Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въздушно или течно охлаждане /новите технологии/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Първоначално публикуван от mitkov
    1ами можеш да си наливаш в двигателя масла по качествени и може да се добавят и добавки за по добро мазане без да вредиш на съединителя,това според американските издания е голям плюс че можеш да сложиш молибденови добавки например в маслото
    Аз си наливам най качественото масло така или иначе. И колко ще спестиш? 3-5лв. на смяна! За какво са ти добавки, когато ползваш качествено масло? Моят двигател на 426 на 15000км не беше износил дори сегменти с редовна смяна и скъпо масло...

    2 можеш да сменяш често маслото само в двигателя а това във съединителя можеш да ползваш по евтино и да го сменяш много по рядко както на 2 т кросаците

    Хората сменят съединители след всяко състезание а ти сега ми говориш за рядко сменяне на масло! От масло, гуми и спирачки не се пести!

    3 съединителя се смазва и охлажда много по добре когато е потопен в масло както са 2т моторите и црф а
    а не когато стои над маслото и само се води че е в маслена баня а в същност не е тази концепция/ потопен в масло съединител/ се ползва от кросовите мотори от около 20години и е работила безотказно и на мотокрос и на кви ли не хард хард ендуро и други изпълнения
    докато смазването от помпата без съединителя да е потопен в масло и според мен а и според всички издания които съм чел не е много добра идея за мотокрос и екстремно ендуро,съединителя може да прегрее много лесно и състезанието да приключи много рано,това го потвърждават не само тест пилоти и състезатели ами е описано доста добре и в книгата на гари семикс например за мотокрос и ендуро тренировки,в раздела за специфики на каране на 4т мотори
    Добре, за това съм съгласен че може и да е тъка. Не съм инженер с дръпнати очички и няма да споря за неща които не съм специалист, НО аз лично предпочитам да сменям съединител евентуално на 3-4 години, отколкото да сменям куп части на двигателя, защото не са се смазвали добре, понеже маслото ми е паднало с 100г.

    4 частиците отделени при износването на съединителя и при работата на предавките НЕ навлизат при маслото за двигателя, това пък се сочи от самия производител Хонда за една от основните причини да разделят двете смазвния , филтрите колкото и да задържат мръсотиите не са панацея и все пак не могат да уловят всичката мръсотия, вместо да пия филтрирана от някоя локва вода винаги бих предпочел да си пия от някой чист извор,независимо с кви филтри ме убеждават че е пречистена водата от гьола
    Това някога и мен много ме дръпна като идея, но замисли се на практика дали това е проблем наистина? Не знам за някоя Ямаха да се е прецакала от това че има боклуци от съединителя? Отделно съм отварял ямахи на над 30000км, които освен сегментите, ангренажната верига и семеринги на водната помпа, нямат друг проблем. Ако имаше наистина толкова боклуци в маслото, дали щяха да изкарат толкова много???

    Тази монета обаче има и друга страна. Знаеш, че маслото принципно има някакъв живот и след определени км. се скапва и не смазва вече.
    Също така знаеш, че колкото е повече маслото толкова повече издържа. Така сега - има ли разлика дали си смазваш предната част с 500г. масло или с 1200гр? Кое пази повече двигателя? Аз си сменям маслото на 600км, това означава да си сменям маслото на 250км. ако съм с ЦРФ! Това пък означава на едно ком-емине да си меня маслото 4-5 пъти!

    все пак на практика има някои проблеми и ако не ги спомена няма да е обективно мнението а ще излезе като реклама на Хонда която не съм с намерение да правя
    1 въпреки че двигателя на црф а работи с масло отделно за двигателя на практика при црф а се налага по често поддръжка и ремонти от колкото на Ямаха например ,защото явно се оказва че прекалено малкият обем на маслото в двигателя и лошото му охлаждане е по сериозен фактор от това да е супер чисто
    така или иначе всички тестове предупреждават че на Хонда трябва много стриктно да се следи за редовна смяна на масло бутала клапани и всичко останало описано в мануала,което не значи че концепцията е лоша
    Не бях видял че и ти си стигнал до гореспоменатото...

