Обява

Свий
Няма добавени обяви.

XR мания - 400/440сс

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: XR мания - 400/440сс

    Първоначално публикуван от passador83 Преглед на мнение
    Мдаа, поръчах си Agip 15w50 полусинтетика.Ще видим какво ще стане С риск да стана нахален ще попитам (последно) за още едно нещо, а именно обтегача на ангренажната верига.Понеже искам да го сменя, а силно ми препоръчаха да си взема такъв от Yamaha, защото били вечни.Знаете ли от кой модел стават за ХР-а?Били напълно еднакви, с тазлика в захващането за корпуса.Но с разпробиване на нови дупки проблема се решава за минути .Ако някой пък продава (втора употреба) още по-добре(просто съм мн ограничен с финансите)Гледам в Е-bay, ама то с доставката пак ми излиза около 100-120 лв.
    Ето го и въпросния обтегач:
    [ATTACH=CONFIG]450622[/ATTACH]

    А докато търсех из нета попаднах на един друг, който се натяга ръчно и е значително по-скъп от автоматичния(сигурно има защо).Изглежда ми доста лесна задача да преправя стария си автоматичен в нов ръчен Как мислите ще стане ли или да не опитвам подобни интервенции? А ето го и въпросния ръчен обтегач:

    [ATTACH=CONFIG]450623[/ATTACH]
    Изтрий си част от ненужните съобщения , за да можеш да получаваш нови . Обтегач мога да ти дам чисто нов . Масло Аджип - също .

    Коментар


    • От: XR мания - 400/440сс

      Първоначално публикуван от kъrfo Преглед на мнение
      Краси, първите цифри показват най-ниската околна температура (зима), при която маслото запазва вискозитета си (10 отговаря на -25 С), тя няма общо за "ставането на вода за нула време", втората цифра в случая е по-важна -най-висока околна температура, при която маслото запазва вискозитета си!
      Именно,10w е по рядко масло както и 5w,за това ги дават зимни масла,зимата не стават на каша,но пък лятото стават на вода,специално 10W40,затова за високо натоварени двигатели лятото дават 15w и 20w защото са по гъсти масла.

      Коментар


      • От: XR мания - 400/440сс

        За това лятото дали ще стане на вода или не е показателно второто число, а не първото.
        10в40 ще стане, но 10в60 няма да стане на вода в горещините. 60-ката си запазва качествата дори при температури от 120 градуса.
        Друг е въпроса, че 10 и 15 са напълно излишни през лятото. Спокойно може да се кара с 20W50 или 20W60.
        Не отдавна Кастрол разработиха формула, която дава вискозитет 0W60. Това масло си запазва качествата както при -40 градуса, така и при +50.
        Но стига за тези масла, че малко поизместихме темата.

        Само да вметна за ХR маниаците, че в скоро време ще кача снимки на един уникален XR 400, не знам дали има друг такъв в България

        Коментар


        • От: XR мания - 400/440сс

          Първоначално публикуван от Жоро Донечки Преглед на мнение
          За това лятото дали ще стане на вода или не е показателно второто число, а не първото.
          10в40 ще стане, но 10в60 няма да стане на вода в горещините. 60-ката си запазва качествата дори при температури от 120 градуса.
          Друг е въпроса, че 10 и 15 са напълно излишни през лятото. Спокойно може да се кара с 20W50 или 20W60.
          Не отдавна Кастрол разработиха формула, която дава вискозитет 0W60. Това масло си запазва качествата както при -40 градуса, така и при +50.
          Но стига за тези масла, че малко поизместихме темата.
          Така както си го написал съм напълно съгласен.

