Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какъв бензин употребявате?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Какъв бензин употребявате?

    Да, така е, двигателя е проектиран да работи със даден вид гориво, въоветно степен на сгъстяване, предварение и т.н. но пък не мисля че е така фатално на мотор който му дават 95 да му сложиш 98. Е ако сложиш рейсингов бензин от 5 евро литъра тогава е ясно че няма да е за него, да не казвам че може да и по-зле. И на моя КТМ пише в книжката минимум 95 но си е съвсем друго с 98. За 4Т машините немога да кажа, на някой се усеща на други не, поне така съм чувал от колегите.
    Ако мотора ти е инжекцион и има ламбда контрол тогава определено ще има разлика ако му налееш висок октан.
    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

    Коментар


    • #32
      До: Какъв бензин употребявате?

      Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
      Да, така е, двигателя е проектиран да работи със даден вид гориво, въоветно степен на сгъстяване, предварение и т.н. но пък не мисля че е така фатално на мотор който му дават 95 да му сложиш 98. Е ако сложиш рейсингов бензин от 5 евро литъра тогава е ясно че няма да е за него, да не казвам че може да и по-зле. И на моя КТМ пише в книжката минимум 95 но си е съвсем друго с 98. За 4Т машините немога да кажа, на някой се усеща на други не, поне така съм чувал от колегите.
      Ако мотора ти е инжекцион и има ламбда контрол тогава определено ще има разлика ако му налееш висок октан.
      Това е май 3 тема в коята го пиша, ама тука му е баш мястото-колкото повече октани е бензина, толкова по-бавно гори той-това се компенсира от степента на сгъстяване(много сгъстен-много октани)

      Коментар


      • #33
        До: Какъв бензин употребявате?

        Не вярвам на някой мотор да му навреди по хубав -високооктанов бензин.Имам впредвид гориво което може да се купи от бензиностанции

        Коментар


        • #34
          До: Какъв бензин употребявате?

          Първоначално публикуван от T-1000 Преглед на мнение
          Това е май 3 тема в коята го пиша, ама тука му е баш мястото-колкото повече октани е бензина, толкова по-бавно гори той-това се компенсира от степента на сгъстяване(много сгъстен-много октани)
          Абсолютно подкрепям твоята теза ! Моя хр250 ми дава по-голям разход с А98 отколкото с А95 ,който явно е точния бензин за моя мотор и за степента на сгъстяване при която работи. Значи: висока степен на сгъстяване - високо октаново число,ниска степен на сгъстяване ниско октаново число.
          Стефан Дянков

          Коментар


          • #35
            До: Какъв бензин употребявате?

            Първоначално публикуван от p.djartov Преглед на мнение
            Не вярвам на някой мотор да му навреди по хубав -високооктанов бензин.Имам впредвид гориво което може да се купи от бензиностанции
            ми незнам защо смяташ, че по-високо октановия бензин е по качествен-това е се едно аз да твърдя че 55 градусовата ракия е
            по-КАЧЕСТВЕНА от 45 градусовата.Тва с бензина е като с маслото-много хора се заблуждават, че като сложат някво масло направено за състезателни двигатели в Иж да речем, ижето ще достигне до нови висоти-ми маслото се определя от оборотите при които работи двигателя-състезателното е много гъсто и триенето е по-голямо, но при високи обороти маления слои изтънява и ако не е достатъчно гъсто се допира метал в метал...но това масло налято в ниско оборотен двигател, само ще затормозява работата му.


            тва дето го казвам е теоретично. Аз вярвам в теорията

            Коментар


            • #36
              До: Какъв бензин употребявате?

              Все пак както старите машини на 72 октана се преправят за 95 примерно, така и 95 за 120 октана не е съвсем пригоден...

              Коментар


              • #37
                До: Какъв бензин употребявате?

