Обява

Свий
Няма добавени обяви.

слизане по хлъзгав наклон ?

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • слизане по хлъзгав наклон ?

    Начинаещ съм и още дълго ще бъда явно :-)
    Онзи ден за пореден път се срещнах паднах, не че не що особено освен ужулен мотор и изгорено по крака.
    Беше по наклон (посока надолу) с едра баластра.

    Та въпросът ми е :
    Има ли начин при движение надолу по наклон с пясък, баластра, или нешо подобно да не падам ?
    Т.е има ли определена тактика, начин на каране.. ?

    При движение нагоре не ми е проблем, компенсирам с газ и полусъединител.
    .

  • #2
    До: слизане по хлъзгав наклон ?

    И на мен ми е чудно смисъл още нямам мотор но живот и здраве като проимам мотор нз как да слизам .. Аз си мисля 1-ва и леко със спирачка
    Силвестър Георгиев
    МК "Безделниците" Своге
    Suzuki DR250S

    Коментар


    • #3
      До: слизане по хлъзгав наклон ?

      Ако има съвсем малко пясък, или баластра, няма проблем, търся "по-твърдото" място и минавам.
      Ако има отделни камъни или леки коловози минавам пак.
      Мисълта ми е като има преобладаваща част от пясък или баластра.
      Пробвах на 1-ва, пробвах с полусъединител, със задна или предна спирачка... резултатът е в повечето случаи - на земята, за съжаление.
      Питах един двама - казаха ми че по такъв наклон в този случай не се слизалои така..
      .

      Коментар


      • #4
        До: слизане по хлъзгав наклон ?

        Колега какъв ти е мотора, че от лекото ендуро, което карам до струговете по 500-650 си е бая разлика!

        Мотора е на две колела - на хлъзгаво никаква спирачка! Ако не е наистина едра баластра - например колкото юмрука ти по-добре с газ надолу... поне за мен това е най-добрия вариант. Ако набиеш спирачка е зле заради поднасянето на задната гума. Ако имаш добра видимост по-добре прецени внимателно линията и газ - не се шегувам - газ надолу. Гледай да не прекалиш, но това е моята стратегия и работи, освен когато ме замързи да карам добре... Ако е много едър камъка - колкото юмрук или дори повече по-добре карай на съединител, но пак ти казвам - никаква спирачка! Само ще занесе, я задна, я предна! Ако нямаш видимост /гъсти храсти, гора или мъгла - или по-зле: от всичко по много/ по-добре намали преди спускането! Стигнеш ли до момента в който предната ти гума мине ръба вече няма спирачка! Карай с разумна скорост, ако не познаваш терена! Имаме достатъчно случай на наранявания, заради непознат терен!

        И последно - ако наистина няма начин и трябва да намалиш - стискаш съединителя и след това задната с припомпвания, но с едно условие - има един точно определен момент, когато дисковете или накладките още не са плътно допрени едно до друго - в този момент спирачката позволява на гумата да се върти, макар че намаля скоростта - това е точно това, което се търси - не задирай на спирачката... Ако се чудиш как съм го разбрал - е по Кърджали хлъзгави склонове да искаш!

        П.С. Естествено пак забравих най-важното: при спускане застани изправен на степенките и изнеси торса назад - колкото можеш повече за да "олекне" предницата и да обира вибрациите!
        Последно редактирано от господин никой; 02-09-08, 01:08. Причина: Добавка... typo...

        Коментар


        • #5
          До: слизане по хлъзгав наклон ?

          Първоначално публикуван от господин никой Преглед на мнение
          Мотора е на две колела - на хлъзгаво никаква спирачка! Ако не е наистина едра баластра - например колкото юмрука ти по-добре с газ надолу...
          Виж т'ва не съм го пробвал....надолу с газ...сериозно ли говориш?!?!

          Коментар


          • #6
            До: слизане по хлъзгав наклон ?

            Първоначално публикуван от BukToP Преглед на мнение
            Виж т'ва не съм го пробвал....надолу с газ...сериозно ли говориш?!?!
            Верно помага, ама само при определени ситуации! Даването на газ по надолнище допълнително изнася тежестта назад и освобождава предницата за да поема по-леко неравностите! Но пък след хлъзгавото надолнище трябва да следва достатъчно дълъг участък където да можеш да намалиш!
            Аз понеже карам доста тежък мотор, не подходящ за гората, избягвам да давам газ, но се е случвало да изгася мотора и да го пусна по инерция без спирачки по хлъзгав терен със страничен наклон, където докосването на спирачката, даването на газ или отнемането и ще ме спрострат моментално на земята! Разбира се това, ако се убедя че долу има къде да спра и то не в някои камък или дърво! В противен случай почват едни сложни маневри с много пъшкане, псуване и употреба на физическа сила !
            Случвало ми се е да се спускам и с пързаляща се, блокирана от спирачката задна гума, като стремежа е да осуквам задницата надясно за да мога да се подпирам при нужда със свободния крак отляво. Същевременно обаче терена трябва да се следи внимателно и спирачката да се отпуска когато трябва за да не стане така че задницата да тръгне пред предницата! Тази операция изисква доста физическа сила и изпълнението и е гадно и неприятно, особенно когато седиш върху 200 кила железа и не желаеш да си размените местата!
            "Do not correct a fool, for he will hate you;
            Correct a wise man, for he will appreciate you."

            Коментар


            • #7
              До: слизане по хлъзгав наклон ?

