Наскоро купих XT600 и искам да се запозная с тези машини с подробности.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Yamaha XT 600 - Систематизирано
Свий
Това е залепена тема.
X
X
-
До: всичко за Yamaha XT600
Първоначално публикуван от vasko_gaz 66 Преглед на мнениеНаскоро купих XT600 и искам да се запозная с тези машини с подробности.
Не си никак изчерпателен- поясни какво точно те интересува, коя година ти е мотора и т.н. Иначе и аз карам ХТ 600- ето ти един линк с малко инфо за ХТ-тата http://www.xt600.de/xt_werkstatt/%2B...aten_xt600.htm2015 KTM EXC 450 six days Argentina
Toyota Land Cruiser KDJ 125
-
Yamaha XT 600 - Систематизирано
Кратко въвеждане...
Това е модел познат на много хора със своята невероятна издръжливост във средите на офроуд обществото! Някои твърдят, че това е може би е най-добрия модел създаван някога в класа си от типа "тежки" ендуро мотоциклети дори и до ден днешен, но какти всички мотоциклети така и този си има специфични характеристики и нуждите, които може да удовлетвори с тях съвсем не са малко, но все пак ограничени - както с всички мотоциклети - с някои неща си с предимство, но за сметка на тях с други не си.
Дори самия модел "ХТ" издава още от наименованието си своята цел на създателите му "Х" - за CROSS и "Т" за TRAIL.
Моделите, с които аз съм запознат са два. Това са "ХТ 600" и "ХТ 600 Е" ("Е"-ел. стартер).
ХТ 600 е по-съсредоточен към по-силно изразено офроуд трасе от колкото своя събрат "ХТ 600 Е" !
Машините от този модел на Ямаха с годините се ориентират все повече и повече към "асвалтово развитие" на модела с годините, но това започва след 90-та година, когато започват да навлизат модели със със стартер и по-ниско окачване и увеличаване на теглото..
Моделите преди 90-та година разполагат само със кик стартер и според много хора те са по-надеждни дори и от по-съвременните си събратя.
Моделите след 2000-та година дори буквално навлизат в класа на Honda NX 650 Dominator, която е почти с същите характеристики и е по-подходяща за разходки по черни пътища и градски условия от колкото за по-релефни и маневрени маршрути. У нас са широко разпространени моделите от 87-ма до 90-та година, като най-вече се предпочита модела 89-та-90-та година поради наличието на дискова спирачка отзад.
Технически характеристики на най-разпространените модели:
--------------------------------------------------------------------------------
Модели от 1985-та до 1987-ма година
Make Model: Yamaha XT 600
Engine: Air cooled, four stroke, single cylinder, SOHC, 4 Valve per cylinder.
Capacity: 595
Bore x Stroke: 95 x 84 mm
Compression Ratio: 8.5:1
Induction: 27mm Dual stage Teikei carb
Ignition / Starting: CDI / kick
Max Power: 40 hp @ 6500 rpm (rear tyre 38.5 hp @ 6100 rpm )
Max Torque: 4.7 kg-m @ 5500 rpm
Transmission / Drive: 5 Speed / chain
Front Suspension: Telescopic forks 254mm wheel travel
Rear Suspension: Monoshock swing arm 236mm wheel travel.
Front Brakes: Single 267mm disc
Rear Brakes: 150mm Drum
Front Tyre: 3.00-21
Rear Tyre: 4.60-18
Wet-Weight: 144 kg
Fuel Capacity: 15 Litres
Consumption average: 18.5 km/lit
Braking: 60 - 0 / 100 - 0 14.2 m / 41.1 m
Standing ¼ Mile: 13.9 sec /149.8 km/h
Top Speed: 163.9 km/h
--------------------------------------------------------------------------------
Модели от 1988-ма до 1989-та година
Make Model: Yamaha XT 600
Engine: Air cooled, four stroke, single cylinder, SOHC, 4 Valve per cylinder.Capacity: 595
Bore x Stroke: 95 x 84 mm
Compression Ratio: 8.5:1
Induction: 27mm Dual stage Teikei carb
Ignition / Starting: CDI / kick
Max Power: 40 hp @ 6500 rpm (rear tyre 38.5 hp @ 6100 rpm )
Max Torque: 4.7 kg-m @ 5500 rpm
Transmission / Drive: 5 Speed / chain
Front Suspension: Telescopic forks 254mm wheel travel
Rear Suspension: Monoshock swing arm 236mm wheel travel.
