Обява

Свий
Няма добавени обяви.

МотоЧасметър

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

    Първоначално публикуван от Chinela Преглед на мнение
    Има дни в които ако караме хард еднуро, за 1ден съм правил най-много 1,7моточаса.
    Има дни в които сме карали преходи и за същото време съм правил 5-6 моточаса за 1ден.
    Абсолютно вярно. При мен е същото, така че не мога да се съглася че 1 моточас е равен на 1 астрономически час.
    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

    Коментар


    • #47
      От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

      По принцип наистина има логика да брои импулсите на свеща и по това да смята. Моя часметър даже като работи двигателя показва оборотите(не съм много сигурен колко правилно ги показва обаче). Което ми направи впечатление е, че както казах в описанието пише като се монтира да се остави на място да работи и за около 6-7 минути трябва да покаже 0.1 моточаса. 6 минути са точно 1/10 = 0,1 от 60 мин. Това го направих и наистина след около 7 минути работа с малко припопване на газта от време на време, за да изчисти, изкара 0,1. Възможно е и да ми е прекалено китайски час метъра... А иначе съм му направил само около 6 моточаса и честно казано не съм се замислял много как ги смята до сега. Другото, което ме кара да се замислям е- повечето час метри са универсални т.е. мерят както на 4т двигатели така и на 2т, а при тях сигналите към свеща и съответните обороти на коляновия вал са различни. Ще ми бъде интересно (а и предполагам на други хора) някой да пробва на неговия мотор, дали за около 6-7 минути час метъра ще отброи 0,1 моточаса.

      Коментар


      • #48
        От: МотоЧасметър

        Много ви станаха сложни работите.Че оборотите мерите че, незнам си какво.Отказвам се от дискусията.

        Коментар


        • #49
          От: МотоЧасметър

          Един моточас нито отговаря на астрономически, нито отговаря на определени километри. Може би най-много се доближава до разхода на гориво, но и това е условно.
          Влияе се само и единствено от режима на работа на двигателя.
          Което от своя страна означава, че не е изключено при точно определен режим на двигателя 1 моточас да е равен на 1 астрономически.
          Това обаче в никакъв случай не е закономерност и не се лъжете да броите астрономическото време, за да си обслужвате двигателите.
          Понатрупах достатъчно богат опит с часметри, при различни кубатури и при различни режими на работа - както преходи, така и хард ендуро, така и мотокрос.
          И най-отговорно заставам зад това, което съм написал.

          Коментар


          • #50
            От: МотоЧасметър

            Моточасът е свързан с оборотите на двигателя. Имам трактор хонда . На таблото му е разположен уред с оборотомер и моточасовник. Днес направих следните измервания : При максимални обороти - 2750 об/мин , на моточасовника му беше нужно 4 минути и 40 секунди ( 280 секунди) ,за да отброи 1/10 от мотчаса , т.е. 1 моточас при тези обороти ще бъде навъртян за 2800 секунди , което е 46,67 минути астрономически. При два пъти по-малки обороти - 1375 об/мин , на моточасовника му трябваше точно два пъти повече време - 9 минути и 20 секунди , за да отброи 1/10 от моточаса. ....

            Коментар


            • #51
              От: МотоЧасметър

              Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
              Моточасът е свързан с оборотите на двигателя. Имам трактор хонда . На таблото му е разположен уред с оборотомер и моточасовник. Днес направих следните измервания : При максимални обороти - 2750 об/мин , на моточасовника му беше нужно 4 минути и 40 секунди ( 280 секунди) ,за да отброи 1/10 от мотчаса , т.е. 1 моточас при тези обороти ще бъде навъртян за 2800 секунди , което е 46,67 минути астрономически. При два пъти по-малки обороти - 1375 об/мин , на моточасовника му трябваше точно два пъти повече време - 9 минути и 20 секунди , за да отброи 1/10 от моточаса. ....
              Дам. Според моя оборотомера на моя моточасовник мотора ми работи на около 2400 оборота до колкото си спомням като позагрее (Може и по-малко да бяха). Ето защо горе долу за около 6 минути ми отчете 1/10. При каране не съм го засичал както казах, но ето, че разнищихме въпроса с моточасовете

              Коментар


              • #52
                От: МотоЧасметър

                Всичко е ясно вече, но на мен ми остана още една питанка.
                Аз имам моточас метър от този тип, който става за 2Т и 4Т двигатели, и се ресетва при смяна на масло, реглаж на клапани и
                т.н.