                Първоначално публикуван от T-1000 Преглед на мнение
                ми незнам защо смяташ, че по-високо октановия бензин е по качествен-това е се едно аз да твърдя че 55 градусовата ракия е
                по-КАЧЕСТВЕНА от 45 градусовата.Тва с бензина е като с маслото-много хора се заблуждават, че като сложат някво масло направено за състезателни двигатели в Иж да речем, ижето ще достигне до нови висоти-ми маслото се определя от оборотите при които работи двигателя-състезателното е много гъсто и триенето е по-голямо, но при високи обороти маления слои изтънява и ако не е достатъчно гъсто се допира метал в метал...но това масло налято в ниско оборотен двигател, само ще затормозява работата му.


                тва дето го казвам е теоретично. Аз вярвам в теорията
                Опс, нещо тука с тая теория не съм съгласен за гъстотата на маслото! Според твоята теория излиза че например на състезателната Хонда CRF трябва да се слага масло 20W50, а на бавнооборотната Хонда XL трябва да се слага 10W30, така ли?
                MZ-та съм го карал с всички октани бензини дето са се продавали в България между 94г. и 2005г. и колкото по-високо беше октановото число, толкова повече вървеше и по-икономичен беше! На Ямахата и дават над 91 октана. Карал съм я и с 92 и с 98 октана, но предимно я карам с 95 октанов бензин. Разлика във вървежа при различните октани не съм забелязал! Единствената разлика, която съм забелязал е че с 98 октана мотора става малко по-икономичен на разход в литри, но пък този бензин е по-скъп и това компенсира икономията! Така че си карам с 95 октана!
                "Do not correct a fool, for he will hate you;
                Correct a wise man, for he will appreciate you."

                Коментар


                • #38
                  До: Какъв бензин употребявате?

                  Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                  Опс, нещо тука с тая теория не съм съгласен за гъстотата на маслото! Според твоята теория излиза че например на състезателната Хонда CRF трябва да се слага масло 20W50, а на бавнооборотната Хонда XL трябва да се слага 10W30, така ли?
                  Ами ако погледнеш вискозитета на състезателните масла, ще видиш, че са много гъсти.Иначе на новите мотори които не са модифицирани се слага маслото препоръчано от производителя, вече при по-старите е сложно, щото технологията се развива и се правят по-добри масла от едно време и така, ама се пак зависи и какви са хлабините на двигателя-ако са големи-по гъсто, ако е стегнат-рядко...абе сложно е, затва каквото е казал производителя-закон.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Какъв бензин употребявате?

                    За октаните съм 1000% съгласен - октана няма общо с качеството на бензина, а е една от многото променливи в състава на бензина. Всеки бензин е създаден за дадено приложение. Има състезателни бензини с които се вдига (с малко) мощността, но те са състезателни не понеже са с висок октан, а понеже са направени за дадена цел и за даден ефект.

                    За маслата не съм съвсем съгласен, истинските състезателни масла (за четиритактови двигатели говорим) в същност са доста редки. Състезателните естерни на Motul и на Maxima са 0W10, което е супер рядко масло. Това обаче са едни от малкото истински състезателни масла, и употребата им е специфична - най-малкото, трябва да се сменят изключително често.

                    За гъстотата на маслото много често се прилага същото погрешно схващане като при октановото число на бензина - че колкото по-високо е, толкова по-добре. Това е неточно. Едно масло 10W30 може да е много по-качествено от 10W60 - в случая цифрите имат значение само за гъстотата на маслото при дадени температури, а не за това колко е качествено самото масло.

                    При висока температура масло с вискозитет 10W50 и масло с вискозитет 20W50 ще имат еднаква гъстота (вискозитет), понеже при високи температури се гледа горната цифра така или иначе.

                    Т-1000 е прав - специфичните за мотоциклети масла се правят с висок вискозитет при високи температури (втората цифра). Това се дължи основно на факта че при високи температури и обороти в мотоциклетен двигател, маслото е подложено на такива натоварвания, че му се дава един вид "резерв" гъстота (естествената тенденция на маслото с повишаване на температурата е да става все по-рядко и по-рядко, докато накрая загуби качествата си на масло). Демек - при 10W60 или 20W60 масло, знаеш че при високи температури маслото няма да стане течно като вода, грубо казано.

