Няма машина която при тъпотия да не може да бъде прегрята
именно
стила на каране е много важен
част от челъма на ендурото е така да караш мотора че и той и ти да оцелеете до края
това понякога значи и че на места може малко да се позабавиш с цел да не прецакаш играта като цяло
дори и 2т то може лесно да му хвърлиш водите
иска се малко да отбираш и от двигатели и още като си чуеш мотора да знаеш кво трябва да се направи
всяко излишно префорсиране и замотване се отразява
на римският път на стара загора мотора ми и на мен взе да загрява и да сменя звука макар че до хвърляне на води не се стигна
там още преди римския път бяха едни засукани пътеки където мотора и без тва загрява и вдига температура и след тва като дойде и тая пътека и ако се замоташ да боксуваш и да буташ много лесно може да прегрееш
за това от там се постарах да мина без да спирам без да бутам с възможна най голямата скорост при възможно най ниските обороти
като дори на една полянка загасих мотора хем да изчакам партньора хем малко да поохлади
затова и е важно да можеш да минеш триалските елементи без да спираш слизаш или буташ щото иначе е неизбежно да си прегрееш
мотора, добре че на сопот времето бе студено иначе щеше да има доста прегряли мотори особенно по фенера и по пътеката в "долината на смъртта"
2 т тата иначе са здрави мотори но имат специфично каране което ако не го знаеш особенно 125 то можеш много лесно да го прецакаш
4т тата са по дуракоустойчиви но и те имат челъми единия от които е че съединителя им много лесно може да го прегрееш
за тва трябва с минимално ползване на съединителя да се предвижваш, като ползваш ниските обороти които при 4т са силни
иначе на 4т вземеш ли много много да му пипаш съединителя си го прецакал за нула време аз така бях счупил бая дискове докъто хвана цаката,проблема е обаче че за да не го пипаш много много трябва да караш сравнително бързо особенно кросов4 т на които 1 ва е много дълга,а за да го караш бързо и без да спираш трябва да си много добър
тогава пак има разни челъми с ползването на съединителя така че хем да го ползваш хем да не го прецакаш ,ама като цяло не става за бутане из прекалено екстремни дерета
сега на шумен бучака ми разправяше чи имало чисто нови мотори които на тръгване от там течали от всички гарнитури като лейки тоест някой яката ги е прегрял
тези мотори са за по бързо каране из по отворени и бързи пътеки и черни пътища и най вече за каране по трасе за мотокрос
ендурата с по къса 1 ва по стават особенно ако имат и вентилатори
но пак за много екстрийм пътеки идват тежки, както показа последната експедиция около пампорово
иначе по бързи черни пътища 450 4т е най доброто
Коментар