Обява

Свий
Няма добавени обяви.

затегнал двутактов двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • затегнал двутактов двигател

    Здравейте колеги, досега не съм задавал въпроси във форума обаче имам един проблем на който не мога да си отговоря. Пък и нищо не можах да намеря по него тук. Мотора ми е 2т с маслена помпа. Смених маслото с ново - по-добро (Repsol) и същевременно и маркучето от маслената помпа към карбуратора. До тук замисъла беше добър, обаче когато запалих машинката и поработи 20 секунди нещо затегна и сега е в ремонт. Въпроса ми към спецовете във форума е - възможно ли е да му е липсвало масло на двигателя при първоначално празно маркуче от помпата до карбуратора и дали съм се прецакал сам с мойте добри намерения? Дайте акъл - подлежи ли на центровка маслоподаването и как става?

  • #2
    До: затегнал двутактов двигател

    Сподели все пак

    - Каква марка, модел и година е моторът ти.
    - Колко е дълго това маркучле
    - Какъв точно модел е маслото което си взел.

    Имай предвид че някои състезателни двутактови масла не стават за смесителна помпа. Прекалено са гъсти. Когато случаят е такъв, си го пише на самата опаковка. На щатските в тоя случай пише "premix only"
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #3
      До: затегнал двутактов двигател

      Не разчитай на смесителната помпа. Мешай си бензина с масло. Тъй като вероятно е стара е тръгнала да здава багажа. Не си струва да си рискуваш двигателя , за да спестиш 10 минути да си направиш смес.

      Коментар


      • #4
        До: затегнал двутактов двигател

        Първия ми мотор преди години беше Джилра 125 2-тактова и то за малко така че не съм много компетентен но мисля че за 20сек. работа няма да затегне ако работи без масло във бензина.Явно има друга причина и това е само съвпадение.
        [IMG]http://store.picbg.net/pubpic/B2/4C/dd3f0e843d6fb24c.gif[/IMG]

        Коментар


        • #5
          До: затегнал двутактов двигател

          Yamaha dt125 - 1987-88г
          Маркуча е около 6-7см
          Маслото е добро - Repsol - Испанско за двутактови специално, но не пазя тубичката. Сигурен съм защото продавача го препоръча пък взех и за това в картера но вече 10W40 също на Repsol и му пазя тубичката с 50 мл на дъното. Не съм ги збъркал със сигурност.
          Мерси за бързия отговор! Ако трябва ощи инфо ще пиша.

          Коментар


          • #6
            До: затегнал двутактов двигател

            Колега няма значение че е специално за двутатктови - Repsol са много хубави масла, но някои масла просто не са предназначени за смесителни помпи. За това те питам за точния модел масло.

            Също, ако можеш пусни една снимка на буталото след задирането. Любопитен съм.
            Издъних се на Тюринг теста

            Коментар


            • #7
              До: затегнал двутактов двигател

              ок, утре ще отида в магазина да погледна точно за какво става въпрос и ще пиша.

              Коментар


              • #8
                До: затегнал двутактов двигател

                RP MOTO COMPETICION 2 T 100% синтетично масло разработено за състезателни цели и за нуждите на Honda, JasaoJaso FC Tisi; Api-TC+ Смес 2%
                Това е в етикета на тубата. Има го на испански, английски и италиански - друго не видях.
                Няма предупреждения - кво става?
                Сега съм за нова фтулка, бутало - такива ми ги говорят.
                Гоблин, ако имаш идеи или пък някой друг нека пише за да знаем.
                Как работи тая помпа?
                Поздрави

                Коментар


                • #9
                  До: затегнал двутактов двигател

                  Първоначално публикуван от ivanangelov08 Преглед на мнение
                  RP MOTO COMPETICION 2 T 100% синтетично масло разработено за състезателни цели и за нуждите на Honda, JasaoJaso FC Tisi; Api-TC+ Смес 2%
                  Това е в етикета на тубата. Има го на испански, английски и италиански - друго не видях.
                  Няма предупреждения - кво става?
                  Сега съм за нова фтулка, бутало - такива ми ги говорят.
                  Гоблин, ако имаш идеи или пък някой друг нека пише за да знаем.
                  Как работи тая помпа?
                  Поздрави
                  Маслото, което цитираш е за директно смесване с горивото. Но мисля, че не само това да е причината за болката ти. Да не е било стегнато много буталото, след ремонт ли случи тази случка.
                  "За нова втулка"- ако е чугунена в момента може да се шлайфа с ремонтно бутало- в момента с какъв размер е (си)?
                  ( Тези модели са с оригинална чугунена втулка и подлежи на ремонт)
                  Много процедират по следният метод- изолират маслената помпа и добавят маслото с директно смесване в бензина.
                  [SIZE=5][FONT=Garamond][B][COLOR=red][COLOR=blue][/COLOR][/COLOR][/B][/FONT][/SIZE]

