Обява

Свий
Няма добавени обяви.

КТМ пуска електрическо ендуро

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: КТМ пуска електрическо ендуро

    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
    Скептичен ще си докато автономията му е 40 минути. А като стане 400 ? Като почне многократно да надвишава автономията на един резервоар бензин ?

    Пак същия пример ще извадя - цифровите камери. Първите снимаха като мозайка, с капацитет 7-8 снимки. После какво стана... На състезанията вече снимам с часове, апаратът трака като шевна машина, после отсявам плявата. Хиляди снимки. Някой спомня ли си колко струваше един гръб за професионален Никон, в който се слагаше лента на метър, за спортните журналисти ? За да стигне капацитет 150-200 снимки...

    Всичко се променя. И да дуднем и да не дуднем, в момента в който ел. моторът стане достъпен от ценова гледна точка и достатъчно добро, от там промените в мисленето и потреблението ще са лавинообразни.
    Аз се бях заканил, че поне още 10 г. няма да си купя цифров, като гледах какви скапани проявени снимки вадеха...

    Бих опитал и ел. АТВ. И сега си мечтая за електроджип ама няма все още за парите които имам и наливам 1 резервоар бензин седмично и още 3 за АТВ-тата за здравето и кефа на арабите.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #17
      До: КТМ пуска електрическо ендуро

      Според мен, ако наистина се пусне такъв модел чак след 2г, то той няма да е с автономия 40мин, а може би час, че дори и повече. Просто технологията на батериите се развива постоянно - сравнете батериите при телефоните преди 7-8 години със сегашните - ами при същия капацитет, са поне 3х по-компактни и леки! Всичко зависи от това дали и как федерациите по мото-спортове ще подкрепят начинанието. Ако се стимулира развитието на електро-мотоциклетите, като се пуснат в официалните класове с леки преференции, така че леко да превъзхождат бензиновите модели - прогреса ще дойде много бързо, и нещата ще се развият. За щастие, ЕС вече обръща сериозно внимание на екологията, така че нищо чудно и това да стане.
      Освен това мотоциклета не е като фотоапарата - фотоапарата не можеш да го разглобиш, и да му сложиш новия модел матрица - трябва да си купиш цял нов фотоапарат. Докато при мотора, можеш спокойно да му смениш батерията с по-добра и с по-голям капацитет, ако излезе такава.

      Коментар


      • #18
        До: КТМ пуска електрическо ендуро

        Резервоарите на леките ендура са към 8-10 л. Колко харчи в трудна пресечена местност, може би към 6-10 л/100 км, особено при по-старите мотори. Най-лошия сценарий, 8 л. при 8 л/100 км, дават 100 км автономия, при средно 40 км/ч, имаме около 2.5 ч. пробег. Знам, че сметката е много опростена. Но все пак от 40 мин до 2.5 ч. разликата е само една-две години развиване на технологията.

        Пък и при нужда може да се сложи една резервна батерия в раницата, литиевите батерии са леки, не съдържат "киселини", и се разреждат при скромните 3 волта на клетка. Много по-удобно и безопасно от туба с бензин в раницата. И по-скъпо.

        Коментар


        • #19
          До: КТМ пуска електрическо ендуро

          ..ктм отдавна го тъкмят този проект..катох лятото спомена че бил над 25 киловата мощтност двигятеля му
          ..но..батерията..била над 2000 евро
          ..за сега поне..
          иначе и аз съм чувал че имало патенти за батерии с големината на кибритени кутии а с капацитета на автомобилни..
          а че това е бъдещето..не се баш знае има и много други разработки и еко проекти..със сигурност обаче поне в близко настояще ще се появят още от тези ел фурии и предполагам ще се обособи и отделен клас в състезанията и по крос и по ендуро и тн за ел мотори
          а за свободното ни каране това е супер новина защото с това нещо ..няма еколог който да мрънне че си карал в гората и не знам къде си ..макар че..знаеш ли ги пак де

          Коментар


          • #20
            До: КТМ пуска електрическо ендуро

            Първоначално публикуван от mitkov Преглед на мнение
            ...
            А че това е бъдещето... не се баш знае има и много други разработки и еко проекти...
            Има си достатъчно алтернативи за ДВГ! Да не го отписваме още - метанола е с много добро горивно съдържание, екологично чист е и може да се използва с малки промени в системата! Така 11kw ДВГ, ще стане около 13 само заради смяната на горивото. А поради други промени, според мен лично ще олекотят и ауспуха. Единственото, което наистина ме тревожи е маслото за горивото при двутактовите - само то все още няма сериозен био аналог. Колкото до батерията за 2000 евро... колко са 500 презареждания за вас? За мен са около 3 години, ако имаш време да караш!

            След кратка консултация разбрах, че всъщност съответните горива не са само метанол, а имат и добавки... Извинете но понякога ми идва по-сложно да превеждам от американски. Става въпрос за горивата, които се варят от жито и царевица - такива използват например монстър тръковете в монстър трак родеотата. Интересно е, че добавката в горивната система е филтър, но не мога да намеря подходяща статия или снимка за да я постна...
            Последно редактирано от господин никой; 04-11-08, 14:53. Причина: Добавка и смислова корекция на поста...