    Не съм съгласен че е лоша! Просто не е практична. Ако аз имам ЦРФ няма да се счупи, защото ще си сменям маслото след всяка събота и неделя и ще му сменям пружините на клапаните 2 пъти в годината. Машината е много хубава, но е изградена на много по състезателна концепция, а ние нямаме хора на заплата да се занимават само с нашите мотори и да ги подържат. Затова и предпочитам Ямахата и искрено се надявам да не се литнат и те да правят ултра рейсинг мотори, защото не ми се иска да си правя мотора, повече от колкото го карам!


    2 при црф а се използва съвсем нов и различен механизъм на задвижване на клапаните което намаля масата на главата и сваля центъра на тежестта надолу но пък при първите модели стана причена за разни проблеми поради липсата на опит до сега с такива неща ,макар че май постепенно проблема са на път да го разрешат
    така или иначе както споменахме поддръжката е по начесто и по важна за извършване и всеки който свързва името Хонда с безпроблемните даже и без въобще да ги поглеждаш XR модели се изправя пред проблем ако си мисли че ще си карка и црф а без да пипа нищо този проблем ми се струва по скоро психологически за феновете на Хонда които са свикнали да не се цапат,иначе за някой с повече опит със сузукита и ктм и не е проблем
    3 така или иначе се оказва факт че от новите 4т та Ямаха са най издръжливи и идиотоустойчиви,за което не е без значение че те имат най много опит с тези мотоциклети първия им модел 4т крос излезе още 97ма 98 ма година а 250F ката им излезе 2001 г тъй че имат най много опит,струва ми се обаче че и другите фирми бързо започват да ги догонват и до няколко години всички май ще са на едно ниво
    решението при Ямаха маслото да е по голям обем и да има и страничен резервоар в който се охлажда доста, за сега се оказва добре работещо и мнението на хората които разбират е че точно на това охлаждане от страничния резервоар се дължи повишената им износоустойчивост
    все пак развитието на 4т кросаците е много интересно и става с супер бързи темпове всяка година ги обновяват все повече и повече
    вече започнаха да им слагат и инжекционни системи което ще е коляма крачка ако ги направят както трябва
    ще забравим за отвертките и кутиите с жигльори и ще минем на кутийките с чипове най вероятно засега обаче производителите не им се ще да вкарват тази технология съвсем масово щото явно това ще им вдигне разходите ,макар че Хонда тази година пусна първата модерна триалка с 4т двигател който при това е с инжекцион и си регулира смесите сам според температура обороти и т.н. APRILIA също тази година за пръв път пуснаха 4т кросаци с инжекцион което доведе даже до протести в някои шампионати от страна на други производители защото се оказа че двигателя на априлия е много много по ЕКОЛОГИЧЕН от другите с карбуратори тъй че явно другите се стреснаха да не ги накарат политически да си снижат вредните емисии на моторите и да им докарат непредвидени разходи
    тъй че нещата са много интересни за наблюдение
    лошото е че покрай тия всичките работи цената на новите модели мотори хвърчи яко на горе
    тоест за цялата тая дандания и "прогрес" плащаме ние
    За съжаление производителите не мисля че ще правят по здрави мотори, точно обратно, моторите ще се трошат все повече и повече, защото олекотяването и по голямата мощност не водят до надеждност и издръжливост!

    Шапка свалям на Ямаха че не олекотяват мотоциклета за сметка на издръжливостта, а слагат скъпи титаниеви пружини, външни казанчета за масло и други по скъпи решения и пак успяват да удържат на конкуренцията

    Същото важи и за ендурата. Едно ендуро трябва да е здраво и след това леко! Както видяхме и на световното хората си карат кросови мотори, така че няма смисъл да ни развалят надеждността поне на еднурата! Не искам по леко ендуро с 2-3 кг. и да ми се трошат калниците на всяко падане и да ми се криви и прецаква рамката при всеки удар от камък.

    Като заключение искам да кажа, че това си е моето мнение по въпроса и не искам да навивам никой за нищо. Аз също харесвам и уважавам Хонда и силно се надявам да насочат ресурси и да извадят нещо по здраво, за не толкова професионалисти и с удоволствие ще си го купя, но до тогава ще си карам ямахи!

