Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво да избера Европейско или Японско, 2Т или 4Т

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Какво да избера Европеиско или Японско, 2Т или 4Т

    Напоследък има много обсъждане, как на някой му е слаб 450 , на друг му е силен 125. Струва ми се, че просто всеки търси различно нещо в моторите (и това е понеже всичките сме си аматьори и целта ни не винаги е да стигнем първи, на всяка цена). Всеки е на различно ниво в карането си и е различен темперамент, с различна нагласа за спорта:

    Едни търсят като дръпнат газта , мозъка им да изостава от ускорението и всичко им е слабо след 3 карания. Ако ще мъчения да има, ама дайте още мощност, че адреналина чезне. Голям крос им трябва, а на там драг рейсинга е техния спорт.

    Втори търсят да изнасилват мотора, да пищи за милост под тях. Те предпочитат малки кубици, че не е лесна тая работа с голям мотор по пътеките или по трасето.

    Трети искат да им е комфортно, да си разполагат с мощност и без да напъват себе си или машината да нямат проблеми да си ходят навсякъде. Трябва им еластичен мотор със спокоен нрав и повечко кубици.

    Четвърти искат да цепят здраво, както си трябва, на писта или трасе с всичките техники и осъзнават , че там е така изведнъж да ръчкаш голям крос ...е ако не невъзможно, то е поне безкрайни тренировки... ей ме на.

    Пети са "карачи" . Карат от години, ама не са хич претръпнали. На тях каквото и да им дадеш все ще го изтискат. Те си знаят какъв мотор искат, не защото е най-бърз или най-модерен, а защото усещат , че с него най-качествено ще се разцепят от кеф.

    Има си и объркани хора- някой ги реже ужасно с по-голям мотор и те решават, че като си вземат още по-голям ще им разкажат играта. Или пък бате еди-кой-си има такъв, значи и на мен такъв ми требе. А то трябва вместо в машина да инвестират в тренировки.

    Има заклети фенове , на еди коя си марка, или тип двигател, или кубици. Обикновено за тях сегашния им мотор е най-добрия и не разбират как другите карат различни от техните машини. Това е временно явление.

    Новобранците -малките пък са страшни на видеоигрите и със скутер и им се струва, че им трябва поне среден клас мотор, че иначе ще го разцъкат за 2 месеца и ще трябва да го сменят. Е рядко става така. Просто си е страшно.

    Има хора големи, на които изведнъж им е харесала идеята да карат мотор по горите и хабер си нямат. Питат тоя, четат там, ама какво да взема?... накрая взимат нещо на чувство или препоръка според възможностите си, пък неизбежно за втория път се ориентират и минават в някоя от останалите категории.

    Има си съзтезатели. За тях няма марки. Има сполучлив модел, послушен, отговарящ, удобен, който да дава предимство в борбата с конкуренцията. Каквото трябва това - само да е пръв. Ако HYOSUNG направят 2010 най-добрия мотор- него, ако ще да трябва да се сменя двигателя на всяка тренировка.

    Старите кучета са ги минали всичките тея неща и може преди са харесвали едно, после друго, а сега искат просто мотора да си върши работата, за която са го взели този сезон и му се наслаждават максимално до следващата идея или модел.

    При всички обаче сметките излизат най-добре да си почнеш от малки кубици и постепенно да вървиш до където искаш, да пробваш различни марки и кубици на приятели, за да се ориентираш какво е следващото, с което ти се занимава, защото и желанията се сменят, а и всеки клас си има предназначение и очарование. Би било тъпо , само за да се докажеш (на себе си или на другите) да пропускаш стотици приятни часове. Стъпката назад е по-трудна, а и не можеш да се насладиш така на пропуснатото!

    Коментар


    • До: Какво да избера Европеиско или Японско, 2Т или 4Т

      Първоначално публикуван от coolmanx Преглед на мнение
      няма значение какъв е мотора важен е този който го кара
      Има много голямо значение от мотора.

      Коментар


      • До: Какво да избера Европеиско или Японско, 2Т или 4Т

        Първоначално публикуван от stanislav9202 Преглед на мнение
        Има много голямо значение от мотора.
        Колега когато пишеш такива постове се обосновавай защо е така.
        Иначе мнението ти е абсолютен СПАМ !!!
        Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

        Коментар


        • До: Какво да избера Европеиско или Японско, 2Т или 4Т

          Моля ви кажете нещо за suzuki Ts 125 1992.Заслужава ли си да дам 1500лв. за това ендуро.видях сузукито и говорих със собственика и ми хвана окото не защото е идеален,или прехвалено от собственикът си,(почти нов мотор)а защото състоянието на мотора си беше като на 16 годишен,но добре гледан мотор.Дайте вашите мнения моля ви.

