Обява

Свий
Няма добавени обяви.

слизане по хлъзгав наклон ?

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: слизане по хлъзгав наклон ?

    Първоначално публикуван от Димитър Преглед на мнение
    Окачването на моторите е една пружина с малко хидравлика, а краката ни се управляват от най-добрия компютър направен от най-добрия Компютърджия.
    Правилното използване на окачването на мотора се прави всъщност с краката
    Да бе, верно си е, ама в болницата частите за ремонт на човешките амортисьори доколкото съм чувал не са евтини, ремонта трае дълго и болезнено.
    Затова комбинацията от добро окачване и правилно каране е най-добрия начин за каране на мотор.

    Първоначално публикуван от Димитър Преглед на мнение
    п.п. С придобиването на опит представата за стръмно спускане се променя. Ако до вчера стръмната полянка е била спускане, днеска вече може да ни се вижда като равно място.
    Съвършено вярно. Ако не изглежда мнооого страшно, значи не е стръмно

    А на най-стръмните направо пускам мотора да слезе сам. После се суркам до него и си го вдигам. Говоря за отвесно спускане не повече от 2-3 метра. И гледам да го наместя така, че да си падне на гумите.

    Коментар


    • #32
      До: слизане по хлъзгав наклон ?

      Нормално е да се изпокарате точно в тази тема
      За тия, които още не са се сетили защо, ще кажа -
      Ми има стотици, та даже и хиляди по вид еккстремни(и не чак до там) пътеки, трасета, пътища, улеи, поляни, гори и пр., които искат стотици начини на подход и техника.
      Та нали всяка канавка в наклона, всеки завой в наклона, всеки камък в наклона, всеки пясък и сипей в наклона изискват различен подход на действията, та дори и от това какъв е следващия елемент в препядствието на спускането....
      Въобще хиляди отговори и мнения могат да се дадат и всичките да са верни в точно определената ситуация....
      Не спорете за такива неща...

      Към начинаещите един съвет - за всеки един въпрос относно техниката на каране ще намерите качествен отговор в тренировките и карането

      Коментар


      • #33
        До: слизане по хлъзгав наклон ?

        Първоначално публикуван от ivan_j Преглед на мнение
        Да бе, верно си е, ама в болницата частите за ремонт на човешките амортисьори доколкото съм чувал не са евтини, ремонта трае дълго и болезнено.
        Затова комбинацията от добро окачване и правилно каране е най-добрия начин за каране на мотор.


        Съвършено вярно. Ако не изглежда мнооого страшно, значи не е стръмно

        А на най-стръмните направо пускам мотора да слезе сам. После се суркам до него и си го вдигам. Говоря за отвесно спускане не повече от 2-3 метра. И гледам да го наместя така, че да си падне на гумите.
        +1
        Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

        Коментар


        • #34
          До: слизане по хлъзгав наклон ?

          утиваш и почваш да тренираш като паднеш 2 3 пати ще се сетиш как

          Коментар


          • #35
            До: слизане по хлъзгав наклон ?

            ..много интересни неща си приказвате ..
            има интересни коментари по темата..само до колкото виждам човека ви е питал по спускане с чакъли ..те нещо като насип..та точно там предна спирачка като набиете ..и то без задна няма как да не паднете..то и на равно в чакъл или пясък ако набиете предна пак ще паднете..варианта с подаване на газ пак става ама зависи от мястото ако има долу място да убиете скоростта добре но ако доло са камъни и дерета..има и един друг приом ..да поднасяте със задната ляво дясно ..да закантвате ..както скиорите като се пускат и така да намаляте скоростта ..на ерзберг ..може да видите всички тези приоми в действие..и да видите кой от тях с кой приом се справя най добре ..от всички коментари които виждам има интересни неща само никой не е писал че трябва мотора в общи линии да гледате да го държите прав/вертикален на земята/ и ако трябва да се завива аз ползвам метода с изнасяне тялото настрани а мотора държа прав или по скоро ..изнасяте задника настрани..като в тгова време разбира се сте прави..седнете ли вече стойките стават други..а при натискане на спирачките имайте в предвид че спирачката не само спира но влияе и на преразпределянето на масите и натоварването на осите от там и на окачването..например ако натисните предна спирачка тежестта отива напред задното окачване се разтяга а ъгълът на атака на предницата става още по остър и губите управляемост..ако и терена и мек и ви се забие и предната гума в него...сещайте се ..но ако миг преди да натиснете предната ударите задната на "контра"..смачквате задницата ..разпределяте тежестта от там предницата вече е и с по добър ъгъл и тогава като пипате предната мотора реагира съвсем различно.. особенно ако междувременно сте изпънали ръцете и сте качили задника на задния стоп.. иначе..спускането си е ..гаден елемент много по опасен и кофти от качването ...преди време на състезание в бухово ..бях останал без задна спирачка..по онез спускания там..побеле ми косата ..има много и психо момент както е казал димитър..преди време с него тук при нас спускахме едно гадно надолнище ..слезли до мотора -мотора загасен и на скорост..едвам едвам..сега ..слизам от там с 30 километнра в час може би понякога ..мотора и тогава и сега си е имал същите качества..променило се е само страха и начина на мислене