                    Идеалното състезателно масло би било масло което при високи температури е колкото се може по-рядко, БЕЗ да загуби свойствата си. Това обаче се постига много трудно, и струва много пари, не само понеже маслото е по-скъпо, но и понеже трябва да се сменя на всяко състезание. Маслата които цитирах по-горе са такива. Вдигат мощността (минимално, на 1000 кубиков мотор дават подобрение от около 2к.с или поне толкова им вадеха на тестовете в западната преса), но трябва да се сменят на няколкостотин километра понеже са много чувствителни към остаряване - не съдържат консервантите които съдържа едно нормално висококачествено масло предназначено за няколко хиляди километра каране.
                    Последно редактирано от Goblin; 07-02-08, 01:18.
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • #40
                      До: Какъв бензин употребявате?

                      E да, но това 0W10 се сменя след всяко състезание сигурно, което е ок за състезателно масло и машина, но за нещо по-ежедневно никак не върви...

                      Коментар


                      • #41
                        До: Какъв бензин употребявате?

                        Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
                        E да, но това 0W10 се сменя след всяко състезание сигурно, което е ок за състезателно масло и машина, но за нещо по-ежедневно никак не върви...
                        Именно, точно това разправях. Всяко масло си има приложение. Давах го като аналогия че всеки вид бензин си има приложение.
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • #42
                          До: Какъв бензин употребявате?

                          Първоначално публикуван от T-1000 Преглед на мнение
                          Ами ако погледнеш вискозитета на състезателните масла, ще видиш, че са много гъсти.Иначе на новите мотори които не са модифицирани се слага маслото препоръчано от производителя, вече при по-старите е сложно, щото технологията се развива и се правят по-добри масла от едно време и така, ама се пак зависи и какви са хлабините на двигателя-ако са големи-по гъсто, ако е стегнат-рядко...абе сложно е, затва каквото е казал производителя-закон.
                          Ами поглеждам, ама нещо не мога да видя такова нещо! Та затова, ако можеш да ми посочиш конкретни примери:
                          1. Кой е тоя производител, който препоръчва за спортните си модели по-гъсти масла, отколкото за туристическите, бавнооборотни модели например?
                          2. Кой е тоя спортен, бързооборотен двигател, който има по-големи хлабини от някой бавнооборотен, неспортен двигател - говориме за сравнение между неизносени мотори от едно и също поколение?

                          Не разбирам, как можеш да кажеш че не си съгласен с накого:
                          Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                          За маслата не съм съвсем съгласен, истинските състезателни масла (за четиритактови двигатели говорим) в същност са доста редки. Състезателните естерни на Motul и на Maxima са 0W10, което е супер рядко масло. Това обаче са едни от малкото истински състезателни масла, и употребата им е специфична - най-малкото, трябва да се сменят изключително често.
                          и няколко реда по-надолу да кажеш че същия човек е прав:

                          Т-1000 е прав - специфичните за мотоциклети масла се правят с висок вискозитет при високи температури (втората цифра). Това се дължи основно на факта че при високи температури и обороти в мотоциклетен двигател, маслото е подложено на такива натоварвания, че му се дава един вид "резерв" гъстота (естествената тенденция на маслото с повишаване на температурата е да става все по-рядко и по-рядко, докато накрая загуби качествата си на масло). Демек - при 10W60 или 20W60 масло, знаеш че при високи температури маслото няма да стане течно като вода, грубо казано.
                          Специфичните за мотоциклети масла нямат с нищо по-различни вискозитети от специфичните за автомобили масла! Не във вискозитета е разликата! Ако трябва да бъдем точни, втората цифра изразява вискозитета на дадено масло при нормална работна температура, около 90 С! Т.е. производителя дава гаранция че при тази температура, това масло ще има този вискозитет! А дали например при 100С няма да се окаже че някое масло е запазило по-добре вискозитета си от друго масло, е друг въпрос!
                          И друго нещо да уточня, свойството на маслото да полепва по триещите се детайли и да образува устойчив маслен клин между тях не зависи само от гъстотата! Дори бих казал че на последно място зависи от гъстотата!

