Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Охлаждане?Течност?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Охлаждане?Течност?

    Първоначално публикуван от BikerBoyy Преглед на мнение
    тЕ такова нещо "градуси по Келвин" за пръв път чувам..
    E, браво!
    Това трябва да отиде в бисерите!
    Yamaha WR 200

    Коментар


    • #17
      От: Охлаждане?Течност?

      Първоначално публикуван от BikerBoyy Преглед на мнение
      тЕ такова нещо "градуси по Келвин" за пръв път чувам..
      Има и други градуси по Фаренхайт
      луд умора няма!!!

      Коментар


      • #18
        От: Охлаждане?Течност?

        Интересна тема. Вие някакви инзвънземни мотори ли карате?
        Sent from my Nokia s fenerche

        Коментар


        • #19
          От: Охлаждане?Течност?

          Я да просветим малко моторджиите.

          Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
          Да не би да има разлика между антифриз за лека кола и мотор
          Изобщо казано, има. Мотористите наричат "антифриз" и едни течности, в които няма гликол, а само добавки против разпенване и корозия. Това чудо замръзва при 0 или -1 градуса, но хората които карат мотор при такива температури все едно са малко.

          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
          В състава му пише, че е етилен гликол минимум 93% и че точката му на кипене е 172С, но не пише при какво налягане.
          Това е "концентрат". Минимална температура на замръзване се постига с гликол от порядъка на 65%, ако разтворът е по-концентриран хем охлажда по-слабо, хем замръзва по-лесно, хем струва повече.

          Има и безводни охладителни течности, тях сме ги обсъдили в друга тема. Те за мотористите не са интересни.

          Температурите на кипене се дават при нормално атмосферно налягане (101325 паскала), ако не е указано друго.

          Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнение
          Охлаждащата течност може да не е кипнала и двигателя да е прегрял много отдавна.
          Ами не. Повечето материали, от които е направен двигателят, ще се държат добре до около 250 градуса - приблизително както загряват въздушно-охлажданите мотори. Ако има движеща се течност и температурата се държи в тези рамки - почти няма проблеми. Е, някои гумени детайли няма да издържат дълго.

          Първоначално публикуван от BikerBoyy Преглед на мнение
          тЕ такова нещо "градуси по Келвин" за пръв път чувам..
          Първоначално публикуван от mendi Преглед на мнение
          Щото в десети клас си бегал от часовете по физика.
          Всъщност "градус по Келвин" е неправилно да се каже.

          Температурата се измерва направо в келвини, а не в градуси по Келвин - 180 келвина на Антарктида, 300 у дома, при 373 келвина кипва водата, при 273 се топи.

          Коментар


          • #20
            От: Охлаждане?Течност?

            Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
            Да не би да има разлика между антифриз за лека кола и мотор
            Ми не е като да няма

            Повечето автомобилни антифризи до ден днешен са богати на силикати. Те пък хич не се разбират с охладителните магистрали и семерингите по водните помпи - колкото по-малки, толкова по-зле. А на повечето мотоциклетни двигатели са чувствително по-малки от автомобилните.

            Ако трябва да се ползва автомобилна охладителна течност, добре е да се търси такава която гарантирано работи с алуминиеви радиатори (често си го пише), тези течности са по-сходни с мотоциклетните.
            Издъних се на Тюринг теста

            Коментар


            • #21
              От: Охлаждане?Течност?

              Амин!!!
              Няма страшно в умирачката...
              Страшното е да си жив!...

              Коментар


              • #22
                От: Охлаждане?Течност?

                http://www.evanscoolants.com/index.html

                Тези течности се ползват предимно за ретро автомобили , с много ниска степен на сгъстяване , като прегреят няма опасност да "духнат водата". В съвременните двигатели се сипват след някои настройки , и 97% отстраняване на старата течност , поради опасност от силна корозия. Тези течности не се ползват на състезателни писти , защото са мазни и хлъзгави. Съвременен двигател с висока степен на сгъстяване , няма как да работи при такава температура , ако случайно работи , няма да може да загасне.
                Аз ползвам течност за охлаждане за съвременни двигатели с показатели -35 / +115 градуса , продават я във френския строителен супермаркет , доволен съм , и я препоръчвам на колегата който пита какво да сипе.

