Какво ще стане, ако един цилиндър, без значение от 4- или 2-тактов двигател, се шлайфа до блясък с перфектна работна повърхност като огледало - по-добре ли е и ще има ли нужда от разработване? Или работната повърхност трябва да е хонингована?
Имам познат, занимаващ се предимно с ремонт на мотоциклети (най-вече двигатели) и цитирам "Никой не може да ме убеди, че цилиндърът не трябва да е като огледало". Твърди че и да има характерните "драскотини" от хонинговане те ще бъдат полирани/загладени от сегментите и това ще стане бързо. За да се избегне това, цилиндърът трябвало да се шлайфа фино както обясних. Аз не съм по споровете и не искам да го убеждавам. Действително не съм пробвал да карам с полиран цилиндър да видя как ще е и само съм чел. Нарича информацията в интернет "глупости" и да съм продължавал да ги чета.
Преди години отваряхме един двигател на пистов мотор с никел силициев карбид (nikasil) на 17225 км. пробег и много добре си спомням следите от хонинга, а той (дори ме нарече глупак) пък също ясно бил видял, че е било полирано идеално и не е имало никакви следи. Просто перфектната работна повърхност за всеки цилиндър.
По отношение на това как трябва да е обработен цилиндъра ми предложи бас за 500 лева - който не е прав, дава 500 лева на другия. Чудя се дали да не закарам същия мотор вече на 40 000 км. да го отвори да видим и пак да го затвори.
Вие сте.
Парите (ако съм прав и съм чел внимателно и е вярно разбира се) няма да ги даде, така че ...
Повече ме интересува ако си направя другия цилиндър с втулка (фабрична) трябва ли да му го дам на него да ми го шлайфа както той знае, или да го дам на друг човек. Това е важното за мен.
Имам познат, занимаващ се предимно с ремонт на мотоциклети (най-вече двигатели) и цитирам "Никой не може да ме убеди, че цилиндърът не трябва да е като огледало". Твърди че и да има характерните "драскотини" от хонинговане те ще бъдат полирани/загладени от сегментите и това ще стане бързо. За да се избегне това, цилиндърът трябвало да се шлайфа фино както обясних. Аз не съм по споровете и не искам да го убеждавам. Действително не съм пробвал да карам с полиран цилиндър да видя как ще е и само съм чел. Нарича информацията в интернет "глупости" и да съм продължавал да ги чета.
Преди години отваряхме един двигател на пистов мотор с никел силициев карбид (nikasil) на 17225 км. пробег и много добре си спомням следите от хонинга, а той (дори ме нарече глупак) пък също ясно бил видял, че е било полирано идеално и не е имало никакви следи. Просто перфектната работна повърхност за всеки цилиндър.
По отношение на това как трябва да е обработен цилиндъра ми предложи бас за 500 лева - който не е прав, дава 500 лева на другия. Чудя се дали да не закарам същия мотор вече на 40 000 км. да го отвори да видим и пак да го затвори.
Вие сте.
Парите (ако съм прав и съм чел внимателно и е вярно разбира се) няма да ги даде, така че ...

Повече ме интересува ако си направя другия цилиндър с втулка (фабрична) трябва ли да му го дам на него да ми го шлайфа както той знае, или да го дам на друг човек. Това е важното за мен.
Коментар