Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с токовете на Yamaha XT

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Проблем с тоците на Yamaha XT

    Реле регулатора на яамаха хт е под задния калник и има два вариянта,оребрен и заляд със смола,наистина влизат три бели и един червен,като даваш гас с мултицет мерейки трябва да ти показва към 100волта променливо напрежение преди релето,след него 13,4-6
    за втория питащ е бръкваш под километража вадиш едни гумени маншончета лампичките са на тях.

    Коментар


    • #47
      До: Малък проблем на Yamaha Xt 600E.

      Първоначално публикуван от The-Fen Преглед на мнение
      Здравеите колеги.Въпросат ми е:Преди 1 седмица направих едно хубаво ендуро,и като се пребирах трябваше да си пусна фара... и какво да вида , неми свети километража,но другото табло кадето свети като си на свободна,като включа дългите,стоп ботона си работят лампичките , и фара ми работи,къси дълги фсичкото е ок,но километража неми работи... Каде да търся проблема.Мотора е Yamaha Xt 600E...Благодаря
      Започни от лампичките,и там ще свършиш
      [SIGPIC][/SIGPIC] Yamaha WR 426
      ВСЯКО ПАДАНЕ Е ПРЕДПОСЛЕДНО

      Коментар


      • #48
        До: Проблем с тоците на Yamaha XT

        колегата се оказа прав не става номера със зареждането на акумолатора , проблема се появи отново , в момента да не ми мине котка път сам се заел , за пролетта да въведа мотора в отлична кондиция , почти привършвам с ,, пълната промяна ,, , и идва ред на този мои стар проблем , тай като мотора е пръснат релето ми е от модела които е без оребрение , виждам че доста по компетентни от мен колеги говорят за волтове и напрежения и т.н. , изчетох доста по темата и тва се оказва хронично заболяване за ямахите , но четох и че проблема може да не е от релето а от самото динамо ли не знам как се нарича , и че за да се разбере точната причина трябва да мери грамотен човек който знае какво прави (а не някои като мен) , от доста време го карам така , проблеми с паленето вървежа и т.н. съм нямал ( с манивела съм) мойе и тва да ме е спасило досега , но както казах в първия си пост при подаване на газ фара ми почва да свети по слабо , и след време акумолатора и тои омалява
        как да се уверя със сигурност че то ми прави проблем ????

        Коментар


        • #49
          До: Проблем с тоците на Yamaha XT

          Ми откачи акумулатора и пробвай как ще изглеждат нещата без него. Сподели резултата и продължаваме да мислим.

          Ако е релето - на клемите на акумулатора /откачени/ ще се появят странни стойности за напрежение.

          ПП. провери и почисти хубаво масата на това реле, както и всички други достъпни клеми и кабелчета. А най добре си намери и малко технически вазелин и намажи всяка ел. връзка която прегледаш.
          0888932647

          Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

          Коментар


          • #50
            До: Проблем с тоците на Yamaha XT

            Всички по-стари 600 куб Ямахи БЕЗ СТАРТЕР (ХТ600,ТТ600,Тенере600) имат алтернатор с две намотки-едната отговаря за подаването на ток към запалването(от нея и от датчика жиците влизат директно в електронното),а другата захранва останалите консуматори(фар , стоп, габарит,мигачи , клаксон и т.н.).Получава се така , че има два алтернатора на едно тяло.Двете намотки са абсолютно независими една от друга( когато едната изгори,тя спира да работи но това не се отразява на другата-може ДВГ да работи перфектно и в същото време да няма абсолютно никакви светлини-лично на мен ми се е случвало два пъти). Честно казано,изумява ме онзи случай за който спомена колегата , когато прецакан реле-регулатор е повлиял на запалването! Когато някоя от намотките "тръгне" , обикновено проблема се получава на добре загрял двигател-т.е. да речем намотката за фаровете("дебелата") е започнала да се скапва и всеки момент ще гръмне-когато ДВГ е студен , фара свети нормално.Колкото повече загрява двигателя , толкова повече намалява силата на светене.Всичко това на празен ход.Когато се подаде газ(сиреч вдигнат се оборотите), силата на светене се увеличава. На абсолютно всички големи въздухари със сух картер,рано или късно им гърми звездата(статора на алтернатора-това с намотките). Тя си им е слабо място.
            ПРАВОТОКОВИЯ ГЕНЕРАТОР на жаргон се нарича динамо.
            Променливотоковия трифазен генератор се нарича АЛТЕРНАТОР.
            Ямахите са с алтернатор.Тъй като системата им е правотокова,еднофазна,12V-ва,променливия трифазен ток не върши работа.Точно заради това има реле-регулатор,което в същото време е и токоизправител(просто двете устройства са в един и същи корпус).В него влизат три бели жици(трите фази от алтернатора по които тече променливия ток) и излиза една червена(по която вече тече правия ток 12волта).Точно червената жица захранва ел инсталацията. По принцип ХТ-то (а и останалите) може без никакъв проблем да работи(и да свети) и без акумулатор(но не е препоръчително защото много по-лесно гърми звездата на алтернатора). ТТ-то заводски НЯМА акумулатор-на негово място е сложен един доста голям (мисля) кондензатор(с цел олекотяване-кондензатора тежи има няма 100 грама).Идеята на акумулатора при ХТ-то е например ако спреш на извънградско шосе през нощта да има какво да ти захранва габарита , та да не те отнесе някой тир (и това щеше да ми се случи с ТТ-то). Тъй като ТТ-то е предвидено за горите , там няма нужда от резервно захранване(поне така са го мислили).
            Ако ти отслабва фара с увеличаване на оборотите,най-вероятно е заминал реле-регулатора(по принцип когато оборотите са много високи и има ток в излишък,реле-регулатора укъсява(изключва) алтернатора и така в определени моменти той(алтернатора) не работи и съответно не произвежда ток-точно за тия моменти е предвиден кондензатора при ТТ-то и акумулатора при ХТ-то).Когато си сменил акумулатора,той е бил добре зареден и е добавял ток към тока от алтернатора-за това фара ти е светел нормално.Когато обаче акумулатора се е изтощил(в твоя случай на практика от него непрекъснато се черпи ток) се е появил стария проблем.
            Когато с увеличаване на оборотите се усилва светенето на фара-най-вероятно скоро ще ти гръмне звездата.
            Когато всичко ти свети с изключение на една крушка-най-вероятно ти е гръмнала крушката.
            Разбира се стои и варианта с лоши връзки по клемите и масите(или прекъснат кабел някъде под изолацията) , но ако беше така проблема щеше да се появява от време на време-например като друснеш на дупка и се разместят крачетата.Ти за всеки случай си гИ напръскай с контактен спрей и ги намажи с технически вазелин(аз използвам най-обикновена грес).Така крачетата не "ръждясват" и винаги има добър контакт. Също така за всеки случай може да си "просвириш" кабелите между алтернатора и реле-регулатора.
            Успех

            Модератор: РЕСПЕКТ ЗА ТРУДА КОЛЕГА
            Последно редактирано от Chinela; 24-01-09, 17:42.
            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
            Джон Кенеди

            Коментар


            • #51
              До: Проблем с тоците на Yamaha XT

              Шапка ти свалям колега просто по изчерпателен отговор не мога и да искам
              преди да замеря каквото и да е ,ще проверя смажа презапоя ако трябва цялата инсталация , ще почистя и релето хубаво да не би пак да не прави контакт като хората и щом получа стойности от замерването пак ще пиша
              колега благодаря още веднъж за отговора , задължен сам ти !!!!!

              Коментар


              • #52
                До: Проблем с тоците на Yamaha XT

                Абе Емо засрами ме бе човек. Мен честно казано ме домързя /и сега си ме мързи/ да пиша толкова.

                Понякога забравям , че това е форум който се чете от много и различен народ , а не само от този който пита.

                Евала за труда.
                0888932647

                Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                Коментар


                • #53
                  До: Проблем с тоците на Yamaha XT

                  отново сам аз , снощи един колега от форума pe6o74 ми оказа голяма помощ обясни ми като на първокласник как точно да си замеря генератора и съответно да разбера дали релето е изпушило
                  ето какво и как направих , в буксата влизат 3 бели кабела( това са трите фази идващи от генератора) и 1 червен , запалих мотора откачих реле регулатора и започнах меренето на белите кабели по двойки ( номирирах си ги условно 1,2,3 ) като мерих така 1-2 , 2-3 , 1-3, мултицета е сложен на променлив ток и на 200 волта , направих две измервания , при работа на тихи обороти и при форсиране на двигателя , за всяка двойка поотделно , отчетох следните стойности - при работа на двигателя на тихи обороти 23-24 волта - и за за трите двойки крачета
                  при форсиран двигател 135-140 волта отново на трите двойки
                  според колегата стойностите между отделните двойки кабели трябва да са приблизително еднакви , за нормални се приемат при работа на тихи обороти стойности между 20 и 30 волта ( взависимост от типа на генератора ) ,а при форсиране на двигателя м/у 80 и 160 волта като работа над 160 и под 80 не е желателна !!! повреден генератор е на лице при разлики в показанията на отделните двойки !!!! ако стойностите за еднкави означава че генератора си е наред и е повредено реле регулатора !!!!
                  това беше обяснението за това как технически не особенно грамотен човек може да си прецени дали реле регулатора е повреден , или проблема е от другаде
                  надявам се да сам успял да обесня нещата достатачно ясно и подредено
                  и пак отбелязвам ако това се окаже от полза на някого да благодари на колегата pe6o74 !!!!!!!
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                  • #54
                    До: Проблем с тоците на Yamaha XT