    Коментар


    • #32
      от кал не се пази:)

      Коментар


      • #33
        охлаждане- крос, ендуро

        Кажете ми нещо за охлаждането, с водно или въздушно е по добре? Никъде не се споменава нищо по този въпрос означава ли, че не е толкова важно? Благодаря!
        Последно редактирано от mjjmiro; 06-10-07, 23:45.

        Коментар


        • #34
          До: охлаждане- крос, ендуро

          Смята се че водно охлажданите двигатели охлаждат
          по-добре ( с много по-малки рискове от прегряване ) ,но са по-сложни.Добре изчислените въздушно охлаждани двигатели също нямат проблем с охлаждането ,същевременно са по-леки.Принципно двигателите с водно охлаждане имат по-продължителен живот.
          много преди старта...

          Коментар


          • #35
            До: охлаждане- крос, ендуро

            Течностното охлаждане (общоприето наречено водно) е много по-ефикасно в отвеждането на топлината. Ефикасното отвеждане на топлината позволява постигането на повече относителна мощност (относителната мощност е мощността на кубик - примерно ако даден двигател е 100 кубика и 25 коня, относителната мощност е 1/4 конска сила на кубик, ако е 50 коня - ще е 1/2 конска сила на кубик, и т.н). Колкото по-мощен е даден двигател, толкова повече топлина отделя при работа, и тази топлина трябва да се отведе.

            По тази причина двигател с течностно охлаждане винаги ще е по-добър от същия двигател с въздушно охлаждане, като параметри.

            Причината да се правят все още двигатели с въздушно охлаждане е просто че са много по-евтини за производство от другите, че са по-леки, и най-вече - че за някои приложения просто са достатъчни, и че не е нужно да се слагат двигатели с течностно охлаждане за даденото приложение при положение че и въздушното върши работа.

            Както пише по-горе - добре изчисленото въздушно охлаждане върши по-добра работа от зле изчисленото течностно. Също, при не-мотоциклетните двигатели, въздушното охлаждане притежава един скрит коз - количеството масло. Много умни глави твърдят например че Porsche 911 до преди няколко години беше с въздушно охлаждане, а развиваше високи специфични мощности. Това на теория е вярно, но на практика при този двигател масленият капаците беше 12-14 литра. Такова количество масло в двигателя си е чиста проба течностно охлаждане.

            При мотоциклетите този принцип на действие се ползваше в старите Suzuki GSX-R до началото на 90те години. Но в крайна сметка и те минаха на обикновено течностно охлаждане.
            Издъних се на Тюринг теста

            Коментар


            • #36
              До: охлаждане- крос, ендуро

              Из форума някъде четох, че някой от моделите на КТМ загрявали при по бавно каране, как стои въпроса с хондите??? Не съм запознат с моторите но на пазара/ за втора ръка говоря/ се предлагат с водно и въздушно но просто никъде не се споменава за охлаждането при избор на мотор! Ако може да отсеете някой добри модели с водно и въздужно охлаждане- Хонда, Ямаха? Благодаря!

              Коментар


              • #37
                До: охлаждане- крос, ендуро

                Всеки състезателен мотор загрява когато работи на място или се кара бавно. Става въпрос за кросаци и състезателни ендуро. Като правило - няма ли разширителен съд и/или вентилатор - ще загрява.
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #38
                  До: охлаждане- крос, ендуро

                  Ми моя е с въздушно-маслено охлаждане и досега не съм имал проблеми а лятото в наи големите жеги е катерил баири и се е врял в шубраци (по пътеките не се кара бързо, следователно не се обдухва добре двигателя но въпреки това проблем няма)
                  досега не съм чул въздухарка да е прегряла, но пък колко с водно са изкипели.......

                  Коментар


                  • #39
                    До: охлаждане- крос, ендуро

                    Благодаря за информацията!!!

                    Коментар


                    • #40
                      Водно или въздушно охлаждане?

                      Здравейте нов съм в клуба и за това предварително се извинявам за глупавите въпроси,който ще задавам.Значи за следващия сезон смятам да си купувам мотор и искам да попитам като за начинаещ какъв да избера с водно или въздушно охлаждане и някои да ми обясни какви са + и - .Също съм 188 см и към 80-85 кг.Ориентирал съм се към сузуки ДР(защото един приятел ми даде да го покарам и да си призная доста добре ми пасна 650 беше),но до тогава има време и знам ли.....


