Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фин шлайф или шлайф + хонинг?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Фин шлайф или шлайф + хонинг?

    Какво ще стане, ако един цилиндър, без значение от 4- или 2-тактов двигател, се шлайфа до блясък с перфектна работна повърхност като огледало - по-добре ли е и ще има ли нужда от разработване? Или работната повърхност трябва да е хонингована?
    Имам познат, занимаващ се предимно с ремонт на мотоциклети (най-вече двигатели) и цитирам "Никой не може да ме убеди, че цилиндърът не трябва да е като огледало". Твърди че и да има характерните "драскотини" от хонинговане те ще бъдат полирани/загладени от сегментите и това ще стане бързо. За да се избегне това, цилиндърът трябвало да се шлайфа фино както обясних. Аз не съм по споровете и не искам да го убеждавам. Действително не съм пробвал да карам с полиран цилиндър да видя как ще е и само съм чел. Нарича информацията в интернет "глупости" и да съм продължавал да ги чета.
    Преди години отваряхме един двигател на пистов мотор с никел силициев карбид (nikasil) на 17225 км. пробег и много добре си спомням следите от хонинга, а той (дори ме нарече глупак) пък също ясно бил видял, че е било полирано идеално и не е имало никакви следи. Просто перфектната работна повърхност за всеки цилиндър.
    По отношение на това как трябва да е обработен цилиндъра ми предложи бас за 500 лева - който не е прав, дава 500 лева на другия. Чудя се дали да не закарам същия мотор вече на 40 000 км. да го отвори да видим и пак да го затвори.
    Вие сте.
    Парите (ако съм прав и съм чел внимателно и е вярно разбира се) няма да ги даде, така че ...
    Повече ме интересува ако си направя другия цилиндър с втулка (фабрична) трябва ли да му го дам на него да ми го шлайфа както той знае, или да го дам на друг човек. Това е важното за мен.

  • #2
    От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

    Точно тоя хонинг на цилиндъра представляват микроскопични драскотинки ако така може да се нарече които помагат да се задържа маслото по стените.
    0 8 76 36 8 542

    Коментар


    • #3
      От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

      На този му изтриваш телефона,бягай при друг!
      Mitsubishi Padjero 2, 2.5
      тел 0898-31-о8-41

      Коментар


      • #4
        Re: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

        http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=114750
        Това е тема със спорове относно хонинга. Наистина в интернет всеки пише без да е сигурен и после една лъжа като се повтори няколко пъти става истина.
        Аз знам само, че цилиндърът трябва да е идеален в буквалния смисъл на думата цилиндър, демек без никакви кривини, конуси и тем подобни вратоглавии - прав, идеален, съвършен, безупречен и каквото още се сетите цилиндър като работна повърхност. Вече буталото може да има малко надхвърляне около буталния си болт или де да знам и аз къде и дали при 2Т или при 4Т двигател, не знам.
        По принцип тези "драскотини" биха могли да задържат някакво масло (микроскопични капчици до степен на няколко молекули на кв.мм примерно) ако направя аналогия с лака на кола например - когато не е полиран капки вода стоят безпроблемно, но ако се полира, те се стичат и дори силиконовите "чистачки" в ръцете на момчетата от автомивките издават скърцащи звуци заради по-гладкато повърхност и наличието на по-малко вода, която в случая може би играе роля на смазка при движението на "чистачката" върху капака примерно. Проблемът е дали сегментите няма да заличат тези микродраскотини да ги наречем след 2-3 карания докато буталото върви нагоре-надолу по 100-200 и повече пъти в секунда? Той твърди че идеално гладката повърхност създава минимално съпротивление (триене сегмент/цилиндър) и има логика да е така, обаче ако наистина там се задържа масло колкото и малко да е то, би трябвало триенето дори да намалее и сегментът да не "хапе" тези микродраскотини, а да се движи върху "маслен филм"...
        Истината е една, обаче коя е?!
        Предлага моя цилиндър да го хонинговаме както аз му кажа, а той ще кара с огледалния (на шлайф) и ще записваме кой кога е изкарал мотора, колко време е бръмчал и дори как е карал ... и да видим кой колко ще изкара.

        И още нещо се присетих - производителят правел цилиндрите и блоковоте с "драскотини" защото полирането щяло да отнеме много време, а всичко било за пари (с по-кратък живот пак за пари), тоест така спестявали производствени разходи. Отделно четох някъде на анлийски че разработката трябвало да се прави както ще караш мотора - демек на пълна газ и след 100-300 км. някъде моторът е готов за издевателства. Иначе оставали някакви газове вътре и не знам си какво (между сегментите или нещо такова). И май само за никасилови покрития важеше, ама защо нямам представа и не съм сигурен как беше. Скоро не съм разработвал нищо, но бих карал по-бавничко в началото и т.н. че се отплеснах...
        Последно редактирано от Andy Van Der Drift; 31-01-12, 13:53.