                Преди доста години ремонтирах двигателя на мотора , нямах антифриз , и понеже беше топло, сипах вода от чешмата в МК Кремиковци . Обаче на другият ден температурите паднаха много рязко до -10 , всички мотори бяха замръзнали , само моя не.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #23
                  От: Охлаждане?Течност?

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Всъщност "градус по Келвин" е неправилно да се каже.

                  Температурата се измерва направо в Келвини, а не в градуси по Келвин - 180 келвина на Антарктида, 300 у дома, при 373 келвина кипва водата, при 273 се топи.
                  Именно за това говорех, а колегата с Фаренхайт-ите си е прав, те наистина са градуси.

                  Разбрахме кой е ходил в часовете по физика.
                  ...но стига сме спамили хубавата тема...
                  Димитър Тенев

                  Коментар


                  • #24
                    От: Охлаждане?Течност?

                    Аз карам с Мотул и съм много доволен -35°c +136°c
                    луд умора няма!!!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Охлаждане?Течност?

                      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                      Ми не е като да няма

                      Повечето автомобилни антифризи до ден днешен са богати на силикати. Те пък хич не се разбират с охладителните магистрали и семерингите по водните помпи - колкото по-малки, толкова по-зле. А на повечето мотоциклетни двигатели са чувствително по-малки от автомобилните.

                      Ако трябва да се ползва автомобилна охладителна течност, добре е да се търси такава която гарантирано работи с алуминиеви радиатори (често си го пише), тези течности са по-сходни с мотоциклетните.
                      Нали предлагаше някакви охладителни течности за високо натоварени двигатели?
                      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                      Коментар


                      • #26
                        От: Охлаждане?Течност?

                        Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                        Нали предлагаше някакви охладителни течности за високо натоварени двигатели?
                        Кризата промени курса на магазина и въобще не знам дали колегите още имат на склад, а нов внос да са правили не съм чувал. За това не се обаждам.
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • #27
                          От: Охлаждане?Течност?

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

                          Ами не. Повечето материали, от които е направен двигателят, ще се държат добре до около 250 градуса - приблизително както загряват въздушно-охлажданите мотори. Ако има движеща се течност и температурата се държи в тези рамки - почти няма проблеми. Е, някои гумени детайли няма да издържат дълго.
                          Искам да видя двигател който кипи на поразия и няма никакви поражения по двигателя. Защото от прегряване задира всичко, но това не значи, че двигателя ще изгасне Също така въздухарката си има съвсем други хлабини...
                          EXC TPI 2019

                          Коментар


                          • #28
                            От: Охлаждане?Течност?

                            Казах да има течност, не да кипи. Много важна разлика.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Охлаждане?Течност?

                              Все пак твърдиш, че всеки един двигател ще издържи на температури от 250 градуса на охладителната течност без да му има нищо.
                              Вземи един най обикновен сачмен лагер и почни да го загряваш, много преди 250 градуса ще се е разширил толкова, че ще блокира.
                              EXC TPI 2019

                              Коментар


                              • #30
                                От: Охлаждане?Течност?

                                Виждал съм кола, на която всичко пластмасово по двигателя и покрай него на разстояние около 10см. се беше разтекло и още работи вече годинa, без какъвто и да е ремонт. Значи, това щуцери на водата, датчици, вътрешните предпазителите на ангренажа ги нямаше ,лулите на свещите се бяха залепили за тях, тръбите на картерните газове се бяха разтекли,a във картера пластмасовия щит който не позволява на маслото да се плиска, беше на топка. Колко градуса са причинили това на двигателя не знам. Мотора е изгаснал сам - затегнал е от нагряването и последвалото разширение на буталата. Факт е, че момчето още го кара, без да е разглобявал нищо, с изключение на картера за да го изчисти от остатъците на пластмасовия отражател на маслото. Причината за всичко, се оказа изгорял предпазител на вентилатора.
                                Силата е нищо без контрол.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X