Както вече (може би) знаете, отскоро съм собственик на Yamaha WR450F  . За мое разочарование и учудване обаче, колкото и странно да е, феновете с WR-ите си нямаме една обща и хубава важна темичка, в която да споделяме радости и мъки по возилата си. Не е ли странно, че такива теми си имат из форума феновете на CRF, EXC 2т, ХР400/440, ТМ, GAS GAS 300, че дори и ултраредкия-тук BMW GS650 си има тема, а най-масовият и обичан
. За мое разочарование и учудване обаче, колкото и странно да е, феновете с WR-ите си нямаме една обща и хубава важна темичка, в която да споделяме радости и мъки по возилата си. Не е ли странно, че такива теми си имат из форума феновете на CRF, EXC 2т, ХР400/440, ТМ, GAS GAS 300, че дори и ултраредкия-тук BMW GS650 си има тема, а най-масовият и обичан  WR си няма такава?
 WR си няма такава? 
Та, реших да организирам една синя клубна тема за любимият ни мотор. Ще се радвам тук всеки да сподели снимки, впечатления, проекти, доработки, свързани с Yamaha WR.
По-надолу се постарах да събера една кратка история на модела, надявам се да ви е интересно, а който има желание - може и да допълни
Yamaha WR - моторът, който промени представите ни за офроуд.
Само преди 10-на години, мотоциклетната офроуд общност беше доминирана от 2-т машините. Искаше ли да спечелиш, независимо дали МХ или Ендуро, се нуждаеше мощен и лек 2т мотор, който имаше почти пълно превъзходство над по-тежките и големи 4т-та. 4т-тата бяха използвани главно като хоби-офроуд мотори, а също и при ралита, където бяха по-конкурентноспособни, благодарение на по-издържливите си двигатели.
Бъдещето на 2т-тата обаче беше под въпрос - еко-споразуменията за намаляване на вредните газове, изпускани в атмосферата, започнаха да притискат 2т-моторите.
Тогава инжинерите от Ямаха приемат предизвикателството по разработката на конкурентен и лек 4т двигател с водно охлаждане. Резултатът се нарича Yamaha YZ400F, на базата на който малко по-късно се появява и хард-ендуро моделът WR400F. Тези два мотора спокойно могат да се нарекат революционни. С размерите на 250сс, мощността и въртящият момент на 500сс, както и с лесно-контролираната си мощност и въртящ момент, те промениха света на мото-оффроуд спортът.
Днес, 4т-моторите доминират с по-екологичните си и лесни за каране двигатели.
WR400F се произвежда от 1998г. Моторът е 399сс, с водно охлаждане, 5-клапанов, със сух картер. Пали се с кикстартер. Резервоар - 12л.




2001г. носи промени - появяват се WR426F и новият WR250F. Докато WR426F е пряк наследник на WR400F, с някои промени (увеличен обем, титаниеви клапани, нова седалка и резервоар - 8л, и още някои усъвършенствания), то WR250F е напълно нов мотор с 249сс лек и високооборотен (11000 об/мин) двигател.




2003г. идва с още по-големи промени. Появява се WR450F. Моторът е вече с ел. стартер, увеличен обем (450сс), автоматичен декомпресор (дотогава той беше ръчен), нови, по-големи радиатори, 10л-резервоар и много други по-големи и по-малки промени. Интересното е, че въпреки ел.стартера, общото тегло се запазва, и дори е малко намалено спрямо предишните модели. WR250F също е снабден с ел.стартера, автоматичния декомпресор, както и другите подобрения на по-големият си събрат.




2004г. е пуснат и първият WR450F с двойно предаване - 2-трак. Задвижването на предното колело е постигнато посредством хидравлична система, която предава въртящ момент от двигателя до предното колело.

2007г. носи следващата голяма промяна за двата модела - нова алуминиева рамка. Освен това резервоара е намален до 8л, LED стопове, както и много други по-малки промени по окачването и скоростната кутия (която вече е с малко по-къси скорости от 3 до 5). Новост е също и серийната предпазна алуминиева тава под двигателя.



 
							
						
					 . За мое разочарование и учудване обаче, колкото и странно да е, феновете с WR-ите си нямаме една обща и хубава важна темичка, в която да споделяме радости и мъки по возилата си. Не е ли странно, че такива теми си имат из форума феновете на CRF, EXC 2т, ХР400/440, ТМ, GAS GAS 300, че дори и ултраредкия-тук BMW GS650 си има тема, а най-масовият и обичан
. За мое разочарование и учудване обаче, колкото и странно да е, феновете с WR-ите си нямаме една обща и хубава важна темичка, в която да споделяме радости и мъки по возилата си. Не е ли странно, че такива теми си имат из форума феновете на CRF, EXC 2т, ХР400/440, ТМ, GAS GAS 300, че дори и ултраредкия-тук BMW GS650 си има тема, а най-масовият и обичан  WR си няма такава?
 WR си няма такава? Та, реших да организирам една синя клубна тема за любимият ни мотор. Ще се радвам тук всеки да сподели снимки, впечатления, проекти, доработки, свързани с Yamaha WR.
По-надолу се постарах да събера една кратка история на модела, надявам се да ви е интересно, а който има желание - може и да допълни