        Коментар


        • #5
          От: Re: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

          Продължавай в същия дух!
          Mitsubishi Padjero 2, 2.5
          тел 0898-31-о8-41

          Коментар


          • #6
            От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

            Първоначално публикуван от Andy Van Der Drift Преглед на мнение
            Имам познат, занимаващ се предимно с ремонт на мотоциклети (най-вече двигатели) и цитирам "Никой не може да ме убеди, че цилиндърът не трябва да е като огледало".
            Не се стеснявай! Кажи на всички името на човека. Да си го знаем. Той нека си живее с вътрешните си убеждения ама поне да не ги натрапи изневиделица връз мотора на някой нещастник от форума. Чудех се аз що никой не ще да взима ремонтирани в България мотори, а то що било!
            0888932647

            Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

            Коментар


            • #7
              От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

              "би трябвало триенето дори да намалее и сегментът да не "хапе" тези микродраскотини, а да се движи върху "маслен филм"... Той сегмента няма как да ги хапе тези микро-драскотини защото никога не застава успоредно на тях а се пресичат х-образано а и ширината на сегмента многократно надхвърля тази на канала.Освен това професионалистите в тази област (хонинговането) използват след камъните едни челюсти от някъква алуминиева сплав, които събарят режещия ръб на новосъздадените канали и те не драскат сегментите .Навремето когато се учех да правя състезателни двигатели аз бях пред същата дилема защото старите майстори притриваха цилиндрите. След четене на много дебели книги се оказа че това е напълно погрешно.Дори за спортни цели големите производители са експериментирали с ФОТОХИМИЯ като чрез нея са правели повърхноста на буталата като шахматна дъска където половината от полетата са с няколко микрона по ниски.Така в тях се задържа масло.Хускварна навремето бяха пуснали резачки на които цилиндъра вместо хонинг има миниатюрни шуплички(може би метало керамика ).На спецификацията на Камионските масла (а може би и не само) пише:добри противополиращи свойства или противополиращи добавки -значи това се избягва и последно аз лично съм виждал двигател на 800 000км. на които личи хонинга.Сам си прави изводите.

              Коментар


              • #8
                От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

                Сещам се за едно клипче, където един чичка с винтовер и приставка хонинговаше цилиндър и нещо обясняваше, че ъгълът на драскотините трябва да е точно такъв, като на неговата приставка. Но май си правеше реклама на продукта.Аз съм за хонинга, дори надраскан ръчно.

                Коментар


                • #9
                  От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

                  Първоначално публикуван от dab4i_125 Преглед на мнение
                  Сещам се за едно клипче, където един чичка с винтовер и приставка хонинговаше цилиндър и нещо обясняваше, че ъгълът на драскотините трябва да е точно такъв, като на неговата приставка. Но май си правеше реклама на продукта.Аз съм за хонинга, дори надраскан ръчно.
                  Ето го чичката с винтовера.Има и един такъв чичка в Троян с такъв винтовер.
                  http://www.youtube.com/watch?v=C7OpHrRkSQI
                  Последно редактирано от Петьо Джартов; 31-01-12, 15:59.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

                    Да има и такива "четки" , крайния ефект е същия.Те май бяха с диамантено покритие и сигурно са скъпи .Между другото забравих да кажа че цилиндъра не се шлайфа а се разстъргва.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

                      Добре. Да се върнем на въпроса в началото на темата - какво ще стане ........... Двигателят е 2т с риза и е на кросова машина.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

                        Колкото по-едър, (по-ясно изразен хонинг),по-добре .....,а за майстора дето дава такива съвети, нямам думи.
                        Gas Gas ec 250

                        Коментар


                        • #13
                          От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

                          Един магазин ги продава такива хонинг приспособления за 40лв и другата седмица мисля и аз да поръчам ,да видя за какво иде реч.http://www.lincos.bg/#product_details-1601
                          0 8 76 36 8 542

                          Коментар


                          • #14
                            От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

                            Първоначално публикуван от Andy Van Der Drift Преглед на мнение
                            Добре. Да се върнем на въпроса в началото на темата - какво ще стане ........... Двигателят е 2т с риза и е на кросова машина.
                            Не съм много запознат, но имам много приятели с различни мотори, с обикновени ризи и никой не си е играл да ги полира- както го престърже майстора, така карат и няма проблеми.
                            Yamaha WR 200

                            Коментар


                            • #15
                              От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

                              Да добавим че хонингования цилиндър работи и с малко по голяма компресия създадена от масления филм м-у цилиндъра и буталото.
                              Gilera RC-125 Honda Dominator 650 Yamaha TT-350 yz250f WR-450-03 WR-450-05 WR-250F

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X