          Коментар


          • Здравейте колеги, от събота и аз съм с XR Абсолютен новобранец съм в офроуда. Вчера ми беше "бойното кръщение". Определено ми допадна приключението. А моторът ми пасва идеално.
            Бих искал да помоля някой от вас, запознат с модела, да види моя екземпляр и да изкаже компетентно мнение и критики. Аз лично домавям шум от двигателя, смятам че ми буксува съединителя и че му е богата сместа, понапушва черничко. Ще съм ви благодарен, ако ми отделите време. В София съм и съм изчел цялата тема.
            XR4

            +359.885.88.99.29

            Коментар


            • От: XR мания - 400/440сс

              Здравейте. Понеже гледам никой не пише в темата, реших да ви позанимавам още малко с моя проблем .Налях по-гъстичко масло 15W50 и аха проблема с маслояда да се реши...да, ама не.След около 200-250км видях, че от максимума (на щеката), маслото е слезнало малко над минимума.Това по думите на един колега от форума означава около 100-150гр. Ясно, че няма да мине без хирургична интервенция.Проблема идва от това, че буталото е рейсингово на JE Piston и по думите на момчето, от което купих мотора, буталните пръстени вървят в комплект с буталото .Та някой има ли идея това действително ли е така или може да се намерят някъде, още повече в България?

              Коментар


              • От: XR мания - 400/440сс

                Първоначално публикуван от passador83 Преглед на мнение
                Здравейте, от 2 месеца съм собственик на XR 400. Прекрасна машинка наистина и досега не ми беше правила проблеми.Както казах ДО СЕГА. Значи след като изчетох от-до темата и не намерих отговорите си, ще се радвам ако ми дадете някой съвет.Първия ми проблем(и най-важния) е, че когато и да си премеря нивото на маслото, то е на минимума.Мисля, че го меря както трябва-Паля мотора работи 5 мин на място, после му правя 2 кръгчета на махалата и тогава го меря, но резултата е един и същ масло има само на върха на щеката.Сменил съм го преди има няма 50 км.Налях му 2 литра MOTUL 15W40.Днес му долях още 300 грама, а щеката дори не ги отчете Забелязах, че във високите обороти мотора взе слабо да изпушва.Казвам слабо защото наистина говоря за малко количество черен пушек.Невярвам да ми е "изпило" 1л масло за 50 км, ама знам ли.
                Другия проблем е че вече 3 път ми чупи пружината на обтегача на ангренажната верига.След първия път смених обтегача с такъв от CRF, абсолютно същият е, но след 2 излизания отново скъса пружината.Закарах го на същия майстор, който ми сложи CRF-ския обтегач, направи я и на следващото излизане пак същия х...й. Какъв може да е проблема?
                Последното питане е относно съединителя.Доста е твърд, като го сравнявам с на колегите каращи XR.Не ми е такъв проблем, но взе да ми къса жилата.Нормално ли е това и ако си взема оригинално жило ще реши ли проблема. Силно се надявам да не са дискутирани мойте проблеми, но с търсачката не открих нищо по темата.Благодаря предварително.
                Поздрави!
                От къде го купи този мотор и от кой,защото по това което си написал явно изглежда че не му е сменяно буталото,щом проблема ти е започнал след като си сменил маслото е възможно мотора да е закрепен за продажба и да е бил наблъскан с добавки към маслото.

                Коментар


                • Мотора го купих от приятел и силно се съмнявам да ми е спретнал такъв долен номер. Но все пак всичко е възможно. Най-вероятно проблема идва от запекъл маслен сегмент. В най- лошия случай вече е за смяна. Това ще стане ясно след като сваля цилиндъра. Просто искам да съм подготвен преди това, защото ако се окаже вярно и трябва да сменям и буталото ...... Просто си купувам 1 л масълце и си доливам като пич , докато събера пари за ново. Това е положението, ендурото се оказа доста скъпо хоби

                  Коментар


                  • От: XR мания - 400/440сс

                    Здравейте отново, явно никой няма време и желание да ми чуе и тества мотора, разбирам, всички си имаме ангажименти . Но аз имам и друг зов за помощ, искам мотора ми да е "стрийт легал" но не знам как да си навържа светлинните интикатори. Имам всичко необходимо, стойка с подсветка за номера, мигачи с реле даже и клаксон, но нямам схема. Някой да е подвързвал или да има схема? Благодаря!
                    XR4

                    +359.885.88.99.29

                    Коментар


                    • От: XR мания - 400/440сс

                      Първоначално публикуван от Жоро Донечки Преглед на мнение
                      Абе то въобще ангренажа като съвкупност е един интересен въпрос.
                      В последните няколко години имам сменени 3 ангренажни вериги комплект с ангренажните колела и всичко закупено от Бултрако Хонда с оригинални щампи и етикети на частите(става въпрос за 3 различни ХРа).
                      И трябва да ви кажа, че не издържат повече от 3-4000км, което за мен е безумно.
                      Също така имаме няколко счупени обтегача, които държа да отбележа, че също са купувани от Бултрако и се прецакват на супер малко километри.
                      Въобще въпроса с новите оригинални резервни части ми стои меко казано интересен - политика на компанията ли е да продава боклуци или някъде другаде се крие ключа от палатката.