            Коментар


            • #36
              До: слизане по хлъзгав наклон ?

              Да, така си е.. практиката е най-добрия учител.
              Като ми остане малко свободно време, ще ходя пак да попадам малко.
              А иначе за моторът ми - не е от най-подходящите за такива изпълнения (супермото), и предницата му е мека доста...
              Отделно си ме влекът и тежките ендура и ще видим.
              Честн казано яд ме е че няма място, където да отида да някой да преподаде някой урок наоколо.
              .

              Коментар


              • #37
                До: слизане по хлъзгав наклон ?

                Много ми е интересно примерно ако е кална патеката или заснежена и калта се залепи за граифера и става като шейната на дядо коледа Как спирате тогава
                Силвестър Георгиев
                МК "Безделниците" Своге
                Suzuki DR250S

                Коментар


                • #38
                  До: слизане по хлъзгав наклон ?

                  Първоначално публикуван от mitkov Преглед на мнение
                  ..много интересни неща си приказвате ..
                  има интересни коментари по темата..само до колкото виждам човека ви е питал по спускане с чакъли ..те нещо като насип..та точно там предна спирачка като набиете ..и то без задна няма как да не паднете..то и на равно в чакъл или пясък ако набиете предна пак ще паднете..варианта с подаване на газ пак става ама зависи от мястото ако има долу място да убиете скоростта добре но ако доло са камъни и дерета..има и един друг приом ..да поднасяте със задната ляво дясно ..да закантвате ..както скиорите като се пускат и така да намаляте скоростта ..на ерзберг ..може да видите всички тези приоми в действие..и да видите кой от тях с кой приом се справя най добре ..от всички коментари които виждам има интересни неща само никой не е писал че трябва мотора в общи линии да гледате да го държите прав/вертикален на земята/ и ако трябва да се завива аз ползвам метода с изнасяне тялото настрани а мотора държа прав или по скоро ..изнасяте задника настрани..като в тгова време разбира се сте прави..седнете ли вече стойките стават други..а при натискане на спирачките имайте в предвид че спирачката не само спира но влияе и на преразпределянето на масите и натоварването на осите от там и на окачването..например ако натисните предна спирачка тежестта отива напред задното окачване се разтяга а ъгълът на атака на предницата става още по остър и губите управляемост..ако и терена и мек и ви се забие и предната гума в него...сещайте се ..но ако миг преди да натиснете предната ударите задната на "контра"..смачквате задницата ..разпределяте тежестта от там предницата вече е и с по добър ъгъл и тогава като пипате предната мотора реагира съвсем различно.. особенно ако междувременно сте изпънали ръцете и сте качили задника на задния стоп.. иначе..спускането си е ..гаден елемент много по опасен и кофти от качването ...преди време на състезание в бухово ..бях останал без задна спирачка..по онез спускания там..побеле ми косата ..има много и психо момент както е казал димитър..преди време с него тук при нас спускахме едно гадно надолнище ..слезли до мотора -мотора загасен и на скорост..едвам едвам..сега ..слизам от там с 30 километнра в час може би понякога ..мотора и тогава и сега си е имал същите качества..променило се е само страха и начина на мислене
                  Ето, и мнението на Митков съвпада с моето! А да видим сега кой се е учил с каране и кой с четене!
                  "Do not correct a fool, for he will hate you;
                  Correct a wise man, for he will appreciate you."

