Обява

Свий
Няма добавени обяви.

КТМ пуска електрическо ендуро

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • КТМ пуска електрическо ендуро

    До 2 години австрийците ще пускат електрическо ендуро, така наречения Zero Emissions Motorcycle. Твърди се че мотора си е напълно конкурентерн мотор въпреки че ще се захранва от литиеви батерии. Заряда им ще трае около 1 час което пък ще ви дава около 40 мин състезателно темпо (дано в следващата хижа има ток )
    Електрическия мотор ще дава около 29.5 foot-pounds въртящ момент което ако не се лъжа е около 40Nm, малко по-малко от въртящия момент на един съвременен 450. Целия мотоциклет (зареден с ток )ще тежи 90 кг, доста по лек от незареден 97 кг КТМ 125 крос. Двигателя и батериите са около 17кг, но липсата на съединител, ауспухова система, резервоар и други части го правят значително по-лек. В реалност поради големия въртящ момент и ниско тегло този мотор наситина не отстъпвал на сегашните си бензинови събратя
    Лично аз все още приемам леко скептично този факт, но ако става въпрос за екология, и още повече за екология в Австрия, наистина трябва да погледнем сериозно на този проект. Напоследък нещата се случват много бързо и като нищо след 5 години ще има устройства в каската за симулиране на шум фън фактора от бензиновия двигател

    Ето и малко снимки и едно клипче





    клип
    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

  • #2
    До: КТМ пуска електрическо ендуро

    Ами - това е бъдещето! Единственият съществен недостатък, който виждам, е пробега. Иначе предимствата са много - лек, тих, с голям въртящ момент практически от 0 оборота, няма съединител, скорости, нулеви разходи за поддръжка на двигателя.

    Коментар


    • #3
      До: КТМ пуска електрическо ендуро

      Ето и тестове на такъв мотор и интервю с изобретателя на Zero батерията:
      Тестват мотора срещу YZ250F в различни дисциплини като ендуро, драг тест, хил-клайминг. Учудващо е, че времената са сравнително близки и даже електрическия мотор бие в една от дисциплините бензинката.
      Гледайте и ще видите (линковете са към youtube)

      Част 1
      Част 2
      Част 3
      Част 4
      No bike - no fun!

      Коментар


      • #4
        До: КТМ пуска електрическо ендуро

        Напредваме с технологиите но този мотор няма да го бъде.... Веднъж заради това че се губи фън фактора от шума- някакси няма да се възприемам че карам мотор който има шум на трамвай. И тези 40 мин не биха ме устроили изобщо... Това би могло да се ползва само на писта и след 40 мин търсим контакт.... Пък дори и най-малкото да вземем на мен ми прави удовоствие да си потдържам и ремонтирам мотора, което си е част от хобито и си доставя също голямо удовоствие да си обгрижваш, пазиш и глезиш машината , а това ....
        Но всяко нещо си има хубави и лоши страни.... ще го видим и това чудо
        SHUT UP AND RIDE...nobody lives forever!!!

        Коментар


        • #5
          До: КТМ пуска електрическо ендуро

          Ами за теб тия 40 мин са нищо, но в Австрия а и все повече други държави ако им кажеш че ще карат 40 мин свободно еко ендуро, ще си ударят гъза в тавана
          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

          Коментар


          • #6
            До: КТМ пуска електрическо ендуро

            Quantya вече продават такъв, Scorpa са на път. Това си е бъдещето, няма какво да ревем. Колкото и да си обичам двутактовките. Ще стане същото като с цифровите камери - в началото недостатъци и подигравки, и после като дойдат качествените промени - бам, лентовите заминаха в музея.
            А това за 40те минути - зависи какви 40 минути са. То за 40 минути здраво каране ако не може да се изпразни резервоар на двутактов - здраве му кажи. Държиш си допълнителен зареден акумулатор и си свиркаш.
            Просто няма накъде да ритаме - не е въпрос на "дали", а на "кога". Както и да го сучем - навлезнат ли масово, и цената им ще е по-ниска от на обикновените мотори, и показателите им ще са по-добри. После ще се намесят и китайците, и юруш на маслините.
            Издъних се на Тюринг теста