                      А и още нещо, е така по между другото... На единия ХР сменяхме бутало. Сложихме ProX, закупено от Щатите, шлайф и хонинг направих при Иро(всички го знаете за какъв професионалист говорим), еми за приблизително 1000км издуха сегменти, отвори го Сашко(Суходол) цилиндър и бутало като нови, а масления сегмент тотал щета - един комплект нови сегменти и мотора стана като нов, но ще видим колко ще изкара. И тогава Сашо спомена, че имал още няколко идентични случаи с бутала от Щатите, дори единият от моторите, който издуха сегменти по същия начин, за няма и 1000км, е на мой приятел.
                      Дори колегата, който купи ХРа пише тук и може да го потвърди.

                      Въобще като цяло аз лично си поставям една голяма питанка с новите маркови резервни части, които са на пазара, както забелязвате дори и тунинговите фирми се дънят.
                      Жоро,знаеш много добре каква ми е професията.Знаеш и от колко време я практикувам.Практиката абсолютно категорично е доказала едно-детайл монтиран в завода(т.нар. първично вграждане) се сменява само и единствено при положение , че е тотално износен/разбит.Частите за вторичния пазар(в това число и оригиналните) са с умишлено занижено качество.Каква е идеята-когато си купиш чисто нов мотор(автомобил),той трябва да има голям ресурс.В противен случай(ако се счупи след 5-10 хил.км.) повече няма да си помислиш за съответната марка(точно такъв е случая с китайските машини които се внасят в България).Заради това частите за първично вграждане са с високо качество и дълъг живот.Веднъж сменена съответната част тя трябва да издържа определен пробег , но не много голям-така ставаш абонат на представителството (или изобщо търговците на резервни части).Често се случва така,че "тръгнал" да речем лагер на главина(монтиран в завода) издържа повече от чисто нов купен от вторичния пазар(говорим за топ качество-не за някое китайско менте).

                      Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
                      ...Обтегач мога да ти дам чисто нов ...
                      Какъв точно обтегач предлагаш?
                      Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                      "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                      Джон Кенеди

                      Коментар


                      • От: XR мания - 400/440сс

                        Обтегач с навиваща се пружина - като на часовник . Ако искаш да го снимам малко .

                        Коментар


                        • От: XR мания - 400/440сс

                          Снимай го.
                          Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                          "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                          Джон Кенеди

                          Коментар


                          • Моя обтегач си го направих сам, като му смених пружината с такава от Ямахов обтегач( поне така ми казаха). Малко по- дебела е и съответно по-здрава. Пасна идеално на ХР-ския корпус. Доста трудно я навих, но вече 500 км нямам проблеми.

                            Коментар


                            • От: XR мания - 400/440сс

                              Първоначално публикуван от kъrfo Преглед на мнение
                              Краси, първите цифри показват най-ниската околна температура (зима), при която маслото запазва вискозитета си (10 отговаря на -25 С), тя няма общо за "ставането на вода за нула време", втората цифра в случая е по-важна -най-висока околна температура, при която маслото запазва вискозитета си!
                              Да знам че първата цифра е за ниски температури, просто грешно съм се изразил. Имах в предвид масла 15/60 и 20/60 но вместо това съм написал само 15 и 20
                              Защото масовото 10/40 наистина става на вода а 15 или 20/60 държи яко на напичане на двигателя. Не че не могат да карат и с 10/60 ама е безсмислено
                              Извинявам се ако съм подвел някого.
                              Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                              Коментар


                              • От: XR мания - 400/440сс

                                Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                                Снимай го.
                                Ето и обещаните нощни снимки :
                                Прикачени файлове

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X