Front Brakes: Single 267mm disc
Rear Brakes: 150mm Drum
Front Tyre: 3.00-21
Rear Tyre: 4.60-18
Wet-Weight: 144 kg
Fuel Capacity: 15 Litres
Consumption average: 18.5 km/lit
Braking: 60 - 0 / 100 - 0 14.2 m / 41.1 m
Standing ¼ Mile: 13.9 sec /149.8 km/h
Top Speed: 163.9 km/h
--------------------------------------------------------------------------------
Модели от 1990-та до 1991-ва година
Make Model: Yamaha XT 600Е
Engine: Air cooled, four stroke, single cylinder, SOHC, 4 Valve per cylinder.Capacity: 595
Bore x Stroke: 95 x 84 mm
Compression Ratio: 8.5:1
Induction: Single 28mm Y26PV carb
Ignition / Starting: T.C.I. digital / electric
Max Power: 45 hp 32.8 kW @ 6500 rpm (rear tyre 40.hp @ 6200 rpm )
Max Torque: 48.1 Nm @ 5500 rpm
Transmission / Drive: 5 Speed / chain
Front Suspension: 41mm Telescopic forks, oil damped
Rear Suspension: Monocross with preload adjustment
Front Brakes: Single 267mm discs 2 piston caliper
Rear Brakes: Single 220mm disc single piston caliper
Front Tyre: 90/90-21Rear Tyre:120/90-17
Wet-Weight: 170 kg
Fuel Capacity: 15 Litres
Consumption average: 18.5 km/lit
Braking:14.0 m / 40.3 m
Standing ¼ Mile: 14.0 sec / 147.6 km/h
Top Speed: 165.1 km/h
--------------------------------------------------------------------------------
Теми, въпроси и отговори свързани с модела:
Снимки: 1 , 2
Характеристики: 1 , 2 , 3 , 4 ...
Фен сайтове на модела: 1 , 2 , 3
Технически въпроси и проблеми:
Проблем с карбуратор на XT600 , Проблем с токовете на Yamaha XT , Спортен ауспух за Yamaha XT 600 , Mасло на предницата на Yamaha xt 600e , Сегменти за ХТ от каде??? ,
Manuals за модела:
Yamaha XT600 Service Manual (German)
Yamaha XT600+ Manuals
Yamaha XT 600 Microfiches
Yamaha XT600E`90 Repair Manual
----
ПП. Темата ще се обновява редовно при поява на още информация, всички мнения и коментари за модела са препоръчителни, за по-добра представа за модела !
[CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT="]®
[/FONT]________________________________________
[CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
[/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
[/CENTER]
[/CENTER]
Коментар
-
До: Yamaha XT 600 - Систематизирано
Ако някой разполага с още систематизирана информация за модела нека я добави в тази тема[CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT="]®
[/FONT]________________________________________
[CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
[/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
[/CENTER]
[/CENTER]
Коментар
-
До: Yamaha XT 600 - Систематизирано
само едно ме интересува лятно време да кажем 35градуса зимаш ямаха хт600 и хтз 660 и ги караш равномерно с 60 км/ч кои от двата мотора ще загрее по бързо не на черен път а по асвалт .и за мен хт е перфектен мотор но само това въздушно охлаждане неми харесва а иначе по вървеж разход и пъргавост иматли разлика то хтз-то е с 5 клапана нали .Ако не бях луд, щях да съм ненормален!!!!!.
