Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

    отдолу до лоста за скоростите има пробка

    Коментар


    • #17
      До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

      Коментар


      • #18
        До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

        До лоста на скоростите има пробка.Мисля че беше с ключ 19 или 17.Точно до нея е дачика за неутрала(ключ 13)-на него би трябвало да е завита жица през кабелна обувка.Когато отвиеш пробката,смени дифтунгата(медна или алуминиева шайба която се нанизва на самата пробка).Препоръчвам ти да сложиш алуминиева защото по-добре уплътнява.При затягяне на пробката , дифтунгата се смачква затова стегни добре на ръка с лула или гедоре но без да слагаш тръба на въртока.
        Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


        "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
        Джон Кенеди

        Коментар


        • #19
          До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

          Първоначално публикуван от Geno Преглед на мнение
          EMO,Благодаря за компентното обяснениеА за смяната на маслото-от къде то4но да го изто4а?Предполагам от масления филтър,от винта на капака на скоростите , предполагам и от още някаде но за момента не зная от каде.Ще съм благодарен за информацията
          Маслото се източва от пробката при скоростното лостче и от пробката отпред на двигателя,чрез която се източва маслото от рамката.
          Успех!!!
          Живей сега, защото вчера няма да се върне, а утре може и да не дойде!!!

          Коментар


          • #20
            До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

            Аз все пак не разбрах - маслото се мери, след като двигателя загрее 3-5 мин., но след това гаси ли се, или се мери при работещ двигател?
            И още нещо - на колко км се сменя маслото? В различните теми прочетох интервали от 2500 до 6000км, и вече съвсем се обърках...
            Благодаря

            Коментар


            • #21
              До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

              Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
              Аз все пак не разбрах - маслото се мери, след като двигателя загрее 3-5 мин., но след това гаси ли се, или се мери при работещ двигател?
              И още нещо - на колко км се сменя маслото? В различните теми прочетох интервали от 2500 до 6000км, и вече съвсем се обърках...
              Благодаря
              Колега двигатела се гаси и след това мериш маслото без да завиваш
              щеката,а това на колоко км.да го сменяш много зависи и от начина ти на каране,ако не даваш много гас може и на 4000-5000км.да го смениш но ако даваш много на 2500км.
              [SIGPIC][/SIGPIC] Yamaha WR 426
              ВСЯКО ПАДАНЕ Е ПРЕДПОСЛЕДНО

              Коментар


              • #22
                До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

                Достигнах до извода че 3-5 мин не са достатъчни.Освен това започнах да наливам маслото на три пъти.
                ТТ600-по книга събира 2,3 литра.Има отделен маслен резервоар под седалката.Наливам докато се напълни казанчето-около литър и половина ,паля и го оставям да работи 1-2 мин. , гася допълвам казанчето-още около половин литър и след това се качвам и правя едно кръгче-дестина минути.Гася и наливам до отметка мах.През цялото време пробката за обезвъздушаване е разхлабена,но не отвита.След последното наливане стягам пробката за обезвъздушаване.
                ХТ600К-по книга 2,7.Масления резервоар е в рамката.Наливам около два литра и половина , въртя едно кръгче десетина минути,гася и доливам до мах.Стягам пробката за обезвъздушаване.
                Маслото го наливам не точно до мах а малко под.
                Двигателя се гаси , защото когато работи от единия маркуч пляска масло и олива щеката-така не можеш да разбереш точното ниво.
                Маслото се скапва от висока температура и от картерните газове.
                Ако двигателя е нов или след ремонт , логично е че картерните газове ще са по малко-от там маслото ще се разваля по-бавно.
                Много зависи как караш-ако караш само на дълго(асфалтов път) двигателя през повечето време е полустуден и маслото ще издържа повече.
                Ако караш градско(лятото в жегите) или хард ендуро(до колкото позволява мотора) , двигателя през повечето време е полупрегрял и маслото трябва да се сменя по-често.
                Най-добрия индикатор са скоростите.Когато започнат да включват прекалено трудно-маслото е за смяна.По скоростите можеш да познаеш и качеството на маслото което си налял.В началото с всички марки и вискозитети масла ,скоростите влизат без проблем.С течение на километрите започва да се усеща промяна.
                За каране на асфалт аз лично го сменям на около 2500-3000 км.
                За каране в гората 1000-1500 км.
                Принципно маслото може да издържи и повече,но мен страшно ме дразни да не мога да превключвам предавките от раз и за това го сменям по-често.Става дума за Мотул 5100 15w50.
                Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                Джон Кенеди

                Коментар


                • #23
                  До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

                  До правилен извод си достигнал ! И аз така първо открих топлата вода сам (препълних си няколко пъти мотора с масло заради грешно отчитане) и после намерих и прочетох че най-вярно отчита след 10 мин. но не по-малко от 10 км. непрекъснато каране! Ако карам 10мин. съвсем бавно (15-20км/ч) из града или го оставя да работи на место 10мин. , пак ме лъже, затова уточнявам не по-малко от 10км. каране!
                  Е за това ги намразих вече сухите картери!
                  "Do not correct a fool, for he will hate you;
                  Correct a wise man, for he will appreciate you."

