Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Рециклиране на биела

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Рециклиране на биела

    Здравейте, става въпрос за двигател от мз етз 150. Та проблема е, че вече 2-ра биела блокира в чопа на коляновия вал. Двигателя е с електронно запалване от кросов мотор ползва се на картинг има и други доработки и може би заради високите обороти или заради некачествените биели и лагери
    вече 2 блокират на едно и също място в чопа на кол. вал. Мазане има карам го с 25мл/л дори когато блокира работеше леко богато също така след ремонта е бил центрован вала.За момента като причина виждам само некачествен материала на биелата, лагера, чопа. Та въпроса ми е понеже си имам и първата биела с която го взех тя пак беше блокирала там, но май е оригинална немска може ли да се шлайфа понеже лагера е повлякъл и има наслагване около 0.5мм. Лагера на биелата в чопа е 35мм аз съм намерил същия лагер но с 1мм по голям външен диаметър тоест 28х36х20 и за целта трябва да шлайфам и биелата до необходимия размер за новия лагер. Но стой проблема със терминчната обработка на биелата точно в тази част. Ако има повърхностна закалка там то тя ще падне защото е около 0.2мм а аз ще трябва да шлайфам минимум 0.5мм в радиус. Другия вариант е ако се сложи някаква бронзова втулка , но не съм виждал такова изпълнение до сега. Целта е да не купувам пак нова биела защото така или иначе всичките са ментета, а да се опитам да възстановя оригиналната с по-хубав лагер, и чоп може би или друг надежден вариант


    Ето как изглежда оригиналната биела, някой ако може да каже каква е технологията на термообработка понеже забелязвам, че в крайщата 2-те уши са по светли а в средата е по тъмна. Предполагам целата е била да се закали часта в която работи като триещ лагер а средната част да остане с по-голяма жилавост.

    Благодаря за отделеното внимание!
    if you're gonna be a bear be a grizzly.

  • #2
    От: Рециклиране на биела

    Преди време на двутактов мотор ми се наложи да ''рециклирам'' стара биела.За целта разстъргах повляклата биела и набих преминала съответната термообработка втулка,наредих игли и вала стана.Ако си се спрял на вариянт с възстановяване на старата биела,включи и това като възможност.
    Yamaha Yz450F
    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
    Всичко с ''рошави''гуми!

    Коментар


    • #3
      От: Рециклиране на биела

      Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
      Преди време на двутактов мотор ми се наложи да ''рециклирам'' стара биела.За целта разстъргах повляклата биела и набих преминала съответната термообработка втулка,наредих игли и вала стана.Ако си се спрял на вариянт с възстановяване на старата биела,включи и това като възможност.
      А самата втулка колко е дебела, тъй като биелата в долния край е тънка и няма много възможност за разтъргване най-много 2мм в радиус (даже май са много) тва означава втулка с дебелина 1до 2мм. А после директно нареди игли от иглен лагер или... защото не разбрах?
      Последно редактирано от sharkdata; 30-01-14, 17:52.
      if you're gonna be a bear be a grizzly.

      Коментар


      • #4
        От: Рециклиране на биела

        По спомени,мисля че втулката беше около 3мм дебела,игли намерих от един магазин за лагери(отговаряха ми на размерите)и така събрах вала.
        Yamaha Yz450F
        Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
        Всичко с ''рошави''гуми!

        Коментар


        • #5
          От: Рециклиране на биела

          25 ml/l е много малко за мен?
          Калин Владов,09РСПБЗН

          Коментар


          • #6
            От: Рециклиране на биела

            Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
            25 ml/l е много малко за мен?
            А по-принцип как карате? В ръководството за етз го дават, че работи с 50:1 което е 20мл за литър аз слагам още 5 за сигурност, но може би не е достатъчно. Не съм пробвал с повече как се държи. До колко мога да слагам без да имат проблем сегментите, ако трябва ще обедня малко от главния жигльор за да не дави от повечето масло само да не ми прави проблеми и да върви прилично.
            if you're gonna be a bear be a grizzly.

