Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фин шлайф или шлайф + хонинг?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

    Първоначално публикуван от Andy Van Der Drift Преглед на мнение
    ............
    Ризата е на Wiseco, много добра изработка и без необходимост от полиране на отворите. Моята работа е да я цопна в цилиндъра и да си догоня желания размер. Вътрешно е 53.00 мм ако някой се вълнува от такива мерки. Съдържа сплави против корозия и опитно е установено, че се разстъргва по-тразлично (стружките се отделят по различен начин) от правена риза от темперован центробежно лят чугун. Съдържа не знам си колко хиляди частици на квадратен мм или инч с цел повишена твърдост и устойчивост на износване, не разбрах баш... Ще видим.
    .................. .
    Да попитам и аз. В ebay гледам , че тези ризи на висеко вървят по 150-160лв с доставката. В инфота за ризата пише , че материала от който е изработена е : сплав от въглероден хром и молибден с 200 твърдост по Бринел За тези втулки мисля , че е нужно само да се монтират но нека се изкажат тези които са пробвали.

    Коментар


    • #32
      От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

      Ризата е с по-малък отвор от най-малкото предлагано на пазара за конкретния модел мотоциклет размер бутало. При цеерите например бутало А е 53,94 (примерно казвам), а отворът на ризата е 53.00 мм. Мерил съм го. В указаниятапише да се направи разстъргване и хонинговане (bored and honed) до желания размер. При всяка една риза е така, с изключение на покупката на т. нар. кит bog bore - където ти продават цилиндъра с буталото комплект със сегменти, бутален болт, зегерки и евентуално гарнитурите. Там само сглобяваш, а тук имаш технологичнии операции да извършиш. Най-сложната е разстъргването на цилиндъра, но срещу 20-25 лева го правят това. След това монтираш ризата в цилиндъра, отворите са ти направени (изработката е много добра както вече казах), правиш "боред енд хонед" или шлайф на огледало, сглобяваш за 1-2 часа с помотването и си готов.

      Коментар


      • #33
        От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

        Аха питам, защото когато ги попитах конкретно за тази втулка : http://www.ebay.com/itm/KAWASAKI-KX1...af7b1a&vxp=mtr ми отговориха , че втулката е с вътрешен диаметър 54.00 мм и е сплав от въглероден хром и молибден с 200 твърдост по Бринел . Основното ми учудване е , че твоята втулка на висеко е чугунена . И аз смятам догодина да набивам втулка на висеко , но не ми се занимава с чугуни. Затова питам

        Коментар


        • #34
          От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

          Моята е същата, със същото представяне и картинка, само продавачът е различен.
          Не знам дали е чугун. Писаха iron, а какво означава не знам. В речника излиза желязо, стомана, чугун. Ако не е чугунена тогава стоманена ли е? Хм. За твърдостта ми отговориха като при теб, с тази разлика че трябва да се разстърже по буталото ми, което трябва да бъде до 56 мм диаметър.
          Не мисля че ще ти пратят готова риза и да трябва само да я монтираш. Преди да си взема бутало ги попитах може ли да ми пратят бутало по тази риза и отговориха с "Да". В писмото ми бяха дали размер 53.94 мм. Купих си бутало от друго място с този размер и никакъв шанс да влезе в ризата. Не съм и мислел че ще стане от раз. Според мен идеята да ги правят с по-малък диаметър е да си сложиш каквото бутало имаш за твоя мотор в рамките на допуска за конкретната риза. На моята имаше лепенка с надпис че е подходяща за бутала между 54 и 56 мм. Стените са с дебелина към 6.0 мм, не мога да ти кажа с точност. При мен 1 мм ще бутна от стените и ще стане по 2.5 мм на стена. При бутало 56 мм - 1.5 мм стена, което е добре (ще охлажда по-добре ).
          През почивните дни ще разстъргвам и хонинговам. Така и никой не каза законовото положение какво е - шлайф на огледало или разстъргване и хонинговане и какъв допуск да оставя. Ще бъде на магия. Ако усетя че затяга, свалям и пускам още една стотна ... и така. Но мисля че ще го уцеля от първия път

          Коментар


          • #35
            От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

            Първоначално публикуван от Andy Van Der Drift Преглед на мнение
            5 десети е огромна хлабина, Жорка. Това бутало ще падне в цилиндъра като в пуст геран.
            Чакай сега. Огромна за какво? За 30мм, за 50мм. или за 100мм. бутало /каквото е моето/? За въздушно или за водно охладено? Теоретизираме си тука на празна маса. Аз съм виждал на живо корабно бутало .... двутактово и 4 човека сядат спокойно на челото му. Казвам че тези неща или се смятат сложно с много изходни данни или в гаража по експриментален път се търси някакво решение. Още по-важно е да знаем какъв е търсеният резултат. Дали да готвим машина за Дакар или да хванем с трици маймуни? Мисля че тука иде реч за второто. Тоест да се задвижи някак моторетката за никакви пари и с малко работа. Е заради това и така и отговорих.
            0888932647

            Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

            Коментар


            • #36
              От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

              За водно охлаждане. Споменал съм малко по-нагоре в един от въпросите. Аз съм доволен за отговорите ти и ти благодаря!
              С правена риза един мотор 125 крос (с водно охлаждане), за който казах колко е износването на работната повърхност на цилиндъра, си объса чисто новата гума пирели. Грайферите са тръгнали да се откъсват и знам колко ГАЗ му се даваше. Буталото и сегмента не личи да са работили, само дето челото е опушено и това е. Карах го няколко пъти, видях какво може и колко гориво харчи (~2 пъти по-малко от КТМ SX125 2010 г.), видях колко е износена ризата ... и така реших - да си задвижа моторетката по този начин. Работата е повече отколкото с никасилов цилиндър, но парите в моя случай с под 250 лева, в т. ч. ново бутало Prox и три заготовки за ризи, каквито може да си направим у дома.

