Обява

Свий
Няма добавени обяви.

слизане по хлъзгав наклон ?

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: слизане по хлъзгав наклон ?

    Абе глей ся мисля ,че ръчичката е метафорична !
    Иначе моя мотор тежи 96 кг. и пак трудно го влача из баира пък за тва 300кг -вото незнаете ли ,че с такива мотори се ходи само за гъби и то по _______________ е такъв наклон !

    НЕ ИЗПОЛЗВАЙ ПРЕДНА СПИРАЧКА!!!
    от "господин никой" е те тва изби рибата ...ми то ако не е предната спирачка той мотора няма спиране бе ни по равно ни по баир.

    Аз явно не попивам понеже като почна да спирам натепвам и двете спирачки колкото може.
    Последно редактирано от borisgp; 02-09-08, 20:16.
    [IMG]http://www.maxmediabg.com/moto/bobi2_podpis.jpg[/IMG]

    Коментар


    • #17
      До: слизане по хлъзгав наклон ?

      PHP Код:
      Иначе моя мотор тежи 96 кги пак трудно го влача из баира пък за тва 300кг -вото незнаете ли ,че с такива мотори се ходи само за гъби:lolи то по _______________ е такъв наклон ![/quote
      Познавам момчета с такива мотори ,минават на такива места където човек ще се зачуди пеша дали ще може да мине.Затова дай да не се подценяваме само заради машините.
      Последно редактирано от ivo Svoge; 02-09-08, 20:49.
      Polaris Magnum 500
      Mercedes ml320

      Коментар


      • #18
        До: слизане по хлъзгав наклон ?

        Първоначално публикуван от borisgp Преглед на мнение
        тва 300кг -вото незнаете ли ,че с такива мотори се ходи само за гъби и то по _______________ е такъв наклон !
        Ами не, не знаех! Ама сигурно защото започнах да го карам тоя мотор навсякъде където ми е нужно, още преди да започна да чета в тоя форум! Между другото е 300 кг. заедно с мене, а иначе е само 200 килца. Пък то си е и до можене де, един може само за гъби и то по равно, друг може повече! Ех, как не започнах по-рано да чета в тоя форум та хора като тебе да ме научат какво може и какво не може моя мотор !

        Аз явно не попивам понеже като почна да спирам натепвам и двете спирачки колкото може.
        Тебе, явно ще е истинско шоу да те гледам как караш! Имам в предвид едно две местенца където ще е интересно ако натепаш предната спирачка! Ама да знаеш че до там линейка не стига !
        "Do not correct a fool, for he will hate you;
        Correct a wise man, for he will appreciate you."

        Коментар


        • #19
          До: слизане по хлъзгав наклон ?

          Аз по много стръмните пътеки примерно спускам на първа с предна спирачка, защото натиснеш ли задната и все едно не си на скорост и тръгваш на шейна надоло
          Suzuki TS 200R - 1996, Suzuki Dr 250 SHC - 1991, Suziki RMZ 450 - 2007, Yamaha YZ 450F - 2010...

          Коментар


          • #20
            До: слизане по хлъзгав наклон ?

            Тебе, явно ще е истинско шоу да те гледам как караш! Имам в предвид едно две местенца където ще е интересно ако натепаш предната спирачка!
            Точно това имах предвид като казах ,че с такъв мотор се ходи само за гъби ,която и спирачка да му натепаш се си поднесъл и няма спиране.
            Моя скромен опит ми е показал ,че там където поднесе предната със задната нямаш абсулютно никакви шансове макарче сигурно има и значение какъв мотор караш 104 кг разлика в теглото на машината не са за подценяване както и 100 -те кг върху мотора.
            Ще се радвам ако някой който кара крос или леко ендуро изразаи мнение по въпроса та а не съм глас в пустинята.
            Голям спор се заформи
            Аз по много стръмните пътеки примерно спускам на първа с предна спирачка, защото натиснеш ли задната и все едно не си на скорост и тръгваш на шейна надоло
            ето това е мнение на човек който е карал мотор !

            Момчета стискайте и двете спирачки до колкото позволява наклона и " настилката " е те тва е мойто мнение прочел съм го в www.offroad-bulgaria.com преди да го изпробвам
            [IMG]http://www.maxmediabg.com/moto/bobi2_podpis.jpg[/IMG]

            Коментар


            • #21
              До: слизане по хлъзгав наклон ?