              Първоначално публикуван от BukToP Преглед на мнение
              Виж т'ва не съм го пробвал....надолу с газ...сериозно ли говориш?!?!
              За да поясня каква е логиката в това... Мотора както преди казах е на две колела - от това следват две неща:

              1/ Трябва твоята скорост надолу да е достатъчно висока за да можеш да пазиш баланс - т.е. скоростта ти не бива да стига под минимума до който можеш да балансираш
              2/ Трябва да избягваш занасянето на която и да е опорна точка - демек гумите.

              Ако ускориш плавно центробежната сила ще ти додаде стабилност. Пак казвам - плавно!

              Понеже нямаше как да отговоря веднага чак сега видях колегата sl.daskalov, че е отговорил - и неговото мнение е вярно, но ако си с по-лек мотор моя метод е по-добрия за теб!
              Последно редактирано от господин никой; 02-09-08, 11:47. Причина: Коментар към мнението на sl.daskalov...

              Коментар


              • #8
                До: слизане по хлъзгав наклон ?

                Не съм с лек мотор, Gilera Nordwest 600 supermoto, само че му сложих оффроад 50/50 гуми, към 150-160 кг празен, и като сложиш и бензина и масло и аз 95 кг...
                В случая натиснах предната спирачка и ...долу.
                .

                Коментар


                • #9
                  До: слизане по хлъзгав наклон ?

                  Първоначално публикуван от darkrose Преглед на мнение
                  Не съм с лек мотор, Gilera Nordwest 600 supermoto, само че му сложих оффроад 50/50 гуми, към 150-160 кг празен, и като сложиш и бензина и масло и аз 95 кг...
                  В случая натиснах предната спирачка и ...долу.
                  НЕ ИЗПОЛЗВАЙ ПРЕДНА СПИРАЧКА!!! Предната ти гума определя къде отиваш - ако тя спре и блокира това, което ще стане (и басирам се е станало) е да изстръгне кормилото от ръцете ти, завивайки рязко на произволна на практика посока и да те хвърли на страната, която е по-близко до земята. Не разбирам какво очакваш да стане, като се опиташ да спреш нещо с тегло ~300 килограма по хлъзгаво и неравно надолнище? В момента в, който предната ти гума започне спускането, ти забравяш спирачката! Скоростта ти не бива да пада под 7-10 километра Ако трябва намери един склон и се спусни 30-40 пъти, ако решиш, че ти е зле пробвай да караш на равното с възможно по-ниска скорост и тогава пак на склона - аз така реших проблема за мен самия, макар Honda-та да е 91-2-5 кила!

                  Коментар


                  • #10
                    До: слизане по хлъзгав наклон ?

                    Точно това стана.
                    Медиум
                    Това вкръга на шегата. Благодаря за съветите.
                    При първи удобен случай ще пробвам някъде, където е по - малка вероятността да се пребия много...
                    Иначе при движение на равно, нямам проблеми за движение с много ниска скорост, дори и да има малко камъни/чакъл/баластра, но дойде ли наклон. голямо шубе
                    .

                    Коментар


                    • #11
                      До: слизане по хлъзгав наклон ?

                      Няма да споря дали сте прави, защото всеки си знае добре за него и колегата е длъжен да пробва различни варианти. Аз като спускам винаги поддържам задната гума в положение на полу-блокирано състояние, ако мога така да го нарека...демек в момента, в който усетя, че блокира задната гума(почва да занася) отпускам за миг, а предната спирачка я натискам само, когато кормилото ми е насочено направо и с нея обирам по-голяма част от скоростта. Разбира се винаги прав, изнесен назад и понякога използвам двигателя да задържа, понякога не. Пробвай!

                      Коментар


                      • #12
                        До: слизане по хлъзгав наклон ?

                        ..............За какви глупости си говориме ...................

                        "Как да слизам по хлъзгав наклон?" и се почват експертните мнения : като почнеш от това с газ ,което излишно да се коментира та стигнеш до давай като Пастрана на предната гума до долу.


                        Дай си адреса младеж аз ще дойда да преведа за ръчичка по нанадолнището!
                        [IMG]http://www.maxmediabg.com/moto/bobi2_podpis.jpg[/IMG]

                        Коментар


                        • #13
                          До: слизане по хлъзгав наклон ?

                          Първоначално публикуван от borisgp Преглед на мнение
                          ..............За какви глупости си говориме ...................

                          "Как да слизам по хлъзгав наклон?" и се почват експертните мнения : като почнеш от това с газ ...
                          Дай си адреса младеж аз ще дойда да преведа за ръчичка по нанадолнището!
                          Колега... не ми се приказват глупости - ако случайно се засечем лично ще демонстрирам, а после, ако искаш може и ти да пробваш - туку виж се оказало, че совите не са това което са!!!

                          Като стана въпрос - Адреса ми е град Кърджали... не останалото не за форума - та ако е валидна офертата ще те заведа на едно точно определено място, където съм научил точно за какво иде реч!

                          Коментар


                          • #14
                            До: слизане по хлъзгав наклон ?

                            Първоначално публикуван от borisgp Преглед на мнение
                            ..............За какви глупости си говориме ...................
                            Глупостите ги говориш ти, ние се опитваме да отговорим на колегата с въпроса. Отговорите не са в стил Пастрана, но явно са доста под твоето ниво на мотоциклетист и за това ти са смешнички...

                            Коментар


                            • #15
                              До: слизане по хлъзгав наклон ?

                              Първоначално публикуван от borisgp Преглед на мнение
                              аз ще дойда да преведа за ръчичка по нанадолнището!
                              Брей, бая здрава ръчичка трябва да е, щом се наема да се справи с 300 кила безусловно! Или пък просто е самонадеяна!
                              "Do not correct a fool, for he will hate you;
                              Correct a wise man, for he will appreciate you."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X