                    Браво ЕМО,ти му го убисни по добре от мен.Но реленцето ще трябва да се сменя.
                    "Винаги правя това, което не мога, за да мога да се науча да го правя. "о8894оЗ81З

                    Коментар


                    • #55
                      До: Проблем с тоците на Yamaha XT

                      Премери напрежението след реле-регулатора(червената жица)-червената клема на мултицета на червената жица,черната клема на мултицета на маса-задължително си намери стабилна маса.Ако е здраво релето би трябвало да даде около 12 волта(тука малко импровизирам защото никога не съм го проверявал).Ако ти е хубав мултицета напрежението би трябвало да играе(става дума за професионален мултицет от 400-500лв).Ако е китайски най-вероятно ще показва постоянно напрежение(без пикове)-реле-регулатора изключва алтернатора за части от секундата и по-смотан мултицет не успява да реагира.Провери напрежението веднага след релето/буксата(не разчитай че жицата коята отива към инсталацията е здрава).За да го направиш НЕ оголвай жицата(после ще ти е трудно да я изолираш и може да замаси) , а просто пробий изолацията с върха на клемата на мултицета докато стигнеш до самия проводник(ся , не да го прошиеш от край до край-просто клемата да пипне проводника и да даде контакт). Така след като направиш замерването и извадиш клемата няма нужда да изолираш дупката-няма никакъв шанс да замаси(дупчицата е съвсем малка и се затваря сама-става все едно си пробил изолацията с карфица).Провери го на празен ход и на високи обороти(нали казваш , че като дадеш газ и фара отслабва).Ако напрежението се запазва сравнително еднакво-търси проблема другаде(въпреки , че това ми се струва малко вероятно).
                      Успех!
                      Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                      "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                      Джон Кенеди

                      Коментар


                      • #56
                        До: Проблем с тоците на Yamaha XT

                        мерих го дава ми 10-11 някаде
                        убеден сам почти на 100 % че е то
                        благодаря за информацията все пак , има предполагам и други хора които тази информация ще им е нужна

                        Коментар


                        • #57
                          До: Проблем с токовете на Yamaha XT

                          аз имам ХТ 600 1990г без стартер и имам проблем с токовете по сигналните елементи (фаровете, мгачите, клаксона и стопа)
                          мигачине не искат да мигат а само светат клаксона от начало свиреше когато светат фаровете а сега вече не свири проерих го работи си а стопа не свети
                          забелешка: акумолатора ми е с малко ток но дали това може да е проблема!!!

                          Коментар


                          • #58
                            До: Проблем с токовете на Yamaha XT

                            Първоначално публикуван от nfsmw7001 Преглед на мнение
                            аз имам ХТ 600 1990г без стартер и имам проблем с токовете по сигналните елементи (фаровете, мгачите, клаксона и стопа)
                            мигачине не искат да мигат а само светат клаксона от начало свиреше когато светат фаровете а сега вече не свири проерих го работи си а стопа не свети
                            забелешка: акумолатора ми е с малко ток но дали това може да е проблема!!!
                            Аха!

                            Коментар


                            • #59
                              До: Проблем с токовете на Yamaha XT

                              Първоначално публикуван от nfsmw7001 Преглед на мнение
                              аз имам ХТ 600 1990г без стартер и имам проблем с токовете по сигналните елементи (фаровете, мгачите, клаксона и стопа)
                              мигачине не искат да мигат а само светат клаксона от начало свиреше когато светат фаровете а сега вече не свири проерих го работи си а стопа не свети
                              забелешка: акумолатора ми е с малко ток но дали това може да е проблема!!!

                              При ХТ първите години които е без стартер(90-92),работят и без акумолатор,пали,върви,също така и цялата инсталация към него сработва,разполага си с така нареченото динамо,акумолатора е само за светлинната система.На моето като му откачях акомулатора спираше да свети например зелената светлина на свободната,клаксона и тн,/когато си на контакт/но когато запалиш всичко пак си работи но малко по слабо,затова и е и акумолатора,той ги захранва,а динамото/генератора/го зареждат....

                              При теб май е друго,мигачите да не бачкат,или има нейде късо,от там и цялата система се сдухва,или е релето им,ако е от слабия акумолатор при запалване трябва да работи всичко...

                              Коментар


                              • #60
                                До: Проблем с токовете на Yamaha XT

                                Гледай да не караш без акумулатор , защото много по-лесно пробива звездата на алтернатора("динамото")-180-200лв втора употреба.
                                Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                                "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                                Джон Кенеди

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X