              Първоначално публикуван от borisgp Преглед на мнение
              Момчета стискайте и двете спирачки до колкото позволява наклона и " настилката "
              Ааа, виж подчертаното уточнение е важно и променя нещата! Наклона и настилката са най-важни! Да пипаш внимателно предната спирачка, в повечето случаи помага, но да я "натепаш" (както ти се изрази), на хлъзгав, стръмен наклон, особенно ако има и страничен наклон или нестабилни търкалящи се под гумите камъни, означава просто да се пльоснеш по очи на земята! Тежеста на мотора играе различна роля при различните случаи, понякога осигурява по-добро сцепление на гумите със земята, а понякога пък сцеплението което осигуряват гумите не е достатъчно да издържи тежестта! При всички положения невнимателното боравене с предна спирачка по стръмен и хлъзгав наклон води до изнасяне на тежестта напред, което първо намалява тежестта и съответно сцеплението отзад, и второ - при прекомерно изнасяне на тежестта напред, сцеплението осигурявано от предната гума може да се окаже недостатъчно! Наистина в повечето случаи умелото, едновременно ползване на двигател, съединител и двете спирачки, помага, но има и особенни местенца където предпочитам да слизам тътрузейки се, при изгасен двигател, натисната задна спирачка и подпирайки се с левия крак от време на време когато поднасянето стане неудържимо! И те уверявам че на тия места се е случвало да берат ядове и хора с леки мотори като твоя!
              В крайна сметка карането на мотор се учи най-добре с каране а не с четене!
              "Do not correct a fool, for he will hate you;
              Correct a wise man, for he will appreciate you."

              Коментар


              • #22
                До: слизане по хлъзгав наклон ?

                Колеги СТИГА! Така се обози темата, че нямам думи. Никога не съм имал претенции да съм нещо повече от турист. Опитах се с прости аргументи да защитя това, което съм разбрал по един или друг начин - на който му се струва нелогично и неправилно, да не го ползва или да пита защо и как! Не съм Травис Пастрана, не съм и Джими Люис на ето тези двете съм научил това, което казвам:





                Първото е пътека от чист варовик, а второто е открита кариера. Какво прави варовика опасен? Ами това, че когато е мокър е хлъзгав и мек, а когато е сух е твърд и ронлив. Имал съм точно случаи в които съм слизал с крака пуснати от ляво и дясно и тогава с лек мотор шанса да се отъркаляш е по-голям (красив белег на левия лакът!).

                Когато направих това, което съм казал не само, че минаваш доста по-бързо екстрема, но и си по-стабилен стига да не завиваш, а да се пускаш директно надолу!

                Коментар


                • #23
                  До: слизане по хлъзгав наклон ?

                  Мен много не ме бива по наклоните ама общо взето правя следното: когато трябва да слизам на продължително спускане с маневри в ляво и в дясно, тогава ползвам основно предната спирачка с включен айбиес (датчика му е на върха на пръстите ми) а задната спирачка я ползвам за да завъртам мотора накъдето ми трябва. Когато трябва да се мине през кратко и много стръмно спускане по което спирачките са почти безсмислени, тогава просто гледам да задържа мотора прав и да се движи в права линия, като леко пипам двете спирачки, ама съвсеееем леко. Ако пък наклона ми е свръх възможностите, тогава слизам от мотора и бавно го спускам надоло с включена 1-ва, натискам съединителя при нужда и предната спирачка стисната. Когато и последния вариант е невъзможен или търся друг маршрут или с пързаляне надоло.

                  Веднъж като спусках слезнал от мотора и на 1-ва, той взе че запали а бях навил газта и стана едно много бързо спускане
                  2010 CRF 250 R

                  Коментар


                  • #24
                    До: слизане по хлъзгав наклон ?

                    Двете спирачки, но балансирано в зависимост от ситуацията. Предната спира, задната поднася. Но поднесе ли предната - много бързо се пада.
                    Много стръмни, но къси спускания - без спирачки, но там си е почти пропадане.
                    Спускане до мотора - Димитре, явно много бързо бягаш до мотора по баирите
                    Моторите ни имат окачване в пъти по-добро от краката ни. С правилно използване правят чудеса.
                    А за да не се пада не трябва лек мотор, а подходящи гуми.