              Коментар


              • #37
                От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

                Значи ако втулката ти е същата материала и е тази сплав която, писах. Или поне така ми отговори продавача от , който съм доста доволен. Досега съм пазарил от него 10-та пъти и винаги е бил коректен в описанието и кореспонденцията. Мога да му направя запитване за допуска, който трябва да се остави. Другия вариант за, който се сещам е да поискаш инфо от бобимх от Севлиево или Митко от Троян, но съм му затрил номера. Ще те помоля да напишеш и тук каква хлабина си оставил, защото догодина обмислям същата интервенция. Посъветва ме майстор от Айтос, който е бил състезател по мотокрос а в момента се занимава с тренировка на деца в чужбина и поддръжка на моторите им. Според думите му за не-състезателно каране втулката е перфектен вариант. Нямало голяма загуба на мощност , издържали доста и имало възможност поне за два ремонтни шлайфа.

                Коментар


                • #38
                  От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

                  Не мога да намеря вътромер или както там се нарича уреда, с който се мери диаметър на цилиндър. Има един до 50 мм и после от 60 ли от 70 мм натам, не знам как беше, само знам че не става с тях. Имам представа какво трябва да се получи, но трябва да държа буталото и цилиндъра и да усещам с ръка съпротивлението. А на колко стотни ще отговаря този размер "на око" не мога да кажа точно. Ще ти кажа на колко карам след като мине 1 седмица и не се е счупило нещо .
                  Митко не ги прави тези цилиндри. Човек не може да знае всичко.....
                  Иначе става с риза. Какво като не е с никасил. Ама щяло да не върви толкова... Е, който може да кара и с 85 сс ще прескочи 450-ките. Отделно в щатите много ги търсят цилиндрите с набити ризи. Купуват ги като топли хамбургери, стига да са на прилични пари. Да не е да са на цени като от магазина.....
                  Последно редактирано от Andy Van Der Drift; 14-06-12, 14:42.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

                    Митко ги прави. Аз му звънях за една риза на РМ125 и искаше 100лв за труд да престърже цилиндъра , да набие ризата и да я обработи до нужния размер.

                    А това ми отговори продавача на втулката при направеното запитване за вътрешния диаметър и хлабините между цилиндъра и буталото : After sleeve is installed, it's bored to match your piston size. Specs for messurements are on the piston and sleeve wrapper
                    Последно редактирано от bascho; 14-06-12, 17:06.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

                      Последно - Митко разглобява и сглобява двигателя, а разстъргване, шлайфане ... набиване на ризи... прави друг. Не може да имаш всички машини и да можеш всичко

                      За хлабината на ризата в цилиндъра и между нея и буталото не дават точни мерки като гледам. Но няма страшно. Ще се оправим

                      Коментар


                      • #41
                        От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

                        Ако те интересува хлабината на между ризата и цилиндъра мисля , че някъде имах пдф където беше описана . Аз лично за хлабината на цилиндъра и буталото мислях да я оставя както я дават заводско. Но да оставя цилиндъра в горната граница. По мануал го дават 54.010-54.025mп

                        Коментар


                        • #42
                          От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

                          Ето и линк кък файла за, който споменах тук има инфо за самото набиване на втулката http://www.lasleeve.com/downloads/cy...stallation.pdf

                          Коментар


                          • #43
                            От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

                            Остави си 1 стотна (0,01 мм), да не кажа стотна и половина (0,015 мм) повече, защото буталото всеки път ще се разширява по-бързо от ризата . Довери ми се. Моторът ти няма да бяга по-малко заради тази стотна в плюс. Моят мотор докато беше с нисакиловия цилиндър имаше 5 десети (!) хлабина на буталото в цилиндъра, но сегментът уплътняваше добре и късаше амуницията. Всички ми викаха че съм луд да го отварям при положение, че го караха и видяха колко върви, но не ги послушах и го хванах навреме .
                            Последно редактирано от Andy Van Der Drift; 15-06-12, 10:02.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Фин шлайф или шлайф + хонинг?

                              Объркал съм заглавето на темата. Трябваше да е Фин шлайф или разстъргване и хонинг .
                              Направихме първата риза и мога да ви кажа, че като изработка е ниво поне колкото фабричната от Северна Америка. Все още не сме взели проби за твърдост и грапавост на двата вида материал. Предстои тестови период, който ще стартира в началото на другата седмица.
                              Сега проблемът е следният: какъв хонинг да направим? Може ли някой от вас да обясни колко вида хонинг се прави и при какви двигатели кой е за препоръчване?
                              Баси, тази тема излиза в гугъла като напиша видове хонинг и от още преди да съм попитал за това. Хайде давайте да не срамуваме
                              Ако някой иска риза за хонда цр 125 96-99 година, да свирка. Предлагаме и монтаж на ризата при изпратен цилиндър. При изпратено бутало, пращаме обратно всичко готово за сглобяване. Край на чакането на риза отвъд голямата вода.
                              Показахме направената риза на трима много добри майстори със съвременни скъпи машини и богато оборудване и познаха коя е фабричната риза. Ако бяхме пуснали лек външен шлайф да се лъсне (като търговския вид на американската) нямаше да познаят. Изработката е грамотна и всички ъгли и размери са "смръзнати" до стотна. Оборудването е на високо ниво, т.е. не е правено с бургията и пилата. Всичко е както си му е редът.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X