Коментар
-
До: Yamaha XT 600 - Систематизирано
Първоначално публикуван от xoc13 Преглед на мнениесамо едно ме интересува лятно време да кажем 35градуса зимаш ямаха хт600 и хтз 660 и ги караш равномерно с 60 км/ч кои от двата мотора ще загрее по бързо не на черен път а по асвалт .и за мен хт е перфектен мотор но само това въздушно охлаждане неми харесва а иначе по вървеж разход и пъргавост иматли разлика то хтз-то е с 5 клапана нали .
По принцип би трябвало колкото са повече кубиците толкова повече да не се тормози мотора от потдържана постоянна скорост и обороти[CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT="]®
[/FONT]________________________________________
[CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
[/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
[/CENTER]
[/CENTER]
Коментар
-
До: Yamaha XT 600 - Систематизирано
Първоначално публикуван от xoc13 Преглед на мнениеок а за загряването кокво ти е мнението от страна на двата мотора и имали лазлика във вървежа пъргавината и разходът имЗа ХТЗ немога да дам коментар във вървежа тъй като не съм карал, но мое лично наблюдение е, че тези мотори са си чисти шосейни двигатели сложени на Тенере рама и окачване и за Ендуро не стават, за каране по 1-во класен черен път - да иначе не (това е лично мое мнение както казах още в началото!)
2-ро то е ясно че ХТЗ-то ще загрее по-трудно, защото 1-во е с водно охлаждане и 2-ро то е направено да се движи 90% от времето по асвалта
3-то "Пъргавината" на ХТ изобщо неможе да се сравнява с тази на ХТЗ ! Именно поради причината, че двата мотора просто не са от една категория !
4-то Незнам за разход, давам информация за бившето ХТ 600 на братовчед ми! Той е балканджия човек и живее в Кърнаре и постоянно има работа нагоре по беклемето и ми каза че ХТ-то му горяло от 4 до 5,5 според зависи от карането и маршрута, но той го караше предимно по пътеки и по-стръмни участъци
За Разхода на ХТЗ ще чакаш някой колега от форума, който притежава такова да ти даде цифри от опит ![CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT="]®
[/FONT]________________________________________
[CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
[/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
[/CENTER]
[/CENTER]
Коментар
-
До: Yamaha XT 600 - Систематизирано
на хтз-то е от 5-6 спрямо карането но бях чувал че на хт трябвало да се сменя маслото по често поради причината че е въздухарка но според мен щом са ги направели с въздушно си има предимства и то това прослувуто разпространение на слухове че ямахите яко горяли малсо отнасялисе за ендуротота или само за шусееиките е /Ако не бях луд, щях да съм ненормален!!!!!.
Коментар
-
До: Yamaha XT 600 - Систематизирано
Като притежатаел на ХТ като на първата картинка /демек 85-86/, мога да споделя следните впечатления:
загряване- моят модел е с преливник на маслото при задната гума, маслото циркулира принудително до там постоянно, когато двигателя работи. Мъчил съм го по баири дори с двама души и не ми прави впечатление да загрява повече от стария ми мотор, който беше пак с въздушно , но и с маслен радиатор.
