Здравейте, става въпрос за двигател от мз етз 150. Та проблема е, че вече 2-ра биела блокира в чопа на коляновия вал. Двигателя е с електронно запалване от кросов мотор ползва се на картинг има и други доработки и може би заради високите обороти или заради некачествените биели и лагери
вече 2 блокират на едно и също място в чопа на кол. вал. Мазане има карам го с 25мл/л дори когато блокира работеше леко богато също така след ремонта е бил центрован вала.За момента като причина виждам само некачествен материала на биелата, лагера, чопа. Та въпроса ми е понеже си имам и първата биела с която го взех тя пак беше блокирала там, но май е оригинална немска може ли да се шлайфа понеже лагера е повлякъл и има наслагване около 0.5мм. Лагера на биелата в чопа е 35мм аз съм намерил същия лагер но с 1мм по голям външен диаметър тоест 28х36х20 и за целта трябва да шлайфам и биелата до необходимия размер за новия лагер. Но стой проблема със терминчната обработка на биелата точно в тази част. Ако има повърхностна закалка там то тя ще падне защото е около 0.2мм а аз ще трябва да шлайфам минимум 0.5мм в радиус. Другия вариант е ако се сложи някаква бронзова втулка , но не съм виждал такова изпълнение до сега. Целта е да не купувам пак нова биела защото така или иначе всичките са ментета, а да се опитам да възстановя оригиналната с по-хубав лагер, и чоп може би или друг надежден вариант

Ето как изглежда оригиналната биела, някой ако може да каже каква е технологията на термообработка понеже забелязвам, че в крайщата 2-те уши са по светли а в средата е по тъмна. Предполагам целата е била да се закали часта в която работи като триещ лагер а средната част да остане с по-голяма жилавост.
Благодаря за отделеното внимание!
вече 2 блокират на едно и също място в чопа на кол. вал. Мазане има карам го с 25мл/л дори когато блокира работеше леко богато също така след ремонта е бил центрован вала.За момента като причина виждам само некачествен материала на биелата, лагера, чопа. Та въпроса ми е понеже си имам и първата биела с която го взех тя пак беше блокирала там, но май е оригинална немска може ли да се шлайфа понеже лагера е повлякъл и има наслагване около 0.5мм. Лагера на биелата в чопа е 35мм аз съм намерил същия лагер но с 1мм по голям външен диаметър тоест 28х36х20 и за целта трябва да шлайфам и биелата до необходимия размер за новия лагер. Но стой проблема със терминчната обработка на биелата точно в тази част. Ако има повърхностна закалка там то тя ще падне защото е около 0.2мм а аз ще трябва да шлайфам минимум 0.5мм в радиус. Другия вариант е ако се сложи някаква бронзова втулка , но не съм виждал такова изпълнение до сега. Целта е да не купувам пак нова биела защото така или иначе всичките са ментета, а да се опитам да възстановя оригиналната с по-хубав лагер, и чоп може би или друг надежден вариант


Ето как изглежда оригиналната биела, някой ако може да каже каква е технологията на термообработка понеже забелязвам, че в крайщата 2-те уши са по светли а в средата е по тъмна. Предполагам целата е била да се закали часта в която работи като триещ лагер а средната част да остане с по-голяма жилавост.
Благодаря за отделеното внимание!
Коментар