Първоначално публикуван от mitkov
					
				
				
			
		
			
			
				2 можеш да сменяш често маслото само в двигателя а това във съединителя можеш да ползваш по евтино и да го сменяш много по рядко както на 2 т кросаците
			
		
	Хората сменят съединители след всяко състезание а ти сега ми говориш за рядко сменяне на масло! От масло, гуми и спирачки не се пести!
			
			
				3 съединителя се смазва и охлажда много по добре когато е потопен в масло 
  както са 2т моторите и црф а
а не когато стои над маслото и само се води че е в маслена баня а в същност не е
 тази концепция/ потопен в масло съединител/ се ползва от кросовите мотори от около 20години и е работила безотказно и на мотокрос и на кви ли не хард хард ендуро и други изпълнения 
докато смазването от помпата без съединителя да е потопен в масло и според мен а и според всички издания които съм чел не е много добра идея за мотокрос и екстремно ендуро,съединителя може да прегрее много лесно и състезанието да приключи много рано,това го потвърждават не само тест пилоти и състезатели ами е описано доста добре и в книгата на гари семикс например за мотокрос и ендуро тренировки,в раздела за специфики на каране на 4т мотори
	а не когато стои над маслото и само се води че е в маслена баня а в същност не е
докато смазването от помпата без съединителя да е потопен в масло и според мен а и според всички издания които съм чел не е много добра идея за мотокрос и екстремно ендуро,съединителя може да прегрее много лесно и състезанието да приключи много рано,това го потвърждават не само тест пилоти и състезатели ами е описано доста добре и в книгата на гари семикс например за мотокрос и ендуро тренировки,в раздела за специфики на каране на 4т мотори
			
			
				4 частиците отделени при износването на съединителя и при работата на предавките НЕ навлизат при маслото за двигателя, това пък се сочи от самия производител Хонда за една от основните причини да разделят двете смазвния 
 , филтрите колкото и да задържат мръсотиите не са панацея и все пак не могат да уловят всичката мръсотия, вместо да пия филтрирана от някоя локва вода винаги бих предпочел да си пия от някой чист извор,независимо с кви филтри ме убеждават че е пречистена водата от гьола  
  
  
			
		
	
  Тази монета обаче има и друга страна. Знаеш, че маслото принципно има някакъв живот и след определени км. се скапва и не смазва вече.
Също така знаеш, че колкото е повече маслото толкова повече издържа. Така сега - има ли разлика дали си смазваш предната част с 500г. масло или с 1200гр? Кое пази повече двигателя? Аз си сменям маслото на 600км, това означава да си сменям маслото на 250км. ако съм с ЦРФ! Това пък означава на едно ком-емине да си меня маслото 4-5 пъти!
			
			
				все пак на практика има някои проблеми и ако не ги спомена няма да е обективно мнението а ще излезе като реклама на Хонда  
 която не съм с намерение да правя
1 въпреки че двигателя на црф а работи с масло отделно за двигателя на практика при црф а се налага по често поддръжка и ремонти от колкото на Ямаха например ,защото явно се оказва че прекалено малкият обем на маслото в двигателя и лошото му охлаждане е по сериозен фактор от това да е супер чисто
така или иначе всички тестове предупреждават че на Хонда трябва много стриктно да се следи за редовна смяна на масло бутала клапани и всичко останало описано в мануала,което не значи че концепцията е лоша
			
		
	1 въпреки че двигателя на црф а работи с масло отделно за двигателя на практика при црф а се налага по често поддръжка и ремонти от колкото на Ямаха например ,защото явно се оказва че прекалено малкият обем на маслото в двигателя и лошото му охлаждане е по сериозен фактор от това да е супер чисто
така или иначе всички тестове предупреждават че на Хонда трябва много стриктно да се следи за редовна смяна на масло бутала клапани и всичко останало описано в мануала,което не значи че концепцията е лоша
Не съм съгласен че е лоша! Просто не е практична. Ако аз имам ЦРФ няма да се счупи, защото ще си сменям маслото след всяка събота и неделя и ще му сменям пружините на клапаните 2 пъти в годината. Машината е много хубава, но е изградена на много по състезателна концепция, а ние нямаме хора на заплата да се занимават само с нашите мотори и да ги подържат. Затова и предпочитам Ямахата и искрено се надявам да не се литнат и те да правят ултра рейсинг мотори, защото не ми се иска да си правя мотора, повече от колкото го карам!
			