                          Идеалното състезателно масло би било масло което при високи температури е колкото се може по-рядко, БЕЗ да загуби свойствата си. Това обаче се постига много трудно, и струва много пари, не само понеже маслото е по-скъпо, но и понеже трябва да се сменя на всяко състезание. Маслата които цитирах по-горе са такива. Вдигат мощността (минимално, на 1000 кубиков мотор дават подобрение от около 2к.с или поне толкова им вадеха на тестовете в западната преса), но трябва да се сменят на няколкостотин километра понеже са много чувствителни към остаряване - не съдържат консервантите които съдържа едно нормално висококачествено масло предназначено за няколко хиляди километра каране.
                          С последното съм абсолютно съгласен! Понеже се споменават и консервантите, искам да кажа нещо! Маслата, които имат консерванти, имат така наречения период на сработване! Т.е. през този период маслото все още не е достигнало пълния си КПД! Затова прекалено ранната смяна на маслото е също така вредна, както и закъснялата смяна! Или с други думи, ако производителя препоръчва смяна на 6000 км., можеш да си смениш маслото на 4000км. или ако щеш на 5000км. но не го сменяй на 1000км. или на 7000км.
                          "Do not correct a fool, for he will hate you;
                          Correct a wise man, for he will appreciate you."

                          Коментар


                          • #43
                            До: Какъв бензин употребявате?

                            Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                            Кой е тоя спортен, бързооборотен двигател, който има по-големи хлабини от някой бавнооборотен, неспортен двигател - говориме за сравнение между неизносени мотори от едно и също поколение?
                            когато един двигател е високо оборотен, няма нужда хлабината между буталото и цилиндъра да е малка-просото оборотите са високи, по същата причина тези двигатели са с един сегмент.Когато двигателя е по хлабав, разработката му е по малка.Конкретен двигател не давам за пример, но това важи да всички двигатели.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Какъв бензин употребявате?

                              Първоначално публикуван от T-1000 Преглед на мнение
                              когато един двигател е високо оборотен, няма нужда хлабината между буталото и цилиндъра да е малка-просото оборотите са високи, по същата причина тези двигатели са с един сегмент.Когато двигателя е по хлабав, разработката му е по малка.Конкретен двигател не давам за пример, но това важи да всички двигатели.
                              Ееее, извинявай сега, ама съвсем общи приказки взе да пишеш! Мислех че сравняваме четиритактови спортни и неспортни двигатели, а не двутактов двигател на моторен трион с четиритактов неспортен двигател! Какви са тия бутала с един сегмент, какви са тия работи!?
                              При спортните четиритактови двигатели, освен оборотите, и компресията е по-висока, а допуските и хлабините са по-малки отколкото при неспортните такива! Отвори и прочети два мануала и ще се убедиш в това сам! По-големи изисквания към допуските и хлабините + по-големи якостни изисквания + съответно, по-качествени материали и по-трудна изработка = по-скъп, спортен ДВГ!
                              "Do not correct a fool, for he will hate you;
                              Correct a wise man, for he will appreciate you."

                              Коментар


                              • #45
                                До: Какъв бензин употребявате?

                                Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                                Ееее, извинявай сега, ама съвсем общи приказки взе да пишеш! Мислех че сравняваме четиритактови спортни и неспортни двигатели, а не двутактов двигател на моторен трион с четиритактов неспортен двигател! Какви са тия бутала с един сегмент, какви са тия работи!?
                                При спортните четиритактови двигатели, освен оборотите, и компресията е по-висока, а допуските и хлабините са по-малки отколкото при неспортните такива! Отвори и прочети два мануала и ще се убедиш в това сам! По-големи изисквания към допуските и хлабините + по-големи якостни изисквания + съответно, по-качествени материали и по-трудна изработка = по-скъп, спортен ДВГ!
                                Явно моите виждания по въпроса са други.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X