                В ръководството пише единствено как се монтира.
                Някой има ли идея, как разбира това чудо на техниката, на какво е монтиран 2Т или 4Т двигател?
                Аз ще го слагам на 4Т, но ако то реши, че е на 2Т ще брои мото часовете 2х по-бавно, т.е. няма да е вярно показанието. Никъде няма настройка за вида на двигателя.

                Коментар


                • #53
                  От: МотоЧасметър

                  Първоначално публикуван от hafte Преглед на мнение
                  Всичко е ясно вече, но на мен ми остана още една питанка.
                  Аз имам моточас метър от този тип, който става за 2Т и 4Т двигатели, и се ресетва при смяна на масло, реглаж на клапани и

                  В ръководството пише единствено как се монтира.
                  Някой има ли идея, как разбира това чудо на техниката, на какво е монтиран 2Т или 4Т двигател?
                  Аз ще го слагам на 4Т, но ако то реши, че е на 2Т ще брои мото часовете 2х по-бавно, т.е. няма да е вярно показанието. Никъде няма настройка за вида на двигателя.
                  На това чудо му е все тая на какво си го сложил стига да има бубина та може и на лада самара.Като му навиеш антената около кабела на бубината от индуцираното напрежение часовника разбира ,че двигателя работи и започва да отчита.От оборотите изобщо не зависи.Един мото час е равен на един астрономически разликата е само,че една десета е равна на 6 мин.Имам на мотора оригинален КТМ часовник а и на доста багери съм подкарал часовниците с
                  дни на пред.Не зависимо с 20 херца или с 20 000 херца ч-ка си отброява 1 мч. за 1 ас.ч.

                  Коментар


                  • #54
                    От: МотоЧасметър

                    Първоначално публикуван от ВЕНЦИ КЛЮЧ Преглед на мнение
                    На това чудо му е все тая на какво си го сложил стига да има бубина та може и на лада самара.Като му навиеш антената около кабела на бубината от индуцираното напрежение часовника разбира ,че двигателя работи и започва да отчита.От оборотите изобщо не зависи.Един мото час е равен на един астрономически разликата е само,че една десета е равна на 6 мин.Имам на мотора оригинален КТМ часовник а и на доста багери съм подкарал часовниците с
                    дни на пред.Не зависимо с 20 херца или с 20 000 херца ч-ка си отброява 1 мч. за 1 ас.ч.
                    Я вземи да си засечеш часовника на КТМа - защото очевидно не си го направил - и ела пак да си споделиш мнението!?

                    А, да... и стига сте писали за трактори, щото трактора кълца на 1000 оборота, а от 2000 влиза в критичните!!!

                    Коментар


                    • #55
                      От: МотоЧасметър

                      Мото час не е = на астрономически 60 мин, което е обяснено по-горе.
                      Когато е фабричен мотометъра е ясно, че е тариран за конкретния двигател според макс натоварване което може да понесе.

                      Въпроса е универсалните мотометри, как се ориентират на какъв двигател са монтирани, 2Т или 4Т. Респективно ако е 4Т АВО с 4000 об/мин и Ямаха с 9000 об/мин определено натоварването е различно. При 4000 оборота за Ямахата мърка.

                      Коментар


                      • #56
                        От: МотоЧасметър

                        Какво значение има какъв ти е двигателя, 4Т или 2Т. Нали казваме че чете оборотите защото се връзва на импулса на свещта. Тогава и 4Т си работи на 8000 оборота и 2Т също може да си работи на 8. Ако караш 1 астр. час при 5 хил. оборота може и да ти отчете 1 моточас, но ако караш 1 астр. час на 8-10 хил. оборота, ще ти отчете 2 моточаса на двигателя, съответно времето за реглаж на клапани, смяна на масло и т.н. ти идва 2но по рано.
                        Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                        Коментар


                        • #57
                          От: МотоЧасметър

                          Първоначално публикуван от Жоро Донечки Преглед на мнение
                          Я вземи да си засечеш часовника на КТМа - защото очевидно не си го направил - и ела пак да си споделиш мнението!?

                          А, да... и стига сте писали за трактори, щото трактора кълца на 1000 оборота, а от 2000 влиза в критичните!!!
                          И защо да не пишем ? Какво е значението къде е разположен уреда ? Предназначението е еднакво : дали е сложен на трактор , багер , самолет или мотоциклет действието на моточасовника е ЕДНО И СЪЩО - да отчита моточасове !!! Това че една машина работи на 2000 об/мин , а друга на 6000 няма абсолютно никакво значение относно коректността на измерването. Това е същото както километражите - всичките отчитат еднакъв изминат път , без значение дали са подвързани към 16,17,18, 19 или 21 цолова капла . На скутера ми е към 10 цолова и си отчита много по-коректно(макар , че е на 23 години) отколкото един нов китайски бардук.

