Зарежда се безпроблемно. Добре е да имаш мултисет за да следиш напрежението при включено зарядно у-во. Като достигне 14,5-14,7 в. го изключваш и акумулатора е зареден.
Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Зарядно за автомобилен акумулатор не става. И по-точно е не че не става, а не трябва. Не напразно има специални зарядни за зареждане на акумулатори на мотоциклети, които са в пъти по-слаби от тези за автомобилите. Моето лично е 300mA и си зареждам акумулатора в порядъка на около 23-24 часа, а ако го сложа на другото ще е готов за около 1,5 часа. Може сам да направиш разликата и да прецениш бавното или бързото зареждане е по-добро за живота на акумулатора.
SUZUKI DRZ SuperMoto
Никога няма втори шанс да направиш първо впечатление ...
Нормалните акумулатори се зареждат на ампераж, който отговаря приблизително на 10% от капацитета му. Примерно 50 амперчаса акумулатор се зарежда на максимум 5 ампера. Геловите и специалните серии на оптима се зареждат на 2-5% от капацитета им, примерно 20 амперчаса се зарежда на около 0.5-1 ампер. Ако не е с "умно" зарядно, трябва при зареждане по описаната процедура да не надвишава 20% от волтажа на акумулатора. Демек 12волта , 20% са 2.4 волта. При показание 12+2.4=14.4 волта приблизително, акумулатора е зареден.
И аз се сблъсках с проблема от заглавието на темата, и търсачката ме докара тук.
Само че при мен случая е по-особен. Не става дума за превозно средство.
Работя с един вид самоходна машина с гелови акумулатори на 24V 180АН. Но вчера, връщайки се от отпуска откривам че зарядното е откраднато. Проблема е че ново струва 600лв. А другия проблем е,че сме с ново ръководоство, и потенциално на целия стар персонал се гледа с подозрение и е напълно възможно да бъдем обвинени в небрежност и безстопанственост. Не може да се раздухва случая. ще трябва да се оправям сам, като уж най-технически грамотен в бригадата, а и лично заинтересован, защото аз работя с тази машина.
С риск да се повторите с предишните си отговори, но пак да питам?
Ясно е че не мога да си позволя да купя ново зарядно. Но допустимо ли е да импровизирам с един трансформатор и изправител? Съобразено с изискванията за по-малък заряден ток. И евентуално с някакакъв таймер за изключване, защото не съм сигурен че ще се справя с електроника следяща напрежението.
Благодаря предварително!
Адаш ... не съм съвсем в час с геловите акумулатори, но ако се водим от това, което са писали колегите по-горе - взимаш 3 компютърни захранвания, вързваш им изходите последователно (12V + 12V + 5V), вързваш акумулатора през една лампа за фарове и си ти. Просто това е най-бързото, което ми хрумна, без никакви заигравки. Напрежението е съвсем право, няма пикове, няма и как да надхвърли допустимия праг.Даже и нови от магазина, най-евтините захранвания са 18-20лева. За компютри не стават, честно казано, но за в случая би трябвало да са ОК.
П.П. може и 2 лампи паралел да трябват, спи ми се още и не мога да смятам
О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
Принципно тези акумулатори първо се ограничават по ток а след това по напрежение.
Като почнеш да го зареждаш ще трябва да ограничиш тока. Като се зареди акумулатора той сам ще почне да се ограничава по ток и тогава ще трябва да го ограничиш по напрежение.
Аз съм си направил един траф и реостат на първичната намотка. Трафа е 5А 16V. Преди да почна да зареждам без товар нагласям напрежението на 14v. Така знам, че като се зареди и напрежението няма да е повече от 14V.
Като закача акумулатора и гледам тока, ако е много голям намалявам от реостата до нужното и оставям да се зарежда. При това положение обаче след време ще трябва да се направи корекция на напрежението.
Е, аз затова му предложих да си ковне една - две лампи във веригата. Няма никакъв начин да прехвърли амперите на самите лампи, а те са безопасни в случая, доколкото схващам. Колкото и да е разреден акумулатора, разликата едва ли ще е повече от 4 волта, хайде нека е 5, че не ги знам до какъв разряд изкарват. 180Ач*0.05 = 9А. 5V/9A = няма и 0.5ома, тоест 2 100 лампи по 100W/12V. Тъпо, но без електроника и веднага ...
О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
Така, ясно че нещата отиват към импровизация.
Та, ако се вземе траф с по-малка мощност, това няма ли да е достатъчно за ограничаването по ток?
А донагласянето на напрежението с баластен мощен резистор последователно към първичната?
Това с лампите е просто наистина, но с каква мощност ще светят? И ще светват ли въобще? Това съпротивлени на лампата за студена жичка ли е сметнато?
Ето един траф в който се оглеждам.http://www.skrap.org/ad/view/BG-c53-1555
С евентуалната комбинация на вторичните му от 20V, една или 2 успоредно,ако позволяват изводите, ще се избере необходимия ампераж.
Адаш, ако ще слагаш обикновен траф, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО му ковни някакъв ограничител на напрежението! 28.8 изправено и 28.8 изправено И филтрирано не са баш едно и също, знаеш.
А ако 28.8 е тавана на трафа с напълно зареден акумулатор, има да го чакаш да се зареди до 2ро пришествие.
Абе, нали Ясен беше пускал специална тема за Акумулаторите? "Що е то акумулатор и с какво се яде" или нещо подобно, ровил ли си вътре?
О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
Коментар