                  Коментар


                  • #24
                    До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

                    При Доминатора е същото ,не го ли покараш 10км. показва,че няма достатъчно масло.Аз дори смених сегменти и гумички на клапаните,за да не гори масло.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

                      За съжаление сте развили темата, едва след като смених маслото
                      Днес сутринта го смених, и малко го попрепълних. В момента е малко над максимума, може би половин сантиметър. Надявам се да не е фатално. При мен се получи точно, както сте описали. Първо напълних казанчето, след това запалих мотора, оставих го да поработи 5-6 мин, и обезвъздуших. След това допълних до макс. После покарах 20-на минути, и като проверих маслото, беше половин сантиметър отгоре.
                      Сложих Valvoline полусинтетично 20W50, и нов филтър.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

                        Половин сантиметър не е голяма беля, ама ако ще ти е по спокойно дръпни го с една спринцовка и тънко маркучле.
                        "Do not correct a fool, for he will hate you;
                        Correct a wise man, for he will appreciate you."

                        Коментар


                        • #27
                          До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

                          Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                          Достигнах до извода че 3-5 мин не са достатъчни.Освен това започнах да наливам маслото на три пъти.
                          ТТ600-по книга събира 2,3 литра.Има отделен маслен резервоар под седалката.Наливам докато се напълни казанчето-около литър и половина ,паля и го оставям да работи 1-2 мин. , гася допълвам казанчето-още около половин литър и след това се качвам и правя едно кръгче-дестина минути.Гася и наливам до отметка мах.През цялото време пробката за обезвъздушаване е разхлабена,но не отвита.След последното наливане стягам пробката за обезвъздушаване.
                          ХТ600К-по книга 2,7.Масления резервоар е в рамката.Наливам около два литра и половина , въртя едно кръгче десетина минути,гася и доливам до мах.Стягам пробката за обезвъздушаване.
                          Маслото го наливам не точно до мах а малко под.
                          Двигателя се гаси , защото когато работи от единия маркуч пляска масло и олива щеката-така не можеш да разбереш точното ниво.
                          Маслото се скапва от висока температура и от картерните газове.
                          Ако двигателя е нов или след ремонт , логично е че картерните газове ще са по малко-от там маслото ще се разваля по-бавно.
                          Много зависи как караш-ако караш само на дълго(асфалтов път) двигателя през повечето време е полустуден и маслото ще издържа повече.
                          Ако караш градско(лятото в жегите) или хард ендуро(до колкото позволява мотора) , двигателя през повечето време е полупрегрял и маслото трябва да се сменя по-често.
                          Най-добрия индикатор са скоростите.Когато започнат да включват прекалено трудно-маслото е за смяна.По скоростите можеш да познаеш и качеството на маслото което си налял.В началото с всички марки и вискозитети масла ,скоростите влизат без проблем.С течение на километрите започва да се усеща промяна.
                          За каране на асфалт аз лично го сменям на около 2500-3000 км.
                          За каране в гората 1000-1500 км.
                          Принципно маслото може да издържи и повече,но мен страшно ме дразни да не мога да превключвам предавките от раз и за това го сменям по-често.Става дума за Мотул 5100 15w50.
                          Охоооо аз затова ли с мъка започнах да изключвам трудно от скорост когато спра на място.Иначе проблем с превключване нямам.
                          КТМ 400 EXC

                          Коментар


                          • #28
                            До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

                            Първоначално публикуван от Tornado Преглед на мнение
                            Охоооо аз затова ли с мъка започнах да изключвам трудно от скорост когато спра на място.Иначе проблем с превключване нямам.
                            По принцип , да ги изредиш от пета до първа на място е трудно дори и с чисто ново масло.В най-добрия случай трябва да ритнеш по два пъти за да влезе предавката.За обратния ред(от първа към пета) пък да не говорим.Най силно се усеща този проблем когато висиш в задръстване през лятото в големите жеги(в София дори и с мотор не винаги можеш да финтираш навалицата) и маслото е прегряло(нисък вискозитет), но като гледам отгоре пише "Казанлък" та едва ли ти се налага чакаш.Най-вероятно маслото ти е за смяна.
                            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                            Джон Кенеди

                            Коментар


                            • #29
                              До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

                              Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                              По принцип , да ги изредиш от пета до първа на място е трудно дори и с чисто ново масло.В най-добрия случай трябва да ритнеш по два пъти за да влезе предавката.За обратния ред(от първа към пета) пък да не говорим.Най силно се усеща този проблем когато висиш в задръстване през лятото в големите жеги(в София дори и с мотор не винаги можеш да финтираш навалицата) и маслото е прегряло(нисък вискозитет), но като гледам отгоре пише "Казанлък" та едва ли ти се налага чакаш.Най-вероятно маслото ти е за смяна.
                              Няма значение ,че пише Казанлък защото аз по твърди настилки почти не си карам магарето.Днес отново си проверявах маслото защото в събота имаше доста ръчки по кални трасета и чак след 10 минутно каране нивото на маслото стигна средата на щеката за измерване.
                              Като чета постовете ви май и трябва да го сменям вече защото е на около 1400 км. каране само офф-роуд.
                              КТМ 400 EXC

                              Коментар


                              • #30
                                До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

                                Пичове,
                                карал съм ТТ600 и ХТ 660 тенере. И двата както и вашите са със сух картер. Под капака на съединителя има една магия /съчма с пружинка/ , която задържа маслото горе в резервоара. Ако нещо /косъмче, силиконче или др./ застане на съчмата , маслото спада долу и не може да разбереш колко има всъшност. Намразих ги заради тая работа щото на тенерето сменях глава от липса на масло. Е смених и съчмата с пружинката /тя се износва и отслабва/. Май единствения 100% начин да разбереш колко е маслото вътре е да го източиш.
                                Съвета ми - по гъсто масло и да се мери на прясно загасен но не много топъл мотор и пак няма гаранция.
                                Аз си купих KLX 650 - с прозорче на картера и сега винаги знам къде ми е маслото , пък кво като е АКИ.
                                0888932647

                                Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X