                  Коментар


                  • #39
                    До: слизане по хлъзгав наклон ?

                    Някой кара ски, някой водно колело ..........


                    Митков ,много ми е интересно да видя как закантваш на ляво надясно мотора по чакъла надолу като един истински скьор
                    аз съм сигурен че можеш и да заобикаляш вратички !
                    [IMG]http://www.maxmediabg.com/moto/bobi2_podpis.jpg[/IMG]

                    Коментар


                    • #40
                      До: слизане по хлъзгав наклон ?

                      Първоначално публикуван от borisgp Преглед на мнение
                      ...Митков ,много ми е интересно да видя как закантваш на ляво надясно мотора по чакъла надолу като един истински скьор
                      аз съм сигурен че можеш и да заобикаляш вратички !
                      Гледай и се ограмотявай: http://www.youtube.com/watch?v=s_9qUqtBG2M

                      п.п. Не отваряйте работа на модераторите с безполезни мнения.
                      2010 CRF 250 R

                      Коментар


                      • #41
                        До: слизане по хлъзгав наклон ?

                        Първоначално публикуван от borisgp Преглед на мнение
                        Някой кара ски, някой водно колело ..........


                        Митков ,много ми е интересно да видя как закантваш на ляво надясно мотора по чакъла надолу като един истински скьор
                        аз съм сигурен че можеш и да заобикаляш вратички !
                        Мдаа, положението е плачевно, меко казано! Да оспорваш моите умения и опит - абсолютно нормално е, нямаш възможност да ме познаваш. Ама да оспорваш опита и уменията на Митков при положение че можеш доста да почетеш за него, че и снимки да разгледаш и клипчета да гледаш! Немам думи просто !
                        Мога само да кажа, че ако се опита човек да налее хубаво вино в пълна до ръба чаша с вода, просто ще похаби виното! Първо трябва да се излее водата!

                        Първоначално публикуван от borisgp
                        А относно мнението на г-н Даскалов като гледам мотора на снимката с каква шосейна гума е не се учудвам че при всяко пипане на предната спирачка се търкаляш
                        Ако един път само се отъркалям с тоя мотор, той никога вече няма да изглежда както на снимката! Ама не ми се отдава, някакси търкалянето, та затова все още изглежда като на снимката! Етапа със трупане на опит с търкаляне, съм го минал още преди да купя тоя мотор! Въпреки че знае ли човек, може да дойде ден да понатрупам още опит!
                        "Do not correct a fool, for he will hate you;
                        Correct a wise man, for he will appreciate you."

                        Коментар


                        • #42
                          До: слизане по хлъзгав наклон ?

                          Гледай и се ограмотявай: http://www.youtube.com/watch?v=s_9qUqtBG2M
                          Гледал съм го тоя клип доста отдавна и сега отделих много внимателно 7 минути обаче пак не видях някой от най-добрите в света да кара ски надолу по байра с мотора. Сега почвам да търся във фристайл филмчета ....

                          А мнението за шосейната гума мисля ,че беше много на място отречи го . Виждал съм баща ми как се търкаля като пипне предната спирачка на същото такова подготено за асвалт ендуро.

                          В спора се ражда истината виж как от една провокация се събуди темата и всеки си каза мнението , получи се интересна дискусия. Добре че някой от модераторите не успя да истрие първото ми мнение та да върне пак сивия облик който е придобил форума напоследък!
                          [IMG]http://www.maxmediabg.com/moto/bobi2_podpis.jpg[/IMG]

                          Коментар


                          • #43
                            До: слизане по хлъзгав наклон ?

                            Моето мнение е, че СИТУАЦИЯТА определя по-какъв начин ще се спуснеш. Ако се спускаш по наклон който целият е в малка трева, и отдолу 2-3 трактора запушили малка уличка? Всеки ще избере начина който мисли за по-подходящ. Ако неможе да измислите нищо, най-добре се върнете от там където сте дошли. Аз не бих рискувал да ме затисне 130кг. Ява... Бих пробвал да се спусна, ако съм само с кросови гуми
                            Пази душата си, не гумите!

