Обява

Свий
Няма добавени обяви.

КТМ 525 шум от двигателя/съединитея

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: КТМ 525 шум от двигателя/съединитея

    Първоначално публикуван от 4ef4o Преглед на мнение
    Най-евтино и безопасно е със стар стоманен диск от съединителя. Заварят му се две пръчки (за дръжка), подпирате ги на степенката и готово (има го в темата на Митков за 200-тата).
    С този инструмент можеш да отвиеш касетата,но гайката на вала....
    0888 074 049

    Коментар


    • #32
      От: КТМ 525 шум от двигателя/съединитея

      Първоначално публикуван от Наско Петков Преглед на мнение
      С този инструмент можеш да отвиеш касетата,но гайката на вала....
      Правилно, не съм прочел добре какъв е проблема. За вала ползвах едно счупено зъбно колело (от друг ктм) от което си бях отрязал парче и беше станало, като оригиналния инструмент на снимката. С него зацепвах колелото на вала и касетата на съединителя.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Clutch_01.jpg
Прегледи:1
Размер:139.5 КБ
ID:5538794
      Kawasaki 125KX 1991 -> KTM 520 EXC 2001 -> КТМ 525 SX + SM 2005 -> KTM 200 EXC 2007

      Коментар


      • #33
        От: Re: КТМ 525 шум от двигателя/съединитея

        Първоначално публикуван от chemomche Преглед на мнение
        Колега, освен контрата на вала в мануала пише да се използва и скоба, според мен само контрата няма да е достатъчна и може да стане беля с вала. Аз използвах парче твърд плат(брезент или подобен), свиваш го и го слагаш между зъбчатката на съединителя и тази на вала, вече 2 пъти работи .
        Металните, а не феродовите дискове на някои години са с различна дебелина!
        Абсолютно правилно, за металните дискове се отнася различната дебелина.Това съм имал предвид,но съм написал феродовите.

        Коментар


        • #34
          От: КТМ 525 шум от двигателя/съединитея

          Аз пък ползвам гаиковерт
          Калин Владов,09РСПБЗН

          Коментар


          • #35
            От: КТМ 525 шум от двигателя/съединитея

            Да, така е с лява резба е.
            Оказа се действително разхлабена! Дефакто това колело и намиращото се под него в случая изпълняват ролята на бендикс- на едната страна зацепва, а на другата не.
            Оказва се че при натиснат съединител просто натоварването е малко по- малко, тъй като се отделят скоростите и въпросното "хлабаво" колело върти само най- външната касета на съединителя.
            За щастие при мен щети няма нито по оста, нито по шпонката, просто последните 2 излизания и особено второто взе много да ме дразни
            Сега съм намазал с локтайит оста и отвора, а гайката с някаква стоп паста. Ще видим и резултата тези дни- най- вероятно още утре

            Поздрави на всички и благодаря за мненията!


            Най- после една нощ без сънища с ремонтиране.
            Бензин в кръвта!
            http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150681644348141.417840.569443140&type=1

            Коментар


            • #36
              Re: КТМ 525 шум от двигателя/съединитея

              Loctite 234 и няма да имаш грижи.

              Коментар


              • #37
                От: КТМ 525 шум от двигателя/съединитея

                В моя случай не е от разхлабената гайка.
                Днес го пробвах, същата работа....
                Това със съединителя пак си го прави!!!!! Натискаш шума драстично намалява?!
                Замислям се над евентуални заминали лагери на оста за скоростите на касетата- при натискане на съединителя би следвало те да се "отделят" и затова шума да спира.
                За момента това става най- логичното предположение. Все пак в действителност въпросната гайка беше хлабава, но не "шляпаше" драстично.
                Явно ще отворя пак капака, пък....
                Бензин в кръвта!
                http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150681644348141.417840.569443140&type=1

                Коментар


                • #38
                  От: КТМ 525 шум от двигателя/съединитея

                  Според човек който го кара преди това все пак имало не малка разлика! Човека е монтьор, но все пак обсъждайки и той е на мнение че лагерите на първичния вал са отишли.
                  Във всеки случай ще направя едно две излизания преди да застудее драстично и ще ги сменя и тях, вероятно с още някои на вторичната ос и вала, но ще видим.
                  Бензин в кръвта!
                  http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150681644348141.417840.569443140&type=1