          Коментар


          • До: Какво да избера Европеиско или Японско, 2Т или 4Т

            Първоначално публикуван от van_rei Преглед на мнение
            Моля ви кажете нещо за suzuki Ts 125 1992.Заслужава ли си да дам 1500лв. за това ендуро.видях сузукито и говорих със собственика и ми хвана окото не защото е идеален,или прехвалено от собственикът си,(почти нов мотор)а защото състоянието на мотора си беше като на 16 годишен,но добре гледан мотор.Дайте вашите мнения моля ви.
            Карах точно такъв мотор 2-3 години(от 14 годишен до 17)...Хубаво е да кажеш колко тежиш, за какво мислиш да го използваш и дали караш ендуро или си отскоро в оффроад-а, за да мога да те посъветвам нещо, ако мога....Така е много трудно да се гадае дали ще те устройва този мотор и какво точно да ти говоря за него...Като цяло 3 години ГОЛЯМ кеф...Лично аз съм много доволен от това, за което го използвах имайки предвид, че бях на 14, когато баща ми ми го взе и ЕДВАМ стигах земята(на 1 палец се подпирах). Та пак казвам - дай повече информация за какво ти е, евентуално да ти помогнем в избора. Поздрави! P.S Моят го продадох за 1800лв в както казват ПЕРФЕКТНО състояние, след основен ремонт и като цяло гледан с много любов
            Прикачени файлове
            Последно редактирано от nk_dimitrov; 22-12-08, 11:10.
            09 YZ290F Athena BB

            Коментар


            • До: Какво да избера Европеиско или Японско, 2Т или 4Т

              Човек се учи, дакато е жив, дет се казва !

              След ползването на няколко марки мотори (само за ендуро), сега мога да обобщя с две думи нещата така:
              Няма мотор, който е на 100% създаден за теб !
              Европейският представител КТМ за мен е страхотен мотор за ендуро с определено спортно държание при каране. Усеща се лек в трасето, тесен, повратлив, мощността му е разпределена много добре и си личи, че в тази насока "специалистите" от Фактори тима са си казали тежката дума след много изпитания и тестове в състезания.
              Между 4Т ендуро моторите, той няма конкурент по удобство
              От там нататък обаче започват минусите и те са свързани предимно с недоизкусурени и чупливи детайли, не добре измислени и т.н. което си е характерно за тези моторетки.
              Тук не споменавам за други европейски марки, защото няма друг производител в Европа, който да си е подредил нещата така стройно и навярно за Европа 75% е КТМ и останалите 25% са "Всичко останало" !
              Очакавам сега и БМВ да тръгнат така яко и навярно останалите фирмички скоро за съжаление ще фалират.

              При всички японски мотори картината е точно обратна !
              Моторите се чувстват тромави, тежки при каране, широки, неманеврени в сравнение с КТМ. Мощността често е доста по-голяма от тази на КТМ, но това им създава при спънати трасета и много неприятности !
              Иначе за изпипване на части и детайли, японските са определено по-качествени от европейските !

              Аз конкретно на този етап предпочитам КТМ, дори с тези последни забележки, защото като карам, искам да се чувствам комфортно и да си правя кефа ! Малките повреди, които за ендуро така или иначе са характерни не ме тормозят, защото КТМ има надежден сервиз дори и в България и частите дето се казва са ти под ръка.
              Искам да поясня отново, че това за мен е ситуацията към момента ! Може би след 1-2 години "япончетата" пак ще излязат с едни гърди напред, а може би БМВ ... както се канят да смачкат всички ! Никой не купува мотора си за вечно ползване и може да го смени с по-добър почти по всяко време.

              Предполагам за други, втората част на обобщението е по-важна, така че, желая ви правилен избор !
              Последно редактирано от Жоро Хаджиев; 24-12-08, 14:10.
              Ендурото и сексът не са шега работа !
              -------------
              Животът се измерва с броят на издишванията !

              http://sixdayscrazyjob.com
              http://crazy-job.com

              Коментар


              • До: Какво да избера Европеиско или Японско, 2Т или 4Т

                Е то и КТМ са вдигнали качеството на своите машини в сравнение с предишни години, а и работят много усилено по-въпроса, защото конкуренцията не спи. Надали ще изостанат за сметка на другите...