                    Коментар


                    • #25
                      До: слизане по хлъзгав наклон ?

                      Благодаря на отзовалите се.
                      Явно различни хора, различни подходи.
                      Моторът ми не е правен за такива неща, така че колкото мога.
                      И повече практика явна,като за начало на по-малко опасни места.
                      Бях написал едно мнение днес, но явно нещо изчезна или не е публикувано, не го виждам засега. Много неудобно така да не мога да се включвам адекватно спрямо написаните отговори.
                      Гумите ми не са супер, 50/50 са.
                      Ще трябва д асе науча да балансирам и по-добре.
                      Разбирам, че и това че е тежък мотора е съществен минус, но засега няма друг, а и искам на тежък да се науча, поне доколкото мога.
                      Само това, че трябва да съм прав по време на спускането малко ме притеснява...
                      .

                      Коментар


                      • #26
                        До: слизане по хлъзгав наклон ?

                        Първоначално публикуван от darkrose Преглед на мнение
                        Начинаещ съм и още дълго ще бъда явно :-)
                        Онзи ден за пореден път се срещнах паднах, не че не що особено освен ужулен мотор и изгорено по крака.
                        Беше по наклон (посока надолу) с едра баластра.

                        Та въпросът ми е :
                        Има ли начин при движение надолу по наклон с пясък, баластра, или нешо подобно да не падам ?
                        Т.е има ли определена тактика, начин на каране.. ?

                        При движение нагоре не ми е проблем, компенсирам с газ и полусъединител.
                        Признавам, че веднага реших, че е някакъв екстрем - т.е. кратко спускане директно надолу... излиза, че може и да бъркам - ако не става въпрос за това - да съгласен съм, че спирачка си трябва. Методите описани от Димитър съм ги ползвал и аз, но в друг контекст. Ако става въпрос за спускане по наклона в продължение на 10-15-20 метра - това е моя начин!

                        Коментар


                        • #27
                          До: слизане по хлъзгав наклон ?

                          Задължително с АBS .

                          Коментар


                          • #28
                            До: слизане по хлъзгав наклон ?

                            Еха тука се е заформил гОлЕм спор
                            Приятелю предлагам ти сега да исхитриш всички разбирачи
                            Събери сега всички мнение от тук, намери си една хубава ,хлъзгава и наклонена полянка и яко ТРЕНИРОВКИ (полянка щото се пада по на меко)
                            за това че се пртитесняваш да си прав-тогава седнал но възможно най-назад

                            Да ти подскажа и нещо което май не видях да сати го писали другите
                            -виж предницата да не е прекалено мека (има ли масло)
                            -задницата да не ти е много вирната

                            И да знаеш шубето е голЕм страх
                            В ГОРАТА Е ИГРАТА

                            Коментар


                            • #29
                              До: слизане по хлъзгав наклон ?

                              Първоначално публикуван от ivan_j Преглед на мнение
                              ...Спускане до мотора - Димитре, явно много бързо бягаш до мотора по баирите
                              Не четеш внимателно. При спускане ДО мотора държа стисната предната почти на блокаж и включена първа скорост, което пък блокира задната гума. Всичко това става бавно и внимателно.

                              Първоначално публикуван от ivan_j Преглед на мнение
                              Моторите ни имат окачване в пъти по-добро от краката ни. С правилно използване правят чудеса...
                              Окачването на моторите е една пружина с малко хидравлика, а краката ни се управляват от най-добрия компютър направен от най-добрия Компютърджия.
                              Правилното използване на окачването на мотора се прави всъщност с краката

                              п.п. С придобиването на опит представата за стръмно спускане се променя. Ако до вчера стръмната полянка е била спускане, днеска вече може да ни се вижда като равно място.
                              Последно редактирано от Димитър; 03-09-08, 09:16.
                              2010 CRF 250 R

                              Коментар


                              • #30
                                До: слизане по хлъзгав наклон ?

                                Първоначално публикуван от Chaveto Преглед на мнение
                                Аз по много стръмните пътеки примерно спускам на първа с предна спирачка, защото натиснеш ли задната и все едно не си на скорост и тръгваш на шейна надоло
                                + 1 И аз използцам тази техника ... мисля че точно тя е правилната
                                http://ftp.domainbg.com/CECO_KANGOTO...%20EGOISTE.bmp

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X