                  Коментар


                  • #39
                    От: КТМ 525 шум от двигателя/съединитея

                    Тази вечер отново свалих капака, смених иглените лагери с нови.
                    Проверих първичния вал- бетон си е, не е от лагерите на картерите.
                    Касетата обаче външната, голямата"на феродовите дискове" и вътрешната, малката "на огледалните дискове" си "шляпат" задоволително- едната лежи на иглените лагери, а другата алуминиевата на шлиците на оста.
                    Направих си експеримент с индикатор на голямата касета, веднъж с новите иглени лагери, веднъж със старите- разликата в "шляпането" на ляво, на дясно беше 0.1, което би трябвало да не е малко!
                    Все пак в моя случай се оказа че драстичния шум е бил действително от разхлабената гайка на зъбното на коляновия вал, но по принцип и касетите са си разбити вече.
                    С новите иглени лагери е по- добре, но разлика при натиснат и пуснат съединител има.
                    Важното е че не е от лагерите на първичния вал, а просто липсата на демпфери на касетата на съединителя, както е при други марки мотори си оказва влияние.
                    Затова се казва че "така си работят"
                    Бензин в кръвта!
                    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150681644348141.417840.569443140&type=1

                    Коментар


                    • #40
                      От: КТМ 525 шум от двигателя/съединитея

                      Ето демферите на касетите на YZ и CRF какво предотвратяват
                      Бензин в кръвта!
                      http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150681644348141.417840.569443140&type=1

                      Коментар


                      • #41
                        От: КТМ 525 шум от двигателя/съединитея

                        Ще кача и кратко видео, но сега ми пристигнаха касетите.
                        Външната касета, която лежи на двата иглени лагера е почти, като новата с малка разлика която ще я покажа на снимки, а износването при лагрите на старата е от порядъка на 0.01- 0.02м.м
                        Вътрешната алуминиева касета обаче беше в трагично състояние спрямо новата, която спрямо шлиците нямаше никакъв луфт.
                        Освен това шайбите под голямата касета и между самите касети също имаха износване от порядъка на 0.02- 0.03мм.
                        В крайна сметка мотора вече работи доста по- различно
                        Бензин в кръвта!
                        http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150681644348141.417840.569443140&type=1

                        Коментар


                        • #42
                          От: КТМ 525 шум от двигателя/съединитея

                          Ето първо няколко снимки!
                          Започвам с разхлабената гайка на коляновия вал и шплонката, при които в моя случай минах без никакви щети.
                          Намазах само с уплътнител за лагери и стоп паста по резбата.
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2013-11-19-0845.jpg
Прегледи:1
Размер:160.2 КБ
ID:5544521
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2013-11-19-0846.jpg
Прегледи:1
Размер:90.2 КБ
ID:5544522
                          Сега следва по- интересното. Разликата в голямата касета при иглените лагери от износване е 0,01мм.
                          Освен това, може да се види от снимките на манюала по- горе, четирите средни огледални диска за моя мотор (2002) трябва да са 1,4мм а при мен са по 2мм.
                          В интерес на истината съм сменял феродовите дискове миналия сезон и този резултат е елед един сезон каране, като по някои от пътеките при нас се използва доста съединителя, което смятам че при по- нормално каране е в пъти по- малко.
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2013-11-19-0842.jpg
Прегледи:1
Размер:97.5 КБ
ID:5544526
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2013-11-19-08422.jpg
Прегледи:1
Размер:572.3 КБ
ID:5544527
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2013-12-07-0882.jpg
Прегледи:1
Размер:160.5 КБ
ID:5544528
                          Ще изрежа и кача клипче на вътрешната касета за да се види как е разбила спрямо първичната ос.
                          Новата, направо е бетон.
                          Ето им слабото място на тези добичета- Гайката да се стегне О време и вътрешната касета когато се поразбие, което при някои от нашите пътеки става доста интензивно да се смени.
                          Последно редактирано от emo.com; 09-12-13, 21:42. Причина: изпусната дума
                          Бензин в кръвта!
                          http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150681644348141.417840.569443140&type=1

                          Коментар


                          • #43
                            От: КТМ 525 шум от двигателя/съединитея

                            баси цинцарите,поне да се бяха отпуснали от КТМ гайка да сложат на касетите...явно "перото" резервни части пак е взело връх. Чисто информативно,колко струва касетата без отстъпки и прочие?

                            Коментар


                            • #44
                              От: КТМ 525 шум от двигателя/съединитея

                              Чисто информативно двете са около 500, като вътрешната е по евтина.
                              Моделите след 2002 са с гайка на касетата!
                              Последно редактирано от emo.com; 10-12-13, 10:37. Причина: Допълване за моделите след 2002
                              Бензин в кръвта!
                              http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150681644348141.417840.569443140&type=1

                              Коментар


                              • #45
                                От: КТМ 525 шум от двигателя/съединитея

                                Самата кошница трябва ли да има луфт на страни

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X