                Коментар


                • До: Какво да избера Европеиско или Японско, 2Т или 4Т

                  Това за фалиращите останали фирмички ми се вижда прекалено черно видение, дано не си прав

                  Фирмички вече не останаха:

                  - Хускварна са собственост на БМВ. И БМВ са предвидили наливане на яки кинти в тях. БМВ изкараха един ендуро мотор, и си имат ендуро програма, но като цяло Хускварна ще им е тестовата марка.

                  - Хусаберг играе за КТМ ролята която Хускварна играе за КТМ

                  - Гас Гас бяха постоянно пред фалит през последните няколко години, но тая година правителството наля яки кинти. Пак политика, завода им е пак в някаква зона където не трябва да се губят работни места. Тъй че поне следващите няколко години са си подплатили задниците.

                  Остават Шерко и Тм, само те са независими.

                  - Шерко най-после пуснаха четиритактовата си 250ка в продажба, и тя ще ги издърпа през кризата. Вече са си изплатили инвестициите по минаването към инжекцион, понеже карат с инжекциони вече четвърта година. Инвестиции които другите фирми ще трябва в крайна сметка да вкарат. И като цяло имат малка но солидна клиентела, която е достатъчна за оцеляването им. От тук - гледат само привличане на нова клиентела, която ще дойде с 250ката. А, и не на последно място - двигателите им са здрави, а 250ката е правена от бивш инжинер от КТМ, от тия дето са разработвали предишната серия ктм-ски двигатели.

                  - Тм са си съвсем в страни, там си имат солидна клиентела от създаването си, и така или иначе производството е ограничено на 2000 бройки годишно. За тях най-кризисният момент беше изкарването на четиритактов модел през 2000, когато имаше риск да се изложат в абсолютно нова за тях област. Но се справиха блестящо, и четиритактовите им двигатели се оказаха читави. Другата опасна инвестиция беше преминаването към алуминиеви рамки през 2008, с което също се справиха блестящо и изгладиха единственият недостатък на предишните модели, който беше малко тежък мотор с тежка рамка.
                  Успоредно са подплатени с двутактови модели, които продължават да се продават яко, както при ктм, и няма никакви признаци на затишие. Като цяло клиентите им са малко, но достатъчно, и най-вече - в по-голямата част от случаите - вкусят ли веднъж марката, повече не залитат по друга. А това е от съществена важност в тоя бизнес.

                  За мен парадоксално най-голям риск от шоково осъзнаване грози японците. Прекалено бързо, целенасочено и безпардонно се отказаха от евтините двутактови модели, и прекалено наблягат на мотокроса. Няма лошо, американския мотокрос пазар е силен и всичко се прави за там, но в Европа самото съществуване на фирми като HM е възможно от бездействието на японците.
                  Издъних се на Тюринг теста

                  Коментар


                  • До: Какво да избера Европеиско или Японско, 2Т или 4Т

                    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                    Това за фалиращите останали фирмички ми се вижда прекалено черно видение, дано не си прав
                    Дано !
                    Винаги съм бил против глобализацията, но тя дебне и бавно изпапва малките фирми, а след наместа на концерн като БМВ, честно да си призная не съм оптимистично настроен ...
                    Ендурото и сексът не са шега работа !
                    -------------
                    Животът се измерва с броят на издишванията !

                    http://sixdayscrazyjob.com
                    http://crazy-job.com

                    Коментар


                    • До: Какво да избера Европеиско или Японско, 2Т или 4Т

                      Първоначално публикуван от nk_dimitrov Преглед на мнение
                      Карах точно такъв мотор 2-3 години(от 14 годишен до 17)...Хубаво е да кажеш колко тежиш, за какво мислиш да го използваш и дали караш ендуро или си отскоро в оффроад-а, за да мога да те посъветвам нещо, ако мога....Така е много трудно да се гадае дали ще те устройва този мотор и какво точно да ти говоря за него...Като цяло 3 години ГОЛЯМ кеф...Лично аз съм много доволен от това, за което го използвах имайки предвид, че бях на 14, когато баща ми ми го взе и ЕДВАМ стигах земята(на 1 палец се подпирах). Та пак казвам - дай повече информация за какво ти е, евентуално да ти помогнем в избора. Поздрави! P.S Моят го продадох за 1800лв в както казват ПЕРФЕКТНО състояние, след основен ремонт и като цяло гледан с много любов
                      Мотора ще го ползвам за да ходя за риба,а също така и на лов.Абе общо взе то ще го карам предимно из черното.Лятото и на работа мога да ходя с него(авто монтьор сам).Тежа 78кг. 174 висок 25год стаж на руски мотори-иж-юпитер4,5+кош;планета-3;балкан-50;МЗ-трофи;CZ-350,12v;а от 10 години карам Възход-175 с двата ауспуха.Дай съвет