                            Коментар


                            • #44
                              До: слизане по хлъзгав наклон ?

                              Изчетох много внимателно всички мнения , но никъде не видях моята техника(което ме навява на мисълта , че някъде бъркам-особено като се има в предвид малкия ми опит на черно).Та да ви кажа как аз виждам нещата пък вие ме поправяйте.
                              Най-важното-гумите.Запазената , маркова и добре подбрана(като шарка) гума решава не малка част от проблема.Лично аз карам с Метцелер и съм много доволен-невероятно стабилна е.Решил съм да я сменя в момента в който достигне 50% от живота си.
                              По принцип в 98% от времето карам прав.Същото важи и при спускане.Когато наклона е стръмен и къс(15-20м) и след него следва прав и сравнително равен участък или още по-добре изкачване,минавам на абордаж-без изобщо да пипам спирачките.Когато наклона е дълъг(2-3-5 км непрекъснато спускане),свалям скоростта до 5-10км/ч.Проблема е , че мотора ми е доста тежък(ХТ600-170кг+72-73кг моето тегло+десетина кг екипировка инструменти и т.н. по груба сметка общо над 250кг) и юрне ли се говедото по баира надолу нищо не може да го спре(може пък и на мен така да ми се струва).При такова спускане изнасям тежестта си максимално напред(стискам резервоара с колене и прехвърлям теглото си върху кормилото).По този начин сцеплението на предната гума с терена се удвоява-никога до сега,НИКОГА,при какъвто и да е терен(не съм опитвал само на кал) не ми се е случвало да ми поднесе предницата и мотора е невероятно стабилен(нещо което дори и мен ме изумява).В същото време задължително съм на втора или първа(в зависимост от наклона) и през цялото време намалявам и със задната спирачка.В зависимост от оборотите на двигателя се ориентирам кога има опасност гумата да блокира.Ако пред мен има някакво препятствие(струпани камъни,коловоз,бабуна и т.н.) , за секунда пускам спирачката и рязко изтеглям тялото назад(идеята е да олекне предницата).След като премина препятствието пак се изнасям напред.
                              Всичко това важи за наклони от порядъка на 45-50 градуса.За по-стръмните преценявам че не ми стигат умения и обикновено включвам първа,гася мотора,слизам до него и спускам пеш като намалявам с предната и в същото време си помагам със съединителя и задната гума.
                              При всички положения ,според мен , да се спира само със задната спирачка си е самоубииство.Мотора се носи , изобщо не спира , не се знае в кое дере ще се освестиш.
                              Основен принцип който ми е останал от асфалта е , че никога не се използва предна спирачка в завой.За шест години каране ми се е случвало над 20 пъти да ми блокира предната гума , но никога не съм падал(причината е ,че винаги е било на прав участък или при съвсем леко завиване).На последното каране се опитвах при спускане да дрифтвам със задната спирачка , но ще ми трябва още доста практика(на два пъти брах цветя-не съм падал , да не си помислите нещо).
                              Друг основен принцип ми е , че никога органите за управление (независимо за кой точно става дума-спирачка,газ,съединител и т.н.) не се употребяват рязко ,отсечено и панически.Агресивно-да,но плавно!Според мен карането трябва да е едно общо движение , а не порядък от отделни действия.В тоя ред на мисли никога не "натепвам" спирачката.
                              Честно казано спусканията са ми кошмар(въпреки ,че никога до сега не съм падал при спускане-коронен номер са ми коловозите) и винаги подхождам много внимателно.
                              Това е лично мое мнение , продиктувано от не особено голямата ми практика.Ще съм ви благодарен ако някой ми посочи грешки.
                              Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                              "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                              Джон Кенеди

                              Коментар


                              • #45
                                До: слизане по хлъзгав наклон ?

                                Обръщение към модераторите!
                                Според мен ще е доста полезно да се обособи отделен раздел във форума(нещо от типа "Техника на управление"),където да се обсъждат подобни въпроси.Това много би помогнало на по-неопитните!
                                Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                                "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                                Джон Кенеди

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X