                  Коментар


                  • #10
                    До: затегнал двутактов двигател

                    Ако не си разглобил вече двигателя направи следното : развий свеща , през отвора налей чисто масло и бавно раздвижи буталото .Ако си със стартерно запалване - не го използвай,а раздвижи буталото на скорост .Няма да задере (говорим за внимателно раздв.,а не за зверско ). След като буталото започне да се движи свободно - завърти чрез стартера за да издухаш останалото масло в цилиндъра (създай обороти ). После сложи си направи двутактова смес (на 1л бензин 25 гр масло ) Препоръчвам да сложиш масло М10Д (но това само ,ако искаш мотора ти да работи безпроблемно и да не прегрява ) Ако не искаш - следвай съветите на спесиалистите , докато натрупаш достатъчно опит и смелост .Налей 3-4 капки от тази смес в цилиндъра,завий свеща.... и запали !!! На добър път ... !!!

                    Коментар


                    • #11
                      До: затегнал двутактов двигател

                      Моето мнение е че за 20 сек не би трябвало да задере защото всичко си е било мазно от преди това.Наи вероятно машината е била пред инфаркт и е станало съвпадение
                      0888 074 049

                      Коментар


                      • #12
                        До: затегнал двутактов двигател

                        Хубаво ще е да качиш някоя снимка на счупеното бутало, така може и по-добре да се обяснят нещата!
                        Има ли нагари под сегмента, а той счупен ли е? Има ли деруги от предната страна на буталото? Чопа, който позицира сегмента там ли е? Има ли други следи от метални части по челото на буталото и при маховиците на коляновия вал? Провери си и вала!
                        Ако наистина не си му дал пълната гас на място, би трябвало и без масло да не блокира за толкова кратко време
                        Ако не възразявате имам един въпрос: при полужение, че маслената помпа се задвижва от жилото на гаста,значи ли че трябва да се настрои така че да пуска масло и на празен ход(при не подадена гас)

                        Коментар


                        • #13
                          До: затегнал двутактов двигател

                          Маслената помпа след всяко разглобяване или откачане на мъркуча трябва да се обезвъздуши! Иначе тя не работи и затова ти е затегнало буталото. Виж на самата помпа трябва да има едно винтче в горния край. Със закачен мъркуч и пълен резервоар с масло го отвиваш докато потече маслото оттам, след това затягаш и си готов.
                          Honda XL600LM, 1987
                          Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                          Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                          Коментар


                          • #14
                            До: затегнал двутактов двигател

                            Без масло като нищо може да си затегне, дори и за 20-30 сек.
                            + това колегата казва 20 сек., ама мисля не ги е засичал с хронометър. Пре спокойно неговите 20 реално може да са били двойно повече, дори и минута, но да не е преценил с точност в резултат и на повредата...
                            На теория разбирасе може и нещо друго да е повлияло, а това наистина да е само съвпадение...
                            НО аз мисля, че смяната на маркуча е направила някаква мизерия, която е спряла(може и временно, но дастатъчно за да направи проблем) притока на масло. Тия системи не се ли обезвъздушават или това става от самосебеси??? Щото ако е от самосебеси гъстотата на маслото би оказала влияние на скороста на обезвъздушаване и избутване на мехурчетата.
                            Спортните масла колкото и да са гъсти това не означава че въобще няма да пуснат вътре масло, все ще прокапе нещо, което да не позволи да блокира - или поне за минута и по-кратко не вярвам да стане...

                            Дори и да го раздвижиш по метода описан от колегата по-горе... Задължително трябва да го отвориш и огледаш как е от вътре... Поне аз не го ли отворя, няма да заспя

                            Коментар


                            • #15
                              До: затегнал двутактов двигател

                              Мотора ще му направят нова фтулка при номинален размер, щото явно е шлайфан преди от другия собственик. Наерих и бутало, пък и като пари излиза горе-долу същото. За маслото питах във Repsol и ми казаха, че 100% синтетика е тънко масло и може да върви спокойно през помпата. Едо сигурно трябва да развия свеща и да развъртя двигателя с манивелата при развито винтче и да излезе масло - така ли? да не объркам нещо? Той и майстора не се сети за този вариянт - утре ще търся въпросния винт.
                              Мерси за съветите.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X