                          Коментар


                          • #58
                            От: МотоЧасметър

                            Първоначално публикуван от ВЕНЦИ КЛЮЧ Преглед на мнение
                            На това чудо му е все тая на какво си го сложил стига да има бубина та може и на лада самара.Като му навиеш антената около кабела на бубината от индуцираното напрежение часовника разбира ,че двигателя работи и започва да отчита.От оборотите изобщо не зависи.Един мото час е равен на един астрономически разликата е само,че една десета е равна на 6 мин.Имам на мотора оригинален КТМ часовник а и на доста багери съм подкарал часовниците с
                            дни на пред.Не зависимо с 20 херца или с 20 000 херца ч-ка си отброява 1 мч. за 1 ас.ч.
                            Не съм съгласен с това , което си написал . Още повече , че и ти сам си противоречиш : Написал си , че "......часовника разбира , че двигателя работи и започва да отчита " Та какво отчита според теб ? Какво брои ? Ябълки , банани , мушмули? Отговорът е , че брои ОБОРОТИ , които след това преработва и отчита като часове (минути ) на скалата !!! След това си написал : "От оборотите изобщо не зависи." И защо да не зависи ? Естествено че зависи : колкото са повече оборотите , толкова по-бързо ще уредът ще отчете 1 моточас. Разбра ли сега ? Само астрономическия час е константа . И в Самоков и в Карлово и в Тутракан и в Зимбабве 1 час си е независимо от приливите и положението на луната , точно 1 час. Докато моточасът е променлива величина и зависи само и единствено от оборотите на конкретната машина . Давам ти пример : Правим преход с теб . С абсолютно еднакви мотори сме . Караме един след друг с еднаква скорост- например 80 км/ч. Ти караш на трета предавка , а аз на пета . За по-лесно караме по асфалт. Спираме и проверяваме показанията на моточасовниците . И какво стана : ти си карал 2 моточаса , а аз само 1 . А уж карахме заедно .

                            Коментар


                            • #59
                              От: МотоЧасметър

                              Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
                              И защо да не пишем ? Какво е значението къде е разположен уреда ? Предназначението е еднакво : дали е сложен на трактор , багер , самолет или мотоциклет действието на моточасовника е ЕДНО И СЪЩО - да отчита моточасове !!! Това че една машина работи на 2000 об/мин , а друга на 6000 няма абсолютно никакво значение относно коректността на измерването. Това е същото както километражите - всичките отчитат еднакъв изминат път , без значение дали са подвързани към 16,17,18, 19 или 21 цолова капла . На скутера ми е към 10 цолова и си отчита много по-коректно(макар , че е на 23 години) отколкото един нов китайски бардук.
                              Пешо, абсолютно прав си! Това не го оспорвам.
                              Друга ми е мисълта - някой засякал на трактора, че 1м/ч е приблизително равен на 1 астрономически и тук започва да сее "очевидните" си примери като убеждения спрямо другите.
                              В случая не визирам твоя пример, той си е абсолютно показателен и точен.
                              От година и половина следя часовниците на осем КТМа, които са с оригинални такива и последното нещо към което може да се приравни един моточас то е астрономическото време.

                              Но каквото имаше да се казва то се каза. Идеята на всичките писаници е да дадат ясна представа на хората за казуса разискван по-нагоре.

                              Коментар


                              • #60
                                От: МотоЧасметър

                                Колега за примера с километража не съм много съгласен. Прилика има само с фабричен мотометър, който е изчислен за дадена машина, или ако заменяш само самия уред от към жилото, без да броим привода или датчика.
                                Ако на един автомобил, му се смени размера на гумите, километража вече има грешка.

                                За пример ще дам велосипедните километражи. Те всички отчитат реални километри, но има настройка за цолажа на гумите, т.е. ако се настроят за 21 цола байк, а караш школник с 18 цола, ще отчита повече изминали километри.

                                От написаното единствено мога да заключа за себе си, че за моточас метъра явно е без значение, какъв е двигателя. Колкото са по големи оборотите, т.е. по-бързо подаване на искара, отмерва по бързо.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,310 в 20:45 на Вчера.

                                Зареждам...
                                X