Yamaha WR - моторът, който промени представите ни за офроуд.
Само преди 10-на години, мотоциклетната офроуд общност беше доминирана от 2-т машините. Искаше ли да спечелиш, независимо дали МХ или Ендуро, се нуждаеше мощен и лек 2т мотор, който имаше почти пълно превъзходство над по-тежките и големи 4т-та. 4т-тата бяха използвани главно като хоби-офроуд мотори, а също и при ралита, където бяха по-конкурентноспособни, благодарение на по-издържливите си двигатели.
Бъдещето на 2т-тата обаче беше под въпрос - еко-споразуменията за намаляване на вредните газове, изпускани в атмосферата, започнаха да притискат 2т-моторите.
Тогава инжинерите от Ямаха приемат предизвикателството по разработката на конкурентен и лек 4т двигател с водно охлаждане. Резултатът се нарича Yamaha YZ400F, на базата на който малко по-късно се появява и хард-ендуро моделът WR400F. Тези два мотора спокойно могат да се нарекат революционни. С размерите на 250сс, мощността и въртящият момент на 500сс, както и с лесно-контролираната си мощност и въртящ момент, те промениха света на мото-оффроуд спортът.
Днес, 4т-моторите доминират с по-екологичните си и лесни за каране двигатели.
WR400F се произвежда от 1998г. Моторът е 399сс, с водно охлаждане, 5-клапанов, със сух картер. Пали се с кикстартер. Резервоар - 12л.




2001г. носи промени - появяват се WR426F и новият WR250F. Докато WR426F е пряк наследник на WR400F, с някои промени (увеличен обем, титаниеви клапани, нова седалка и резервоар - 8л, и още някои усъвършенствания), то WR250F е напълно нов мотор с 249сс лек и високооборотен (11000 об/мин) двигател.




2003г. идва с още по-големи промени. Появява се WR450F. Моторът е вече с ел. стартер, увеличен обем (450сс), автоматичен декомпресор (дотогава той беше ръчен), нови, по-големи радиатори, 10л-резервоар и много други по-големи и по-малки промени. Интересното е, че въпреки ел.стартера, общото тегло се запазва, и дори е малко намалено спрямо предишните модели. WR250F също е снабден с ел.стартера, автоматичния декомпресор, както и другите подобрения на по-големият си събрат.




2004г. е пуснат и първият WR450F с двойно предаване - 2-трак. Задвижването на предното колело е постигнато посредством хидравлична система, която предава въртящ момент от двигателя до предното колело.

2007г. носи следващата голяма промяна за двата модела - нова алуминиева рамка. Освен това резервоара е намален до 8л, LED стопове, както и много други по-малки промени по окачването и скоростната кутия (която вече е с малко по-къси скорости от 3 до 5). Новост е също и серийната предпазна алуминиева тава под двигателя.



 
							
						
 WR domination - синята мания
									
									
									WR domination - синята мания
								







 
							
						
 ), WR иска малко по-високи, за да поеме. Малко над средните обороти обаче идва истинстинската сила на мотора. Докато ТТ-то почваше да се задъхва във високите, и се тресеше от вибрации заради по-тежкият си двигател, WR се развърта плавно и леко, и направо обича оборотите. При първото каране моторът направо си ме изненада - бях прав, на 3-та, и дадох газ до край да настигна другите. Бях на по-ниски обороти, моторът пое нормално, но в един момент малко над средни почна да дърпа толкова яко, че за един миг видях пред очите си предният калник
 ), WR иска малко по-високи, за да поеме. Малко над средните обороти обаче идва истинстинската сила на мотора. Докато ТТ-то почваше да се задъхва във високите, и се тресеше от вибрации заради по-тежкият си двигател, WR се развърта плавно и леко, и направо обича оборотите. При първото каране моторът направо си ме изненада - бях прав, на 3-та, и дадох газ до край да настигна другите. Бях на по-ниски обороти, моторът пое нормално, но в един момент малко над средни почна да дърпа толкова яко, че за един миг видях пред очите си предният калник  . Досега не бях карал мотор, който, карайки го Прав с постоянна газ, да се опита да ме метне назад с моите 90кг. Както и да е, благодарение на 7-8-месечният си опит с моторите
. Досега не бях карал мотор, който, карайки го Прав с постоянна газ, да се опита да ме метне назад с моите 90кг. Както и да е, благодарение на 7-8-месечният си опит с моторите 














 .
.
							
						



 на 250-ката надали ще и е лесно да ме носи по баирите
 на 250-ката надали ще и е лесно да ме носи по баирите
Коментар