            Коментар


            • #21
              До: КТМ пуска електрическо ендуро

              Първоначално публикуван от господин никой Преглед на мнение
              Има си достатъчно алтернативи за ДВГ! Да не го отписваме още - метанола е с много добро горивно съдържание, екологично чист е и може да се използва с малки промени в системата! Така 11kw ДВГ, ще стане около 13 само заради смяната на горивото. А поради други промени, според мен лично ще олекотят и ауспуха. Единственото, което наистина ме тревожи е маслото за горивото при двутактовите - само то все още няма сериозен био аналог. Колкото до батерията за 2000 евро... колко са 500 презареждания за вас? За мен са около 3 години, ако имаш време да караш!
              Има 2Тактови двигатели с разделно мазане
              Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

              Коментар


              • #22
                До: КТМ пуска електрическо ендуро

                ..е ..точно метанола -едва ли ще е според мене..много е токсичен!
                но има много алтернативи..в близкото настояще обаче ел моторите..няма как да не навлязат както стана въпрос..очаквайте до няколко години класове и състезания за тях ..особенно ако освен ктм и някой японски производител пусне сериозен такъв мотоциклет/каквито прототипи не се съмнявам че имат и те/
                ..макар че първо би трябвало да навлезнат в света на скутерите и градските моторчета по сериозно и от там вече като понатрупат "стаж" да скокнат и нагоре

                Коментар


                • #23
                  До: КТМ пуска електрическо ендуро

                  ..понеже се разрази дискусия на лични съобщения-за токсичността на метанола..нямам предвид че при горене е токсичен..а в свободно състояние..не само при пиене но дори и при вдишване на парите му пак могат да настъпят необратими токсични прояви-най кофти е че дори и само при вдишване на малко метанолови пари /а той е летлив/ можете да си увредите зрителният нерв..за нула време а при още няколко вдишвания..и вече ..няма да има значение дали е увреден нерва..просто няма да ви трябва повече ..по принцип напоследък го исползват като различни проценти смес с други горива при двг ..както и в нов модел електрически батерии които се зареждат с метанол и вследствие на хим реакция се отделя електричество ..като след изхабяване на батерията-не се изхвърля а просто и наливате пресен метанол

                  Коментар


                  • #24
                    До: КТМ пуска електрическо ендуро

                    Биогоривата ги забравете! Нали имаше такава програма в ЕС - биогоривата да станат 10% от всички използвани горива. Да, ама не! Още следващата година почна да се усеща недостиг на хранителни суровини - жито, царевица и т.н., просто защото огромни площи бяха засети с рапица. Зърното поскъпна, и се заговори за световен глад... ЕС призна, че стратегията е недомислена, и я отмениха. Казаха, че ще се търсят други решения на екопроблемите. Така че, за момента май електричеството е единственото решение. Дано доживеем в някой слънчев ден да караме мотори по 80-90 кг, по 30-40кВ, и пробег от по 150-200км яко каране

                    Коментар


                    • #25
                      До: КТМ пуска електрическо ендуро

                      Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
                      Биогоривата ги забравете! Нали имаше такава програма в ЕС - биогоривата да станат 10% от всички използвани горива. Да, ама не! Още следващата година почна да се усеща недостиг на хранителни суровини - жито, царевица и т.н., просто защото огромни площи бяха засети с рапица. Зърното поскъпна, и се заговори за световен глад... ЕС призна, че стратегията е недомислена, и я отмениха. Казаха, че ще се търсят други решения на екопроблемите. Така че, за момента май електричеството е единственото решение. Дано доживеем в някой слънчев ден да караме мотори по 80-90 кг, по 30-40кВ, и пробег от по 150-200км яко каране
                      Извинявам се, че спамя - в постановката, която описваш проблема бе стратегията, а не био горивата!

                      Коментар


                      • #26
                        До: КТМ пуска електрическо ендуро

                        Просто не е рентабилно, а колко е „Еко“ е под голям въпрос, като се има предвид колко обработваема земя остава заета, а и колко вода отива за поливане и т.н. Не е оферта. Докато електричество може да се произвежда и от най-различни възобновяеми източници. Даже си мисля, че в близките години слънчеви батерии във вид на покритие, подобно на тапети ще започнат да се използват масово. Има най-различни проекти, въпроса е да опре ножа до кокала, за да навлязат масово, и да станат евтини за производство. Тогава връщане назад няма да има, защото с хубавото, евтиното и чистото бързо се свиква. Точно от това се страхуват и големите нефтени компании

                        Коментар


                        • #27
                          До: КТМ пуска електрическо ендуро

                          Пак се захванехме да спорим за това колко риба ядели японците и нещеш ли те били проблема на световния океан за рибните популации.
                          Ако ще всеки гражданин да има мотор пак няма да нанесе толкова вреди на природата колкото индустрията на една страна, а за България да не говорим.
                          Наистина този мотор се вписва 100% в политиката на Австрия за екология. Там е абсурд някой да си изпусне мизериите било във въздуха било във река, ако това се случи падат глави и следва затвор. Това да видите камион или автобус който след себе си да остава димна завеса е абсурд, а при нас може да го видите на 5тата минута на който и да било път.
                          Ама нали знаете правилата ги определят политиците, като кажат вредно значи вредно.
                          Ще поживеем пък ще видим.
                          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                          Коментар


                          • #28
                            До: КТМ пуска електрическо ендуро

                            Събирам стотинки за електрическа кола, вече започвам да заделям за електрически мотор.
                            При колата поне на реклама параметрите са страхотни, за моторите - скоро.

                            Коментар


                            • #29
                              До: КТМ пуска електрическо ендуро

                              Ел коли 2009-2010 се ще има доста по пътищата, особено в Европа (където ние не сме!).

                              Коментар


                              • #30
                                До: КТМ пуска електрическо ендуро

                                ..да ..както виждате още при колите не е навлязло както трябва..та къде са моторите
                                наскоро гледах предаване по тази тема и май се оказа че за в момента най произвежданите с нулеви емисии коли са тези вървящи със сгъстен въздух

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X