            Коментар


            • #7
              До: КТМ пуска електрическо ендуро

              Mен пък фактора „шум“ въобще не ме притеснява, дори напротив - предпочитам безшумен мотор в гората. Друго си е да си караш, и да можете да си говорите с групата, или да слушаш птичките около теб например
              Сега, за да си кажем две приказки, трябва да гасим моторите.
              Мисля си, че като станат по-масови електромобилите и електромоторите, технологията с батериите ще дръпне рязко напред. По-нататък сигурно ще се внедри и регенериране на енергия при спускане/спиране, и по този начин пробега ще се увеличи с още 20-30%.
              То и сега пробега е 40 мили, което е над 60км. При 90кг тегло, спокойно могат да се сложи два пъти по-голяма батерия, и теглото ще стане примерно 110кг, но мотора ще минава над 120км с едно зареждане. Това е напълно достатъчно, според мен

              Коментар


              • #8
                До: КТМ пуска електрическо ендуро

                Първоначално публикуван от Makaveli Преглед на мнение
                Напредваме с технологиите но този мотор няма да го бъде.... Веднъж заради това че се губи фън фактора от шума- някакси няма да се възприемам че карам мотор който има шум на трамвай. И тези 40 мин не биха ме устроили изобщо...
                "Фън" фактора на шума в гората е нещо много спорно, за екологията на двутактовия двигател да не говорим. Като кажат след 5 години, че се ДВГ не може да се влиза в планината електромоторите ще станат първи приятели. Колкото до 40 мин автономия, това все пак е само първа стъпка. Началото винаги е трудно.

                Коментар


                • #9
                  До: КТМ пуска електрическо ендуро

                  Да и според мен това е близкото бъдеще на ендурото. Аз лично нямам нищо против да покарам "електричка" Изглежда, а и върви явно като нормален ДВГ. Почне ли се серииното производство много бързо ще напреднат и също толкова бързо ще изместят конвенционалните мотори.

                  Коментар


                  • #10
                    До: КТМ пуска електрическо ендуро

                    Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
                    Мисля си, че като станат по-масови електромобилите и електромоторите, технологията с батериите ще дръпне рязко напред. При 90кг тегло, спокойно могат да се сложи два пъти по-голяма батерия, и теглото ще стане примерно 110кг, но мотора ще минава над 120км с едно зареждане. Това е напълно достатъчно, според мен
                    Първият ни космонавт Иванов наскоро в едно интервю каза, че още тогава когато е летял в космоса а май това е било доооооста отдавна руснаците са имали технологията на батерия с размерите на 50ст. !!!! която може да върти стартер на кола. Друг е въпроса колко е струвало тогава колко сега и колко ли ще струва след 10-20 години тази батерия, но по-важния въпрос е с подобни военни технологии дали се пускат или ще чакаме китайците да направят мотор за 1$. Има и технологии да е много под 100кг но е въпрос пак на пари.
                    motobattalion

                    Коментар


                    • #11
                      До: КТМ пуска електрическо ендуро

                      Първоначално публикуван от Makaveli Преглед на мнение
                      Напредваме с технологиите но този мотор няма да го бъде.... Веднъж заради това че се губи фън фактора от шума- някакси няма да се възприемам че карам мотор който има шум на трамвай. И тези 40 мин не биха ме устроили изобщо... Това би могло да се ползва само на писта и след 40 мин търсим контакт.... Пък дори и най-малкото да вземем на мен ми прави удовоствие да си потдържам и ремонтирам мотора, което си е част от хобито и си доставя също голямо удовоствие да си обгрижваш, пазиш и глезиш машината , а това ....
                      Но всяко нещо си има хубави и лоши страни.... ще го видим и това чудо
                      И аз съм на същото мнение като на колегата.Без шума на ДВГ няма да е същото.Все едно,че караш колело...
                      Aprilia RX 125=>KTM EXC 200=>VW Golf Mk3 TDI...
                      Gas Gas EC 200