разход- при положение , че съм с голям венец отзад, скоростите са ми много къси и оптималната скорост е около 80км.ч.. Разхода извънградско е малко над 4, при смесено каране- около 5, при горско- до +безкрайност
разход на масло- Смених маслото преди 600 км. - все още е на горната чертичка на пръчката, демек не е мръднало. Това ми се стори доста изненадващо, защото машина с въздушно охлаждане следва да си подхарчва. Но пък и аз избрах да си го карам с гъсто масло- 20-50 Мотул
тежест- машината е сравнително тежка и неудобна за хард участъци- от предното окачване не съм доволен- сякаш не поема както трябва неравностите и товари ръцете, но маслото никога не е сменяно и може да е от това. Иначе малкото резервоарче придава внушението за компактност на машината. Но за обикновени горски преходи е чудесен вариант
Дано съм бил полезен, ако се сетя за нещо друго ще пиша пак. Благодаря на колегата да чудесната тема и информацията, която е систематизирал !!!2015 KTM EXC 450 six days Argentina
Toyota Land Cruiser KDJ 125
Коментар
-
До: Yamaha XT 600 - Систематизирано
За нищо колега ! Старая се да бъда полезен, пък да взема да напиша някое смислено мнение, че да кача малко репотацията си, че май май вместо 2 зелени точки да не стане 1 червена
Искам да попитам дали да се разровя за информация относно XTZ 660 и 750 моделите или няма да е полезна на никого, макар че ако не друго поне темата ще е с пълна информация обхващаща всички модели ?[CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT="]®
[/FONT]________________________________________
[CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
[/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
[/CENTER]
[/CENTER]
Коментар
-
До: Yamaha XT 600 - Систематизирано
Първоначално публикуван от Different_Soul Преглед на мнениеЗа нищо колега ! Старая се да бъда полезен, пък да взема да напиша някое смислено мнение, че да кача малко репотацията си, че май май вместо 2 зелени точки да не стане 1 червена
Искам да попитам дали да се разровя за информация относно XTZ 660 и 750 моделите или няма да е полезна на никого, макар че ако не друго поне темата ще е с пълна информация обхващаща всички модели ?
Ето 2 изрезки от времето ,когато събирах изрезки и в най-смелите си мечти се виждах като собственик на някое MZ ETZ, и изобщо не съм предполагал че ще имам такъв мотор:"Do not correct a fool, for he will hate you;
Correct a wise man, for he will appreciate you."
Коментар
-
До: Yamaha XT 600 - Систематизирано
маи ако гледаме този мануал излиза че ьт-то е по пъргаво е има малко разлика в годините но тои е в полза на хтз-то
Make Model
Yamaha XTZ 660Z Teneré
Year
1991
Engine
Liquid cooled, four stroke, single cylinder, SOHC, 5 valves per cylinder
Capacity
660
Bore x Stroke100 x 84 mmCompression Ratio9.2:1Induction
CDI / electric
Ignition / Starting
Transistor Controlled
Max Power
46 hp 33.8 KW @ 6000 rpm (rear tyre 42.9 hp @ 6400 rpm )
Max Torque
55.9 Nm @ 5000 rpm
Transmission / Drive
5 Speed / chain
Front Suspension
43mm Telescopic forks
Rear Suspension
Monocross adjustable for preload, 5-way rebound damping
Front Brakes
Single 282mm disc 4 piston caliper
Rear Brakes
Single 245mm disc 1 piston caliper
Front Tyre
90/90-21
Rear Tyre
120/90-17
Dry-Weight / Wet-Weight
168 kg / 190 kg
Fuel Capacity
20 Litres
Consumption average
16.7 km/lit
Braking 60 - 0 / 100 - 0
14.7 m / 40.8 m
Standing ¼ Mile
14.0 sec / 145.3 km/h
Top Speed
167.5 km/h
Make Model
Yamaha XT 600Year
1988Engine
Air cooled, four stroke, single cylinder, SOHC, 4 Valve per cylinder. Capacity
595Bore x Stroke95 x 84 mmCompression Ratio8.5:1Induction
27mm Dual stage Teikei carbIgnition / Starting
CDI / kick & electricMax Power
40 hp @ 6500 rpm (rear tyre 38.5 hp @ 6100 rpm )Max Torque
4.7 kg-m @ 5500 rpmTransmission / Drive
5 Speed / chainFront Suspension
Telescopic forks 254mm wheel travelRear Suspension
Monoshock swing arm 236mm wheel travel.Front Brakes
Single 267mm discRear Brakes
150mm DrumFront Tyre
3.00-21Rear Tyre
4.60-18Wet-Weight
154 kgFuel Capacity
15 LitresConsumption average
18.5 km/litBraking 60 - 0 / 100 - 0
14.2 m / 41.1 mStanding ¼ Mile
13.9 sec / 149.8 km/hTop Speed
163.9 km/hАко не бях луд, щях да съм ненормален!!!!!.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар