко да е ок и да може да се ползва джантата, а и да направя тест драйв

                          Много скоро ще пиша за резултата ,заедно със снимков материал . Поздрави на всички
                          Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                          Коментар


                          • #43
                            От: Въпрос за Ямаха ТДР 125 и задна капла от Кдх 200

                            Хайде да драсна 2-3 реда. Така, малко съм болен и дори и най-малката физическа работа ми създаваше трудности ,но все пак днес монтирахме лагерите и семерингите на каплата.

                            Сложих каплата и нещата заспаха, уж.

                            След тестовото каране се оказа , че задния сприачен диск грее. Сега не съм пробвал да покарам мотора без да натискам спирачка , за да видя дали пак ще грее или не, НО , ако и при това положение грее, ще се наложи май , да ходя да отнемат малко от фланеца. Иначе мотора си има инерция и всичко друго е ок .

                            Другото , което е , че говорих с батко ми (автомонтьор ), и според него нещата се свеждат до 2 варианта. Първият е , да покарам малко за да видим дали ще легнат накладките спрямо диска и нещата да се оправят , и вторият е както написах по-горе да се пристърже малко фланеца...

                            Снимки не съм правил , понеже ми е много зле, но по-късно , ако ми поразкара малко ще сляза да снимам и да направя 1-2 тестови кръгчета , без да натискам спирачката и ще пиша за резултата.

                            Ако някой има идея , за нещо, което може да ми е от полза , ще се раджам да сподели . Поздрави !!!
                            Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                            Коментар


                            • #44
                              От: Въпрос за Ямаха ТДР 125 и задна капла от Кдх 200

                              Хайде малко развитие по-въпроса. Значи успях да изкарам мотора за няколко кръгчета и се оказва, че ако не ползвам задната спирачка диска НЕ ГРЕЕ. Даже бих казал ,че е студен.

                              Ако обаче започна да роботя със задната спирачка, става направо огън. Това нормален процес ли е , или не ????

                              Ето и няколко снимки на мотора.



                              Това е задната гума , от страната на диска..



                              А това от страната на зъбака.



                              Тук се вижда, че има минимално допустимо место между диска и накладката..



                              Както и от другата страна...



                              Веригата е права като струна...



                              Гумата е малко тъничка 100/100/18 , но за първо време ще се задоволя с нея...





                              Ако някой е запознат по въпроса, който споделих по-горе, ще съм много благодарен !!! Благодаря ви !!!!
                              Знаеш името, а не историята ми ! Знаеш какво съм направил, но не и как съм го постигнал !!!

                              Коментар


                              • #45
                                От: Въпрос за Ямаха ТДР 125 и задна капла от Кдх 200

                                Размера на гумата е идеален, не ти трябва по-голяма.
                                А относно греенето, този диск ми изглежда доста износен, може би от това.
                                Поздрави!
                                Yamaha WR 200

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X