                      Модератор: Ето точно такава тема! С точен и конкретен отговор!
                      Последно редактирано от Жоро Донечки; 21-10-08, 12:55.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Водно или въздушно охлаждане?

                        Ако все още се чете тази тема, само да попитам и аз....
                        Че гледам, че е старичка....

                        Защо нямат датчици за температурата, въздухарките?
                        Освен по звука, който става по-особен, като по-позагрее, по какво се познава, че още малко...и, ще здаде багажа...
                        При днешните (10.12.2008г.) температури от -3-5градуса, колко време е нужно да загрее, за да се кара по-скоростно?

                        Благодаря!
                        YAMAHA XT-600E - the best motorbike!

                        Коментар


                        • #42
                          До: Водно или въздушно охлаждане?

                          Първоначално публикуван от V8esko Преглед на мнение
                          Ако все още се чете тази тема, само да попитам и аз....
                          Че гледам, че е старичка....

                          Защо нямат датчици за температурата, въздухарките?
                          Освен по звука, който става по-особен, като по-позагрее, по какво се познава, че още малко...и, ще здаде багажа...
                          При днешните (10.12.2008г.) температури от -3-5градуса, колко време е нужно да загрее, за да се кара по-скоростно?

                          Благодаря!
                          При въздухарките като загрее много спира и да върви...не драстично, но се усеща липсата на мощност. А малко преди да здаде багажа все иска една надолу докато не стигнеш до първа и не спреш. А при по-студено време съм забелясъл, че въздушното загрява доста бързо(за около 5 минути е позатоплил достатъчно), понеже няма ледена течност която да стопли първо. Дори да потеглиш със студен двигател бързо достига оптималната си температура.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Водно или въздушно охлаждане?

                            Има термометри които се завиват на местото на маслоизмерителната пръчка. Аз съм с такъв и се убедих че голям мотор /XL600/ просто не може да загрее повече от 120-130 градуса на маслото. Противно на моите очаквания мотора загрява най-много при висока скорост по магистрала, като за мойта Хонда скоростомера може да се използва и като термометър: 80км/ч - 80 градуса, 100км/ч - 100 градуса и т.н. На първа при катерене по тежък терен в продължение на 20-30 минути едвам дига 100-110 градуса, докато на магистрала и 5 минути поддържане на 120км/ч веднага гарантира 120 градуса. Като се кара с пълна синтетика тези градуси не са проблем и като цяло този термометър не е толкова необходим - това важи за 4т големи машини, за другите нямам наблюдения. Иначе е приятно да имаш и тази екстра .
                            Honda XL600LM, 1987
                            Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                            Jeep Renegade Trailhawk, 2.0 Multijet 2, 2016

                            Коментар


                            • #44
                              До: Водно или въздушно охлаждане?