            Коментар


            • #7
              От: Рециклиране на биела

              Мда 1:20 май е трябвало да карам към 50мл на литър. Май от това ми идва проблема, но все пак се интересувам дали и по другия метод може да се възстанови биелата с лагер с по-голям външен диаметър. Дали тези биели на етз имат повърхностна циментация където е игления лагер или са цялостно закалени в тази зона и няма да има проблем от шлайфане с 1мм.
              if you're gonna be a bear be a grizzly.

              Коментар


              • #8
                От: Рециклиране на биела

                Не знам как стигна до извода че трябва да караш с 1:20,ама според мен така ще я объркаш.Хората са го написали много ясно,1:50,тоест 20мл,не вреди ако се слага 25 мл,но не повече.Пак според мен,долу в контактната повърхност на биелата с лагера има циментация и ако шлайфаш отвора,тази циментация си заминава.Всичко което написах си е мое мнение и не те ангажирам с него.
                Yamaha Yz450F
                Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                Всичко с ''рошави''гуми!

                Коментар


                • #9
                  От: Рециклиране на биела

                  Едно време кросовите ЧЗ-та ги карахме с някакво руско масло и сипвахме 1литър на туба 20литра. Според мен , проблема ти е от липса на достатачно смазване.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #10
                    От: Рециклиране на биела

                    Ако го караш със 98-100 октана,и 30 мл ще са му малко.
                    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Рециклиране на биела

                      Има една приказка : Количествените натрупвания водят до качествени изменения . Уви това не важи за смазването с некачествено 2 т масло . С какво масло го караш ? Слагай му по 20-25 мл/литър синтетично масло за 2 т крос и скоро биела няма да сменяш . Картинг не съм карал , но съм карал 2 т скутери и мотоциклети заварени с газ до край по повече от 50 км път многократно и нищо не им е ставало .

                      Коментар


                      • #12
                        От: Рециклиране на биела

                        Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
                        Не знам как стигна до извода че трябва да караш с 1:20,ама според мен така ще я объркаш.Хората са го написали много ясно,1:50,тоест 20мл,не вреди ако се слага 25 мл,но не повече.Пак според мен,долу в контактната повърхност на биелата с лагера има циментация и ако шлайфаш отвора,тази циментация си заминава.Всичко което написах си е мое мнение и не те ангажирам с него.
                        Да и мен това ме притеснява, че вероятно има повърхностна циментация а тя е около 0.2мм...

                        Относно маслото слагам Husqwarna low smoke полусинтетика е незнам лошо ли е добро ли е... Бензина е 95 октана. Някои от нещата съм ги правил по това тунинг ръководство ( http://www.ostbock-schwerin.de/downloade/TAetz15.pdf ) и снощи видях че там са написали да се кара с 1:20 но това е с масла от преди 20-30 години. А и в момента двигателя развива по-високи обороти от заводските и може би му трябва повече мазане в режимите на високо натоварване. Двигателите които са с разделно мазане във високи обороти не пускат ли повече масло?
                        if you're gonna be a bear be a grizzly.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Рециклиране на биела

                          Това освен термообработка, много вероятно да има и галванично покритие твърд хром. Много е светло в краищата , та не изглежда да е само термообработено
                          ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                          Коментар


                          • #14
                            От: Рециклиране на биела

                            Това 1:50 всеки си го тълкува по различен начин.Едно време на капачките на Балканчетата го пишеше същото и ние слагахме по 50 грама на литър.Мъка...как не е имало някой да ни каже,че това са си 20 грама на литър.А иначе 50 грама за биелата са си къде къде по-добре от 20 грама,но то не е само биела в този мотор.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Рециклиране на биела

                              1:50 е отношение и няма място за тълкуване по различен начин , защото това е Математика . А математиката е царицата на точните науки .

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X