			
				2 при црф а се използва съвсем нов и различен механизъм на задвижване на клапаните което намаля масата на главата и сваля центъра на тежестта надолу но пък при първите модели стана причена за разни проблеми поради липсата на опит до сега с такива неща ,макар че май постепенно проблема са на път да го разрешат 
така или иначе както споменахме поддръжката е по начесто и по важна за извършване и всеки който свързва името Хонда с безпроблемните даже и без въобще да ги поглеждаш XR модели се изправя пред проблем ако си мисли че ще си карка и црф а без да пипа нищо
  
  този проблем ми се струва по скоро психологически за феновете на Хонда които са свикнали да не се цапат,иначе за някой с повече опит със сузукита и ктм и не е проблем 
  
 
3 така или иначе се оказва факт че от новите 4т та Ямаха са най издръжливи и идиотоустойчиви,за което не е без значение че те имат най много опит с тези мотоциклети първия им модел 4т крос излезе още 97ма 98 ма година а 250F ката им излезе 2001 г тъй че имат най много опит,струва ми се обаче че и другите фирми бързо започват да ги догонват и до няколко години всички май ще са на едно ниво
 
решението при Ямаха маслото да е по голям обем и да има и страничен резервоар в който се охлажда доста, за сега се оказва добре работещо и мнението на хората които разбират е че точно на това охлаждане от страничния резервоар се дължи повишената им износоустойчивост
все пак развитието на 4т кросаците е много интересно и става с супер бързи темпове всяка година ги обновяват все повече и повече
вече започнаха да им слагат и инжекционни системи което ще е коляма крачка ако ги направят както трябва
ще забравим за отвертките и кутиите с жигльори и ще минем на кутийките с чипове
  най вероятно  
 засега обаче производителите не им се ще да вкарват тази технология съвсем масово щото явно това ще им вдигне разходите ,макар че Хонда тази година пусна първата модерна триалка с 4т двигател който при това е с инжекцион и си регулира смесите сам според температура обороти и т.н. APRILIA също тази година за пръв път пуснаха 4т кросаци с инжекцион което доведе даже до протести в някои шампионати от страна на други производители защото се оказа че двигателя на априлия е много много по ЕКОЛОГИЧЕН от другите с карбуратори тъй че явно другите се стреснаха да не ги накарат политически да си снижат вредните емисии на моторите и да им докарат непредвидени разходи  
 
тъй че нещата са много интересни за наблюдение
лошото е че покрай тия всичките работи цената на новите модели мотори хвърчи яко на горе
 
тоест за цялата тая дандания и "прогрес" плащаме ние
			
		
	така или иначе както споменахме поддръжката е по начесто и по важна за извършване и всеки който свързва името Хонда с безпроблемните даже и без въобще да ги поглеждаш XR модели се изправя пред проблем ако си мисли че ще си карка и црф а без да пипа нищо
 3 така или иначе се оказва факт че от новите 4т та Ямаха са най издръжливи и идиотоустойчиви,за което не е без значение че те имат най много опит с тези мотоциклети първия им модел 4т крос излезе още 97ма 98 ма година а 250F ката им излезе 2001 г тъй че имат най много опит,струва ми се обаче че и другите фирми бързо започват да ги догонват и до няколко години всички май ще са на едно ниво
решението при Ямаха маслото да е по голям обем и да има и страничен резервоар в който се охлажда доста, за сега се оказва добре работещо и мнението на хората които разбират е че точно на това охлаждане от страничния резервоар се дължи повишената им износоустойчивост
все пак развитието на 4т кросаците е много интересно и става с супер бързи темпове всяка година ги обновяват все повече и повече
вече започнаха да им слагат и инжекционни системи което ще е коляма крачка ако ги направят както трябва
ще забравим за отвертките и кутиите с жигльори и ще минем на кутийките с чипове
тъй че нещата са много интересни за наблюдение
лошото е че покрай тия всичките работи цената на новите модели мотори хвърчи яко на горе
тоест за цялата тая дандания и "прогрес" плащаме ние
Шапка свалям на Ямаха че не олекотяват мотоциклета за сметка на издръжливостта, а слагат скъпи титаниеви пружини, външни казанчета за масло и други по скъпи решения и пак успяват да удържат на конкуренцията
Същото важи и за ендурата. Едно ендуро трябва да е здраво и след това леко! Както видяхме и на световното хората си карат кросови мотори, така че няма смисъл да ни развалят надеждността поне на еднурата! Не искам по леко ендуро с 2-3 кг. и да ми се трошат калниците на всяко падане и да ми се криви и прецаква рамката при всеки удар от камък.
Като заключение искам да кажа, че това си е моето мнение по въпроса и не искам да навивам никой за нищо. Аз също харесвам и уважавам Хонда и силно се надявам да насочат ресурси и да извадят нещо по здраво, за не толкова професионалисти и с удоволствие ще си го купя, но до тогава ще си карам ямахи!
							
						
							
						
Коментар