                      Коментар


                      • #12
                        До: КТМ пуска електрическо ендуро

                        Не ми пука за шума - скептично настроен съм към всичко, което ще ми казва колко време, къде и как ще карам! Да ми слагат юзди по тоя начин - било то и с тая технологична играчка не ми допада. Давам си сметка, че това е бъдещето, но това не значи, че го харесвам!

                        Коментар


                        • #13
                          До: КТМ пуска електрическо ендуро

                          Скептичен ще си докато автономията му е 40 минути. А като стане 400 ? Като почне многократно да надвишава автономията на един резервоар бензин ?

                          Пак същия пример ще извадя - цифровите камери. Първите снимаха като мозайка, с капацитет 7-8 снимки. После какво стана... На състезанията вече снимам с часове, апаратът трака като шевна машина, после отсявам плявата. Хиляди снимки. Някой спомня ли си колко струваше един гръб за професионален Никон, в който се слагаше лента на метър, за спортните журналисти ? За да стигне капацитет 150-200 снимки...

                          Всичко се променя. И да дуднем и да не дуднем, в момента в който ел. моторът стане достъпен от ценова гледна точка и достатъчно добро, от там промените в мисленето и потреблението ще са лавинообразни.
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • #14
                            До: КТМ пуска електрическо ендуро

                            Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                            Скептичен ще си докато автономията му е 40 минути. А като стане 400 ? Като почне многократно да надвишава автономията на един резервоар бензин ?

                            Пак същия пример ще извадя - цифровите камери. Първите снимаха като мозайка, с капацитет 7-8 снимки. После какво стана... На състезанията вече снимам с часове, апаратът трака като шевна машина, после отсявам плявата. Хиляди снимки. Някой спомня ли си колко струваше един гръб за професионален Никон, в който се слагаше лента на метър, за спортните журналисти ? За да стигне капацитет 150-200 снимки...

                            Всичко се променя. И да дуднем и да не дуднем, в момента в който ел. моторът стане достъпен от ценова гледна точка и достатъчно добро, от там промените в мисленето и потреблението ще са лавинообразни.
                            Аз ако не друг, знам че от промените и "прогреса" няма да избягаме, няма значение колко много го искаме или не... Прав си, че моят основен проблем е времето за което можем да караме, но имам и други възражения - електричество и влага са опасна и неприятна комбинация! А като се добавят и шоковете (чисто физическите - удари, пристъргвания и други подобни) върху системата става още по-опасно. Ами цената на батериите? Какво стана с лаптопите - купуваш лаптоп на 2-3 години за 500 лева и даваш още 250 за батерия... И това е само върха на айсберга!

                            За да не е спам - Краси (извинявам се, че директно на име, но от доста време се познаваме макар и "виртуално") - нямам намерение да се заяждам за глупости - знам, че и ти и Goblin сте прави - ако си спомняш аз изрових информацията за Quantia - но не ми харесва идеята да ходя под задника с нещо чупливо, с високо напряжение и пълно с кисилини и основи, които ще те разядат за 10 секунди.

                            Прогрес, прогрес, но моля спомнете си какво стана с първите пилоти на германските реактивни самолети!
                            Последно редактирано от господин никой; 03-11-08, 15:50. Причина: typo...

                            Коментар


                            • #15
                              До: КТМ пуска електрическо ендуро

                              Еми всяко нещо си има живот, 2-3-4 години колкото толкова.
                              Съвременните двигатели данеби да не искат ремонт на 2-3 години че и по-често. Клапани, вериги, бутала, скорости, съединители, това неструва ли пари и не е ли все едно дали ще сменяш тях или батерии.
                              Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X