                      Коментар


                      • До: Какво да избера Европеиско или Японско, 2Т или 4Т

                        Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев Преглед на мнение
                        Дано !
                        Винаги съм бил против глобализацията, но тя дебне и бавно изпапва малките фирми, ....... честно да си призная не съм оптимистично настроен ...
                        Не се притеснявай, аз имам един ярък пример защо не си прав.. McDonald's

                        Коментар


                        • До: Какво да избера Европеиско или Японско, 2Т или 4Т

                          Първо Честита Коледа на всички,пожелавам ви много здраве, щастие и късмет. Приятно изкарване на празниците! Относно мотора - питах Ви, за да знам дали ще го използвате за ендуро(което неимоверно води до все по-хард ендуро) или за, както казвате, лов, риболов или ходене из града. Защо според мен е подходящ за Вас - въпреки че е 2тактов меша сам масло и бензин, което все пак е удобство(сега ще ме наплюят, че като му даваш ръчка е кофти, че не слага достатъчно или пък повече); икономичен(мисля че като го отчитах даваше 3-4); за мощността - много относително, но да дам пример с баща ми, който е около 90тина кг и се кефеше да се разхожда по пътя или пък по някакви леки оффроад пътища....Аз лично, съм подлагал мотора на доста пътеки, калчища и прочие и само по-стръмните наклони изискваха повече зор от 125те кубика(хммм както и изпреварване на ТИР-ове движещи се с над 70). НО, ако искате да го използвате за ендуро ще ви препоръчам ПО-СИЛЕН мотор. Многократно съм карал по 200тина км разходки по асфалт и голям кеф. Една скорост от 100-110 си я поддържаше с мен(тогава около 65-70 кг). На снимката виждате какви са гумите, не знам този, който си си харесал с какви е, но тези междинните са идеални за асфалт, а държат изключително много извън него, демек идеален вариант за Вас....Ако не се търси мощност, а стигане от точка А до точка Б(не по най-прекия път), моето лично мнение е, че за това, за което ще го използвате е много добър вариант. Ааа и да не забравяме, че е 100кг.....Нещо, което не ми харесваше е, че частите бях принуден да ги поръчвам от Сузуки, те от друга страна от Япония. Там се забавяха докато ги намерят, пратят, дойдат и получа аз....Демек БАВНООО! Имайки предвид вашите 25 години стаж надявам се, че с моето мнение на 18 годишен съм Ви помогнал малко или много. Но пак казвам, ако започнете да търсите кал, реки, пътеки, баири и прочие - ще е по-добре да се вземе малко по-мощен....Поздрави!
                          Последно редактирано от nk_dimitrov; 25-12-08, 11:18.
                          09 YZ290F Athena BB

                          Коментар


                          • До: Какво да избера Европеиско или Японско, 2Т или 4Т

                            [quote=nk_dimitrov;570609]
                            благодаря ти много за изчерпателния отговор.Казваш че ми трябва по мощен мотор,и аз до такова заключение стигнах.Случайно да знаеш някой читав мотор ,250 2тактов(по им е лесен ремонта) до 1600лв?

                            Коментар


                            • До: Какво да избера Европеиско или Японско, 2Т или 4Т

                              Да ти кажа честно нямам представа....Тук има изключително много хора, които са отдадени на 2тактовите и мисля, че ще ти помогнат Единствения, който знам, че всички го хвалят е Kawasaki KDX - има и тема http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=8596 Поздрави!
                              09 YZ290F Athena BB

                              Коментар


                              • До: Какво да избера Европеиско или Японско, 2Т или 4Т

                                Първоначално публикуван от van_rei Преглед на мнение
                                благодаря ти много за изчерпателния отговор.Казваш че ми трябва по мощен мотор,и аз до такова заключение стигнах.Случайно да знаеш някой читав мотор ,250 2тактов(по им е лесен ремонта) до 1600лв?
                                Ето ти един KDX 200 за 1800лв. Цък
                                Suzuki TS 200R - 1996, Suzuki Dr 250 SHC - 1991, Suziki RMZ 450 - 2007, Yamaha YZ 450F - 2010...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X