                              Като цяло Гоблин е обяснил нещата добре , но искам да добавя:
                              всяко едно вещество при нагряване се разширява.Същото важи и за материалите от които е направен мотоциклетния двигател.Заради това разширение , конструкторите са предвидили хлабини,които изчезват или остават минимални,когато двигателя загрее(хлабина на клапаните,ключ на сегментите,хлабина м/у бутало и цилиндър и т.н.). Въпросните луфтове са пресметнати за определена работна температура,поради това те са точно зададени от конструкторите-обикновено ги има в мануалите и задължително трябва да се спазват.Когато двигателя прегрее тези хлабини стават прекалено малки и той "затяга".И обратното-когато двг е студен той работи на по-големи хлабини от предвидените при което се получават удари между отделните части.Затова най-добре е двигателя да работи на една определена температура с възможно най-малки отклонения от нея(в противен случай многократно се увеличава износването на двг и дори може да блокира).
                              При течностното охлаждане това се постига много по-прецизно.В общи линии системата се състои от водна риза,охлаждаща течност,радиатор,водна помпа,термостат,вентилатор,термовключвател на вентилатора (понякога "двускоростен"),датчик на температурата на охл течност("датчик на стрелката").Разбира се в зависимост от конкретната конструкция(марка мотоциклет) някои от елементите може да отсъстват.Всичките тези елементи имат задачата да направят така че работната температура на двг да е сравнително постоянна(особено при движение с ниска скорост и голямо натоварване и на място).Това подобрява работата на двг и удължаванеговия живот(това са плюсовете).Недостатъците на тази система са , че тя е многократно по-сложна(по-тежка,по-скъпа,по-ненадеждна(има повече детайли които могат да се повредят),а всичко това е изключително важно когато става дума за ендуро-все пак ние сме някъде из горите далеч от всякакви проходими пътища , автосервизи и населени места).Освен това е много по-уязвима при падане-визирам радиаторите.
                              При въздушното охлаждане , охлаждащия флуид е насрещния въздушен поток(той върши основната работа,но освен него охлажда и маслото).Температурата на двг зависи от скоростта на движение,натоварването на двигателя,температурата на въздуха който обдухва мотора и др.На практика двигателя работи непрекъснато или полустуден или полупрегрял.На теория това намалява живота му(казвам на теория-по-късно ще поясня защо) и в определени случаи пада мощността(усеща се най-силно при малките кубатури).Това са минусите.Тези недостатъци могат да се избегнат с по-интелигентно каране.От тук нататък са само плюсове-нищо от охл система при падане не може да се счупи(все пак цялата система се залючава в няколко ребра),конструкцията е много по-лека,много по-елементарна,нищо в нея не може да се повреди и съответно мотора да спре.Лично моето мнение е , че специално за ендуро въздухара е много по-добро решение!
                              Отчитайки факта , че двигателя ще работи в много по-агресивен режим (става дума за въздухарите),конструкторите са избрали по-качествени материали за изработката на отделните детайли и самите детайли са изработени с по-голям ресурс(често въздухарите са отчасти дефорсирани с цел намаляване на натоварването върху всеки един детайл).Точно поради тази причина , понякога(да не кажа много често),двигателите с въздушно охлаждане имат доста по-продължителен живот от тези с водно.
                              Аз имам ХТ600 и ТТ600 и никога до сега не се е случвало двигателите да затегнат или да им падне мощността(единия го карам по горите , а другия в задръстванията из София).Много добър индикатор за прегряване на двг е лекотата с която се превключват предавките(когато мотора позагрее,скоростите влизат по-трудно).Обикновено е достатъчно да позасиля мотора на следващата дълга права и нещата се оправят.
                              В момента съм в процес на купуване на нов мотор и дълго време се колебаех между ВР250(водно охл) и ХР400(въздухар).
                              Въпреки че двата двигателя имат приблизително еднаква мощност(но окачването на ВР-а е по-добро(и то в пъти)),аз избрах ХР-а.Въздушното охлаждане ми вдъхва много повече доверие(има разбира се и други причини да се спра на Хондата-по-добри ниски,по-дълговечен двигател,по-ефтини части,по-елементарна конструкция,по-малко неща за чупене и т.н и т.н.,а пък окачването ще го преглътна).
                              Надявам се да съм бил полезен.
                              Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                              "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                              Джон Кенеди

                              Коментар


                              • #45
                                До: Водно или въздушно охлаждане?

                                Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнение
                                Има термометри които се завиват на местото на маслоизмерителната пръчка. Аз съм с такъв и се убедих че голям мотор /XL600/ просто не може да загрее повече от 120-130 градуса на маслото. Противно на моите очаквания мотора загрява най-много при висока скорост по магистрала, като за мойта Хонда скоростомера може да се използва и като термометър: 80км/ч - 80 градуса, 100км/ч - 100 градуса и т.н. На първа при катерене по тежък терен в продължение на 20-30 минути едвам дига 100-110 градуса, докато на магистрала и 5 минути поддържане на 120км/ч веднага гарантира 120 градуса. Като се кара с пълна синтетика тези градуси не са проблем и като цяло този термометър не е толкова необходим - това важи за 4т големи машини, за другите нямам наблюдения. Иначе е приятно да имаш и тази екстра .
                                Аз също съм стакъв термометър и на най-зорните места не е дигал повече от 130 градуса а е 250cc .Говоря за боксуване на място и опити за тръгване от място на много стръмни учстъци.Но му наливам повече масло от това което му дават и има по-нисък температурен режим на работа,защото маслото е и охлаждаща течост в случая минавайки през рамката.
                                Стефан Дянков

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X